De ChristenUnie wil een verbod op o.m. prostitutie.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dat vinden ze helemaal niet. Veldkamp vindt dat. De anderen hebben vooral besloten dat nu opstappen wellicht nog iets redt voor NSC. Gewoon puur opportunisme.

Veldkamp heeft niet het recht eigen beleid te voeren. Zo werkt het niet. Er blijft het homogeniteitsbeginsel bestaan, en wat Veldkamp (niet voor het eerst, overigens) deed was daar van afwijken.

Dat z'n regeringspartners daar een mening over hebben lijkt me volkomen terecht. Een partij als NSC die als speerpunt toch "goed bestuur voor Nederland" had, zou dat moeten weten en daar uitvoering aan moeten geven.

Overigens lijkt het er op dat Veldkamp ook niet bij z'n coalitiegenoten of fracties heeft gelobby'd om strengere maatregelen te bespreken.
Tja je hebt gelijk dat hij hierin apart heeft gehandeld. Dit had ik expliciter in mn stuk kunnen plaatsen want dit is waar, fair point.

Weetje wat ik mis aan dit hele conflict: het gebrek aan empathie richting Palestijnse kids: alsof ze allemaal terroristen zijn en we als wereld geen andere keuze hebben, misselijk word ik ervan, maar dan ook echt.

Ik vind Caspar Veldkamp persoonlijk een held dat hij dit heeft gedaan want ik geloof echt dat God ons allen hierover gaat straffen en dan met name diegene die niet durven tegengeluid te geven aan Israel, want dan ben je natuurlijk gelijk anti-Israel. Iedereen snapt dat Hamas gestopt moet worden maar niet op deze manier. Het zijn stelletje psychopaten (gericht, strategisch, effectief) die als borderliners (zwart-wit denkend) die arme kinderen daar aan het verhongeren zijn en dan platbombarderen en wij krijgen dat elke dag op de NOS te zien of op andere sociale media… lekker normaal….

Maar dvps hun leven lastiger maken, ja dat moet nu echt prio krijgen (NOT), eerder andersom en wij als wandelaren moeten de dvps respecteren en beschermen zover we kunnen binnen de Nederlandse wet. Persoonlijk zie ik ze als Engelen die er voor de mannen zijn en ons helpen klaar te komen waardoor we de struggles van het leven beter aan kunnen.

Laatst bewerkt:
Mooi jongens, t lijkt wel een politiek forum ineens.
Maar wie is deze ellende eigenlijk begonnen ?
Wie kan deze ellende binnen 10 seconden stoppen door de wapens neer te leggen en de gijzelaars vrij te laten. Precies, Hamas.
Israël heeft geen keus. Hamas verstopt zich tussen zijn eigen burgers maar als Israël ermee stopt komen ze later weer. De een zal de ander moeten uitroeien.
Feitelijk de enige oplossing. Trouwens, in Afrika gebeuren al decennia dezelfde dingen. Waar is de media ?
Get he whole story jongens en vorm zelf een mening inplaats van de tv na te praten

Dit topic gaat over Christen Unie en verbod op prostitutie😉

Nou, on-topic dan maar weer. Mevrouw Bikker en consorten haalt in de laatste peiling 3 zetels. Laten we zeggen dat ze CDA, SGP en Denk mee kunnen krijgen. Da's 35 zetels.

PvdA, GL en D66 hebben vanouds standpunten ingenomen die uitgaan van legale prostitutie. Het ligt niet in de lijn der verwachting dat die partijen ineens een enorme draai gaan maken op dat dossier.

Stel dat het in een formatie waar CU deel van uitmaakt ter sprake komt (en dat acht ik op basis van de huidige peilingen niet waarschijnlijk) dan zal er hoogstens "onderzocht worden welke mogelijkheden er zijn". Da's ambtenarentaal voor "ain't gonna happen".

Wil Hamas ook prostitutie verbieden?
Is verboden. https://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Palestine. Hier is het rapport dat in het Wikipedia artikel genoemd wordt: https://www.refworld.org/reference/themreport/unifem/2008/en/89747

Tja in een moslim extremistische dictatuur waar mensenlevens niet tellen vd de door het volk gekozen terroristische regering due alleen als doel hebben Israel te vernietigen en daar hun eigen volk als bescherming misbruiken....

Nu goed geen SGP, CDA of CU stemmen dus en ook geen linkse partijen die de EU regel van schaarse vergunningen waar prostitutie ook onder valt niet te verlengen bij de huidige sex exploitanten...

Gaat niet gebeuren, CDA en CU willen dit al lang en
Deze partijen zijn wel verantwoordelijk voor veel slecht beleid in Nederland. Zij waren het die de WRS willen invoeren en houden veel goed beleid tegen. Al jaren strijden experts op het gebied van sekswerk voor beter beleid, maar het komt er niet door.

Ik hoop echt dat Christelijke partijen eens niet gaan mee regeren.

Dat is geen nieuws. CU, SGP, DENK en het CDA zijn de enige partijen die zo'n prostitutieverbod willen. Al spreekt de laatste nu van "we leggen de verantwoordelijkheid bij de klant" ofzoiets. Dat las ik toch in hun programma.

Ze reageerden nu ook mee. Vergeet niet dat NSC ook een christelijke partij is. Ik ben bang dat we voorlopig inderdaad niet zonder de christelijke partijen kunnen.

Er zal niks meer van het NSC over blijven.

Even off topic: het door zovele "rechtse rakkers" geliefde "israël" heeft al een paar jaar het Nordic model ingevoerd.
Als ze nodig zijn voor een coalitie, kan dat wel (deels) een voorwaarde worden om mee te doen en dan kan een kleine partij ineens veel macht hebben die een kabinet kan maken of breken.

Ze hebben al eens meegeregeerd en daar toen ook geen breekpunt van gemaakt. Much ado about nothing.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan