Algemeen Alkmaar algemeen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Aan het einde van de dam ja, ter hoogte van de 3e passage. Partovi (die ook woningen in en om Alkmaar aan dvp's verhuurt) en Veldman, twee vastgoed mannen, zijn daar bezig met een vastgoed project.


Dat de hele dam dicht zou gaan is mij niet bekend. Als dat al het geval zou zijn, is dat vermoedelijk tijdelijk, en vanwege de zoveelste corona golf.

Het effect van het ontwikkelen van woningen op die locatie - en op de begane grond - zal duidelijk zijn. De nieuwe bewoners gaan klagen over overlast van de dam, over mannen die de hele dag voorbij lopen.
 
Aan het einde van de dam ja, ter hoogte van de 3e passage. Partovi (die ook woningen in en om Alkmaar aan dvp's verhuurt) en Veldman, twee vastgoed mannen, zijn daar bezig met een vastgoed project.


Dat de hele dam dicht zou gaan is mij niet bekend. Als dat al het geval zou zijn, is dat vermoedelijk tijdelijk, en vanwege de zoveelste corona golf.

Het effect van het ontwikkelen van woningen op die locatie - en op de begane grond - zal duidelijk zijn. De nieuwe bewoners gaan klagen over overlast van de dam, over mannen die de hele dag voorbij lopen.
Ik heb gehoord de hele dam.dicht gaat voor het einde van het jaar dames krijgen €1200 geld mee niet alleen aan het eind van de dam maar ook de kant waar het kantoortje zit
 
Dat klopt @Scooby-Doo heb dat ook met een paar van de achterdam. maar reageer nu ook niet meer echt erop. Beetje afstand houden en zakelijk. met 1 van de dames had ik zo n goede band uit eten enzz. Maar ook afgekapt.als ze het moeilijk hebben verwachten ze ook dat ze je helpen enzz
 
"(-) Ik heb het heel gemakkelijk gemaakt voor mijzelf. Max 150 voor uur incl. pzc en tongen. Willen ze daar niet aan kijk ik even verder. Voor standaard uurtje max 100. Ik geef toe dat het niet altijd gemakkelijk is om iets goeds te vinden voor dit geld, maar ik moet helaas op mijn centjes passen. Ik ga ook net zo makkelijk weer onverrichte zaken naar huis als het weer es niks is." (Recensies Alkmaar / Chanel, 28, z3 / door Lullogrande / # 2)

Het woordje "niks" is ietwat problematisch. Onverrichter zake naar het eigen bed: prima. Er ligt dan in ieder geval nog geld veilig Achter de Dam voor een volgend bezoek, kan men vergenoegd denken, zich vergenoegend met de handen onder de dekens.

Maar als na binnentreden bij een dame, die het geboden bedrag accepteert om wat voor reden dan ook, blijkt dat ze voor minder dan het verwachte geld zich kwalitatief veel minder inzet dan verwacht, dan is het ook "niks".

Ik hoef niet heel erg op de centjes te letten (wel op de briefjes van 100), maar ik heb gewoon mijn eigen normen: voor a betaal ik x en niet meer (zelfs al heb ik veel meer geld op zak).

En dat principe zouden meer heren moeten omarmen, vind ik. Anders is er een gerede kans dat een aantal dames kans ziet om ons kansarm te maken wat betreft onze financiële mogelijkheden in het algemeen.

Anderzijds: de Alkmaarse dames hebben het - net zoals heel veel meer zelfstandige neringdoenden - op dit moment niet gemakkelijk. Dus wellicht dat een passende kerstgratificatie bij een van hen zoveel wonderbaarlijks evoceert dat het wonder van de kerstboom (fallisch versierd met piek en ballen, ja, ja) bij haar in haar warme kribbe verre wordt overtroffen.

Nu bezoek ik doorgaans "vaste dames", afwisselend in diverse stadsbuurten. Onder meer, als ik er moet zijn, in dat thans wel heel erg ineengeschrompelde buurtje in Alkmaar.

Plezierdames die voor een niet-notarieel vastgelegde, maar ooit mondeling "vastgestelde" prijs mij en "de mijne" in hun innige watten leggen - en dan speelt het onderhavige probleem niet.

Morgen moet ik voor werk in Alkmaar zijn en wil ik aan mijn dagelijkse portie gymnastiek toekomen, dan zal ik 's middags toch bij één mijner "vasten" naar binnen moeten gaan, mits die niet allemaal door Tsaar Hugo vervroegd naar hun thuislanden zijn verjaagd.

Want met louter "wandelen" op die paar Alkmaarse vierkante meters maak ik mijn gymnastische ambities nooit waar.

En ... gymnastiek is afgeleid van het Klassiek-Griekse woord "gumnos": naakt … vandaar …
 
Vrijdagmiddag (10 Dec rond 3 uur) was ik in de buurt en ben even gaan kijken op de Achterdam.
Redelijk aanbod, wel diverse dames die ik al 20 jaar of langer tegenkom.
Viel me op dat er in tegenstelling tot andere wandelgebieden de gordijntjes maar kort open zijn en de meeste dames goede omzet draaien.

Uiteraard moet er wat gaan gebeuren met al die leegstaande panden, denk niet dat ze ooit terugkomen voor de dames om in te werken. Dan blijft nieuwbouw woningen of appartementen over, het ligt natuurlijk mooi in het centrum. Maar daarna gaan de klachten komen van de nieuwe bewoners, veel personen die langswandelen, en zeker rond het weekend de nodige dronken/luidruchtige gasten. Dan is het een kwestie van tijd voordat de rest ook dicht is.
Daarnaast vraag ik me al een tijd af of een relatief klein wandel gebied wel kan overleven, het lijkt me dat er toch een bepaalde kritische massa nodig is om genoeg klanten aan te trekken.
 
Precies wat jij zegt Muis, dat voorzie ik ook al een tijd. En waar wat jij zegt ook, gezien het beperkte aantal ramen dat bezet is komen er minder wandelaars, waaronder er het voor de dames weer minder aantrekkelijk wordt om in Alkmaar te werken.
 
Haarlem was in de jaren 90 best goed hoor. Als ik het me goed herinner is op een gegeven moment een van de dames vermoord, daarna wilde niemand er meer werken. Is er nooit meer van hersteld.
Afijn, op een gegeven moment gebeurd er iets (neem die pandjes in Alkmaar die gekocht zouden zijn met Heineken losgeld) en daarna zakt zo'n buurt weg in het moeras en eindigt het in misère. Waarna opruimen en nieuwbouw woning vaak de enige oplossing lijkt voor de lokale gemeente.
 
Haarlem was in de jaren 90 best goed hoor.
Oké, maar wat hebben we er nú aan? Arnhem was in de jaren 90 ook heel goed en Amsterdam ook en Leeuwarden en Alkmaar en nog wel meer, allemaal goed. Maar het is nu 2021 en we hebben internet (dus veel verloop naar online) en er is Corona. Het is momenteel een slechte tijd en 1 ding weet ik zeker, beter wordt het nooit meer, het kan maar 1 kant op en dat is steeds weer een beetje slechter.
 
Haarlem was in de jaren 90 best goed hoor. Als ik het me goed herinner is op een gegeven moment een van de dames vermoord, daarna wilde niemand er meer werken. Is er nooit meer van hersteld.
Afijn, op een gegeven moment gebeurd er iets (neem die pandjes in Alkmaar die gekocht zouden zijn met Heineken losgeld) en daarna zakt zo'n buurt weg in het moeras en eindigt het in misère. Waarna opruimen en nieuwbouw woning vaak de enige oplossing lijkt voor de lokale gemeent
Ja, dat inmiddels 30 jaar geleden!
Toen betaalden we met guldens
 
Dramatisch verhaal, dame vermoord en niemand die er meer wilde werken. Klets volgens mij. Wat mij bijstaat is dat er (inderdaad 30 jaar terug een bewaker van de achterdam is vermoord (ik weet niet eens of dat daar was of bij nachtclub extase waar hij ook portier was). Nooit iets gemerkt dat niemand er daarna meer wilde werken. Gouden tijden in de jaren 2000-2010 met zeer ruime keuze. Na de halvering van de ramen (2011 of 12?) werd dat wel minder maar niet bepaald een sterfhuis... Keuze genoeg, met geleidelijk wel wat terugloop door de internetcocurrentie. Tja Corona dat hakt er nu wel in natuurlijk.
 
Dramatisch verhaal, dame vermoord en niemand die er meer wilde werken. Klets volgens mij. Wat mij bijstaat is dat er (inderdaad 30 jaar terug een bewaker van de achterdam is vermoord (ik weet niet eens of dat daar was of bij nachtclub extase waar hij ook portier was). Nooit iets gemerkt dat niemand er daarna meer wilde werken. Gouden tijden in de jaren 2000-2010 met zeer ruime keuze. Na de halvering van de ramen (2011 of 12?) werd dat wel minder maar niet bepaald een sterfhuis... Keuze genoeg, met geleidelijk wel wat terugloop door de internetcocurrentie. Tja Corona dat hakt er nu wel in natuurlijk.
Ik kan het niet meer corrigeren, maar ik vond dat inderdaad in 1996 ook een prostituee uit nigeria vermoord is gevonden in haar kamer aan de achterdam. Dus eerlijk is eerlijk, geen kletspraat. Dat heeft de bloei van de achterdam echter niet echt in de weg gestaan....
 
@ghost005 ik had het over Haarlem.. als vergelijking met de Achterdam. Haarlem is een stuk kleiner dan de Achterdam, denk dat de meeste dames in Haarlem elkaar daar wel kenden, zijn maar 3 pandjes, waarvan 1 de allergrootste, en in die laatste ging het nu net mis.

Prostituee zijn is een gevaarlijk vak..
 
Op de Achterdam zijn zelfs 2 of 3 dames vermoord in de jaren 90. Ook nog een Poolse twintiger, in 1996 dacht ik. En verder dan nog een bewaker van de Achterdam die in de Spanjaardstraat woonde, en in 2008 door een pooier is neergeschoten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan