Je slaat de nagel op de kop. Sinds de opkomst van platformen als OF en F2F is er inderdaad veel veranderd. Zelf werk ik al jaren in privéontvangst en ik voel het verschil enorm.
Vroeger voelde ik altijd die druk om zoveel mogelijk klanten fysiek te ontvangen; sparen voor vakantie, extra inkomsten… Alles hing af van je beschikbaarheid en energie. Sinds ik online sekswerk combineer met fysieke ontvangst, is die druk grotendeels weggevallen. Dankzij de passieve inkomsten via platformen kan ik zelf kiezen wanneer en hoeveel ik nog wil werken. Dat heeft er ook voor gezorgd dat ik mijn prijzen heb verhoogd, en alleen nog werk met klanten waar ik me goed bij voel.
Ook sociaal gezien is er veel veranderd. Online sekswerk is ondertussen veel breder aanvaard. Toen ik in moederschapsverlof was, hadden mensen daar ineens veel minder een probleem mee . "je doet toch niets fysiek," zeiden ze dan. Die grens blijkt voor de buitenwereld blijkbaar belangrijker dan we soms denken. De coronaperiode heeft dat besef alleen maar versneld.
Veel collega's van me werken nog, maar dan gericht en exclusief: vooral met hun beste of meest loyale fans. Het is geen race meer om zoveel mogelijk afspraken te hebben. En eerlijk: je gaat vandaag nog weinig Vlaamse dames vinden die het werk doen aan de tarieven van 10 of 20 jaar geleden. Tijden zijn veranderd, en voor velen van ons gelukkig ook ten goede.