Victory gehacked

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Als je gehacked bent,kan je dus niet meer bij je eigen account en veranderd de hacker dus al je gegevens. Hij heeft zich voorgedaan als iemand van kinky.nl en daar is ze dus ingetrapt.Hij kon alles veranderen en dus ook haar telefoonnr.
Ze is waarschijnlijk niet de enige die daar ingetrapt is.
Helaas wordt er bij kinky niet in het weekend gewerkt,dus moet ze wachten op maandag voordat ze bij kinky reageren of nieuw account aanmaken.
 
Even voor mijn beeldvorming: iemand neemt het account van een dvp over. Welk voordeel heeft degene daar bij? Er lopen geen directe betalingen via dat account. Het zou alleen zo kunnen zijn dat 'zij' klanten vraagt om vooraf te betalen en dan niets meer van zich laat horen. Vaste klanten zullen echter niet snel steeds via de Kinky advertentie reageren, die hebben haar nummer en/of e-mail en boeken een date op die manier. Controle over account, mail en telefoon is dan handiger.
Of het is iemand die iets persoonlijks met haar wil uitvechten.
 
Blijft een vreemd verhaal, maar je krijgt het voordeel van de twijfel.

Dat is geen vreemd verhaal, dat gebeurd dagelijks.

Oplichters sturen massa berichten naar adverteerders op Kinky of Sexjobs, met daarin vaak het bericht in te moeten loggen ter account verificatie. De meeste adverteerders zijn echt niet thuis in computers of internet en tuinen erin. Ze krijgen een fictieve login pagina voorgeschoteld, en vullen daar hun (identieke) gegevens in op o.a Kinky of Sexjobs. De oplichter in dit geval vangt de login gegevens af en gaat vervolgens onder hun account het e.a aanpassen.

In dit geval dus het telefoonnummer. Klanten die nietsvermoeden proberen een afspraak te maken, worden vaak gevraagd een vooruitbetaling van amper een paar tientjes te maken. Gezien haar historie moet het dus wel oke zijn. Nou die paar tientjes zijn wellicht voor vele te verwaarlozen, maar voor een afrikaan is dat natuurlijk een week vreten. De reden dat ik naar een afrikaan verwijs is dat tot op heden het altijd IP adressen uit afrika waren die hetzelfde op websites van mij probeerde.

Eerdat het kwaad geschied is heeft de oplichter in dit geval wel al een paar betalingen kunnen opstrijken. Doe dat met tientallen accounts per week of zelfs in meerdere landen tegelijk en je houdt er een leuk saldo aan over lijkt mij.

Om juist die redenen heb ik op geen reclame aub het publieke telefoonnummer "uitgeschakeld" en moet een gebruiker per definitie ingelogd zijn om die gegevens op te vragen. Nou als iemand gaat scrapen zoals het opvragen van "alle" pagina's ineens dan valt dat plaatje op en kunnen we redelijk vaststellen met wie we te maken hebben.

Twee traps verificatie heeft geen zin als de adverteerder het ook niet snapt en die gegevens ook hier zomaar uit handen geeft naar onbekende. Uiteindelijk is de zwakste schakel ook maar de eindgebruiker. En het is echt niet nieuw. Dit gebeurd al jaren op Marktplaats en toestanden. Daar is het bijna verbannen, en nu zie je dat ze naar andere branches en takken verplaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Funloving Nee, dat zijn 0900 nummers
  • 0900-nummers: voor algemene telefonische dienstverlening (voorbeelden: hoofdnummer van een bedrijf, helpdesk, zakelijke adviezen)
  • 0906-nummers: voor erotische dienstverlening
  • 0909-nummers: voor amusementsdiensten
 
Laatst bewerkt:
@Vanderlindemedia jij begrijpt het,ze is er gewoon ingestonken en is nu bezig nieuw account aan te maken.

Ik denk dat 2 staps verificatie uiteindelijk ook noodzaak moet gaan worden op ook websites zoals Kinky of SJ. En mensen moeten ook bewust ervan worden dat kinky, sj of andere sites nooit via een onbekend telnr om gegevens vragen.

Dat schrijf ik expleciet ook in verschillende mails, pagina's en toestanden. Dit zijn de officieele communicatiemiddelen, anders niet. En een platform zoals Kinky hoeft natuurlijk niet de login gegevens te vragen van zijn of haar gebruikers. Die kunnen ze inzien of aanpassen naar wens.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan