'We zijn naïef geweest over prostitutie'

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Is dat heel kort door de bocht niet de kern van het probleem ?
Namelijk dat ambtenaren zonder daadwerkelijke kennis beleid maken en na het over de schutting gooien niet meer naar kijken?
Beleidsmakers hoeven niet zelf inhoudelijk expert te zijn, daar zijn deskundigen voor. Ze worden ook uitgebreid geïnformeerd, en er is zelfs expliciet geprobeerd beleid samen met sekswerkers te ontwikkelen. Hoogleraar Hendrik Wagenaar heeft hier jarenlang onderzoek naar gedaan en dit in 2017 gepubliceerd.

Het probleem zit niet zozeer in een gebrek aan kennis, maar in het feit dat er niet wordt geluisterd wanneer de uitkomsten niet passen binnen een vooraf aanwezige ideologie. Met name radicaal-religieuze feministische stromingen en aanverwante organisaties beïnvloeden beleidsmakers en publieke opinie met een eenzijdig en vaak onjuist beeld van sekswerk.

Mijn ervaring in bijna 40 jaar wandelen is dat er van 'echte' vrije wil bijna nooit sprake is. Het gaat om geldnood, schulden of dwang. De paar die het echt vrijwillig doen, vormen een minderheid. Het werk is wel een uiterste redmiddel voor dames en als dat bijvoorbeeld voedsel voor de kinderen betekent, is het kiezen tussen twee kwaden.
Kijk eens om je heen 's morgens om 7.45 uur in de trein naar kantoor op een regenachtige maandagmorgen. Dan zie je er ook niet veel lachen......

Er is een wezenlijk verschil tussen je fysieke integriteit verkopen en wat persoonlijke tijd verkopen.
Ik moet toch echt naast het verkopen van mijn persoonlijke tijd ook fysiek aanwezig zijn. Feitelijk verkoop ik dus ook mijn lichaam. En wat tijd, voor de meeste is het 36 of meer uur, gemiddeld 8 uur is best een groot gedeelte van de dag, dat noem ik niet "wat tijd".

Integriteit gaat over oprecht zijn, vasthouden aan je eigen ethische normen en waarden. Of jij het wel of niet mee eens bent met het verkopen, of er wat van vindt doet er dus niet toe.

Och, je begrijpt best wel wat fysieke integriteit is, wat het verschil is en wat ik bedoel, maar je probeert gewoon stoer te doen en je interessant te maken door er een andere (foute) invulling aan te geven. Zo'n desktop-jockey.

Och, je begrijpt best wel wat fysieke integriteit is, wat het verschil is en wat ik bedoel, maar je probeert gewoon stoer te doen en je interessant te maken door er een andere (foute) invulling aan te geven. Zo'n desktop-jockey.
Ik weet niet precies wat je bedoelt en je legt het ook niet alsnog uit. Volgens mij ben niet ik, maar jij toch echt degene die een andere "(foute) invulling" (zoals je het zelf noemt) aan het woord integriteit geeft.

Wat ik gok, is dat het waarschijnlijk negatief bedoeld is, althans zo kwam het bij mij over, en dat is dan best wel vreemd wanneer je zelf van deze diensten gebruikt maakt. Vandaar dus mijn reactie en dat heeft niets met stoer doen. Maar nogmaals dat is wat ik er uit opmaak. Ik heb m'n zegje gedaan en ga er ook verder geen hele discussie aan wijden.

Mijn ervaring in bijna 40 jaar wandelen is dat er van 'echte' vrije wil bijna nooit sprake is. Het gaat om geldnood, schulden of dwang. De paar die het echt vrijwillig doen, vormen een minderheid. Het werk is wel een uiterste redmiddel voor dames en als dat bijvoorbeeld voedsel voor de kinderen betekent, is het kiezen tussen twee kwaden.
Nee hoor, heel veel nl dames vinden het gewoon leuk en makkelijk verdienen. Ik hoor regelmatig van dames dat ze niet terug willen naar "normaal " werk omdat ze in twee of drie dagen hetzelfde bij elkaar neuken waar ze anders fulltime voor achter de kassa moeten zitten.

