Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik verdedig Van Doorn niet. Ik vind het een naar mannetje en mijn oordeel over oproepen tot geweld is bekend.
Het feit dat je een joodse advocaat had, is juridisch volkomen irrelevant.

Over privacy: die bestaat in Nederland, maar niet als de feiten wijzen op (mogelijk) strafbaar gedrag — dan mag het OM opsporen binnen de wettelijke kaders.

Je spreekt jezelf nogal tegen. Je stelt terecht dat veiligheid op straat en het openbare leven belangrijk is, maar als dan daadwerkelijk wordt opgeroerpen tot geweld (dus de veiligheid in gevaar komt), beweer je dat het allemaal woke is en het binnen de vrijheid van meningsuiting past.
Zoals vanderlinde zei, dat hij het vanuit onderbuikgevoel riep, zo gaat dat meestal in zulke zaken! Daarom als je dan zulke zaken onder vrijheid van meningsuiting zet, en er als politie niks mee doet dan heeft de politie meer tijd voor belangrijkere zaken! Iemand zoals Vanderlinde kan wel wat roepen en zoals hij nu zelf al zecht vanuit onderbuikgevoel zoals veel mensen in die situatie dat zijn voor mij geen gevaren in de samenleving, als je aan zulke zaken als politie en justitie dus geen tijd aan hoeft te besteden dan houden ze meer tijd over om de echte criminelen aan te pakken

Je moet vuur ook met vuur bestrijden; dat was mijn insteek. En het was als kers op de taart om te weten te komen dat het OM niets doet met een aangifte tegen mij.

Apart van dat was mijn grootste zorg eigenlijk privacy. En daar leerde ik dat we dat gewoon niet hebben als ze dat willen. Sindsdien ben ik anders tegen dingen aan gaan kijken, heb ik de nodige security toegepast, en leef ik ook met het idee dat ieder stukje digitale of analoge communicatie, altijd een derde partij mee kan luisteren of kijken.

Bedoel men wist precies aan mijn collega te vertellen wanneer ik in NL was, hoelang. Ondanks dat die data destijds meer dan een half jaar oud was laat wel zien dat ISP's gewoon je hele shit met waar je geweest bent, opslaan.

Omdat ik in een ander land woon of verblijf liep hun onderzoek naar mij spaak tot aan de nederlandse grens.

En daar leerde ik dat we dat gewoon niet hebben als ze dat willen.
En dat wilden ze niet omdat je een mogelijk strafbaar feit hebt gepleegd.

Als je je gewoon aan de wet had gehouden en niet had opgeroepen tot geweld, was er niets aan de hand geweest.

Overigens (en nu word ik wel wat off topic). Je stelt dat de zaak tegen je is stopgezet omdat je in het buitenalnd woont (en het zal vast nu verjaard zijn) Maar dat is toch iets heel anders dan dat je bent vrijgesproken.

Ik ben weken al dan niet maanden geschaduwed over social media. Het feit dat iemand gewoon met alles wat je doet mee kan kijken doet je toch anders denken. Kijk voor jou of voor een ander boeit het niet zoveel, maar het liet wel ff een impact op mij na dat we echt niet zoveel privacy hebben als dat je denkt

De deuren staan gewoon wagenweid open voor opsporingsambtenaren over Social media of over je gesprekken of chats die je voert over Whatsapp. Ja maar als je niks te verbergen hebt; nee joh men had gewoon ook even kunnen bellen mischien. Is het eerste wat ik zei en wat het ook is ik verleen altijd medewerking.

Bedoel het boeit me echt geen reet; die man verdiend nul lof en terecht dat hij veroordeeld is.

Ik ben weken al dan niet maanden geschaduwed over social media. Het feit dat iemand gewoon met alles wat je doet mee kan kijken doet je toch anders denken. Kijk voor jou of voor een ander boeit het niet zoveel, maar het liet wel ff een impact op mij na dat we echt niet zoveel privacy hebben als dat je denkt

De deuren staan gewoon wagenweid open voor opsporingsambtenaren over Social media of over je gesprekken of chats die je voert over Whatsapp. Ja maar als je niks te verbergen hebt; nee joh men had gewoon ook even kunnen bellen mischien. Is het eerste wat ik zei en wat het ook is ik verleen altijd medewerking.

Bedoel het boeit me echt geen reet; die man verdiend nul lof en terecht dat hij veroordeeld is.
Hier ben ik het ook mee eens, sinds social media en whatsapp en dergelijke is er bijna geen privacy meer! Social media heeft ook wel voordelen, maar wat betreft privacy dat is echt een nadelig punt van Social media

Privacy bestaat inderdaad niet. De politiek zeurt om privacy en 'cookie' wetgeving terwijl de techniek en data collectors daar al vele stappen verder in zijn. Jouw 'data' of het nou surfgedrag, winkelaankopen of het aanwezig zijn bij evenementen is geld waard.
Sommige winkelketens gebruiken meerdere wifi hotspots in hun toko, aangezien elke mobiele telefoon die hotspots aanstraalt (zelfs zonder gebruik van hun netwerk te maken) weten ze waar hun klanten langer bij still blijven staan (en dus eventueel in geïnteresseerd zijn).

Terug
Bovenaan Onderaan