Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ben wel eens benieuwd is iemand het wel eens overkomen dat een contact of vriend een bericht heeft gehad van een oplichter/afperser Over jou wandelpraktijken. Nadat ze niet in contact konden komen met je, omdat jij ze geblokkeerd of genegeerd hebt, en ze via Facebook, instagram of Twitter(X) een vriend aan je konden linken, door middel van je telefoonnummer of naam.
Gebeurt niet snel.
Ze bluffen om snel geld te kunnen verdienen, hun werkwijze heb ik een tijd geleden hier beschreven toen ik per toeval op hun stuitte.
Beetje dom van hun maar kon wel zo hun hele werkwijze online knallen en waar ze het vanuit mede doen.
 
Kreeg net een dreig app van een "Raymond" met nummer +31647179671. Hij zou me even kapot maken als ik niet zou betalen. Schijn contact met een van zijn meiden te hebben gehad via Kinky en of Sexjobs.
 
Heb niets gedaan, gerapporteerd en blokkade op whatsapp. Maar voordat ik dat heb gedaan heb ik een printscreen gemaakt. Hij dacht anoniem te zijn. Maar zijn naam stond in kleine letters achter het nummer.

Twijfel nog over aangifte.
 
Heb niets gedaan, gerapporteerd en blokkade op whatsapp. Maar voordat ik dat heb gedaan heb ik een printscreen gemaakt. Hij dacht anoniem te zijn. Maar zijn naam stond in kleine letters achter het nummer.

Twijfel nog over aangifte.
Die naam zetten ze er standaard neer, is niet de echt naam van deze persoon.
Ik vermoed dat diegene Achmed of is in die richting heet.

Je kan ze rustig een bericht terug sturen, ze hebben totaal geen info over je tenzij je dit op je privé nummer doet.
 
ik vind het ergens steeds geestiger die berichten maar voor diegene die dit voor eerste keer meemaken zeer vervelend. hoop dat deze draad helpt:
ik schijn ook veel te kloten met de meiden van Raymond. ik snap ook niet helemaal waarom hij mij sms stuurt met de vraag of ik hem wil whatsappen. app zelf dan. altijd ook luister dit luister dat (je zult doof zijn...).

Vandaag na lange tijd dit nummer: 06-47085338
verder eerder: 06-45776505 06 10969362 en 06-23618024
 
Heb hetzelfde meegemaakt op alle telefoons die ik heb.
Van die mensen uit Congo of Kenia die je 2maal via whatsapp bellen.
Waar ze de nummers vandaan halen? Geen idee want een van de nummers die ik gebruik was pas paar weken actief en nergens verder op gebruikt.
Nee, dat nummer wat jij gebruikt is al jaren actief, maar iedere keer als dat nummer van eigenaar wisselt zit er een afkoelperiode tussen van een jaar of zo.

Verder is het natuurlijk niet zo heel moeilijk, de mobiele reeksen in Nederland liggen al decennia vast, en er zijn gewoon handige entrepreneurs (ik bedoel "hackers") die middels wat scripts hele reeksen afbellen / smssen / appen.

Aangezien zeker in Nederland echt alles via de mobiel gaat is dit gewoon een poging om te kijken welke nummers er daadwerkelijk in gebruik zijn. tweede stap is dat je berichtjes krijgt met een linkje er in om te proberen je telefoon over te nemen.

Het meest verstandig is inderdaad meerdere telefoons, één voor dating en één voor je leven.
 
Vorige week via de app bij 4 verschillende dames van Kinky in Amsterdam gevraagd naar beschikbaarheid wat bij één tot een fijne afspraak geleid had, een dag later ontving ik een aantal berichten van een voor mij onbekend nummer met daarin de boodschap dat ik maar zo snel mogelijk moest betalen anders zou diegene al mijn gegevens openbaar maken en de chats ergens publiceren etc, etc, en daarbij veel worden zoals, jij gaat hiervoor boeten , dit ga je voelen, ik maak je kapot etc, etc.

Vreemd genoeg heb ik alleen aan de 4 dames gevraagd waar zij ontvangen en of zij beschikbaar waren die avond.

Bericht beantwoord met "begrijp niet waar dit over gaat" en geblokkeerd.

Nu wel beetje angstig om weer wat af te spreken..
Ach dat maken we allemaal wel eens mee zowel de wandelaar als dvp .heb het zelf ook al verschillende keren mogen mee maken en dat dan nog van een ras waar de vrouw alleen achter de haard mag zitten en de man zijn lust mag vieren ! Ook ik werd uitgemaakt voor het vuil van de straat maar het is zo dit ras is niet gewoon dat ze tegenwind krijgen van een vrouw ! En ja dan ben je vertrokken als ze hun zin niet krijgen !! Eerst ben je supper mooi en veel bla bla bla tot je nemen zegt ! Dan ben je precies het tegenovergestelde!! Met alle bla bla bla er bij dan vraag ik telkens wie heeft er kontakt opgenomen met mij ???jij toch??? En niet ben ik ineens het vuil van de straat !! En ik zal je bekend maken en het overal plaatsen op alle media !! Ja joh lekker doen scheelt mij een hoop geld aan advertentie. Kosten ! Hahaha Ach gewoon blokkeren en verder gaan zo,n mensen zullen er altijd blijven bestaan ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan