Vrouw uit woning gezet na illegale prostitutie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik vind het eigenlijk absurd, waarom mag die vrouw niet zelf weten wat ze doet en met wie ze date in haar eigen woning.
Het was niet 'haar eigen woning' en ze gaf het in gebruik aan anderen voor een bedrijf. In haar huurovereenkomst had ze waarschijnlijk ervoor getekend dat niet te zullen doen. Als je een woning huurt is het niet zo dat je naar believen die woning weer door kan verhuren aan wie je maar wil voor een lucratieve bijverdienste op kosten van de eigenaar die later de aldus uitgewoonde bende mag renoveren.
Discreet je eigen gasten ontvangen, dates die in plaats van een bloemetje of boekenbon ook eens wat cash geven, is wat anders. Wil je helemaal 'goed' zitten, dan best een vergunning regelen.
 
Ja klopt. Maar er gebeuren wel meer dingen die niet kunnen. Iemand het huis uitzetten gaan wel ver. Of hadden mensen er last van
Bij herhaling tegen de afspraken in onderverhuren gaat ook vrij ver. Als ze in het huurcontract had afgesproken "het staat huurder vrij de woning bedrijfsmatig onder te verhuren zolang niemand er last van heeft" dan is het wat anders. Maar dan kan de gemeente stellen dat er een bedrijf zit in een woning, wat weer niet strookt met de bestemming van het pand.
 
Ik vind het eigenlijk absurd, waarom mag die vrouw niet zelf weten wat ze doet en met wie ze date in haar eigen woning. Zolang je gewoon de huur betaald toch niets aan de hand toch.
Uit het artikel en het vonnis blijkt dat het breder ligt. De titel van het nieuwsbericht suggereert natuurlijk weer dat prostitutie hier het probleem is, maar dat is slechts één van de dingen die er speelt. De titel is ook misleidend, want de prostitutie was niet illegaal, hooguit (en ook wel waarschijnlijk) onvergund. Het onderverhuren van de woning, dat was wel illegaal.
Uit het artikel en het vonnis blijkt:
- mevrouw heeft bij de eerste misstap coulance ondervonden van de verhuurder (vanwege jonge kinderen)
- mevrouw had een aantal maanden achterstallige huur
- mevrouw bewoonde niet zelf de woning
- er is harddrugs gebruikt in de woning
Dus ja, dan houdt het toch wel een keer op, nog los van de prostitutie.
Ze bewoont nu ook niet zelf de woning, dus ontbinding van de huurovereenkomst heeft niet als gevolg dat ze nu op straat staat.
 
Uit het artikel en het vonnis blijkt dat het breder ligt. De titel van het nieuwsbericht suggereert natuurlijk weer dat prostitutie hier het probleem is, maar dat is slechts één van de dingen die er speelt. De titel is ook misleidend, want de prostitutie was niet illegaal, hooguit (en ook wel waarschijnlijk) onvergund. Het onderverhuren van de woning, dat was wel illegaal.
Uit het artikel en het vonnis blijkt:
- mevrouw heeft bij de eerste misstap coulance ondervonden van de verhuurder (vanwege jonge kinderen)
- mevrouw had een aantal maanden achterstallige huur
- mevrouw bewoonde niet zelf de woning
- er is harddrugs gebruikt in de woning
Dus ja, dan houdt het toch wel een keer op, nog los van de prostitutie.
Ze bewoont nu ook niet zelf de woning, dus ontbinding van de huurovereenkomst heeft niet als gevolg dat ze nu op straat staat.
 
Ik had er inderdaad even niet bij stilgestaan dat ze daar helemaal niet woont (officieel waarschijnlijk wel). Dan is het idd wel begrijpelijk. Dit gebeurd overigens ook ontzettend vaak. Bijvoorbeeld stelletjes die gaan samenwonen maar de woning niet wil opgeven
 
Ik kocht jaren geleden een flat in Hilversum en zo'n complex van koopflats heeft een vereniging van eigenaren. Die hadden in de statuten dat ik geen varkens mocht houden in mijn eigen flat. En prostitutie was ook uit den boze net als wietplantjes houden. Praat je over koop en niet eens huur.
 
Ik kocht jaren geleden een flat in Hilversum en zo'n complex van koopflats heeft een vereniging van eigenaren. Die hadden in de statuten dat ik geen varkens mocht houden in mijn eigen flat. En prostitutie was ook uit den boze net als wietplantjes houden. Praat je over koop en niet eens huur.
En als je dat wel zou doen dan zou je toch een boete krijgen? en niet eruit gezet worden? Heb wel begrepen dat een gemeente eventueel ook koopwoningen kan sluiten ivm illegale prostitutie
 
Ik vind het eigenlijk absurd, waarom mag die vrouw niet zelf weten wat ze doet en met wie ze date in haar eigen woning. Zolang je gewoon de huur betaald toch niets aan de hand toch.
Nee. Er gelden regels.

Anders zou het ook een zooitje worden. Dan is jouw woonwijk binnen de kortste keren een verkapt industriegebied, omdat allerlei mensen in hun (huur)woning een eigen zaak(je) beginnen.
 
Als je een contract ondertekent heb je je nu eenmaal te houden aan wat daar in staat , de verhuurder heeft zich ook aan zijn verplichtingen te houden en dat geldt ook voor de huurder
In een koopwoning is het wat lastiger om je uit je eigen huis te zetten maar als je in een koopflat van de vve geen varkens mag houden en dat staat in je koopcontract zal je toch je zwijntjes elders moeten fokken anders leren ze je dat wel af via de rechtbank als het moet
 
Als je een contract ondertekent heb je je nu eenmaal te houden aan wat daar in staat , de verhuurder heeft zich ook aan zijn verplichtingen te houden en dat geldt ook voor de huurder
In een koopwoning is het wat lastiger om je uit je eigen huis te zetten maar als je in een koopflat van de vve geen varkens mag houden en dat staat in je koopcontract zal je toch je zwijntjes elders moeten fokken anders leren ze je dat wel af via de rechtbank als het moet
Dat staat niet in je koopcontract, maar voor heel wat activiteiten moet je een vergunning hebben. Of je koopt of huurt en wat er ook in je contract staat, je mag in een woonwijk niet zomaar een varkensboerderij beginnen.
 
Dat staat niet in je koopcontract, maar voor heel wat activiteiten moet je een vergunning hebben. Of je koopt of huurt en wat er ook in je contract staat, je mag in een woonwijk niet zomaar een varkensboerderij beginnen.
Uiteraard is er nog zoiets als een bestemmingsplan ook maar als er sprake is van een vereniging van eigenaren zoals bij een flat of een appartementencomplex zijn er vaak nog een heleboel aanvullende regeltjes die soms op het zeikerige af zijn bijvoorbeeld over de kleur van de kozijnen het al dan niet ophangen van bloembakken aan je eigen balkonhek en het bedrijfsmatig fokken van varkens valt daar kennelijk ook onder
De meeste VVE's zijn puur opgericht om noodzakelijk onderhoud van gemeenschappelijke ruimtes zoals trappenhuizen en galerijen te regelen maar sommige voorzitters van verenigingen van eigenaren kunnen een soort mini dictatortjes zijn , het kan geen kwaad om als je plannen hebt om een flatje te kopen eerst eens je te informeren over dat soort zaken
Anders sta je daar straks met je varkens en je voersilo's en je mestkruiwagen in de lift en dan kom je er gewoon niet in
 
het werpt ook wat vragen op, bijvoorbeeld omdat het een sociale huurwoning is, en ze misschien wel huursubsidie ontvangt. lijk het met mij ook logisch dat ze dat terug gaan vorderen van de balastingdienst.
m
Ten tweede vraag ik me af ze behalve de huurinkomsten nog andere inkomsten heeft of dat ze een uitkering heeft via de participatiewet. Mocht dat zo zijn dan kan wellicht een hoop geld terug gaan betalen aan de gemeente en en een flinke boete krijgen.

Deze mevrouw zit behoorlijk in de shit, en naar mijn idee terecht.
 
Laatst bewerkt:
het werpt ook wat vragen op, bijvoorbeeld omdat het een sociale huurwoning is, en ze misschien wel huursubsidie ontvangt. lijk het met mij ook logisch dat ze dat terug gaan vorderen van de balastingdienst.
m
Ten tweede vraag ik me af ze behalve de huurinkomsten nog andere inkomsten heeft of dat ze een uitkering heeft via de participatiewet. Mocht dat zo zijn dan kan wellicht een hoop geld terug gaan betalen aan de gemeente en en een flinke boete krijgen.

Deze mevrouw zit behoorlijk in de shit, en maar mijn idee terecht.
overigens zou ik wel willen weten wat de achtergrond van deze vrouw is, wat haar bewoog
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan