Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Maar wat kan er dan gebeuren? Het enige dat ik me kan voorstellen is dat Whatsappgesprekken die jij met dat nummer gevoerd hebt dan meekomen en zichtbaar zijn voor de nieuwe eigenaar van dat nummer, in het zeldzame geval dat de nieuwe eigenaar gedeeltelijk dezelfde DVP-nummers zijn adresboek heeft zitten? Geen idee of dat zou gebeuren trouwens.
Zover ik weet komen gesprekken niet zomaar mee, die werden bij WA altijd opgeslagen op de telefoon zelf en niet op een centrale server. Het ergste dat er kan gebeuren is dus dat iemand dat nummer een berichtje stuurt en ze doen alsof ze jou zijn. Risico is klein, maar wel handig om te weten mocht je onverhoopt opeen geen toegang hebben. Adresboek staat op jouw eigen telefoon dus een nieuwe ziet nooit jouw contacten. Je zit dus redelijk safe al heb je dus geen controle meer over de inkomende berichten naar jou toe.

Het ergste wat me nu te binnen schiet iets in de trant van:

DVP: Laten we weer eens afspreken
Nieuwe eigenaar: Ja is goed, zelfde adres?
DVP: Ja, is goed! Dat was xxxstraat 69? (jouw adres)

Maar nogmaals, de controle kwijtraken over het nummer is denk ik het irritantste wat kan gebeuren. We moeten het ook niet groter maken dan dat het is.
 
Bij mij.wordt.een backup gemaakt naar Google Drive, zodat je een backup kunt downloaden als je je aanmeldt op een ander toestel.
Volgens mij kun je dit ook.uitschakelen.
 
Maar WhatsApp codeert toch alle chats? Zodat zelfs WhatsApp niet weet wat er in staat? Kan je je oude gesprekken nog zien als je een nieuwe simkaart (met het oude nummer) op een nieuwe smartphone installeert?
Nee, oude gesprekken zijn lokaal opgeslagen en zonder eigen backup kan dat niet. Die kans is dus uitgesloten. Kort zegt kunnen ze dus alleen nieuwe berichten ontvangen. Versturen kan natuurlijk ook maar de kans dat ze zaken gaan doen met de zelfde dvp is kleiner dan het winnen van de Lotto.
 
Dan moet je wel zorgen dat WA geen backup maakt.
Bij mij maakt WA wel een backup en kon ik mijn berichten downloaden op mijn nieuwe telefoon.
 
allereerst inderdaad alleen afspraken maken met een ander tel nr/whatsapp. Er zijn veel aps als parallel space waarmee je whatsapp kunt klonen

Ik heb dit zelf ook een paar keer meegemaakt. Ook wel eens erg aggressief en dreigementen om "alles op facebook te zetten"...... maar ik heb lekker geen facebook.

Neem lekker de tijd om zulke gasten te irriteren, ga mee in het gesprek, onderhandel met ze en vertel ze vervolgens dat ze zielige losers zijn die uren zitten te appen om een paar tientjes te jatten,en dat je hun moeder hebt geneukt. Ik heb een bloedhekel aan zulke figuren want ze neppen domme mensen en die hebben meestal toch al niet zo veel geld. Ik heb verschillende whatsapp nummers en benader ze dan ook met verschillende nrs gewoon om ze te irriteren:)
Ik heb gemerkt dat ze vooral geirriteerd raken als je ze kruimeldieven noemt, want dat zijn het. Hoe meer van hun tijd je verspilt hoe minder aantrekkelijk het wordt, het is fun en je doet een goede daad.

Als ze echt gegevens van je hadden zouden ze het bewijs in het eerste bericht meesturen.
 
Ik ben een keer via whatsapp bedreigd. Had in een chatbox een dame ontmoet en 06 nummer gekregen.
Ging opzich goed totdat de toon heel erg anders werd. Bleek een man te zijn die alles van me had gekopieerd en die ging die op facebook zetten als ik niet betaalde. Mijn vriendenlijst had ie. En daar zou die die hele whatsapp gesprek aangeven als ik niet betaalde. 250 euro moest ik via een tikkie betalen. Maar gedaan. Dat was donderdag. Hopenlijk ben ik er van af. Schrok hier wel van, Ga nooit meer op chatboxen. Gevaarlijk.
 
Dat bewijs heeft ie want screenshots van onze whatsapp conversatie gemaakt. Ik dacht dus dat ik met een vrouw sprak.
Heb betaald. Hij post het niet op facebook want daar gaat het er snel af. Maar via de berichtenservice naar al mijn vrienden als ik niet betaalde. Ik had geen keus. Heb gegoogled en zag dat het vaak voorkomt. Politie melden doe ik niet dan ligt daar mijn hele handel en wandel op straat. Kon niet anders.
 
Neem dus aan dat je een gezin hebt? Geen gezin? Lekker laten gaan helemaal niemand gaat lachen omdat jij als vrijgezel met een vrouw praat. Doet namelijk iedere vrijgezel als je iemand ontmoet waar je interesse in hebt. Zou nog steeds aangifte doen.. al is het maar omdat deze l*l het bij meer mannen zal doen. Kunnen ze een dossier opbouwen.
 
Weet niet wat er boven komt als je je eigen nummer googled? Hadden ze echt je FB en vriendenlijst (bewezen) of was het bluf?
Bij mij zeiden ze dat ook allemaal een paar maanden geleden. Zelf gelijk onderzocht op de sumiere gegevens die ik zelf gegeven had aan betreffende dame besneden kutkneus maar kon niets vinden dus pure bluf!!! Aangifte bij politie,WA,Tikkie en bank katvanger gedaan met alle gegevens over de dader die je hebt! Die heeft dan immers geen rekening meer en dader moet op zoek naar nieuwe. Screenshots naar dader van alle stappen die je hebt ondernomen met nog wat opmerkingen dat ie minder waarde heeft dan 't kankergezwel op de aambeien van een zwijn en of z'n moeder niet voldoende verdient op de afwerkplek.
Er komt nog een "verzoek" Zorg dat je voorbereid bent. ;)
 
Hij heeft je contactenlijst niet als je met hem chat via WA of een chatbox. Da's bluf.
En voor het geval dat het wél zo is en hij het wel publiceert? Wie gaat dat dan lezen? Zijn contacten. Niet de jouwe.
Publiceren op FB? Doe maar, dat interesseert echt niemand.

En stel dat het wel allemaal openbaar gemaakt wordt? De eerste de beste Trump is je beste voorbeeld: "Ik weet nergens van, alle informatie is gejat bij allerlei data-lekken die al in de krant gestaan hebben en bij elkaar gezocht om een afperspoging te doen. Feek nieuws, heksenjacht. Ik weet van niks en heb hier niks mee te maken."

Tot slot: loop je privacy-opties eens na en zet zoveel mogelijk vinkjes en functies uit.
Wie kan je profielfoto zien? Alleen vrienden of iedereen?
Wie kan je naam zien? Alleen vrienden of contacten of iedereen?
 
Ik ben een keer via whatsapp bedreigd. Had in een chatbox een dame ontmoet en 06 nummer gekregen.
Ging opzich goed totdat de toon heel erg anders werd. Bleek een man te zijn die alles van me had gekopieerd en die ging die op facebook zetten als ik niet betaalde. Mijn vriendenlijst had ie. En daar zou die die hele whatsapp gesprek aangeven als ik niet betaalde. 250 euro moest ik via een tikkie betalen. Maar gedaan. Dat was donderdag. Hopenlijk ben ik er van af. Schrok hier wel van, Ga nooit meer op chatboxen. Gevaarlijk.
Dom dat je betaald hebt nu ben je helemaal een makkelijk pinautomaat voor ze wel een beetje naïef om te denken dat het bij die 250 blijft
 
Dom dat je betaald hebt nu ben je helemaal een makkelijk pinautomaat voor ze wel een beetje naïef om te denken dat het bij die 250 blijft
nooit nooit nooit betalen het blijft er niet bij..... en niet aardig maar wel waar, je hebt het net de moeite waard gemaakt om door te gaan en anderen lastig te vallen. Je hebt nu wel alle bewijzen in de hand dat je een slachtoffer van afpersing bent. Met je overschrijving kan de politie hem vinden. Het is nu je verantwoording om aangifte te doen. Door mensen zoals jij blijven dit soort praktijken bestaan..........Misschien ervaar je het een beetje als een trap na, maar ik vind dat je wel je deel hoort te doen in deze grote boze wereld.
 
Inderdaad nooit betalen. Oplichters werken soms met een losers / sukkelslijst, als je daar op terecht komt dan krijg je nog meer fraudeurs op je dak. Alle gegevens van mensen die al eens betaald hebben komen op zo'n lijst worden dan weer doorverkocht aan andere oplichters.
 
Het beste zou zijn om alsnog aangifte te doen. Zal niet direct een terugbetaling opleveren, maar wel een aanwijzing die opgenomen wordt en tot het herkennen van een patroon kan leiden. Uiteindelijk loopt iemand dan tegen de lamp
 
Terug
Bovenaan Onderaan