Waarom klaag je dan over de prijzen? Of nee, dat zal ik weer verkeerdelijk concluderen zeker...
Je gaat wel al minder neuken omdat het te duur wordt, schrijf je. Met jouw 'economisch model' kom je trouwens wel degelijk over alsof de schuld daarvan bij anderen ligt, want volgens jou zouden de prijzen niet omhoog mogen, maar zelfs naar beneden moeten. Wees eens realistisch.
En het gaat hier al jaar en dag over die prijzen. Altijd hetzelfde, en steeds duiken er enkele wereldvreemde mannen op die er van uit lijken te gaan dat ELKE dame voor IEDEREEN maar betaalbaar zou moeten zijn. Kom je met realistische argumenten af, dan krijg je de gekste reacties.
Wat ook opvalt is, dat de klagers het altijd naar eigen zeggen 'nog wel kunnen betalen' maar niet meer 'willen' betalen. Ok, goed zo. Er zijn dingen genoeg te koop waar ik mijn geld niet wil aan geven, maar ik loop daarover niet continu te klagen, en ik fantaseer ook geen zelf uitgevonden economische regels die zeggen dat de prijzen gek zijn. Ik wil ook zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk hebben, en belastingen betaal ik ook al niet graag.
In feite lopen de dames hun prijzen nog altijd ferm achter op de evolutie van de algemene levensduurte. Of je dat nu graag hoort of niet. In dat opzicht zijn het inderdaad 'vreemde prijzen' want niemand wil graag vandaag zijn werk doen tegen een loon van jaren geleden. U ook niet, durf ik wedden. Of je zo'n bedenking nu 'knap hoor' vindt, dat maakt niets uit.