Dank voor de reacties.
Heb bewust gekozen voor iemand met meerdere recensies verspreid over meerdere jaren en die ook langer in Nederland verblijft, maar het zit me toch totaal niet lekker.
Ik zal nooit toegeven aan bijvoorbeeld chantage maar het lijkt me wel een horrorscenario.
*Als* het zou gebeuren, en je hebt ook echt wat te verliezen (relatie, maatschappelijk prominent , sociale omgeving die het echt niet accepteert, etc ) is het ook een horrorscenario, natuurlijk.
Aan de andere kant zouden er denk ik ook wel meer topics zijn wanneer het echt vaak voorkomt.
Inderdaad, meer dan veel appjes sturen en hopen een klein percentage zielepieten die gaan betalen is het (vrijwel) nooit.
Een dvp zal ook zelf wel 2x nadenken om zo ver te gaan als haar verblijfplaats gewoon bekend is..
Dat hoeft niet zo te zijn - de DVPs verhuizen (vaak) nogal snel. Verder moet je bedenken dat de afpersing niet _door_ de DVP hoeft te gebeuren , de kamerverhuurder , pooier of andere derde die het materiaal heeft zou het ook kunnen zijn.
Misschien zelfs zonder medeweten van de DVP , of hooguit met enige hulp .
Ik ga me er niet meer druk om proberen te maken, en nogmaals bedankt voor de reacties.
Ik zit trouwens gelukkig niet in een relatie en heb geen Facebook en instagram bv maar als je goed zoekt dan kan je via mijn telefoonnummer nog prima mijn naam/werk achterhalen en dat zit me niet lekker.
Begrijpelijk. Niet-gekoppeld nummer nemen, en geen herkenbare foto op je profiel.
Volledig eigen schuld natuurlijk, maar ik moet er dan maar vanuitgaan dat niet iedereen kwade wil heeft.
De meeste DVPs deugen wel, maar er zijn uitzonderingen. Hetzij nep-profiel , DVP zelf die dubbel wil cashen, of DVPs die niet zelf afpersen maar wel nummerslijsten van klanten verkopen .
Met een dvp die al langer adverteert en goede recensies heeft zul je weinig risico gelopen hebben hier.