Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik vraag me toch nog altijd af waar die mannen die hier bedreigd werden, dan precies naartoe bellen. Geloven die dan alles wat er in een advertentie staat, en maken die vooraf geen inschatting van de kans dat een advertentie een verdacht zaakje is?

En waarom maken die mensen zich zorgen om een bedreiging? Als je niks vrijgeeft over jezelf, kan men toch ook niets weten van jou. Bedreigen via een berichtje is niet moeilijk he, dat kan iedereen doen. Wie daarin loopt, is naïef. Maar het zal gebeuren, want anders zouden die oplichters hun pogingen wel al lang gestopt zijn.

Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die hun prive-nummer gebruiken voor wandelcontacten. Voor een tientje heb je een prepaid sim met saldo, en een oude telefoon heeft ook iedereen wel liggen.
dan is het net hoe oud oud binnen dat kader is. Er zijn -helaas- dames die alleen via WA wensen te communiceren en op echt oude mobieltjes is dat niet mogelijk.

Hij had haar eerder bezocht, maar geen nummer of info ofzo. Of wel nummer.. Maar geen advertentie meer?
Lekker in hun eigen sop laten gaarkoken.

Moeilijk he, om begrijpend te lezen.
Bericht kwam nadat ik een Aziatische dame van wie de advertentie was verdwenen had geappt, of ze nog actief was. Bericht was gelezen maar werd niet beantwoord via WhatsApp.

Appen zonder nummer gaat een beetje moeilijk.

Verder laat ik jou lekker in je sop gaarkoken.

Vandaag onderstaande bedreiging gekregen.
Eerste keer nadat ik eens een dame contacteerde via kinky (denk ik, ik contacteer normaal altijd via redlights en nooit problemen).
Het nummer was +31 6 49156987 en op whatsapp stond de naam "Tony F".
"Tom" is uiteraard niet m'n echte naam, maar alias op whatsapp.

Bijlagen

• 20250518_175128.jpg
    20250518_175128.jpg
    244,7 KB · Weergaven: 29
Vandaag onderstaande bedreiging gekregen.
Eerste keer nadat ik eens een dame contacteerde via kinky (denk ik, ik contacteer normaal altijd via redlights en nooit problemen).
Het nummer was +31 6 49156987 en op whatsapp stond de naam "Tony F".
"Tom" is uiteraard niet m'n echte naam, maar alias op whatsapp.
Dit lijkt wel een eeuwigdurend en steeds terugkomend verhaal te zijn.

Zijn er nu na meer dan 3000 berichten in dit topic echt nog altijd mannen die hier wakker van liggen? Gewoon wissen en hop, naar de volgende.

Dit lijkt wel een eeuwigdurend en steeds terugkomend verhaal te zijn.

Zijn er nu na meer dan 3000 berichten in dit topic echt nog altijd mannen die hier wakker van liggen? Gewoon wissen en hop, naar de volgende.
Lig er niet wakker van, gewoon even het nummertje meegeven voor iedereen, vond deze nergens terug op het forum.
Maar toch bedankt voor je reactie.

Je zou je nog verbazen hoeveel erin trappen. Het is meer dan je denkt
Ik heb niet de hele draad gelezen (107 pagina's). Maar, behalve je telefoonnummer, hebben ze toch helemaal niks?
Bovendien is de tekst (' je hebt lopen kloten etc etc') zo overduidelijk geformuleerd door iemand met een zeer beperkte beheersing van het Nederlands dat ik deze whatsapp lachend heb gelezen en daarna geblokkeerd.

Het wordt een ander verhaal als ze met echt bewijs komen. Maar dat heb ik nog nooit gezien.

Ik heb niet de hele draad gelezen (107 pagina's). Maar, behalve je telefoonnummer, hebben ze toch helemaal niks?
Bovendien is de tekst (' je hebt lopen kloten etc etc') zo overduidelijk geformuleerd door iemand met een zeer beperkte beheersing van het Nederlands dat ik deze whatsapp lachend heb gelezen en daarna geblokkeerd.

Het wordt een ander verhaal als ze met echt bewijs komen. Maar dat heb ik nog nooit gezien.
Ik heb het niet echt over mensen op dit forum. Hoe vaak gebeurde het mensen een bericht van "hun" zoon/dochter binnen kreeg met een nieuw telefoonnummer zonder dat ze doorhadden dat het een scam is? Veel mensen trapte daarin en stuurde geld over naar die scammers. Deze berichten worden verstuurd door exact diezelfde scammers.

Scammers vissen nooit met één net. Ze vissen altijd met meerdere tegelijk.

Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die hun prive-nummer gebruiken voor wandelcontacten. Voor een tientje heb je een prepaid sim met saldo, en een oude telefoon heeft ook iedereen wel liggen.
Tja ik heb wel eens aan de vrouw moeten uitleggen waarom er een extra gsm in mijn tas lag. Moet je daar weer een smoes voor verzinnen. Ik heb het nu opgelost met een prepaid eSIM. Die zet ik alleen aan als ik een dvp wil bellen. Dat is niet vaak, meeste contacten die ik via whatsapp. Daarvoor gebruik ik whatsapp business, gekoppeld aan de eSIM. Na het contact verwijder ik whatsapp business, en zet dat weer terug voor het eerstvolgende bezoek. Als je je gegevens bewaart dan hoef je niks in te stellen. Je hoeft zelfs de eSIM niet te activeren . Zo heb je dus 2 gescheiden whatsapp apps op je telefoon. Laat ze maar komen op mijn 2e nummer. Jammer, ik heb nog nooit zon appje gehad.

Tja ik heb wel eens aan de vrouw moeten uitleggen waarom er een extra gsm in mijn tas lag. Moet je daar weer een smoes voor verzinnen. Ik heb het nu opgelost met een prepaid eSIM. Die zet ik alleen aan als ik een dvp wil bellen. Dat is niet vaak, meeste contacten die ik via whatsapp. Daarvoor gebruik ik whatsapp business, gekoppeld aan de eSIM. Na het contact verwijder ik whatsapp business, en zet dat weer terug voor het eerstvolgende bezoek. Als je je gegevens bewaart dan hoef je niks in te stellen. Je hoeft zelfs de eSIM niet te activeren . Zo heb je dus 2 gescheiden whatsapp apps op je telefoon. Laat ze maar komen op mijn 2e nummer. Jammer, ik heb nog nooit zon appje gehad.
Een tweede telefoon vind ik inderdaad ook uitermate onhandig.
En de constructie van Jordy zal vast werken, maar vind ik ook erg ingewikkeld.

Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo om mijn eigen nummer te gebruiken. Je kunt er verder ook niets uit afleiden zoals bijv. mijn adres. En aan mijn whatsapp kun je ook verder weinig informatie halen.
Ik heb er eigenlijk ook nooit problemen mee gehad.

Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo om mijn eigen nummer te gebruiken. Je kunt er verder ook niets uit afleiden zoals bijv. mijn adres. En aan mijn whatsapp kun je ook verder weinig informatie halen.
Ik heb er eigenlijk ook nooit problemen mee gehad.
Nummer evt gekoppeld aan social media accounts of dergelijke apps..?

Daar kom je heel ver mee als je niet op je privacy instellingen let.

Nummer evt gekoppeld aan social media accounts of dergelijke apps..?

Daar kom je heel ver mee als je niet op je privacy instellingen let.
Ik heb alleen linkedin, maar daar geen telefoonnummer aan gekoppeld. Ik heb mijn telefoonnummer al 25 jaar, maar gebruik het eigenlijk steeds minder.
Misschien ben ik naïef, maar allerlei ingewikkelde constructies en tweede telefoons, werken niet voor mij.

Terug
Bovenaan Onderaan