Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Na het lezen van deze reacties zou ik ook willen overstappen op een prepaid SIM kaart. Maar ik vroeg me af of de identiteit alsnog kan achterhaald worden? In België moeten we namelijk onze identiteit koppelen aan zo'n prepaid kaartje maar kan iemand anders buiten de operator dit ooit achterhalen? Met andere woorden, kan een dvp aan deze informatie met enkel het nieuwe prepaid nummer?
Je kan een virtueel nr. nemen, heb je maar 1x nodig voor whatsapp, niemand die je dan kan achterhalen want dat nummer bestaat niet meer.
 
Ik heb het al vaker gezegd, maar: aparte (prepaid) telefoon met aparte accounts voor wandelactiviteiten, zonder connecties met je echte identiteit. Dan kunnen dit soort losers je niks maken.
Je kan bij ons geen simkaart kopen zonder je identiteit te geven. Je kan die wel in een aparte telefoon steken en enkel daarmee voor afspraken bellen, maar er blijft wel een connectie via de provider. Dus ik vraag me af hoe je het zonder enige connectie doet?
Edit: ik las van cumcum dat ik een Nederlandse prepaid kaart kan kopen. Goede suggestie, maar kan ik dan ook het saldo aanvullen door cash ergens te betalen want als je overschrijft, weet men ook wie je bent (die digitale sporen zijn bijna niet vermijden). En zelfs bij cash is het niet zo gemakkelijk om telkens naar Nederland te rijden hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Je kan bij ons geen simkaart kopen zonder je identiteit te geven. Je kan die wel in een aparte telefoon steken en enkel daarmee voor afspraken bellen, maar er blijft wel een connectie via de provider. Dus ik vraag me af hoe je het zonder enige connectie doet?
Edit: ik las van cumcum dat ik een Nederlandse prepaid kaart kan kopen. Goede suggestie, maar kan ik dan ook het saldo aanvullen door cash ergens te betalen want als je overschrijft, weet men ook wie je bent (die digitale sporen zijn bijna niet vermijden). En zelfs bij cash is het niet zo gemakkelijk om telkens naar Nederland te rijden hiervoor.
Omgekeerd zou dat betekenen dat een eventuele bedreiger zichzelf ook niet anoniem zou kunnen houden?
Immers, als alle telefoonnummers in België geregistreerd zijn, dan toch ook van de mensen met kwade bedoelingen.
 
Je kan bij ons geen simkaart kopen zonder je identiteit te geven. Je kan die wel in een aparte telefoon steken en enkel daarmee voor afspraken bellen, maar er blijft wel een connectie via de provider. Dus ik vraag me af hoe je het zonder enige connectie doet?
Edit: ik las van cumcum dat ik een Nederlandse prepaid kaart kan kopen. Goede suggestie, maar kan ik dan ook het saldo aanvullen door cash ergens te betalen want als je overschrijft, weet men ook wie je bent (die digitale sporen zijn bijna niet vermijden). En zelfs bij cash is het niet zo gemakkelijk om telkens naar Nederland te rijden hiervoor.
Opwaarderen met cash is in NL in ieder geval geen probleem.
 
Je kan bij ons geen simkaart kopen zonder je identiteit te geven. Je kan die wel in een aparte telefoon steken en enkel daarmee voor afspraken bellen, maar er blijft wel een connectie via de provider. Dus ik vraag me af hoe je het zonder enige connectie doet?
Edit: ik las van cumcum dat ik een Nederlandse prepaid kaart kan kopen. Goede suggestie, maar kan ik dan ook het saldo aanvullen door cash ergens te betalen want als je overschrijft, weet men ook wie je bent (die digitale sporen zijn bijna niet vermijden). En zelfs bij cash is het niet zo gemakkelijk om telkens naar Nederland te rijden hiervoor.
Van een overschrijving of een pinbetaling via een bank naar een winkel voor de aanschaf van een prepaidkaart blijven inderdaad sporen achter, maar de koppeling van bankrekening naar transactie naar winkel naar opwaardeerkaart naar simkaart naar nummer naar jou kan alleen een forensisch geschoolde maken.
daar kraait geen kip naar
 
Het is allemaal best wel simpel voor mij. Men pakt een oude of goedkope telefoon (liefst met whatsapp). Koop een prepaid sim bij de AH (of waar je maar wil). Eens in het half jaar of jaar zet je er wat beltegoed op en klaar ben je. Pinbetalingen voor opwaarderen kan ik me niet druk om maken want wie geeft er nou niet eens een paar tientjes uit in een supermarkt of tankstation. Niemand die kan ruiken dat het beltegoed is geweest voor mijn tweede telefoon laat staan waar ik die telefoon voor gebruik. En is er iemand die me wil bedreigen/chanteren wordt diegene geblokkeerd of de sim gaat gewoon de vuilnisbak in en ga ik weer terug naar de AH voor een nieuwe sim.
 
Laatst bewerkt:
Het is allemaal best wel simpel voor mij. Men pakt een oude of goedkope telefoon (liefst met whatsapp). Koop een prepaid sim bij de AH (of waar je maar wil). Eens in het half jaar of jaar zet je er wat beltegoed op en klaar ben je. Pinbetalingen voor opwaarderen kan ik me niet druk om maken want wie geeft er nou niet eens een paar tientjes uit in een supermarkt of tankstation. Niemand die kan ruiken dat het beltegoed is geweest voor mijn tweede telefoon laat staan waar ik die telefoon voor gebruik. En is er iemand die me wil bedreigen/chanteren wordt diegene geblokkeerd of de sim gaat gewoon de vuilnisbak in en ga ik weer terug naar de AH voor een nieuwe sim.
En als je de wandeltelefoon via hotspot op je regulieren telefoon koppelt heb je ook bijna geen data verbruik, bellen gaat via de WhatsApp , het hoeft niet moeilijke te zijn.
 
Vorige week via de app bij 4 verschillende dames van Kinky in Amsterdam gevraagd naar beschikbaarheid wat bij één tot een fijne afspraak geleid had, een dag later ontving ik een aantal berichten van een voor mij onbekend nummer met daarin de boodschap dat ik maar zo snel mogelijk moest betalen anders zou diegene al mijn gegevens openbaar maken en de chats ergens publiceren etc, etc, en daarbij veel worden zoals, jij gaat hiervoor boeten , dit ga je voelen, ik maak je kapot etc, etc.

Vreemd genoeg heb ik alleen aan de 4 dames gevraagd waar zij ontvangen en of zij beschikbaar waren die avond.

Bericht beantwoord met "begrijp niet waar dit over gaat" en geblokkeerd.

Nu wel beetje angstig om weer wat af te spreken..
Vrijwel identieke ervaring gehad, deze week.
Ook na app contact via een SJ advertentie,een bedreiging gehad over de app.
Was geen dreiging van betaling, maar ik moest ermee stoppen, anders zou men alles van mij openbaar maken.
Men heeft mij zelfs geprobeerd te bellen, maar toen stond ie op stil. Dus niet opgenomen.
Heb t nummer geblokkeerd en de app gewist.
Tot op heden, 4 dagen later, niks meer van gehoord.....
 
wat doen jullie ingewikkeld? haha
1. Telefoon met DUO sim of DUAL APP optie
2. Koop een prepaid simkaart
3. Zet whatsapp in dual mode (dus 2x whatsapp op je telefoon)
4. Registeer je met prepaid op nieuwe whatsapp
5. Prepaid sim uit je telefoon
6. KLAAR (want beide whatsapp kunnen gewoon op de databundel/wifi van je primaire sim)

Kortom mijn "wandel whatsapp" is gekoppeld aan een nummer dat al op de vuilnisbelt ligt
 
Ik laat hem wel zitten die prepaid...kan ik er ook nog mee bellen/sms...altijd makkelijk

En als ik niet gestoord wil worden zet ik de prepaid uit op de telefoon..dit is makkelijk..nooit met 2 telefoons in de weer...en altijd bereikbaar.
 
wat doen jullie ingewikkeld? haha
1. Telefoon met DUO sim of DUAL APP optie
2. Koop een prepaid simkaart
3. Zet whatsapp in dual mode (dus 2x whatsapp op je telefoon)
4. Registeer je met prepaid op nieuwe whatsapp
5. Prepaid sim uit je telefoon
6. KLAAR (want beide whatsapp kunnen gewoon op de databundel/wifi van je primaire sim)

Kortom mijn "wandel whatsapp" is gekoppeld aan een nummer dat al op de vuilnisbelt ligt
Houd er rekening dat er kans is dat je nummer weer uitgegeven kan worden na een jaar. Wanneer je abonnement of prepaid niet meer gebruikt wordt gaat het nummer voor een x periode in de koelkast waarna het daarna weer opnieuw uitgegeven kan worden. In theorie kan iemand die dat nummer krijgt en whatsapp installeert dan dat nummer opeisen in whatsapp. Zal je waarschijnlijk niet veel uitmaken omdat je het truckje zo nog een keer gedaan hebt maar voor de lange termijn is het toch handig om in je achterhoofd te houden.
 
Ik laat hem wel zitten die prepaid...kan ik er ook nog mee bellen/sms...altijd makkelijk

En als ik niet gestoord wil worden zet ik de prepaid uit op de telefoon..dit is makkelijk..nooit met 2 telefoons in de weer...en altijd bereikbaar.
Begrijp ik zeker niet goed? Hoe kan je een normale sim èn prepaid sim op je telefoon houden? En uitzetten, zoals je zei..?
 
Houd er rekening dat er kans is dat je nummer weer uitgegeven kan worden na een jaar. Wanneer je abonnement of prepaid niet meer gebruikt wordt gaat het nummer voor een x periode in de koelkast waarna het daarna weer opnieuw uitgegeven kan worden. In theorie kan iemand die dat nummer krijgt en whatsapp installeert dan dat nummer opeisen in whatsapp. Zal je waarschijnlijk niet veel uitmaken omdat je het truckje zo nog een keer gedaan hebt maar voor de lange termijn is het toch handig om in je achterhoofd te houden.

Maar wat kan er dan gebeuren? Het enige dat ik me kan voorstellen is dat Whatsappgesprekken die jij met dat nummer gevoerd hebt dan meekomen en zichtbaar zijn voor de nieuwe eigenaar van dat nummer, in het zeldzame geval dat de nieuwe eigenaar gedeeltelijk dezelfde DVP-nummers zijn adresboek heeft zitten? Geen idee of dat zou gebeuren trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan