Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dus eigenlijk haar appen met interesse en je dan laten bedreigen en daarna aangifte doen zodat er meer aangiftes volgen. Klinkt als een plan.
Heel herkenbaar allemaal, ik heb dit in het verleden ook meegemaakt.
Zelfs dat op FB berichten werden geplaatst.

Vandaar het volgende advies:
- Fake account aanmaken op FB/Insta
- Tweede telefoonnummer alleen onder die naam gebruiken
- Mailadres erbij aanmaken

Scheelt een hoop problemen en een echtscheiding :p LOL
 
Dus eigenlijk haar appen met interesse en je dan laten bedreigen en daarna aangifte doen zodat er meer aangiftes volgen. Klinkt als een plan.
Volgens mij begrijp jij het niet?

Tegen al dit zulk dreigementen aangifte doen.

Er zijn mensen die hier intrappen en veel geld betalen, of erger nog in de stress raken en er een eind aan maken.

Elke aangifte helpt.

Ik heb het hier niet over uitlokken.
 
Dus eigenlijk haar appen met interesse en je dan laten bedreigen en daarna aangifte doen zodat er meer aangiftes volgen. Klinkt als een plan.
Altijd leuk die oplichtertjes pesten haha, hun gefrustreerd en ik heb me lolletje

Volgens mij begrijp jij het niet?

Tegen al dit zulk dreigementen aangifte doen.

Er zijn mensen die hier intrappen en veel geld betalen, of erger nog in de stress raken en er een eind aan maken.

Elke aangifte helpt.

Ik heb het hier niet over uitlokken.
Politie heeft hier heel geen tijd voor, beland ergens onderop de stapel en na een doen ze er niks meer mee omdat het verjaard is, sterker nog die oplichters zijn vaak maar 2/3 dagen online en dan is het account verdwenen. Dan is de vogel ook gevlogen....
 
Altijd leuk die oplichtertjes pesten haha, hun gefrustreerd en ik heb me lolletje


Politie heeft hier heel geen tijd voor, beland ergens onderop de stapel en na een doen ze er niks meer mee omdat het verjaard is, sterker nog die oplichters zijn vaak maar 2/3 dagen online en dan is het account verdwenen. Dan is de vogel ook gevlogen....
Nee, hoe meer aangiftes, hoe meer bewijs.
Het is de laatste tijd veel in het nieuws geweest, dus het staat hoog op de agenda.
 
Nee, hoe meer aangiftes, hoe meer bewijs.
Het is de laatste tijd veel in het nieuws geweest, dus het staat hoog op de agenda.
Mijn ervaring is toch compleet anders.
Er liggen nog dingen op de plank waar al meer als een jaar geleden aangifte voor is gedaan.. Dus dat het prioriteit heeft als ik voor zoiets aangifte doe lijkt mij nihil (en ja ik spreek uit ervaring).

In dit geval van deze oplichtertjes kan je beter zelf het heft ik eigen hand nemen.
 
Ik begrijp het prima maar inderdaad meer aangifte geeft hogere kans op aandacht van oom agent, 1 aangifte doet weinig, maar 10-20 vraagt al om meer aandacht.
Zeker als je aan kan geven dat er tegen iemand al meerdere aangiftes zijn.
En nee het is geen uitlokking je toont interesse in de dame en daarna wordt je bedreigd toch.
 
Ik begrijp het prima maar inderdaad meer aangifte geeft hogere kans op aandacht van oom agent, 1 aangifte doet weinig, maar 10-20 vraagt al om meer aandacht.
Zeker als je aan kan geven dat er tegen iemand al meerdere aangiftes zijn.
En nee het is geen uitlokking je toont interesse in de dame en daarna wordt je bedreigd toch.
Dan is vraag 2 hoe snel ze het onderzoek starten, hoelang dat duurt en wanneer de rechter een keer tijd hebt voor een zaak.
En dan is ook zo hoe het bewijs verkregen is, of het voldoende bewijs is of is de vogel dan al naar het buitenland gevlogen? veelal hebben ze een dubbele nationaliteit dus kunnen zo weer naar verweggistan
 
Volgens mij begrijp jij het niet?

Tegen al dit zulk dreigementen aangifte doen.

Er zijn mensen die hier intrappen en veel geld betalen, of erger nog in de stress raken en er een eind aan maken.

Elke aangifte helpt.

Ik heb het hier niet over uitlokken.
bij mij werd leuk gezegt. ik moest maar ff 4 rugen overmaken via BTC. en als ik dat niet deed. dan werden al m'n informatie online gedumpt. inclusief mijn foto's. en dan zou die persoon leuk contact opnemen met m'n familie en vrienden,
het leukste is. het is een prepaid kaartje. en m'n naam op whatsapp is totaal anders dan m'n echte naam, ik spreek altijd af op een locatie zoals een hotel. dus voor mij was de schrik er wel vanaf.. maar er zijn mensen die dan toch die 4 ruggen gaan overmaken via BTC. dan ben je het geld totaal kwijt.. en dan is de vraag... blijft het bij die 4 ruggen? of gaat het naar meer geld...
 
het leukste is. het is een prepaid kaartje. en m'n naam op whatsapp is totaal anders dan m'n echte naam, ik spreek altijd af op een locatie zoals een hotel. dus voor mij was de schrik er wel vanaf.. maar er zijn mensen die dan toch die 4 ruggen gaan overmaken via BTC. dan ben je het geld totaal kwijt.. en dan is de vraag... blijft het bij die 4 ruggen? of gaat het naar meer geld...
Nu, ja... als je eenmaal je bereidheid hebt getoond om te betalen...
 
Mijn ervaring met Justitie is dat ze vooral bezig zijn als verlengstuk van de belastingdienst, al dan niet in samenwerking met de politie.
Wie het nieuws een beetje gevolgd heeft in het afgelopen jaar, heeft ongetwijfeld gelezen over grote aantallen strafzaken die terzijde zijn geschoven wegens personeelstekort bij de rechtbank.
Daar is weinig van te merken als je bezwaar maakt tegen een Mulderfeit en in beroep gaat de tegen de beslissing van de OvJ.
Dan krijg je namelijk wel een oproep om voor de rechter te verschijnen.
 
Ik had het al prima gevonden als de bezwaren ergens onderaan de stapel waren gelegd.
Als ze daar geen tijd voor hebben of zelfs vergeten, kom je terecht bij termen als "binnen een redelijke termijn" of verjaring.
 
Nee, dat is slechts uitstel van executie.
Als de OvJ je bezwaar afwijst (wat bijna standaard het geval is) en je tekent daar beroep op aan, dan moet je zekerheid stellen , dus ben je op dat moment je geld al kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Nee, hoe meer aangiftes, hoe meer bewijs.
Het is de laatste tijd veel in het nieuws geweest, dus het staat hoog op de agenda.
Hier idem, ook een geval wel genaaid, doch niet geneukt.
Aangifte gedaan maar de bankinstellingen enerzijds en de politie anderzijds doen er geen k*t mee. Kan je er (zoals mede scribent de heer Springstraat) er nog het beste een beetje plezier mee hebben
 
Het zou mooi zijn als ze een keer eentje oppakken en daar goed ruchtbaarheid aan geven, ook via de sociale media. Dan zouden er nog meer wandelaars op de hoogte zijn dat het allemaal nep is.
Of er straf volgt en of die afschrikt, dat maakt dan niet zoveel uit. Zo lang de vijver waarin ze vissen maar kleiner wordt.
Als ik kijk naar de Whatsapp fraude, dan vrees ik echter dat er ondanks alle aandacht nog genoeg mensen niet op de hoogte zullen zijn.
 
Als er maar genoeg ruchtbaarheid aan wordt gegeven, pakt men het wel een keer op, iets met draagvlak...
Maar aangezien er nu niets of vrijwel niets mee gedaan wordt, is dat bijna een uitnodiging voor de oplichters om ermee door te gaan.
 
Ik heb het gevoel dat er een lijst rondgaat.
Zelf ben ik al 2x benaderd maar ik heb al in geen tijden meer een advertentie van Sexjobs of Kinky bekeken / aangeschreven..
100% zeker niet in de tijd dat ik dit gedaan zou hebben..
 
Dit is vooral waardevol advies als het gaat om sms'en, WhatsApp en andere contacten met transseksuelen ( Belgie)

Een paar maanden geleden, in de zomer, had ik een ontmoeting die niet zo goed verliep: wat me per sms was beloofd (zoenen en pijpen zonder condom) werd geweigerd toen ik er eenmaal was (en nadat ik 150 euro had betaald voor een uur).
Na een paar minuten besloot ik weg te gaan en ze gaf me 50 euro terug.

Een paar dagen geleden, ongeveer 6 maanden later, kwam ik in contact met een transvrouw die in mijn stad op doorreis was. Een half uur voor de afspraak nam ik weer contact met haar op om het te bevestigen. Ze antwoordde "Het spijt me, maar ik accepteer geen probleemklanten" en vervolgens "Ik kan u niet accepteren uit respect voor mijn buren, ik wil geen problemen".

Mijn nummer staat op de een of andere manier geregistreerd in een database van "probleemklanten". Als je hun stemmingswisselingen kent, die vaak verband houden met drugsgebruik, heb je maar één tegenstrijdigheid nodig en je wordt in een hokje gestopt zonder dat je jezelf kunt verdedigen.

Dat kun je net zo goed weten.
 
Vraag me af of er ooit daadwerkelijk foto's, screenshots, gegevens en dergelijke na zo'n dreig-sms ook daadwerkelijk geopenbaard zijn op Facebook of andere social mediaprofielen. Dat soort verhalen lees je (gelukkig) nooit, dus het antwoord laat zich waarschijnlijk wel raden.

Moet eerlijk toegeven dat ik in augustus na het ontvangen van zulke berichten in eerste instantie mezelf de pleuris schrok, zeker omdat ik zo dom en naïef was m'n eigen nummer te gebruiken (wel altijd zonder pf en echte naam). Na dat smsje kwam ik erachter dat Insta en FB aan m'n nummer gekoppeld stonden, iets wat ik blijkbaar jaren geleden had gedaan en daar kwam ik toen pas achter.

Ga niet liegen: nooit in m'n leven zo bang geweest en als ze niet om zo'n bizar bedrag vroegen (4 ruggen) dan was ik wellicht nog overstag gegaan. Na een slechte nacht gelukkig wel tot inzicht gekomen dat dit waarschijnlijk pure bluf van die gasten was, en nu kan ik er gelukkig wel om lachen - zeker nu ik na het lezen van dit forum slechts één van de zovelen blijk te zijn.

Goed, lesje geleerd, maar het idee dat dagelijks nog heel veel mannen net zo naïef en dom als ik waren (en dit forum niet kennen) zulke berichten ontvangen is toch wel sneu. Zullen helaas nog genoeg overstag gaan of wellicht zichzelf wat aandoen uit pure paniek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan