Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Gisteren via CG een Nederlandse dame, blond in Breda. VIP advertentie, stuurt haar 06 (weet niet of ik die hier mag vermelden).
Als je appt, geen reactie. Ongeveer een uurtje later een app bericht (met logo van bekende motorclub als profielfoto) waarin je wordt bedreigd.
Uiteraard gereageerd met de vraag of ie zijn naam onder het berichtje wil zetten, dat is makkelijker voor de aangifte.
Toen gooide ie mij op blokkeren.
Altijd blij dat ik een aparte telefoon met een prepaid nummer heb voor m'n hobby :)
Ik ook wel eens via CG (chatgirl) direct een 06 nummer gekregen. Een bleek een DVP die direct een paydate wilde. Een ander dacht me ook te kunnen afpersen. Direct geblokkeerd na "ze" succes gewenst te hebben.
Mijn les is dat als je direct een 06 nummer krijgt (zonder eerst even een leuke chat te hebben) je best erg oppast.
 
Ik ben opzoek naar dames die hetzelfde hebben meegemaakt, deze man moet worden aangepakt.
Ik heb 2 telefoonnummers van hem en een emailadres.
Pm mij voor meer info.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-05-15-07-41-14.png
    Screenshot_2022-05-15-07-41-14.png
    201,4 KB · Weergaven: 188
  • Screenshot_2022-05-15-07-41-32.png
    Screenshot_2022-05-15-07-41-32.png
    185,1 KB · Weergaven: 187
Zelfde schrijfstijl als die andere pogingen tot chantage bij klanten. Wederom te stom om te werken (laat staan bij de politie) ,straatschoffies die makkelijk geld ruiken en het nu op deze manier proberen. Nummers op WHG zetten. Ze weten totaal niets en gaan niemand aangeven bij de belastingdienst.
Ik moet toegeven dat 't wel een plaag in de samenleving aan het worden is. Zulke oplichtertjes mogen ze best snoeihard aanpakken.
Mogelijkheden tot spoofing en anoniem simkaartjes kopen zonder registratie zou geblokkeerd moeten worden.
 
Zelfde schrijfstijl als die andere pogingen tot chantage bij klanten. Wederom te stom om te werken (laat staan bij de politie) ,straatschoffies die makkelijk geld ruiken en het nu op deze manier proberen. Nummers op WHG zetten. Ze weten totaal niets en gaan niemand aangeven bij de belastingdienst.
Ik moet toegeven dat 't wel een plaag in de samenleving aan het worden is. Zulke oplichtertjes mogen ze best snoeihard aanpakken.
Mogelijkheden tot spoofing en anoniem simkaartjes kopen zonder registratie zou geblokkeerd moeten worden.
Dat anonieme simkaartje zorgt er voor dat ik niet gechanteerd wordt... Wil toch niet graag m'n reguliere nr gebruiken 😉
 
In Belgie is het al 5 of 6 jaar zo. Je kunt nog steeds prepaid kopen maar (alleen) bij de verkoper registratie/id laten zien.
Als ie dan gebruikt blijkt te worden voor criminele doeleinden/terrorisme valt te achterhalen wie er bij dat nummer hoort en waar zijn bed slaapt.
Het is niet zo dat Jan en alleman dat kan achterhalen. Eventuele partner of DVP kunnen aan de hand van jouw nummer echt niet aan je gegevens komen.
Oplichters daarintegen kunnen niet zoals in Nederland anoniem chanteren/afpersen/frauderen en zich onschendbaar wanen!
 
Dat helpt niet. Voor whatsapp heb je -een- telefoonnummer nodig, en alleen voor de eenmalige verificatie. Er zijn tal van andere manieren om daar aan te komen. Hoeft ook geen nl nummer te zijn. Maar voor het gemak is de huidige manier van prepaidkaartjes gewoon goed.
 
De OP blijft verder angstvallig stil maar mailcontact met het mailadres wat mij ter beschikking is gesteld leert mij dat de persoon in kwestie zijn mailbox zou zijn gehacked en dat de houder van dat mailadres ook verder geen band heeft met de politie (buiten fanmail van het CJIB om dan)
 
Ik heb deze persoon uitgenodigd langs te komen. plotseling was er geen interesse meer. Idd en Harley als profiel foto op whats app. Is een sneu figuur wat er kennelijk heel veel genoegdoening uit haalt mensen te bedreigen . Ik heb nog geen enkel geval vernomen dat er ook daadwerkelijk een actie door dat figuur is ondernomen.
 
Ik heb heeel lang geleden een keer zo'n bericht gehad. Exact dezelfde tekst trouwens. Het feit dat ze hier al maanden mee bezig zijn leert me dat het blijkbaar lucratief is, oftewel er zijn genoeg inkomsten mee te genereren. Mannen betalen dus uit angst.
 
Denk 't. Die met een gezin of familie die niets van hun hobby weet en waarschijnlijk geen wandeltelefoon.
Ze geloven wat er staat schijnbaar. Hetgeen wat je dan als eerst moet doen is je eigen nummer googlen. Komt daar niets uit ; Niets te vrezen.
Komt daar wel wat uit dan nog niets te vrezen ; Die zijn lui en willen makkelijk geld. Nog nergens gezien dat het dreigement doorgezet is.
Spelletje meespelen tot je de betaallink hebt. Naam en banknummer doorspelen aan instanties. Toch minimaal 1 geldezel minder in 't land.
 
Terug
Bovenaan Onderaan