Wat vergeet je nooit meer

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik heb vroeger dienst gedaan als paracommando , daar word je vernederd tot en met door de overste is dat ook pesten , ik heb wel mijn dienst wel uitgedaan met rode baret ( heb toen nog in kolwesie geweest harde tijd ! )

Ik heb altijd een bloedhekel aan pesten gehad.
Nu nog, als er grappen gemaakt worden ten koste van anderen heb ik er moeite mee. Je ziet het ook bij TV-'persoonlijkheden':
Paul de Leeuw, Gordon etc zijn zulke etterbakjes. Om maar kijkcijfers te scoren.

Als er iemand gepest werd op de lagere of middelbare school ging ik er naast staan.
Als ik daardoor ook gepest werd kreeg de pester te maken met mijn scherpe tong. Pesters hebben meestal een uiterst zwak ego en zijn erg onzeker. Die plekken kon ik feilloos duiden.
Enkele kinderen die vroeger erg gepest werden dragen daar nu nog de gevolgen van merk ik als ik ze weer eens spreek.

Mee eens. Als je eenmaal het pispaaltje bent, komt niemand je helpen. Helaas spreek ik uit ervaring.
Het enige wat je kunt doen is die personen zoveel als mogelijk te ontlopen, al lukt dat op school maar gedeeltelijk.
Al zal het per persoon verschillen, dat pesten doet toch iets met je en hoe je verder in het leven staat en gaat.
Jammer genoeg weet je niet hoe het zou zijn geweest als zo'n fase je als mens bespaard was gebleven.

Terug
Bovenaan Onderaan