Ik vind het toch problematisch dat hier geklaagd wordt over "buitenlanders" of "Noord Afrikanen" die zich zouden misdragen. Ik zie telkens als ik er ben veel van deze types die zich wel gewoon gedragen. Sommigen in deze commentaren baseren zich ook enkel op uiterlijk om ze direct te classificeren als buitenlander. De houding "hebben ze een tintje dan zijn ze Noord Afrikaans en dus misdragen ze zich" is wel degelijk vanuit racisme ingegeven. De oplossing zal er zeker niet komen door een racistisch deurbeleid te houden. Volgens mij moet er veel kordater opgetreden worden wanneer een man zich misdraagt. Zo zou het personeel veel nabijer moeten zijn in de eroruimtes zodat koppels laagdrempeliger misplaats gedrag kunnen melden en de dader direct aangesproken kan worden en eventueel eruit gegooid kan worden.
Ik ben het volledig met je eens. Ik ga ongeveer 1 keer per maand. Soms op donderdag en soms op maandag, hangt er vanaf wanneer ik me vrij kan maken. Ik zie of hoor af en toe dat er wat strubbelingen zijn maar dat is zowel met zwart, licht-zwart of wit. Als er dan iets gebeurd met "buitenlanders" wordt er sneller & heviger verontwaardigd gereageerd. Wat me wel opvalt en dat is nu eenmaal zo, is dat het halfzwarte type hardnekkiger is en inderdaad moeilijk "nee" kan aanvaarden. Laat het geen veralgemening zijn btw. Zo kwam ik tot voor kort regelmatig met een persoonlijk sletje (we komen binnenkort terug hoor) en ik kan het dus ook uit persoonlijke ervaring bevestigen.
Wat ik vooral hekelde is dat ondanks dat ik haar liet afrijden onder begeleiding en daar niet bepaald kieskeurig in was, er toch opdringerig gedaan werd toen we ons even afzonderden om eens samen met z'n twee iets te doen, eventueel met nog één vent erbij. Dat geklop op die ramen en deur van de kamer, rammelen aan de deurkruk, ... hemeltergend. Niet zelden schoot ik me naar buiten om te vragen of ze misschien beter instructeur zouden worden bij de Jehovah's Getuigen. En dus ja, daar was de trend toch dat het vaak, meestal, ...
De verwarring ligt hem denk ik hierin.
Zie je dames in de afgesloten ruimtes of alles wat niet de centrale ruimte is waar de DJ staat + de "cinema" erachter dan heb je te maken met non-huisdames. Die huisdames moeten namelijk in het zicht blijven in de centrale ruimte. Een dame achteraan heeft dus niet de "verplichtingen" die een huisdame vervuld.
Een oplossing om meer balans in het systeem te krijgen is een verplichte registratie. Heel simpel. Zo doen andere organisaties het ook. Alleen moet Eroxx dan meer moeite doen en er werk in steken in plaats van moeiteloos de centen met een schup en kruiwagen binnen te rijden.
De vergelijkingen met zaterdagen gaan ook niet op. Zaterdagen zijn koppelavonden. Dat is een compleet verschillend soort event. Hier dan komen kreften dat het er daar wel respectvol aan toegaat, tja, no brainer.
Als koppel vind ik Eroxx er inderdaad bovenuit steken.
Wat gangbang betreft tel ik liever 40 euro extra neer en ga dan naar Kruibeke De Loft. (ben niet zeker of dit toegestaan is maar ik spreek uit eigen standpunt/ervaring) De charcuterie is daar veel verser, lekkerder, en komt met plezier op je sandwich liggen.