Vrouwen & Geld

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Romeo Roberto

Meubelstuk
Forumpionier
2.032
01/07/21
1.139
72
Deze vraag maakt me mss wel onpopulair bij vrouwen
maar als je Google mag geloven zijn vrouwen Biologisch ingesteld
op mannen de respect, succesvol en een hoge status hebben
geld zal ook een belangerijk rol spelen
maar stel nu dzt je geen hoge staus en en niet succesvol bent
maar wel veel geld hebt

dus je is geld belangerijk voor vrouwen?

maar als je Google mag geloven zijn vrouwen Biologisch ingesteld
Sorry maar wat bedoel je hier precies mee? Heb je een linkje? Google zelf heeft geen wetenschappelijke kennis, maar alleen maar doorverwijzingen naar andere sites. Maar goed, als ik zoek op de termen |||vrouwen biologisch ingesteld mannen respect succesvol hoge status||| dan vind ik totaal niet terug wat jij hier zegt, en krijg ik van Google juist een AI tekst die dat tegenspreekt, wat ik van Google krijg is:

De bewering dat vrouwen biologisch meer gericht zijn op respect en mannen op succes en hoge status is een simplificatie en niet accuraat. Er zijn biologische verschillen tussen mannen en vrouwen, maar deze verschillen bepalen niet per se hun gedrag of motivaties op het gebied van relaties, carrière, of sociale status.

• Biologisch:
    Vrouwen zijn soms biologisch voorbeschikt om zich aangetrokken te voelen tot mannen die succesvol zijn of een hoge status hebben, omdat dit een teken kan zijn van betrouwbaarheid en het vermogen om voor nageslacht te zorgen.

• Sociale perceptie:
    Maatschappelijk gezien wordt succes en status vaak geassocieerd met competentie, ambitie en leiderschap, eigenschappen die sommige vrouwen aantrekkelijk vinden.

• Behoefte aan zekerheid:
    Een man met een bepaalde status kan een gevoel van zekerheid en stabiliteit bieden, wat voor sommige vrouwen belangrijk is in een relatie.

Ah Google de grote wijze Guru op een besneeuwde bergtop die mensen die de ontberingen om hem te benaderen doorstaat beloont met wijsheden van onschatbare waarden in de vorm van gesponsorde links op basis van hun zoekgeschiedenis heeft kennelijk moeite met een vraag

Nou dan zal ik hem beantwoorden
"Zijn vrouwen geobsedeerd door geld , macht en status "
antwoord : De één wel , de ander niet , net als mannen

Biologisch gezien voelt het vrouwtje zich het meest aangetrokken tot het alfamannetje, de koning van de apenrots; status.
Dit is een genetische erfenis van ons pre-sapiens bestaan.

In ons hedendaagse monetaire stelsel, waarin status direct gelinkt kan worden aan de hoeveelheid dat je bezit, is dit niet veel anders.

Ook al zijn de vrouwen heden ten dage misschien iets rationeel denkender; voor iemand zonder geld staan ze echt niet voor je in de rij.

• Biologisch:
    Vrouwen zijn soms biologisch voorbeschikt om zich aangetrokken te voelen tot mannen die succesvol zijn of een hoge status hebben, omdat dit een teken kan zijn van betrouwbaarheid en het vermogen om voor nageslacht te zorgen.

• Sociale perceptie:
    Maatschappelijk gezien wordt succes en status vaak geassocieerd met competentie, ambitie en leiderschap, eigenschappen die sommige vrouwen aantrekkelijk vinden.

Een man met een bepaalde status kan een gevoel van zekerheid en stabiliteit bieden, wat voor sommige vrouwen belangrijk is in een relatie.
Ja, dat zal wel, maar het is je verwijzing naar Google die ik gek vind.

Zie mijn bovenstaande post, linken gaat moeilijk want dat AI verhaal van Google wordt bij elke zoekactie opnieuw gegenereerd, maar iedere keer zegt ie dat mijn zoektermen een onjuiste simplificatie zijn, soms zelfs seksistisch, iets van die strekking.

Maar over je vraag, ik geloof heus dat respect, status en succes helpen bij het zoeken van een vrouw. Geld in theorie ook, punt is alleen dat dat vaak, niet altijd, hand in hand gaat met succes en status.

Maar goed, als je een contactgestoorde puistige jongvolwassene bent met 2 harige melkflessen als kuiten die bij papa en mama in de kelder woont, en je erft ineens 15 miljoen omdat papa en mama net iets te hard over de snelweg reden en nog een bankrekening in Zwitserland bleken te hebben waar je niks van wist.

Ben je dan ineens aantrekkelijk?

Misschien, op een bepaalde manier. Ik denk vooral dat als deze jongen zijn rijkdom in gaat zetten om Casanova te spelen, er heel veel misbruik van hem gemaakt gaat worden.

Nog interessanter is het feit dat deze vraag staat in de categorie Branchetalk, op een prostitutie forum. In die context is geld ineens vele malen belangrijker dan status of succes. En in sommige gevallen is geld dan helaas zelfs belangrijker dan respect, maar dat is een heel andere discussie.

Laatst bewerkt:
Chatgpt:

Ja, vrouwen kunnen zich biologisch en evolutionair meer aangetrokken voelen tot mannen met macht en geld, maar dat is slechts één aspect van een complex geheel aan biologische, psychologische en sociale factoren. Laten we dit uitgebreid en genuanceerd bekijken, want het gaat niet simpelweg om "geld = aantrekkingskracht," maar om diepere evolutionaire mechanismen en percepties die meespelen.

🔬 1. De evolutionaire basis: zekerheid, bescherming en overleving

Vanuit een biologisch perspectief is vrouwelijke aantrekkingskracht vaak verbonden aan signalen van stabiliteit, bescherming en hulpbronnen:

• In de oertijd betekende een man met veel middelen (voedsel, status, leiderschap) hogere overlevingskansen voor een vrouw en haar kinderen.
  • Vrouwen die zich aangetrokken voelden tot zulke mannen hadden meer kans om gezonde nakomelingen groot te brengen → evolutionair voordeel dus.
  • Deze voorkeuren zijn onbewuste, geprogrammeerde neigingen die nog steeds kunnen doorspelen in moderne contexten, al zijn de omstandigheden totaal veranderd.

🔑 Geld en macht fungeren vandaag de dag als moderne symbolen van "hulpbronnen" en "sociale dominantie."

💡 2. Psychologische componenten: status en zelfvertrouwen

Macht en rijkdom worden vaak geassocieerd met eigenschappen als:

• Zelfvertrouwen
  • Ambitie
  • Competentie
  • Onafhankelijkheid
  • Dominantie

Deze trekken zijn op zichzelf al aantrekkelijk, los van het geld zelf. En vaak is het zo dat de manier waarop een man zich gedraagt vanwege zijn succes aantrekkelijker is dan het geld of de macht op zich.

📌 Een vrouw voelt zich zelden aangetrokken tot een rijke man puur omdat hij geld heeft. Het gaat vaak om de sociale positie, invloed, uitstraling en gedrag die met dat succes gepaard gaan.

💬 3. Sociale conditionering en culturele versterking

We leven in een wereld waarin status, prestige en financiële middelen sterk worden gewaardeerd.

• Films, sociale media en popcultuur versterken vaak het beeld van de "succesvolle man" als wenselijk.
  • In sommige culturen of groepen is een man met weinig middelen zelfs automatisch minder aantrekkelijk – niet door biologie, maar door sociale normen.

👉 Dus biologie wordt hier versterkt door cultuur.

❤️‍🔥 4. Verschil tussen kortetermijn- en langetermijnpartnerkeuze

Heel belangrijk: vrouwen maken vaak onderscheid tussen aantrekkingskracht voor plezier en aantrekkingskracht voor een serieuze relatie.

• Kortetermijn: fysieke aantrekkelijkheid, charisma, seksueel gedrag → hierbij zijn testosteron, symmetrie, lichaamstaal en energie belangrijker dan geld.
  • Langetermijn: stabiliteit, loyaliteit, vermogen om een gezin te ondersteunen → hierbij spelen macht, status, en financiële zekerheid een grotere rol.

🧠 Biologisch gezien zijn vrouwen evolutionair geprogrammeerd om te selecteren op de best mogelijke vader voor hun kinderen, wat inhoudt: iemand die zowel goede genen als hulpbronnen kan bieden.

👩‍❤️‍👨 5. Uitzonderingen & individualiteit

Niet iedere vrouw hecht waarde aan rijkdom of macht. Veel vrouwen worden juist aangetrokken tot emotionele intelligentie, authenticiteit, creativiteit of spirituele diepgang, ook als dat gepaard gaat met minder status of geld.

Voorbeelden:

• Een kunstenaar zonder geld, maar met passie en charisma, kan heel aantrekkelijk zijn.
  • Een rijke CEO die arrogant en afstandelijk is, kan juist onaantrekkelijk zijn.

🎯 Persoonlijke aantrekkingskracht is altijd een mix van factoren, waarbij de ene vrouw zich richt op zekerheid, de ander op passie, en weer een ander op humor of verbinding.

💬 Samenvattend:

Ja, macht en geld kunnen biologische aantrekkingsfactoren zijn, omdat ze onbewust stabiliteit en succes uitstralen. Maar:

• Het is niet puur het geld zelf, maar wat het vertegenwoordigt (status, kracht, leiderschap).
  • Vrouwen zijn ook biologisch en psychologisch gevoelig voor persoonlijkheid, genen, gedrag en emotionele veiligheid.
  • Cultuur versterkt vaak wat biologisch al aanwezig is.
  • Niet elke vrouw is hetzelfde, en de context (relatie, leeftijd, waarden) speelt een grote rol.

❓ Reflectie:

Wil je dieper inzoomen op één van deze aspecten? Bijvoorbeeld:

• Waarom sommige vrouwen juist afhaken bij te veel macht of geld?
  • Of hoe je natuurlijke aantrekkingskracht kunt versterken, zelfs zonder veel geld of status?
  • Of wat vrouwen biologisch aantrekkelijk vinden aan mannen zónder macht?

Geld zal zeker een rol spelen bij de meerderheid van de vrouwen (die beschouwd worden als heel aantrekkelijk). Hoewel er zijn uitzonderingen;
- kijk maar naar de vrouw van Anthony Oliver, die hals overkop bekend werd met zijn country hit. Hij werd ineens multi miljonair en mevrouw besloot dan te scheiden en een groot deel van dat geld te claimen
- of nog gekker; de ex-vriendin van MMA superster Israel Adesanya die hem voor de rechtbank daagde om geld te claimen nadat de relatie stukliep

Scheiding van goederen is vandaag de dag een must als je zekerheid wil dat iemand bij je wil zijn omwille van je persoon, en niet het formaat van je geldbeugel (en die van je ouders). Mijn broer en partner hadden geen probleem om hun huwelijk zo te "verzekeren".

En vergeet ook niet dat een hoog opgeleide vrouw nooit zal samengaan met een man die lager geschoold is dan haar. Terwijl een hoog opgeleide man totaal geen probleem zou hebben om samen te gaan met een poetsvrouw.

In de praktijk is één van de eerste vragen die gesteld wordt; "wat doe je?".
Als je dan moet antwoorden dat je rondkomt van een uitkering is de interesse meestal al snel verdwenen.
Dat klopt wel hoor.

Maar dan zeg ik je, die uitkering duidt op weinig succes, EN weinig status, EN weinig geld, welke van die 3 factoren zal de grootste belemmering zijn?

Klopt helemaal. Dat vind ik ook het mooie van dvp's. Ze vragen nooit wat in die trant en geven iedereen een eerlijke kans zichzelf te bewijzen.
Dat klopt wel hoor.

Maar dan zeg ik je, die uitkering duidt op weinig succes, EN weinig status, EN weinig geld, welke van die 3 factoren zal de grootste belemmering zijn?
Het is het denk ik het totaal plaatje en de maatschappelijke opinie en de zweem die erom heen hangt.

Ik "wandel" nu pas een paar jaar en niet vaak. Maar blijf het vreemd vinden. Jaren doe je alle moeite om een meid uit de middenklasse in bed te krijgen. En dat lukte mij maar heel moeizaam, ben daar ook niet heel goed in.
En dan leg je geld neer lig je binnen een paar minuten met een meid uit de hoofdklasse te rollebollen. Blijf het apart vinden, maar kan er wel aan wennen hoor.😀

als je Google mag geloven zijn vrouwen Biologisch ingesteld
geld zal ook een belangerijk rol spelen
  • Biologisch:

• Sociale perceptie:

Eerst kom je met zijn (klinkt als elke vrouw) in je volgende post spreek je van soms en sommige. Volgens mij geef je het antwoord dus zelf al.

Hmmm zal maar niet op die achterlijke stellingen reageren!!
Geldt hier dus totaal niet.

Met ex in verleden genoeg geld, vakanties, eigen huis etc. Gelukkig? Nee! Zeker niet met 2x sex per jaar...als dan iemand voorbij komt met ook een relatie. Je weet dat je echt lang met schulden komt te zitten door moeten verkopen van 2 huizen..maar je wel weet dat je heel happy samen gaat zijn? Keuze was snel gemaakt...en ja die poenie kwam weer tot leven en dat is nog steeds een goed werkende poenie🤣.

Ken ook gewoon mannen met uitkering die relatie hebben of mannen waar de vrouw hoger opgeleid is hoor..dus nee ik ben het daar niet mee eens met die stellingen.

Misschien als je het totale plaatje bekijkt en niet de persoonlijke ervaringen ernaast legt. Dan kan het kloppen.

Nou ja, eerlijke kans, juist bij die groep moet je eerst een stapel bankbiljetten neerleggen voor je er überhaupt binnenkomt
Klopt, maar daarna is er geen verschil meer. Een onaantrekkelijke man met een uitkering kan net zo goed geile seks hebben met een onbereikbare knappe jonge vrouw als een rijke Henry-Cavill-type die met zijn sportwagen voor de deur staat.
Ken ook gewoon mannen met uitkering die relatie hebben of mannen waar de vrouw hoger opgeleid is hoor..dus nee ik ben het daar niet mee eens met die stellingen.
Dat is zeker waar. Ik ken genoeg mannen die een knappe hoogopgeleide en beter verdienende vrouw hebben, terwijl ze zelf niks gepresteerd hebben en vaak ook niet eens zo knap zijn. Misschien is 'lief en aardig zijn' belangrijker voor veel vrouwen. Veel vrouwen zijn tegenwoordig wel zelfstandig, dus de noodzaak om iemand te trouwen die je stabiliteit en zekerheid biedt, is in onze maatschappij misschien niet meer aanwezig. Er zijn ook genoeg landen waar jonge vrouwen trouwen met rijke mannen, enkel en alleen om de stabiliteit.

Laatst bewerkt:
komkommertijd noemen wij dat in Nederland @Marco
Op zich is alles inmiddels al een keer langs geweest, dus het valt niet mee, om iedere keer een nieuw topic te verzinnen.
Ik heb zelf een beetje het gevoel dat het forum beetje begint op te drogen, of zal dat komen vanwege de vakantieperiode?

Een acht cijferige bankrekening is wat vrouwen het snelst een natte doos bezorgt
toogpraat inderdaad.

Volgens mij is het niet zozeer het geld, maar de macht die erotiseert. Wie meer macht heeft, heeft meer sexappeal. Nu gaan geld en macht in de huidige maatschappij vaak samen, maar niet altijd. Mensen, dus niet alleen vrouwen, identificeren zich graag met macht of met personen die zij macht toedichten. Macht brengt ook status.

Macht maakt dat bepaalde eigenschappen die latent al aanwezig waren sterker naar voren komen. Dus ben je sowieso al een eikel, dan zul je, zodra je 'macht' verkrijgt een nog grotere eikel worden. Genoeg voorbeelden onder bekende artiesten/sporters/politici voorhanden lijkt mij zo.
Ben je echter sowieso al erg sociaal, empathisch of communicatief, dan zullen die eigenschappen nog sterker worden zodra je macht krijgt.

En voor beide categorieën zijn geïnteresseerde vrouwen of mannen te vinden die graag met de macht de lakens willen delen.

Ga met een dikke bankrekening naar Afrika, Zuid-Amerika of Azië, en je zal met een vrouw terug thuiskomen als je er normaal uitziet. Ik bedoel, je uiterlijk is niet belangrijk. Zolang je normaal bent. Heb je 3e graads brandwonden in je gezicht, ok, dit soort extreme toestanden niet, daarom zeg ik, als je normaal eruit ziet, geen verminkingen in je gezicht, vind je altijd een vrouw in die delen van de wereld.

Hoe het is in de meer Westerse landen? Ik denk dat het daar steeds meer en meer ingeburgerd is dat vrouwen ook werken en ook geld verdienen. Mij lijkt het zeker kunnen dat een vrouw een man leuk vind, ook al verdiend die minder dan dat zij verdiend. Echte liefde bestaat nog denk ik, dat een vrouw verliefd wordt op de persoon die je bent. Het wordt wel anders, als je als man afhankelijk gaat worden van een vrouw. Dan zal de liefde snel omkeren. Als je als man je eigen leven op de rails hebt is belangrijk denk ik. Een vrouw die werkt op niveau A, kan best een relatie hebben met iemand die werkt op niveau B lijkt mij. Dit zijn effe letters van mensen die werken in de overheid. Hetzelfde in de privé. Maar kan je het als man leuk vinden dat je vrouw meer verdiend? Dat is dan weer een andere vraag.
Voor buitenlandse relaties geld maar 1 ding: hoe meer geld op je rekening, hoe meer vrouwen je leuk vinden, ongeacht hoe je eruit ziet, zolang je maar geen zware accidenten hebt gehad.... en heel belangrijk: je geen HIV of andere besmettelijke ziektes hebt.

Is wat ik schrijf allemaal waar? Het is mijn gevoel.

Terug
Bovenaan Onderaan