Verslaving op de loer ?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Natuurlijk blijven psychos mensen aan stukken snijden. Maar de meeste van de bevolking zijn geen psychos.



Gadver ik ben meegesleurd in de off topic conversatie ???
 
OP: coke zorgt altijd voor een knal in gebruik het eerste jaar. Elke drug. Ook toen je pinten zoop elke vrijdag zat zon aan je 16. Dat doe je nu hopelijk niet meer toch? Zelfste met hoeren coke gokken of wat dan ook.

De lol gaat er van. En dan is het back to life na een tijdje.
Joh ga toch niet met dit soort 'adviezen' strooien. 'Is in het begin leuk maar de lol gaat er meestal vanzelf af dus doe maar lekker... '

Maar goed, wat weet ik ervan. Het heeft me maar een paar ton, een vrouw en 3 kinderen gekost...

Ik ben zeker niet tegen drugs en het kan zeker dingen toevoegen. Maar pas een beetje op met het spul. Coke heeft de nare eigenschap om al vrij snel een gewoonte te worden en als je het te vaak doet merk je dat je alleen nog plezier kunt hebben met. Het is vrij lastig om dat patroon te doorbreken als het eenmaal zo ver is.

Het wil niet zeggen dat dit bij jou ook zo is maar er zijn nogal wat mensen met een coke verslaving dus het zal geen totale onzin zijn.

Dus als TS een advies wil... spreek met jezelf af hoevaak je het gaat doen en houd het daarbij. Mocht je merken dat dit niet lukt heb je eigenlijk al een probleem.
 
Niet iedereen is als jij.

Het is een zwak punt bij jou. Ik begrijp dat. Maar niet iedereen is zwak op dat vlak. Of soms zelfs sterk. Ik ben nu 4jgestopt met om het even wat van drugs. Nooit verslaafd geweest. Alles gedaan buiten intraveneus. Begonnen aan 16. Met elk jaar op Nieuwjaar iets te doen. Aan 25 opgeschroeft naar 3x max p jaar. Nieuwjaar. Bday. En een reserve dag. Want wat zeg je anders als een lekker mokkel zegt neuk me in de wc na een lijn? Zeg je dan sorry volgend jaar il heb mijn 2 beurten al gebruikt of breek je dan je limiet. Geen van beiden. 2 gepland. 1 for fun. Komt due 1 niet dan maar 2x p jaar. Tot mijn 33ste. Dan een jaar geweest met een zwaar feestwijf. 12x. 1/maand. Dan 34 35 niks. Dan 36 iets gekocht voor nacht met meid. Maar gestopt en naar huis gegaan halverwege. Rest weggesmeten. Ik was er over. Dan wat leven in Mexico en besloten dat gebruik en kope niet te scheiden valt van de misdaad. En het was over. Geen 100 keer gebruikt en alles geproefd.

Voor elke man met een zwakheid voor drugs is er dus ook een sterke.

Maar de meeste mensen liggen er ergens tussen.

Ik begrijp je opinie. Maar de dramatische gebeurtenissen in je leven maken je subjectief.

Enorm veel mensen blijven niet hangen. Zoals de meesten die een pintje drinken geen alcoholiekers zijn. Het feit dat OP al zichzelf in vraag stelt spreekt van een zelf kritische geest die niet hoogmoedig is.

Je gaat er niet van dood. En ook niet na 50 lijnen. Er moet al enorm veel verkeerd lopen... Nee dat is schuld ontwijken... Jij moet al enorm veel verkeerd doen telkens opnieuw en elke afslag negeren om je leven te verwoesten. Jij. Niet "iets". Dat betekent dat jij dus verantwoordelijk bent voor alles. Maar dus ook contrôle erover hebt. Hoeveel hangt af van mens tot mens. Maar coke is zeer zwak op de fysieke verslavingschaal. Het is psychisch. Net als gokken en hoeren.

Misschien dus eens kijken naar je prostitutie carrière en hoe je je daar in gedraagt? Zal net een spiegel zijn.

Time for bed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe kom ik erop, het zit als volgt, een ruime tijd geleden was ik bij een dvp en deze vroeg of ik white wilde , nou had ik al het een en ander erover gelezen en wist dus wat het inhield, dus het spreekwoordelijk lijntje door een briefje van 5 in het slijmvlies van de neusvleugel gezogen, dit was voor mij de eerste keer dat ik ook maar iets van dit soort spul naar binnen kreeg, vond het eigenlijk nergens over gaan, totdat ik een tweede bezoek deed, en er weer gevraagd werd of ik wat wilde, en ik ben weer op deze uitnodiging ingegaan, puur uit nieuwsgierigheid. Afijn om een lang verhaal kort te maken kijk ik nu of het pretpakket bij de dame mogelijk is, dit is een van de overwegingen. Welnu afgelopen week ook een dvp uitgekozen die er lekker uitzag, een pretpakket in de advertentie, de bedoeling was om eens een keer een lekker uurtje te hebben, maaaaaaaaaaaar het werd langer, en de pret party was ook voldoende aanwezig, en ik moet zeggen dat de dvp op een gegeven moment ook helemaal geen remming meer had, absoluut begonnen met pijpen met, geëindigd met alle gaatjes zonder, ja stom ik weet het , worden weer 14 lange dagen.

Zou deze dvp min of meer verslaafd zijn, en naar redelijke inname de remming eraf gaan, en hoever ga ik bij mezelf te raden dat de party voortaan een must moet zijn.

Ik heb buiten mijn wandelhobby geen behoefte aan party, maar dit zou misschien weleens kunnen veranderen bij herhaaldelijk in de party modus gaan.

Zou ik ter vergelijking niet beter aan de poppers kunnen gaan, ik denk maar iets, geeft ook even een kick. Hoe denken mijn medewandelaars hierover.
Verslaving ligt altijd op de loer. Het verraderlijke is dat het erin sluipt.
Daarnaast is er een groot risico dat je over je eigen grenzen heen gaat en risico's neemt die je niet wilt nemen.

Je kunt inhoudelijke informatie vinden hier: https://www.drugsinfo.nl/

Ik wil je er op wijzen dat voor Chlamydia en Gonorroe je 14 dagen moet wachten om te testen, maar dat hiv en syfilis een langere periode geldt. Dat kun je pas na 3 maanden uitsluiten. Krijg je klachten, trek dan eerder aan de bel en ga naar de huisarts of de GGD voor advies.
 
Maar coke is zeer zwak op de fysieke verslavingschaal. Het is psychisch. Net als gokken en hoeren.
Cocaine is juist behoorlijk sterk wat dat betreft, al heb je altijd nog weer sterkere.
Verder wel eens dat het sterk verschilt van persoon tot persoon, maar de neurologische effecten van cocaine liegen er niet om.

Anyway, ik denk dat alles er inmiddels wel over is gezegd.

Misschien nog een rare gedachte, maar het hangt er misschien ook nog wel van af hoe oud je bent. Als je 20 bent en je hebt nog een heel leven voor je kun je maar beter heel voorzichtig zijn. Ook zoiets als wiet roken vind ik dan geen goed idee. Maar als je eenmaal 50+ bent dan kan je jezelf wat meer toestaan misschien. Je hersenen zijn dan al uitontwikkeld en al aan het aftakelen. Ik bedoel, als je weet dat je auto de volgende APK-keuring niet meer haalt, waarom zou je hem dan niet afraggen?

Zomaar een gekke gedachte.
 
Cocaine is juist behoorlijk sterk wat dat betreft, al heb je altijd nog weer sterkere.
Klopt wel wat hij zegt. Fysiek/lichamelijk is het niet verslavend. Geestelijke afhankelijk is het gevaar.


Anyway, ik denk dat alles er inmiddels wel over is gezegd
Mee eens, hopen dat we TS van nuttige informatie hebben voorzien met onze discussie.
 
Ach en zo tobben we maar verder, tweede afspraak staat ondertussen, en zal wel weer uitlopen naar drie uurtjes, en ondertussen zal ik de dvp eens uithoren hoe haar gebruik is, schat dit zo in dat het er wel uit komt, ik zal vermoedelijk niet de enige zijn die wat naar de grenzen zoekt, en in mijn geval werd er geen ronde gemist , of dit komt omdat het geleverde spul navenant is, of dat de dvp er echt zin in heeft. Zou mij ook niet verbazen dat van elk gebruikte party zakje er weer een deel van de euro's terug gaat naar de dvp ,net zoiets als in een nachtclub de dames een piccolo drinken van pak em. beet 25 euro, wat uiteindelijk wat water is met ranja, tja..................hoe hard wil je gepakt worden, je laat het zelf toe hé.
 
Ach en zo tobben we maar verder, tweede afspraak staat ondertussen, en zal wel weer uitlopen naar drie uurtjes, en ondertussen zal ik de dvp eens uithoren hoe haar gebruik is, schat dit zo in dat het er wel uit komt, ik zal vermoedelijk niet de enige zijn die wat naar de grenzen zoekt, en in mijn geval werd er geen ronde gemist , of dit komt omdat het geleverde spul navenant is, of dat de dvp er echt zin in heeft. Zou mij ook niet verbazen dat van elk gebruikte party zakje er weer een deel van de euro's terug gaat naar de dvp ,net zoiets als in een nachtclub de dames een piccolo drinken van pak em. beet 25 euro, wat uiteindelijk wat water is met ranja, tja..................hoe hard wil je gepakt worden, je laat het zelf toe hé.
misschien..maakt de dame/trans/whatever wel onderscheid..
ze pakt zelf onversneden sossa..en Bassie krijgt 80/20 ..caffeine/cocaine..
en dan maar denken..'ik voel niks?'..whahaha
 
Cocaine is juist behoorlijk sterk wat dat betreft, al heb je altijd nog weer sterkere.
Verder wel eens dat het sterk verschilt van persoon tot persoon, maar de neurologische effecten van cocaine liegen er niet om.

Anyway, ik denk dat alles er inmiddels wel over is gezegd.

Misschien nog een rare gedachte, maar het hangt er misschien ook nog wel van af hoe oud je bent. Als je 20 bent en je hebt nog een heel leven voor je kun je maar beter heel voorzichtig zijn. Ook zoiets als wiet roken vind ik dan geen goed idee. Maar als je eenmaal 50+ bent dan kan je jezelf wat meer toestaan misschien. Je hersenen zijn dan al uitontwikkeld en al aan het aftakelen. Ik bedoel, als je weet dat je auto de volgende APK-keuring niet meer haalt, waarom zou je hem dan niet afraggen?

Zomaar een gekke gedachte.
kan ook te maken hebben..dat wanneer je 20 bent je na 15 glazen bier ,de dag er op gewoon een uurtje brak bent en weer door..
wanneer je 50 bent lig je de hele dag op je nest..
dan denk je wel 2x na eer je dat weer doet..
zal met snuiven ook wel zijn denk ik..zou het niet weten..ben heel mijn leven al 'clean'..vroeger wel eens wat gedronken met uitgaan of in de weekenden
maar nu met een eigen toko blijf ik liever lasersharp..
heb dat ook gewoon niet nodig..als ik tot rust wil komen ga ik gek genoeg een rondje doen op de motor..(ook gevaarlijk)..of laat me fijn pijpen..(yahoo)ook verslavend..
 
misschien..maakt de dame/trans/whatever wel onderscheid..
ze pakt zelf onversneden sossa..en Bassie krijgt 80/20 ..caffeine/cocaine..
en dan maar denken..'ik voel niks?'..whahaha
Zou een optie kunnen zijn,:cool: maar ikzelf het zakje leeg maken, en dan er 4 lijntjes van maken en dan om beurten er eentje opsnuiven, ben ondertussen wel zo slim dat Bassie niet alleen aan de bommel is, en ik ben heel vriendelijk , laat dames altijd voor gaan, in dit geval ook de trap op :devilish:
 

Misschien nog een rare gedachte, maar het hangt er misschien ook nog wel van af hoe oud je bent. Als je 20 bent en je hebt nog een heel leven voor je kun je maar beter heel voorzichtig zijn. Ook zoiets als wiet roken vind ik dan geen goed idee. Maar als je eenmaal 50+ bent dan kan je jezelf wat meer toestaan misschien. Je hersenen zijn dan al uitontwikkeld en al aan het aftakelen. Ik bedoel, als je weet dat je auto de volgende APK-keuring niet meer haalt, waarom zou je hem dan niet afraggen?

Zomaar een gekke gedachte.
Dit is een goed voorbeeld waar theorie en praktijk sterk met elkaar verschillen. Ik kan je vertellen dat veel mensen van 60+, 70+, 80+ je kunnen smeken om geholpen te worden als ze ziek worden.

… misschien moet je het oudere leven eerder zien als een oldtimer. Die rag je ook niet af, maar daar ga je juist wat voorzichtiger mee om. ;)
 
Als die cijfers echt zo hoog zijn verbaast me dat oprecht. Ik ben nog nooit iets van cocaine tegen gekomen. Als het zo wijdverspreid is dan zou je dat toch allicht denken.
Anyway, die hoge cijfers tonen dan wel heel duidelijk aan dat een war on drugs compleet zinloos is. Ergo, het lijkt eerder contraproductief. Licht mensen voor over de gevolgen van alles wat ze in hun mond/neus whatever stoppen, of dat nu een sigaret, biertje, teveel frikandellen of een lijntje coke is.
De war on drugs is contraproductief, de vraag naar middelen veranderd niet zoveel. Echter, door de harde aanpak wordt het aanbod schaarser en het risico hoger. Doordat het risico hoger ligt worden de marges hoger wat weer een aanzuigende werking heeft omdat er meer mee te verdienen is.

Als je goede voorlichting hebt, met een product wat puur is en getoetst is de verleiding vele malen kleiner. De zin "Als alcohol nu op de markt zou komen zou het ook verboden worden" hoor je regelmatig. Maak producten zoals Wiet en XTC legaal en reguleer de productie en zet bijv het THC percentage er op en hoe je het moet gebruiken en je haalt een heel groot deel van de criminaliteit onderuit. Kijk naar hoe het gegaan is in Canada bij de legalisering van wiet. Ik ken darknet website die al laten zien hoe je zoiets meer verantwoord kan inrichten...
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan