Als je een all the way transmeisje bezoekt, hoe zit het dan met risico op soa's via intiem?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Kwetsbaarheid van "neo-vagina" vergeleken met echte vagina voor Soa's is een goede vraag vind ik.
Hangt er waarschijnlijk van af wat voor soort huid er aan de binnenkant zit. Misschien heeft @piet soaaids een idee.
 
Transgenders, zowel man naar vrouw,als vrouw naar man, behoren vanwege de vele wisselende seksuele contacten, tot de risicogroepen aangaande HIV.

Verreweg de meeste transgenders zullen PrEP slikken, maar dat schijnt ook niet 100% waterdicht te zijn.
 
Ik zou je bij twijfel gelijk laten testen. Heb in het verleden ook wel eens voor deze onzekerheid gestaan.
Bij relaties (heb relaties met trans / guys) gehad, slik ik prep en laat ik mijzelf neuken zonder condoom.
Prep is dan wel een vereiste vind ik.
Bij bezoek aan de ramen doe ik het altijd met. Condoom is wel eens gescheurd, maar na een test bleek ik toen niks te hebben.
 
Transpersonen vormen een kwetsbare groep en zoeken lang niet altijd adequaat hulp. Onder transvrouwen sekswerkers komt hiv erg veel voor. Ongeveer 20% is positief en onder buitenlandse sekswerkende transvrouwen is dat zelfs nog hoger. Ze zijn niet altijd adequaat ingesteld op anti-hiv medicatie of weten niet dat ze hiv positief zijn, omdat ze zich niet altijd laten testen. Ook PrEP wordt niet altijd genomen. Daarnaast komen de andere soa's ook erg veel voor, zoals ook bekend is bij de MSM community.

Als je zonder condoom seks wilt, zorg dat je in ieder geval goed bent ingesteld op PrEP. Goed gebruik van een condoom geeft zeer goede bescherming tegen een soa.
 
 
Wat zijn de risico's bij pzc (geven)? Ik lees verschillende berichten, voornamelijk dat het risico erg laag zou zijn, ga binnenkort wel testen maar ga het waarschijnlijk vermijden in de toekomst
Risico's van orale seks zijn laag. Deep throat is een groter risico. Een overzicht kun je hier vinden.
Nadeel van Soaaids Nederland is dat ze ongenuanceerd zijn. Daardoor kun je het gevoel krijgen dat sommige risico's erg groot kunnen zijn. Orale seks zonder condoom is niet zonder risico, maar risico's zijn laag of zeer laag (bij hiv bijvoorbeeld).
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan