Algemeen Brussel stamcafé

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dat de buurt niet meer dezelfde is als in pakweg 2016 staat als een paal boven water. Boel ligt er smerig bij, en het aanbod aan dames in vergelijking met toen is fel achteruit gegaan. Ze doen ook veel minder moeite om je binnen te lokken.

Veel mensen voelen zich onveilig, maar een groot deel van die onveiligheid speelt zich toch vooral af tussen de oren. Niet dat er nooit iets gebeurd, maar als je sommige uitleg hier hoort is het alsof het bloed je tegemoet stroomt vanop de trappen van het Noordstation.

Ik ben nochtans geen kleerkast van een dubbele meter, maar heb eigenlijk nog nooit iets noemenswaardigs meegemaakt. Ja, er spreekt mij wel eens iemand aan en die is wel eens boos omdat ik hem geen sigaret geef, maar als je dat allemaal al als onveilig moet bestempelen, dan moet je misschien jezelf maar gaan opsluiten in je woning.

Iemand die daadwerkelijk al eens werd overvallen zal daar allicht anders over denken, maar ik denk dat er meer zijn die het van horen zeggen hebben dan daadwerkelijk meegemaakt.

En een meisje op hotel meenemen .. voor de juiste prijs zal dat wel lukken. Deed het vroeger ooit. Maar vond het de meerprijs niet waard.
 
Zolang ik geen mes tussen de ribben krijg is het ergste dat ze mn wandel telefoon en €100 jatten.
Dat kan ik wel teboven komen. De gebeurtenis verwerk ik daarna wel weer bij mn psycholoog ;)

Bedankt voor de tegen geluiden.

Klopt het dat de A-straat en Linnebuurt (of zoiets) wel echt verschillend zijn qua dames, prijzen en veiligheid?
De linnebuurt... Ja, da's nog een viezer verhaal. Daar zitten de Afrikaanse meisjes en daar kan je nog goedkoper terecht. De paar keren daar herinner ik me als absoluut geen aantrekkelijke meisjes, en de binnenkant van die plaatsen... Misschien heb ik de propere gemist, maar die zijn nog vozer dan de A-straat in de tijd dat je daar ook in een ouwe zetel ging vozen, van het andere meisje gescheiden door niks dan een gordijn. (had ook z'n charmes, maar toch...). Hoe het daar gesteld is met veiligheid weet ik niet. Daar ook nooit iets tegen gekomen, maar daar ook amper geweest, dus weet het niet. Ik vind het wel een donkere buurt, zelfs overdag.
 
Afrikaanse dames zijn over het algemeen toch niet mijn smaak (tenzij wat jonger en mooi slank).

Bedankt in ieder geval.

Lopen er hier in de buurt nog dames op straat? Hoewel het vaak geen mooie dames zijn heb ik in Milaan op straat wel heel geil tussen wat geparkeerde auto s een heerlijke BJ gehad voor weinig:')
 
Niet dat ik er dagelijks of wekelijks kom. Maar ik kom er toch wel een paar keer per jaar. Echt lastig gevallen ben ik nog nooit. Maar ik daag niet uit, loop gewoon door de straten en kijk naar wat er in de aanbieding is. Ik val deze dames niet lastig of ga niet naar binnen gluren of op het raam staan tikken.... kortom ik hou me low profile. Zo kom ik ook 's avonds en 's nachts zonder problemen door deze buurt. Ik weet niet hoe de anderen aan de ervaring komen, maar zelf ben ik amper door anderen op straat aangesproken of benaderd.
Door de soms aanwezige groepjes op bepaalde plaatsen en aan bepaalde café's of nachtwinkels, kan je je soms wel wat aangekeken of bedreigd voelen, maar dat heb je ook in Gent of Antwerpen vind ik, met dat verschil dat doordat de wijk gewoon groter is dat er ook meer groepjes zijn en de diversiteit van de groepjes ook groter is, heb je meer opeenvolgende momenten dat je zo'n groepje tegenkomt. Maar da's maar mijn persoonlijke ervaring tot nu toe.
 
Welnu, ik zal even vertellen wat ik er meegemaakt heb. :mad:
Gewoon even op stap op de stoep en dan komt een jonge knaap langs je scheren en laat zijn smartphone op de grond vallen. Die blijkt dan helemaal naar de vaantjes te zijn. En dan is het kabaal voor gans de straat en komen zijn vriendjes ter hulp. En daar sta je dan. De rest verzin je er wel bij. Uiteraard besef je achteraf dat die smathone reeds stuk was VOORDAT hij deze liet vallen, maar daar kan je niets mee beginnen als je tussen een tiental man staat die je bedreigen.
Een andere keer, veel langer geleden, toen ik er nog regelmatig kwam met de wagen en stond aan te schuiven 'bumper achter bumper', reed de wagen achter mij tegen mijn achterbumper. Doelbewust uiteraard. Toen ik uitstapte waren de inzittenden van die wagen ook uitgestapt om mij verantwoordelijk te stellen voor hun schade aan de wagen. Kom maar op met uw geld of we slagen je tot moes.
En ik heb dit toen een tweede maal meegemaakt! Ik ben toen niet uitgestapt maar met de wagen de vlucht vooruit genomen. Ik werd daarna helaas klemgereden op een braak liggend stuk grond (het dateert van toen het noordkwartier werd afgebroken aan de vooruitgangstraat) en ben toen bewusteloos geslagen doorheen de open venster van mijn wagen.
Jullie mogen ervan denken wat jullie willen, maar ik heb mijn lesje wel geleerd in die buurt. Eén seconde onoplettendheid en je bent de sigaar. Jullie zijn verwittigd.
 
Goedemiddag,

Zou er iemand weten of een slanke Roemeense met bruine krullen nog steeds werkt in de Aarschotstraat in Brussel?
Zij stond vroeger in de secret lounge en daarna op nummer 166 in de avondshift.

Alvast bedankt
 
Ach, als er een schot wordt gelost heet het in de krant meteen een 'schietpartij' net zoals het een 'steekpartij' is als iemand een mes in een ander heeft geprikt.
In Amsterdam hebben onderwereldfiguren de gewoonte af en toe een explosief te plaatsen bij een voordeur waardoor de pui van het huis of het portiek van een flat behoorlijk wordt beschadigd. Omdat het nergens toe dient wordt dat dan gelukkig geen 'terreurdaad' genoemd ;-)
 
@gryphon

Zeg dan eens hoeveel keer moet men iemand dan wel neersteken voor het kwalificeert voor jou als een steekpartij?

En hoeveel schoten voor een schietpartij?

Gewoon kwestie van te weten. Dat ik niet te vlug paniekeer volgende keer als met begint te schieten in Brussel.
 
Allez we zijn al op het niveau van vergoeilijkend taalgebruik. How low can you go? Kogeltje in been? Ach....
Het helpt wel om dergelijke dingen wat in perspectief te zien vind ik zelf, maar dat hoef je niet met mij eens te zijn natuurlijk.
In Gaza zou zo'n schot in iemand zijn been vandaag niet in de krant komen bijvoorbeeld.
En in de USA waar net weer een schietinstructeur een halve bowlingbaan overhoop heeft geknald hecht men juist zeer aan het volste recht dat te kunnen doen en heeft men slechts "thoughts and prayers" voor de getroffenen van het door hen zeer gewaardeerde recht.
;-)
 
Het helpt wel om dergelijke dingen wat in perspectief te zien vind ik zelf, maar dat hoef je niet met mij eens te zijn natuurlijk.
In Gaza zou zo'n schot in iemand zijn been vandaag niet in de krant komen bijvoorbeeld.
En in de USA waar net weer een schietinstructeur een halve bowlingbaan overhoop heeft geknald hecht men juist zeer aan het volste recht dat te kunnen doen en heeft men slechts "thoughts and prayers" voor de getroffenen van het door hen zeer gewaardeerde recht.
;-)
Welk perspectief? Realitycheck. We zitten hier niet in Gaza, noch in de USA, wel in een prostitutiebuurt waar mannen voor hun plezier komen. Die mannen hebben in veel gevallen moeder de vrouw thuis. Hoe ga je dit alles thuis uitleggen?
Bon vooruit dan maar, laat je gerust beschieten, overvallen, met een mes gestoken worden, neergemept worden, loop gerust rond met een kalashnikov, met enkele granaten in je zakken want" in Gaza en de USA is het allemaal veel erger."
 
Ach, als er een schot wordt gelost heet het in de krant meteen een 'schietpartij' net zoals het een 'steekpartij' is als iemand een mes in een ander heeft geprikt.
In Amsterdam hebben onderwereldfiguren de gewoonte af en toe een explosief te plaatsen bij een voordeur waardoor de pui van het huis of het portiek van een flat behoorlijk wordt beschadigd. Omdat het nergens toe dient wordt dat dan gelukkig geen 'terreurdaad' genoemd ;-)
Die onderwereldfiguren hebben hun terrein naar Antwerpen verlegd, maar gelukkig is de Antwerpse 'polies' nogal alert zodat er al een heel aantal Amsterdamse figuren in de gevangenis zitten hier.
 
Bij een schietpartij denk ik aan heen en weer schieten tussen verschillende partijen. Iets wat toch ook eventjes duurt. Als er eentje iemand anders neerschiet zonder dat die terug schiet dan werd hij gewoon overvallen of neergeschoten. Dat duurt slechts een ogenblik. Het is ook maar welk feit de auteur wil beschrijven en welk gevoel hij bij zijn lezers wil losweken.

En als je slachtoffer bent en dan thuis iets moet uitleggen? Tja, waarom moet je daar medelijden mee hebben? Pech gehad he kerel, maar ge waart wel uw vrouw aan. Het bedriegen 😂. Probleem is dan niet dat je iets moet uitleggen, maar wel dat je beschoten werd. Meestal is het omgekeerd en schiet je zelf, toch in die buurt 😁
 
Ik heb gisteren namiddag nog eens door de Aarschotstraat gewandeld. Geen schoten en vechtpartijen gezien of gehoord.

Toch heel wat mooie meiden achter de ramen. Ik zal nog eens ergens moeten binnenwippen daar.

Ter hoogte van de 'd Hoogvorststraat is het wel precies een stort met honderden vuilniszakken.
Jammer dat ze de buurt zo naar de vaantjes helpen daar ...
 
