'We zijn naïef geweest over prostitutie'

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Is dat heel kort door de bocht niet de kern van het probleem ?
Namelijk dat ambtenaren zonder daadwerkelijke kennis beleid maken en na het over de schutting gooien niet meer naar kijken?
Beleidsmakers hoeven niet zelf inhoudelijk expert te zijn, daar zijn deskundigen voor. Ze worden ook uitgebreid geïnformeerd, en er is zelfs expliciet geprobeerd beleid samen met sekswerkers te ontwikkelen. Hoogleraar Hendrik Wagenaar heeft hier jarenlang onderzoek naar gedaan en dit in 2017 gepubliceerd.

Het probleem zit niet zozeer in een gebrek aan kennis, maar in het feit dat er niet wordt geluisterd wanneer de uitkomsten niet passen binnen een vooraf aanwezige ideologie. Met name radicaal-religieuze feministische stromingen en aanverwante organisaties beïnvloeden beleidsmakers en publieke opinie met een eenzijdig en vaak onjuist beeld van sekswerk.

Mijn ervaring in bijna 40 jaar wandelen is dat er van 'echte' vrije wil bijna nooit sprake is. Het gaat om geldnood, schulden of dwang. De paar die het echt vrijwillig doen, vormen een minderheid. Het werk is wel een uiterste redmiddel voor dames en als dat bijvoorbeeld voedsel voor de kinderen betekent, is het kiezen tussen twee kwaden.
Kijk eens om je heen 's morgens om 7.45 uur in de trein naar kantoor op een regenachtige maandagmorgen. Dan zie je er ook niet veel lachen......

Er is een wezenlijk verschil tussen je fysieke integriteit verkopen en wat persoonlijke tijd verkopen.
Ik moet toch echt naast het verkopen van mijn persoonlijke tijd ook fysiek aanwezig zijn. Feitelijk verkoop ik dus ook mijn lichaam. En wat tijd, voor de meeste is het 36 of meer uur, gemiddeld 8 uur is best een groot gedeelte van de dag, dat noem ik niet "wat tijd".

Integriteit gaat over oprecht zijn, vasthouden aan je eigen ethische normen en waarden. Of jij het wel of niet mee eens bent met het verkopen, of er wat van vindt doet er dus niet toe.

Terug
Bovenaan Onderaan