Eens om de zoveel tijd lees je dit soort van onzin. Feminisme is toch net vrouwen laten doen waar ze zelf voor kiezen, is dat niet "vrijheid"?
Nee. Want het is meestal geen keuze die ze in vrijheid hebben kunnen maken.
Volgens onafhankelijke onderzoekers, ik kan deze publicaties helaas niet meer terugvinden, is het merendeel van de slechte berichten flink opgeklopt of zelfs verzonnen.
Ik zou die onderzoeken toch best graag zien.
Het probleem dat vele mensen is dat zij niet kunnen begrijpen dat een vrouw deze job uit vrije wil kan doen. Dat past niet in hun beeldvorming. " want een goede vrouw doet dat niet"
Mensen geloven wel dat iemand het uit vrije wil doet, maar dat zijn er gewoon niet veel. Het is meer noodgedwongen dan uit vrije wil. Maar inderdaad: Heel veel mensen in loondienst zouden ook liever iets anders doen.

Laatst bewerkt:
Als al die slechte berichten waar waren was het niet zo onuitroeibaar. Je kiest ook niet voor armoede of zwaar en slecht betaald werk. Ben je een mooie meid dan ben je wel meer waard vinden ze. Echt niet allemaal slachtoffer van een koppelaarster, mensenhandelaar of loverboy. De meesten hebben gehoord dat er een hoop aan te verdienen valt. Zit je er eenmaal in dan ga je niet met lege handen terug. De meeste vrouwen vinden het gewoon niet prettig dat hun mannen naar bed kunnen gaan met vrouwen die dat met vele anderen doen. Men maakt het dus zo lastig mogelijk zodat de DVP's van allerlei onfrisse personen afhankelijk worden.

Wel bijzonder dat er heel veel vrouwen zijn uit Zuid Amerika , Oost Blok en aziatitische landen en veel minder uit Nederland. Hoe zou dat dan komen? Mijn inziens is er dan geen sprake van echte dwang maar als deze vrouwen het goed hadden in eigen land dan deden het mereendeel het niet. Nu zal ik wel kritiek krijgen maar als je gebruikt maakt van een vrouw uit bv Colombia Brazilie etc dan moet je je eigenljik toch afvragen , maak ik geen misbruik ?
Ik denk dat in dat soort privéontvangst best veel mensenhandel plaatsvindt. Als ik zie hoeveel knappe meiden uit ZA bijv van 22 zich zo aanbieden, dan vraag ik me ook af hoe vrijwillig dit is. Zeker als ze alleen functioneel Spaans spreken - dan zijn ze dus ook niet of beperkt opgeleid.

Ik heb een keer een Colombiaanse transdame bezocht van 28 jaar en zij zei dat heel veel meiden gewoon van straat geplukt worden en hier een paar maanden werken. Ze hebben weinig tot geen zeggenschap en ze leven min of meer als betaalde seksslaaf. De transdame in kwestie was op dezelfde manier naar NL gekkmen, maar is gebleven, omdat ze hier niet veroordeeld werd. Het werk deed ze beperkt en wanneer ze zin had, maar ze gaf ook toe dat ze wel moest. Maar ze deed het niet met tegenzin, vroeger wel gedaan.

Sindsdien ga ik alleen naar privéhuizen waar ook NL dames werken. Ik kies niet altijd een NL dame, maar het feit dat ze er werken.

House of Dreams, La Cloche, prima tenten. Dynamite Prive ook prima vrouwen voor zover ik oan beoordelen. Landhuisje in Overloon is wel mijn favoriet, mooie tent, goeie dames, veel ZA, maar spreken allemaal functioneel Engels, en als de communicatie niet loopt, helpt de gastvrouw. Maar hier werkt ook niemand onder de 28 geloof ik, is toch een verschil.
"en legt Renate uit waarom Jezus volgens haar een feminist was."

Als je al gelooft in een Jezus, dan zul je al snel een christen zijn, maar mogelijk vergis ik me.
Niet persé, er zijn voldoende bronnen die het bestaan van Jezus bevestigen. Of hij se zoon vsn god was of niet, dat heeft met geloof te maken.

En dat hij een feminist zou zijn geweest - daar zijn wel aanwijzingen voor, maar dat bewijs ix heel dun en behoorlijk interpretabel.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan