Algemeen Brussel stamcafé

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Tot zover de Afspraak op vrijdag met Ivan de Vadder...😮‍💨
Jullie beseffen zelfs niet eens dat je nazitaal gebruikt: deporteren, parasiteren. Zover staan jullie al in de ontmenselijking.
Jouw hypocriet politieke correctheid staat in schril contrast met je duidelijke interesse in NZC!!!!.
😱😁🤮
Jullie beseffen zelfs niet eens dat je nazitaal gebruikt: deporteren, parasiteren. Zover staan jullie al in de ontmenselijking.
Jouw hypocriet politieke correctheid staat in schril contrast met je duidelijke interesse in NZC!!!!.
😱😁🤮

Tot zover de Afspraak op vrijdag met Ivan de Vadder...😮‍💨

😱😁🤮

😱😁🤮

Jammer dat je het niet begrijpt.
Of het van niet willen is of van niet kunnen wil ik nog in twijfel laten.

Ik ben volgende week in Brussel. Is het overdag echt zo onveilig?
Ja en nee.

Ben zelf nog niet aangevallen of overvallen (hoop dat ook nooit mee te maken), maar wel al vaak genoeg vanalles naar mijn hoofd geslingerd gekregen van geroep. Genre "sal blanc", "t'as pas trouvé ta putte, quoi", etc... omdat ik niet reageer op hun "hey chef" of "hey copain" of "pss pss" wanneer ze drugs willen verkopen.

Hou er vooral rekening mee dat het ergste in het begin van de straat is. En dan praat ik over groepen rondhangende zwarten, drugsdealers, verslaafden die op schurftige matrassen liggen te slapen (en nog meer te stinken). Heb in uitzonderlijke gevallen nog erger zien gebeuren voor mijn eigen ogen (zoals geweld, publieke urineren, vuilniszakken scheuren en opengooien op straat, om maar een gedacht te geven), maar dat is gelukkig vooralsnog beperkt gebleven tot een enkele keer.

Is dat onveilig? Misschien niet, maar geeft op z'n minst een zeer onaangenaam gevoel. Zeker als je daar als blanke rondloopt in wat de facto een sloppenwijk van één of ander Afrikaans land aan het worden is. En hoe later op de dag, hoe meer je dat volk ziet, zeker bij zonnig weer. Dus als je 's ochtends gaat zal je er minder zien dan wanneer je in de namiddag gaat.

Zoals aangegeven, zit de grootste concentratie aan het begin van de straat. Als je een eind de straat in bent gewandeld wordt het ietsje beter. Daar zul je minder van die 'speciale' gevallen zien en eens je voorbij het bouwvallig stelsel naast het station bent wordt de verloedering ook iets minder. Laten we zeggen eens voorbij huisnummer 140 is het ergste qua verloedering en onaangename sfeer voorbij.

Dus ja, is het onveilig? Ik ga niet zeggen dat je zal worden overvallen of lastig gevallen. Maar kans bestaat dat ze u aanspreken om proberen u iets te verkopen. Het geeft op z'n minst een onaangenaam gevoel, maar niet noodzakelijk een onveilig gevoel. Dus niet te veel oogcontact maken met die gasten en gewoon uw weg volgen, dan valt het op zich nog wel mee.

Helemaal dezelfde ervaring daar, en ik ga nooit later dan op de middag... Als ik uit het station stap steek ik minstens 3 keer over om ongewenste confrontaties te vermijden... En dan te weten dat ik alleen maar tot nr 100 (Rodica) moet geraken. Tip: als je vanaf de andere kant van het station komt kan je het eerste stukje vermijden als je onder de brug door gaat. Alleen oppassen dat je niet over een matras struikelt...

Je kan het zo zien: onveilig? Nee.
Onaangenaam? Zeker wel.

En zoals jerio zegt: eens voorbij die eeuwigdurende werf valt het allemaal goed mee.

Je zou om dat deel te vermijden vanuit het station doorsteken naar de brabantstraat, dan links op, en de eerste of tweede weer links op.
Is een wandelingetje, maar je komt dan direct in het betere deel uit. Google maps toont het je wel.

Terug
Bovenaan Onderaan