Zien we steeds meer bare?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dit legt o.a. een beslag op de capaciteit van de beschikbare huisartsenzorg.
Ze moeten niet zeuren met hun ton tot anderhalve ton per jaar.
Ja ze zijn echt zielig die huisartsen ohhhhhhh wat zijn ze zielig
Ik heb verder geen zin om mee te doen aan een discussie over hoe zielig huisartsen zouden zijn, maar volgens mij missen jullie het punt van Peters hier.

Onnodige druk op onze zorg heeft gevolgen voor de hele bevolking, de zorgpremie stijgt en vergroot de kans op capaciteitsproblemen voor andere zorgafnemers.

En ja, dat kan je ook zeggen van drinkers, rokers, vreters en weet ik veel wat, maar OOK van mensen die Prep voor hun plezier slikken en daardoor in de medische molen zitten.

En ik ga daar verder niet keihard tegen in, we leven in een maatschappij waarin je ongezond mag leven en vervolgens toch gewoon geholpen wordt, ik wil alleen benadrukken dat druk op de zorg niet alleen een probleem is voor de medici zelf.

En ja, dat kan je ook zeggen van drinkers, rokers, vreters en weet ik veel wat, maar OOK van mensen die Prep voor hun plezier slikken en daardoor in de medische molen zitten.

Nee hoor. Het zorgt er juist voor dat je niet in de medische molen komt. Voorkomen is beter dan 'genezen' (en dat kan je nog niet met HIV), zeker wat betreft kosten.

Ben je iemand die risico's neemt. Prep is daar voor je. Het kost wat, maar dat is beter dan zonder bescherming je 'hobby' uit te voeren en ziek te worden. Door dit soort stigmas beschermen mensen zichzelf niet terwijl ze toch wel risico's nemen af en toe. Dat zorgt juist voor enorme extra besmettingen en extra kosten en druk op de medische molen.

Wees verantwoordelijk en kijk naar de waanzinnig goede cijfers van Prep. Wondermiddel dat de eerste stap is naar de complete uitroeiing van HIV.

De meeste heren op dat andere forum vinden €100 voor bare al wel meer dan genoeg. €200 voor een date mc hebben ze er niet voor over. En alles daarboven slaan de meeste wel over.
Een forum is volgens mij geen representatief beeld van de bezoekers van dvp's. Misschien is maar 10% van de bezoekers ook een forumbezoeker. Die 90% anderen weten nergens van en nemen autonoom hun eigen beslissing.
Er wordt hier teveel macht aan een forum toegedicht.
Nee hoor. Het zorgt er juist voor dat je niet in de medische molen komt. Voorkomen is beter dan 'genezen' (en dat kan je nog niet met HIV), zeker wat betreft kosten.
Ook met Prep kom je in de medische molen. Want als je dat gecontroleerd gebruikt moet je iedere 3 maanden je nierfuncties en je bloed laten checken. Maakt mij niet zoveel uit hoor want er zitten zoveel mensen voor welke reden dan ook in de medische molen. Wilde alleen even deze kanttekening zetten.

Het bericht waar ik op reageer gaat over Prep gebruikers die iedere 3 maanden onder controle staan. Natuurlijk zit je dan wel in de medische molen, ik weet niet goed waarom je dat ontkent.

Ja, de medische molen bij HIV is zwaarder en duurder, dat klopt. Maar beide medische molens zijn in theorie te voorkomen door condoomgebruik. Dat betekent dat dit een zelfgekozen belasting van het zorgsysteem is. Dat is het punt wat Peters maakte.

En nogmaals ik heb helemaal geen zin om met een vingertje te zwaaien, ik wil gewoon dat terechte kanttekeningen goed geïnterpreteerd worden.

Terug
Bovenaan Onderaan