Welnu, ik zal even vertellen wat ik er meegemaakt heb. :mad:
Gewoon even op stap op de stoep en dan komt een jonge knaap langs je scheren en laat zijn smartphone op de grond vallen. Die blijkt dan helemaal naar de vaantjes te zijn. En dan is het kabaal voor gans de straat en komen zijn vriendjes ter hulp. En daar sta je dan. De rest verzin je er wel bij. Uiteraard besef je achteraf dat die smathone reeds stuk was VOORDAT hij deze liet vallen, maar daar kan je niets mee beginnen als je tussen een tiental man staat die je bedreigen.
Een andere keer, veel langer geleden, toen ik er nog regelmatig kwam met de wagen en stond aan te schuiven 'bumper achter bumper', reed de wagen achter mij tegen mijn achterbumper. Doelbewust uiteraard. Toen ik uitstapte waren de inzittenden van die wagen ook uitgestapt om mij verantwoordelijk te stellen voor hun schade aan de wagen. Kom maar op met uw geld of we slagen je tot moes.
En ik heb dit toen een tweede maal meegemaakt! Ik ben toen niet uitgestapt maar met de wagen de vlucht vooruit genomen. Ik werd daarna helaas klemgereden op een braak liggend stuk grond (het dateert van toen het noordkwartier werd afgebroken aan de vooruitgangstraat) en ben toen bewusteloos geslagen doorheen de open venster van mijn wagen.
Jullie mogen ervan denken wat jullie willen, maar ik heb mijn lesje wel geleerd in die buurt. Eén seconde onoplettendheid en je bent de sigaar. Jullie zijn verwittigd.
Ja Doremi heeft met zijn tekst zeker niet overdreven. Vrijdag jl. wilde ik ook eens gaan wandelen in de Aarschotstraat. ik durf mijn auto daar ook al niet meer in de buurt parkeren hier in Brussel wandel ik liever al eens een eindje voor de veiligheid van mijn auto. Ik kwam dus aangewandeld door dat tunneltje dat aan de Aarschotstraat uitkomt het was rond 18 u 30 dus nog niet heel laat doch evenwel pikdonker. Zo halfweg dat tunneltje kom ik twee zwarte jongens tegen er was daar anders ook wel niemand in dat tunneltje. Net toen we elkaar net kruisten draait de ene jongen zich die zich het dichtste bij mij bevond zich zich om met zijn gezicht naar mij maakt een beweging krult zich en stelt zich aanvallend op. En roept zo hard hij kan FUCK YOU tegelijkertijd tijd daagt hij mij uit in de hoop dat ik iets zou terugzeggen of doen. Zo graag hadden ze met mij gevochten en mij afgeklopt.
Doch ik gaf geen reactie en wandelde kordaat en zo snel mogelijk verder doch na 5 meter draai ik mij om, om te kijken of ik niet in de rug aangevallen zou worden. Tegelijkertijd draait de agressieve zwarte jongeman zich ook om naar mij toe nadien heeft dat zich nog twee maal herhaald dat we net tegelijkertijd ons omdraaien om te zien wat de andere partij wil doen. Gelukkig was ik ondertussen aan het einde van de tunnel en was ik eventjes terug veilig. Zo zie je maar wij vangen die criminelen op en het liefste van al zouden ze ons nog eens goed afkloppen. Goed gedaan Europa.
Toen ik eventjes nadien wilde terugkeren naar mijn auto zag ik 4 security mannen lopen ik ben deze mannen dan ook wijselijk gevolgd zodanig dat ik niet ver meer was van mijn auto en ik mij veilig in mijn auto bevond.
 
Ja Doremi heeft met zijn tekst zeker niet overdreven. Vrijdag jl. wilde ik ook eens gaan wandelen in de Aarschotstraat. ik durf mijn auto daar ook al niet meer in de buurt parkeren....
Hallo Flandrien,
Je bent duidelijk aan veel erger ontsnapt.
Moet wel zeggen, na wat ik geschreven heb (en vooral de laatste zin: "Jullie zijn verwittigd"), dan toch nog doorheen een pikdonkere tunnel wandelen in die buurt,... niet slim hé? Hopelijk heb je nu ingezien wat voor rare kwieten tegenwoordig de plak zwaaien. En het zal niet beteren, hoor.
 
Ik kom er regelmatig, toch andere ervaring dan direct afspreken of de soms beperkte en snelle keuze in privéhuizen. Ik wandel dan een paar keer op en af, vind ik wel spannend en goed voor de stappenteller.

Nog nooit problemen gehad, maar je voelt je wel minder veilig dan bijvoorbeeld in Antwerpen of Eindhoven (waar ik ook wel eens kom maar dat is wat te ver eigenlijk). Misschien is het ook wel gewoon het idee en de staat van de omgeving, vooral in het deel naast het station zie je ook pendelaars. Ik ga meestal in de ochtend te voet, vroeger reed ik er in de avond al eens door maar op dat tijdstip wil ik er eigenlijk niet gaan wandelen.
Mijn indruk is meer dat er heel zielige figuren rondlopen die niet echt een gevaar vormen, zo van die types die tegen zichzelf lopen te praten of ergens in een hoekje tussen het vuilnis zitten of liggen te slapen, scherp contrast met de soms toch wel echte "10-en" achter de ramen. Het is er ook wel heel vuil, af en toe zie je wel een ploeg met een vuilkar en bladblazers er met de grove borstel door gaan.
Het voelt toch allemaal wel een beetje fout.

Soms loop ik wel eens rond waar de zwarte dames zitten en dat is toch wel een beetje een ander verhaal, langs de ene kant zijn dat meer "woonwijken" en is het iets properder maar aan de andere kant heb je daar ook wel groepjes met toch wel andere types. Ik ben een grote jongen, maar zie er nu niet bepaald indrukwekkend uit en als er zo een groepje staat bepaalt dat soms wel dat ik een zijstraat verkies in plaats van er door te wandelen, misschien ben ik flauw. Ik ben al wel eens aangesproken geweest, maar dat negeer ik dan en dat is het dan ook. De dames daar zijn wel wat agressiever, tikken op de raam, soms komt er al eens eentje naar buiten. Prijzen zijn belachelijk laag, heb al gehad dat ze 20 euro zeggen, het is dan ook wel gewoon lossen en op een paar minuten buiten (naar mijn beperkte ervaring daar). Voor mij is het niets, want ik ben een knuffelaar :LOL:, maar soms ben je curieus.

Leuk om hier de ervaringen van andere te lezen. Ik heb al een paar keer tegen mezelf gezegd dat ik er niet meer kom en misschien moet ik het ook gewoon zo laten, ik weet het niet.
 
Ik kom er regelmatig, toch andere ervaring dan direct afspreken of de soms beperkte en snelle keuze in privéhuizen. Ik wandel dan een paar keer op en af, vind ik wel spannend en goed voor de stappenteller.

Nog nooit problemen gehad, maar je voelt je wel minder veilig dan bijvoorbeeld in Antwerpen of Eindhoven (waar ik ook wel eens kom maar dat is wat te ver eigenlijk). Misschien is het ook wel gewoon het idee en de staat van de omgeving, vooral in het deel naast het station zie je ook pendelaars. Ik ga meestal in de ochtend te voet, vroeger reed ik er in de avond al eens door maar op dat tijdstip wil ik er eigenlijk niet gaan wandelen.
Mijn indruk is meer dat er heel zielige figuren rondlopen die niet echt een gevaar vormen, zo van die types die tegen zichzelf lopen te praten of ergens in een hoekje tussen het vuilnis zitten of liggen te slapen, scherp contrast met de soms toch wel echte "10-en" achter de ramen. Het is er ook wel heel vuil, af en toe zie je wel een ploeg met een vuilkar en bladblazers er met de grove borstel door gaan.
Het voelt toch allemaal wel een beetje fout.

Soms loop ik wel eens rond waar de zwarte dames zitten en dat is toch wel een beetje een ander verhaal, langs de ene kant zijn dat meer "woonwijken" en is het iets properder maar aan de andere kant heb je daar ook wel groepjes met toch wel andere types. Ik ben een grote jongen, maar zie er nu niet bepaald indrukwekkend uit en als er zo een groepje staat bepaalt dat soms wel dat ik een zijstraat verkies in plaats van er door te wandelen, misschien ben ik flauw. Ik ben al wel eens aangesproken geweest, maar dat negeer ik dan en dat is het dan ook. De dames daar zijn wel wat agressiever, tikken op de raam, soms komt er al eens eentje naar buiten. Prijzen zijn belachelijk laag, heb al gehad dat ze 20 euro zeggen, het is dan ook wel gewoon lossen en op een paar minuten buiten (naar mijn beperkte ervaring daar). Voor mij is het niets, want ik ben een knuffelaar :LOL:, maar soms ben je curieus.

Leuk om hier de ervaringen van andere te lezen. Ik heb al een paar keer tegen mezelf gezegd dat ik er niet meer kom en misschien moet ik het ook gewoon zo laten, ik weet het niet.
Hier kan ik niks aan toevoegen beste medewandelaar. Alles klopt tot in de puntjes. Het is een gure buurt vol onwezelijke mensen. Gedrogeerd, zat, onverzorgde types. Kijk hen vooral niet in de ogen. Want dan heb je sowieso ambras. De 90 procent van de dames zijn ook zwartjes. Meestal obees. Alvast mijn meug niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan