Verslaving op de loer ?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Bassie

Meubelstuk
Forumpionier
1.191
06/07/21
2.068
13
Hoe kom ik erop, het zit als volgt, een ruime tijd geleden was ik bij een dvp en deze vroeg of ik white wilde , nou had ik al het een en ander erover gelezen en wist dus wat het inhield, dus het spreekwoordelijk lijntje door een briefje van 5 in het slijmvlies van de neusvleugel gezogen, dit was voor mij de eerste keer dat ik ook maar iets van dit soort spul naar binnen kreeg, vond het eigenlijk nergens over gaan, totdat ik een tweede bezoek deed, en er weer gevraagd werd of ik wat wilde, en ik ben weer op deze uitnodiging ingegaan, puur uit nieuwsgierigheid. Afijn om een lang verhaal kort te maken kijk ik nu of het pretpakket bij de dame mogelijk is, dit is een van de overwegingen. Welnu afgelopen week ook een dvp uitgekozen die er lekker uitzag, een pretpakket in de advertentie, de bedoeling was om eens een keer een lekker uurtje te hebben, maaaaaaaaaaaar het werd langer, en de pret party was ook voldoende aanwezig, en ik moet zeggen dat de dvp op een gegeven moment ook helemaal geen remming meer had, absoluut begonnen met pijpen met, geëindigd met alle gaatjes zonder, ja stom ik weet het , worden weer 14 lange dagen.

Zou deze dvp min of meer verslaafd zijn, en naar redelijke inname de remming eraf gaan, en hoever ga ik bij mezelf te raden dat de party voortaan een must moet zijn.

Ik heb buiten mijn wandelhobby geen behoefte aan party, maar dit zou misschien weleens kunnen veranderen bij herhaaldelijk in de party modus gaan.

Zou ik ter vergelijking niet beter aan de poppers kunnen gaan, ik denk maar iets, geeft ook even een kick. Hoe denken mijn medewandelaars hierover.
 
Tja, op het gevaar af dat ik overkom als een ouderwetse predikheer. Maar allerlei stoffen die rotzooien met je hersenen, daar moet je gewoon verschrikkelijk mee oppassen. Poedersuiker is voor veel mensen ongelooflijk verslavend, zowel lichamelijk als mentaal. Maar ja, ik vertel niks nieuws hier.
Ik weet dat er ook mensen bestaan die het gebruiken en daar normaal / redelijk normaal onder functioneren, maar volgens mij zijn dat uitzonderingen.

Mijn advies luidt heel ouderwets: kap er mee. En zoek juist die dames op die er niet mee bezig zijn.
 
Ieder moet vooral doen wat hem goeddunkt en ik veroordeel ook niks (zolang ik er zelf geen last van heb) maar ik ben het toch wel eens met Krolse Kater, haal dit soort toestanden niet uit, voor je eigen bestwil! Je wilt, hoop ik, toch nog een hele tijd genieten van de dames en dan is het devies: hou het zo naturel mogelijk en in mijn beleving is dat: geen drugs of ander raar spul, en liever ook geen erectiemiddelen o.i.d. Op eigen kracht is het beste, zolang dat nog gaat natuurlijk.
 
Ik hou er ook van om nieuwe dingen te proberen. Bij welke D
Hoe kom ik erop, het zit als volgt, een ruime tijd geleden was ik bij een dvp en deze vroeg of ik white wilde , nou had ik al het een en ander erover gelezen en wist dus wat het inhield, dus het spreekwoordelijk lijntje door een briefje van 5 in het slijmvlies van de neusvleugel gezogen, dit was voor mij de eerste keer dat ik ook maar iets van dit soort spul naar binnen kreeg, vond het eigenlijk nergens over gaan, totdat ik een tweede bezoek deed, en er weer gevraagd werd of ik wat wilde, en ik ben weer op deze uitnodiging ingegaan, puur uit nieuwsgierigheid. Afijn om een lang verhaal kort te maken kijk ik nu of het pretpakket bij de dame mogelijk is, dit is een van de overwegingen. Welnu afgelopen week ook een dvp uitgekozen die er lekker uitzag, een pretpakket in de advertentie, de bedoeling was om eens een keer een lekker uurtje te hebben, maaaaaaaaaaaar het werd langer, en de pret party was ook voldoende aanwezig, en ik moet zeggen dat de dvp op een gegeven moment ook helemaal geen remming meer had, absoluut begonnen met pijpen met, geëindigd met alle gaatjes zonder, ja stom ik weet het , worden weer 14 lange dagen.

Zou deze dvp min of meer verslaafd zijn, en naar redelijke inname de remming eraf gaan, en hoever ga ik bij mezelf te raden dat de party voortaan een must moet zijn.

Ik heb buiten mijn wandelhobby geen behoefte aan party, maar dit zou misschien weleens kunnen veranderen bij herhaaldelijk in de party modus gaan.

Zou ik ter vergelijking niet beter aan de poppers kunnen gaan, ik denk maar iets, geeft ook even een kick. Hoe denken mijn medewandelaars hierover.
Wie is de dame in kwestie? Kan ke haar info delen? Lijkt me wel wat om haar ook een keer te bezoeken. Ben benieuwd. Mag ook via PM.
 
Ieder zijn ding maar pas hier mee op. Ze noemen het niet voor niets de witte sloper!
90% wat je bij de dames voorgeschoteld krijgt is troep!
Dit geloof ik direct, maar dame deed zelf mee , en ik denk dan maar als het troep is ze zelf niet mee doen.
Ik hou er ook van om nieuwe dingen te proberen. Bij welke D

Wie is de dame in kwestie? Kan ke haar info delen? Lijkt me wel wat om haar ook een keer te bezoeken. Ben benieuwd. Mag ook via PM.
Dit zou ik wel willen doen, maar de dvp adverteert er niet specifiek mee , dus houden wel het even onder de pet, Ik heb een fijne date gehad en tweede is in de maak, zodra deze achter de rug is zal ik je een pb sturen, is nog een week in Tilburg , en trekt dan weer verder.

Omdat ik hier medegedeeld heb op het forum dat ik geëindigd ben zonder rubber, is ook een rede dat ik geen recensie meer plaats, wil het bezoekersaantal van de dame niet in de plus of min brengen.
 
ik hoop voor jou dat je dit kunt handelen..
Coke ,net zoals alle andere harddrugs gaat met jou een rondje doen ,niet andersom..drank trouwens ook
komt er nog bij dat coke schijnbaar zo uitgewerkt is en bovendien duur..
moet ik er bij zeggen dat ik ook al dikwijls bij dames geweest ben die neusverkouden zijn ,terwijl ze dat waarschijnlijk niet zijn..dus het gebruik komt veelvuldig voor sowieso..in clubs/privehuizen zal dat minder zijn..want de uitbater heeft dat rap door..
ik kan goed 2 of 3 keer per jaar 1 of 2 flesjes bier drinken ,of 1 whiskey..maar ik heb collegas gehad die aan een volle krat niet genoeg hadden
of figuren die met GHB achter hun kiezen gewoon op de steiger stonden..5 hoog..
in allebei de situaties is het NIET goed afgelopen..sociaal en financieel..
bovendien lijkt mij een gegeven als priveontvangst met iemand die je oppervlakkig kent op een adres dat je ook vreemd bent ,niet ideaal
lig jij helemaal strak op dat bed ..komt er ineens iemand binnen die vervelend gaat lopen doen..(vul maar in hoe en wat)..
en al dat geneuk zonder rubber..Tsja..
je grootste vijand zou zeggen, 'Drommels,drommels en nog eens drommels'..'bal gehakt..frikandel!'..
 
In principe ben ik absolute voorstander van je individuele vrijheid. Je doet met je lichaam wat je zelf wil.

Maar ... die vrijheid houdt op waar de vrijheid, de gezondheid, het leven van de anderen begint.

Je kan niet onbekend zijn met wat er achter de "industrie" van dat witte poeder zit. Recent is Nederland nog maar eens met de neus op de harde feiten gedrukt. Een journalist is er vermoord. Voordien was een advocaat al op straat afgemaakt. In Antwerpen worden er met enige regelmaat handgranaten naar de "concurrentie" gegooid. Helaas, kunnen die klojo's geen adressen lezen en komen die granaten bij onschuldige buren terecht.

Als er geen kopers van dat product zijn, dan is er ook geen verkoop en valt heel die industrietak weg.

Iedereen die dat product gebruikt, ook al is het maar een enkele keer, heeft een verpletterende morele verantwoordelijkheid.

Ik wil hier zeker niet de grote zedenmeester of zeurkous uithangen. Ik wil enkel maar wijzen op het volledige plaatje en dat veel van wat we doen verder gaat dan onszelf en onze individuele vrijheid. En ik zeg dit ook niet omdat ik in Antwerpen woon en vorig jaar - per vergissing - een briefje met een scherpe patroon in mijn brievenbus vond. Ik zei het al: dat tuig kan geen adres lezen.
 
eindje of topic..
al heb je wel gelijk..
hier in zuid west Brabant..een klein half uur vanaf jou (Benny)..word er een hele subcultuur mee levend gehouden..
en daar bedoel ik mee..
een gedeelte horeca ..loungebars ,shisha hokken,belhuizen,telefoon/laptopreparatie.40 kapperszaken,10 autoschadebedrijven ,30 autobedrijven ,autoverhuurbedrijven..autopoetsbedrijven ,kebabhokken
alles is met elkaar verweven..
een (nou zeg ik natuurlijk weer iets heel fouts)groot Marokkaans kopstuk ,die 3 jaar geleden opgepakt is, had per maand 2 ton nodig om zijn personeel ,auto's,panden etc te betalen..dit was enkel contant ,zwart drugsgeld dat eerst wit gemaakt moest worden..
heeft de duurste advocaten genomen om te zorgen dat hij niet naar zijn geboorte land werd uitgeleverd..
hier word ook gewoon op klaarlichte dag geschoten..op straat ,tussen onschuldige mensen..autos klemgereden omdat er nog 'wat' openstaat..noem maar op
het overgrote deel van de brave burgers ziet dat niet..of wil dat niet zien..
loopt gewoon weer een rondje met kaarsen en roept 'niemand krijgt ons klein'..als er weer eens een afrekening geweest is en een onschuldig iemand was betrokken..
maar de industrie draait gewoon door..
containers vol..labs vol met pillen.. natuurgebied vol vaten afval..
 
Bij die laatste wending in dit draadje heb ik dan wel weer gemengde gevoelens. Want is die criminaliteit vooral het gevolg van de drugs an sich of voor het grootste deel ook van de 'war on drugs'?
Alle misstanden in de prostitutie worden ons als 'normale' wandelaars natuurlijk ook vaak aangewreven, dat wij een systeem in stand houden. Niet hetzelfde, maar toch. Diezelfde redenering zie je nu opkomen met iets alledaags als de misstanden in vleesindustrie. Ik vind het wat ver gaan om iemand die een keer een lijntje snuift mede verantwoordelijk te stellen voor de moord op PrdV.

Belangrijkste argument blijft wat mij betreft: seks is goed voor je, cocaine is slecht voor. All you need to know.
 
@BigBenny Je hebt heel erg gelijk in wat je daar zegt. En ik vind het heel rot dat je dit hebt meegemaakt.
@richard Snep Ik weet ook dat het in het lieflijke Brabantse land soms echt bar en boos is. Bepaalde Mocrobendes hier maken er een potje van. Wat jij zegt over de brave naïeve bevolking die dan met een kaarsje gaat lopen en Rutte gaat napraten (We laten ons niet klein krijgen) - ach, lachwekkend allemaal. Het wordt alleen maar erger, eigenlijk en de kleine man is altijd de klos.

Drugs, mensenuitbuiting, kinderuitbuiting. Ik vind het allemaal verschrikkelijk. Maarja, laat ik me mond maar houden, want ik wandel zelf hier ook rond en sommige DVP's vinden dat ze door elke klant verkracht worden (seks tegen hun zin, alleen toegelaten vanwege betaling). Persoonlijk vind ik dat wel wat anders dan drugs misbruik of dat je aan kinderen zit, maarja, op zich heeft die DVP ook gelijk: ze valt echt niet op mijn grijze lokken of bierbuik, alleen omdat ik betaal lacht ze lief naar me, maarja, dan word de discussie wel heel moeilijk.
 
Ha Ha Ha , we dwalen wel erg ver af, en jullie hebben allemaal gelijk, maar het is de spanning en het avontuur dat lokt. En dat begint ergens. Als ik naar mezelf kijk ben ik begonnen ( ruim 42 jaar geleden ) om door de rosé buurt van Eindhoven te rijden met de auto, eerst alleen maar kijken, toen een tijd later stoppen en er een in je auto laten stappen om deze door de opgebouwde spanning er 100 Mtr verder weer eruit te zetten, dit gaat een tijde door totdat je laat pijpen voor Fl 100,00 met condoom niet wetende dat je eigenlijk wel een flink oor aangenaaid bent in die 10 min, en dit gebeurt niet een keer maar wel meerdere keren, gewoon omdat je onwetend bent en goed van vertrouwen, maar al doende leer je en van de terugkoppeling van de dvp in je auto krijg je op een gegeven moment door dat het voor minder kan, dan na een tijdje is hier de spanning af omdat je al van te voren weet wat er gaat gebeuren, en gaat weer een stapje verder.
Dus de auto maar eens parkeren in de uitvindersbuurt en als een bangerik door de straatjes lopen, en ervan opkijken als er dvp op de raam klopt om je binnen te krijgen, eerst denk je verrek ze kennen me , maar al vlug wordt het duidelijk dat er meerdere zijn die je kennen , en het dus niet klopt, dit gaat zo nog een paar maanden door , totdat je de stap zet om werkelijk een pandje binnen te stappen, door de spanning eigenlijk meteen weer naar buiten, en dit blijft zo een paar keer door gaan , totdat je werkelijk mee naar boven gaat , kom je gelijk erachter dat voor Fl 100,00 wel wat meer mogelijk is, en comfortabeler als je in auto, dit gaat natuurlijk allemaal met condoom, het komt niet in mijn gedachte om iets zonder te doen, dit gaat ook een tijdje door, en op een gegeven moment weet je ook wat er gaat komen , dus de spanning gaat ervan af. op een gegeven moment kom de lef en de durf , en natuurlijk weer de spanning om je zonder condoom te laten pijpen, en ik weet de eerste keer nog wel, voordat ik buitenstond had ik al last van jeuk, branderig gevoel en van alles en nog wat, dit zat natuurlijk tussen de oren, we kennen het allemaal wel denk ik, was op dat moment wel even genezen ( 3 maanden of zo ) van wandelen, maar de ene hersencel klopt op een gegeven moment toch weer aan, en spanning en avontuur lokt weer , en je bouwt weer spanning op en je gaat steeds verder ermee totdat je op een moment er achter komt dat je wel heeeeeel erg ervaren wordt in het een en ander.
Denk dat in bovenliggend verhaal zomaar 15 zit van begin tot eind zal ik maar zeggen. Ondertussen dus alles al eens gedaan, zonder rubber, met rubber, anaal , vaginaal , shemales , trio mmv, mvv , keel neuken geven en nemen ( is ook wel apart ) , en nu zitten we in de party modus , en dit blijft spannend totdat je weet wat er gaat komen, en dan komt er weer iets anders.

Gezien de aanhef van dit topic weet ik zelf wel het antwoord, zolang het gecontroleerd gaat is het geen probleem, heeft denk ik ook te maken met wat voor spul je aangeboden krijgt , en heeft volgens mij weinig te maken met het goede spul, vind zelf namelijk dat ik er weinig van merk, en kan dan eigenlijk niet goed begrijpen dat de dvp zo los gaat, of misschien dat dit te maken heeft, dat zo'n date in mijn geval bijna 4 uur duurde , je een aardige zakcent achter laat , en dat de dvp dan de regels een beetje laat voor wat het is , je ingeschat heeft wat voor vlees ze in de kuip heeft, en gewoon wil genieten van de relaxte tijd zal ik maar zeggen.

Wat betreft de kwaliteit van de aangeboden party , zou ikzelf ergens eens wat moeten aanschaffen , of ik daar nu wel of niet een criminele organisatie mee in stand hou maakt me eigenlijk geen bal uit, dit doe ik ook al mijn bezoek van de dvp , maar hier geld vermoedelijk hetzelfde als in het begin van mijn verhaal dat je genaaid wordt waar je bij staat, omdat je geen flauw benul hebt wat je koopt. Ik heb ooit een programma gezien op de TV van opgelicht dat toeristen in Amsterdam € 50,00 betalen voor letterlijk bakmeel, ik zie de bui al hangen.

Hier laat ik het even bij, ga weer verder voor de baas ?

PS Ik begin hier een nieuw topic over, "hoe het begon " ben nieuwsgierig naar mede wandelaars.
 
Nou.. Een paar keer per maand (of nog minder) een dvp bezoeken en contant betalen is toch wezenlijk wat anders..
Tuurlijk omdat de staat naast een berg BTW pakt is het illegaal, dat begrijp ik.. Bovendien hangt daar een bepaald 'die vent gaat vreemd' sfeertje rond etc..
En ook heel dat gebeuren van dat alles onder dwang gebeurt met minderjarige meisjes en jongens.. Zal misschien best gebeuren.. Alleen heb ik er nog nooit iets van gemerkt of gezien..
Zal ook nooit gebeuren omdat dat waarschijnlijk enkel bereikbaar is voor de selected few.. Kijk maar gevalletje Epstein..
En het feit dat het in de media opgeblazen word tot enorme proporties..
In verhouding is dat prostitutiewereldje een druppel op een gloeiende plaat hoor.. Vergeleken de handel drugs
Dat gaat over containers vol.. Miljoenen per maand.. En alles wat er bij hoort..
En dat gaat echt met veel geweld ook in die wereld onderling.. (afrekeningen, etc)
De ene ploeg zit in wit, de ander in bruin
En het is niet de bedoeling dat er van verschillende taarten gesnoept word onderling..
Wat ik al zei, prostitutie is illegaal, maar dikwijls verdienen die meiden hier hun centen bij elkaar om thuis een beter leven te hebben..
Drugshandel is een keiharde industrie die doorgedrongen is tot in de bovenste laag van de samenleving..
Legaliseren en reguleren zou een mogelijkheid zijn.. Maar krijg dat maar eens voor elkaar nu nog..
Bovendien zijn eerder genoemde groeperingen niet of nooit te nimmer op welke manier van plan om voor een ander te werken of gereguleerd te worden..
Dan komt er weer wel iets anders wat centen opleverd..en een nieuw probleem.. Cq subcultuur..
 
Het blijft voor mij moeilijk te bevatten. Ik bedoel: ik weet dat er een hoop mensen zijn die cocaine gebruiken en ook een hoop waar je het misschien niet zou verwachten. Maar al die gigantische partijen die maar binnenkomen, die komen ook in allemaal neuzen terecht. Zijn er dan zoveel Nederlandse neuzen die dat spul opsnuiven? Of is dat voor heel Europa? Maar dan nog. Hoeveel NL zouden er regelmatig gebruiken? 100.000? En hoeveel gebruiken die dan per jaar?
Ik snap niet waar die reusachtige hoeveelheden naar toe gaan.

En om dan weer terug te keren on topic: ik geloof ook niet dat iemand die eens in de zoveel tijd een keer een lijntje neemt dan degene is die het criminele systeem in stand houdt.
 
en dit blijft spannend totdat je weet wat er gaat komen, en dan komt er weer iets anders.
Ja en dat is dus het gevaar. Dat gevoel kun je blijven opwekken en is altijd hetzelfde. Helaas verveeld het niet.... Denk hier niet te makkelijk over

Ik ben ruim 15 jaar verslaafd geweest aan cocaine en ik kan je dit dit uit eigen ervaring meegeven. Het kost enorm veel moeite en kracht om weer op natuurlijke manier zo intense ervaringen te kunnen hebben.
 
Wat ik al zei, prostitutie is illegaal, maar dikwijls verdienen die meiden hier hun centen bij elkaar om thuis een beter leven te hebben..
Prostitutie is illegaal? Hoe kom je daar nou bij? Noch in België, noch in Nederland, noch in Duitsland is prostitutie illegaal.

Het blijft voor mij moeilijk te bevatten. Ik bedoel: ik weet dat er een hoop mensen zijn die cocaine gebruiken en ook een hoop waar je het misschien niet zou verwachten. Maar al die gigantische partijen die maar binnenkomen, die komen ook in allemaal neuzen terecht. Zijn er dan zoveel Nederlandse neuzen die dat spul opsnuiven? Of is dat voor heel Europa? Maar dan nog. Hoeveel NL zouden er regelmatig gebruiken? 100.000? En hoeveel gebruiken die dan per jaar?
Ik snap niet waar die reusachtige hoeveelheden naar toe gaan

Via de havens van Antwerpen en Rotterdam komen inderdaad reusachtige hoeveelheden Europa binnen en dat spul blijft natuurlijk niet enkel in Belgische of Nederlandse neuzen plakken. Dat gaat inderdaad heel Europa door.

Maar wordt toch flink wat lokaal geconsumeerd. 100 000 gebruikers? Als het dat maar was!

In 2018 was in Vlaanderen ongeveer 1.8% van de bevolking regelmatig cocaïnegebruiker. Dat zijn zowat 120 000 regelmatige gebruikers, enkel al in Vlaanderen. Reken je dat om naar Nederland, kom je makkelijk aan 300 000 regelmatige gebruikers in Nederland. Zeg gerust dat er in de BeNeLux wel een half miljoen regelmatige gebruikers zijn.

En bij een bevraging onder Vlaamse "jongeren" (= personen tussen 25 en 34 jaar) gaf meer dan 8% toe "recent" cocaïne te hebben gebruikt.
(https://www.tijd.be/politiek-econom...omt-als-nooit-tevoren-in-belgie/10206715.html)

In 2008 hebben de Universiteiten van Antwerpen en Luik stalen van het afvalwater in de waterzuiveringsstations onderzocht. Daar trof men dus de restanten (de zgn."metabolieten") van cocaïne in aan. Destijds schatte men toen dat er voor 1.75 ton aan cocaïne per jaar werd gebruikt in België, of zowat 50 000 dosissen per dag. Dat vond men toen schrikbarend hoog. Als dat de cijfers van vandaag zouden zijn, dan roept de burgemeester van Antwerpen dat hij de "War on Drugs" gewonnen heeft. (https://www.nieuwsblad.be/cnt/1b3e29so)

In de periode 2011 tot 2017 heeft men zo kunnen berekenen dat in Amsterdam gemiddeld per week en per duizend inwoners 2 g zuivere cocaïne wordt gebruikt. Met ongeveer 800 000 inwoners en een zuiverheidsgraad van gemiddeld 50%, is dat dus, enkel voor Amsterdam, per week een vracht van 3200 gram of jaarlijks zowat 166 kg. Voor de kleinere steden is dat ongeveer 1 g per duizend inwoners per week. (https://www.kwrwater.nl/projecten/drugs-in-het-riool/) Even snel omgerekend naar de ganse bevolking in Nederland, vind je dat een ton zuivere cocaïne volstond om in 2017 de Nederlandse gebruikers van hun spul te voorzien.

En om dan weer terug te keren on topic: ik geloof ook niet dat iemand die eens in de zoveel tijd een keer een lijntje neemt dan degene is die het criminele systeem in stand houdt.
Volgens mij zie je dat dus verkeerd. Zelfs de kleine of occasionele gebruiker is een onmisbaar element in het criminele circuit. Want iedereen zegt dat zijn persoonlijk gebruik maar een klein druppeltje is op die gloeiende plaat. En zo houdt het systeem zich in stand.
 
Volgens mij zie je dat dus verkeerd. Zelfs de kleine of occasionele gebruiker is een onmisbaar element in het criminele circuit. Want iedereen zegt dat zijn persoonlijk gebruik maar een klein druppeltje is op die gloeiende plaat. En zo houdt het systeem zich in stand
Is inderdaad een lastige. Maar zo kun je ook stellen dat als niemand meer naar een dvp gaat er ook geen prostitutie onder dwang is. Met dvp bezoek houd je dat dus ook in stand. Natuurlijk kun je opperen dat prostitutie legaal is maar ik denk dat er weinig controleren of er een vergunning is of dat er btw wordt afgedragen. In feite houden wij dan ook illegale prostitutie en mensenhandel in stand. Ik denk dat hij meer bedoeld dat iemand die af en toe iets gebruikt niet verantwoordelijk is voor illegaal geloosd afval of de dood van PRdeV...

Lastige materie (met leuke discussies)
 
Dat is zeker een lastige discussie, maar je moet wel dezelfde dingen met elkaar vergelijken.

Een bezoek aan een DVP is niet illegaal in België, Nederland en Duitsland. Er zullen zeker wel een aantal "gedwongen" dames aan het werk zijn, maar dat is, met zekerheid, een kleine minderheid. Of er al dan niet BTW wordt afgedragen doet hier niet terzake. Dat maakt de prostitutie niet illegaal. De dame ontduikt belastingen en er is geen manier voor de wandelaar om dat te controleren. En bijv. in België is prostitutie niet aan een vergunning onderhevig. Niet meer naar de dames gaan, stopt illegale prostitutie en mensenhandel, maar stopt ook de legale prostitutie en die is groter dan de illegale. Dus dat is het kind met het badwater weggooien. Soms moet je de dingen afwegen.

Gebruik van drugs zoals cocaïne is echter altijd illegaal. Daar is geen enkele uitvlucht mogelijk. Daar werk je altijd mee aan een illegaal en misdadig gebeuren.
 
Gebruik van drugs zoals cocaïne is echter altijd illegaal. Daar is geen enkele uitvlucht mogelijk. Daar werk je altijd mee aan een illegaal en misdadig gebeuren.
Het 'grappige' van de wetgeving is dat gebruik niet illegaal is. Je argument gaat hier dus niet op... althans niet hier in Nederland...

Edit:
Maar toegeven, er zijn altijd illegale dingen voor nodig om het in je lichaam te krijgen. Ook al is het opsnuiven zelf niet illegaal..
 
Laatst bewerkt:
Ging het hier om misdaad of verslaving? OP poste over verslaving.

OP: coke zorgt altijd voor een knal in gebruik het eerste jaar. Elke drug. Ook toen je pinten zoop elke vrijdag zat zon aan je 16. Dat doe je nu hopelijk niet meer toch? Zelfste met hoeren coke gokken of wat dan ook.

De lol gaat er van. En dan is het back to life na een tijdje.

Sommigen worden junks. Of blijven die pinten zuipen elke dag. Of geven al hun geld aan prostitutie of casino.

Meesten niet. Wil je weten waar je bij hoort tel dan je eigen verslavingen.

Drink je regelmatig? Rook je? We weten al dat je hoeren bezoekt dat is verslaving aan seks... Of liefde. Ben je in overgewicht omdat je te veel eet ? Zijn allemaal dingen die wijzen op een slechte Impulse control.
Als dat zo is dan rem je het gebruik hard af. Is veel gemakkelijker te vermageren als je maar 3kg kwijt moet of 30 ? zelfste met drugsgebruik.

Ook: probeer het kruisgebruik niet te veel te doen. Mensen die stoppen met roken willen altijd sigaret als ze dronken zijn. Je beheersing is weg maar je brein is het gewend die stimulus te krijgen bij het drinken van roken.
Er zijn er die een lijn willen als ze zat zijn. Of altijd een lijn met sekswerkers.

Doe niet altijd je dope op 1 manier met 1 handeling. Het leuke aan drugs is het ervaren op een nieuwe manier van oude dingen. Als je dan repeat is het mooie er van af.

Ikzelf pak geen drugs meer nadat ik met mijn neus gedrukt ben geweest op de verwoesting van de maatschappij door enkele maanden in Mexico geweest te zijn. En als je dus coke koopt sponser je de cartels. Onthoofding. Verkrachtng. Ontvoering. Chantage. Terreur. Principieel zou je ook geen boterkoek kopen voor Dutroux. Maar wel geld aan dat?

Ik begrijp dat niet iedereen harde lijnen kan trekken (No pun) maar denk niet dat het ver is en dus niet voor ons. Kijk wat er gebeurd in Nederland het laatste decennium omdat 80% vd wereldexport van xtc vanuit dat land komt. En zoals belgium Nederland en Duitsland weggevaagd zijn door een vloedgolf deze week komt die andere golf er ook.

Maar dat is ethiek. En we hebben het over techniek. Dus zal ik zwijgen. Ik was immers ook jong eens. En jonge mensen moeten domme dingen doen om wijs te worden en ze zo te stoppen. Ondertussen... ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als die cijfers echt zo hoog zijn verbaast me dat oprecht. Ik ben nog nooit iets van cocaine tegen gekomen. Als het zo wijdverspreid is dan zou je dat toch allicht denken.
Anyway, die hoge cijfers tonen dan wel heel duidelijk aan dat een war on drugs compleet zinloos is. Ergo, het lijkt eerder contraproductief. Licht mensen voor over de gevolgen van alles wat ze in hun mond/neus whatever stoppen, of dat nu een sigaret, biertje, teveel frikandellen of een lijntje coke is.
 
Het blijft voor mij moeilijk te bevatten. Ik bedoel: ik weet dat er een hoop mensen zijn die cocaine gebruiken en ook een hoop waar je het misschien niet zou verwachten. Maar al die gigantische partijen die maar binnenkomen, die komen ook in allemaal neuzen terecht. Zijn er dan zoveel Nederlandse neuzen die dat spul opsnuiven? Of is dat voor heel Europa? Maar dan nog. Hoeveel NL zouden er regelmatig gebruiken? 100.000? En hoeveel gebruiken die dan per jaar?
Ik snap niet waar die reusachtige hoeveelheden naar toe gaan.

En om dan weer terug te keren on topic: ik geloof ook niet dat iemand die eens in de zoveel tijd een keer een lijntje neemt dan degene is die het criminele systeem in stand houdt.
Ik zit in een kring die allemaal eens gebruikt heeft. We doen dat nu zeer weinig en meesten niet meer. Maar ik praat over een man of 40 met hun vrouwen en NIEMAND heeft nooit drugs genomen.

Het is nu eenmaal geaccepteerd in de maatschappij bij de generatie na de baby boomers. Die hebben die normen doorgegeven die ze ervaren hebben tijdens hun flower power moment in de 70s.

En de mensen die ik ken die het niet doen staan er neutraal over.

Zeker de jeugd nu is er ultra vrij over.
Normaal. Churchill zei immers: als je jong bent en geen liberaal heb je geen hart maar als je oud bent en geen conservatief heb je geen verstand.
 
Ja ik kom toch wel uit een heel beschermd nest blijkt maar weer :LOL: .
Mijn ouders zijn ook babyboomers, de enige alcohol die mijn vader heeft geproefd zat in avondmaalswijn en afgezien daarvan is caffeïne de sterkste drug die hij ooit genomen heeft. Mijn moeder nam nog wel eens een advocaatje, maar dan houdt het wel op.
 
Als die cijfers echt zo hoog zijn verbaast me dat oprecht. Ik ben nog nooit iets van cocaine tegen gekomen. Als het zo wijdverspreid is dan zou je dat toch allicht denken.
Anyway, die hoge cijfers tonen dan wel heel duidelijk aan dat een war on drugs compleet zinloos is. Ergo, het lijkt eerder contraproductief. Licht mensen voor over de gevolgen van alles wat ze in hun mond/neus whatever stoppen, of dat nu een sigaret, biertje, teveel frikandellen of een lijntje coke is.
Dat is het eerste argument altijd. Als we het legaal maken hebben de gangsters niks meer te verkopen want het ligt in de apotheek. Dat is een extreem nauwe visie waar je het land mee ik een afgrond stort. Want die visie stopt aan de landsgrenzen. Zoals in mijn vorige post: 80% vd pillen in Nederland is Export. De maffia blijft draaien. Alleen zijn ze nu niet meer strafbaar in eigen land. Je geeft de sleutels aan de bad guys. Het is er nu eenmaal te laat voor. En een globale légalisation ? ? Ons ijs smelt en de rest staat in brand en we komen het zelfs niet eens over uitstoot.

Als je criminelen mensen publiek executeren op straat isdat terreur. Dan zijn het terroristen. Dan gaan ze niet de gevangenis is maar off-site en jaagt het leger de rest op. Kijk dan hoeveel dealertjes er zullen lachen in de pers dat 4 jaar in de huidige gevangenis niks is voor tonnen geld en dat 40 jaar werken voor helft aan staat te geven ook een gevangenis op zich is.

Net zoals je mensen aan het werk krijgt door ze meer te belonen (minder tax voor arbeid zodat het verschil tussen dop en minimumloon groot is) hou je mensen ervan misdaad te plegen als de straffen waanzinnig zijn.

Rico wetten en enorme straffen voor drugs is wat de Cosa Nostra gebroken heeft in de USA. iedereen kan 4j doen en zijn mond houden. Maar 40? Iedereen wordt een rat.

Zelfste trouwens met verkrachters en moordenaars. Straffen moeten hoger en de wet Lejeune (in België maar 1/3 vd straf) is een aanfluiting. Zou mogen blijven voor niet halsmisdaden indien eerste overtreding. Maar tegendeel ook. 1/2 straf eerste keer. Volle straf 2de keer. Dubbel straf derde keer. Game over.
 
Ja ik kom toch wel uit een heel beschermd nest blijkt maar weer :LOL: .
Mijn ouders zijn ook babyboomers, de enige alcohol die mijn vader heeft geproefd zat in avondmaalswijn en afgezien daarvan is caffeïne de sterkste drug die hij ooit genomen heeft. Mijn moeder nam nog wel eens een advocaatje, maar dan houdt het wel op.
Babyboomers lopen over 15 jaar. Wij kunnen dus 15j verschillen ?
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan