Discriminatie of gewoon een voorkeur?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
al van enkele dames gehoord die liever geen Indiërs als klant hebben, zij hebben echt geen respect voor de dames en behandelen als vuil, ze vernederen hen vaak en doen alsof het echt hoeren zijn. En je moet maar denken: behandel elk anders zoals je zelf ook behandeld wil worden.

Arabieren zien de dames ook veelal liever niet komen heb ik al gemerkt.
 
Als niet blanke wandelaar vind ik het natuurlijk jammer.. maar goed, net zoals dat ik de keuze heb om een vrouw af te wijzen die ik te slank/dik/lelijk/kleine of grote tieten heeft, mag de dvp/vrouw mij ook om soort gelijke redenen afwijzen.

Dat is het spelletje. Als je een vrouw wilt versieren en ze vind jou niet aantrekkelijk is het ook niet discriminatie/racisme.
 
Thuisontvangst en Raamdames, hebben met 1 a 2 jaar ervaring allerlei fout gedrag van Wandelaars meegemaakt.

Sommige Dames zijn er eerder klaar mee en stoppen of verkassen naar een andere Raambuurt of Privé huis.

Degenen die doorgaan proberen goed in te schatten: Wie is die man die hier voor mij staat? Dat heeft helemaal niets/niks/nothing/Нищо/nimic/nic te maken met donker of blank. Er zijn foute blanke mannen. Er zijn foute donkere mannen.

De Dame zal weigeren als zij er geen vertrouwen in heeft.

Dat Dames mij weigeren kan ik enigszins begrijpen. 32 jaar geleden in het donker na middernacht. Nu overdag. Nu s nachts. Zij vertrouwen het niet. Ik weet niet precies waarom. Zij doen niet open voor mij. Dames waar ik al meerdere keren ben geweest. Waarom?

Dames(*1) weigeren dus om andere redenen.

Niet om racistische redenen.

*1: Bulgaarse, Moldavische, Roemeense en Tsjechische zijn de mooiste Dames. Hele mooie kleine Roemeense zigeunermeisjes de liefste.
 
Thuisontvangst en Raamdames, hebben met 1 a 2 jaar ervaring allerlei fout gedrag van Wandelaars meegemaakt.

Sommige Dames zijn er eerder klaar mee en stoppen of verkassen naar een andere Raambuurt of Privé huis.

Degenen die doorgaan proberen goed in te schatten: Wie is die man die hier voor mij staat? Dat heeft helemaal niets/niks/nothing/Нищо/nimic/nic te maken met donker of blank. Er zijn foute blanke mannen. Er zijn foute donkere mannen.

De Dame zal weigeren als zij er geen vertrouwen in heeft.

Dat Dames mij weigeren kan ik enigszins begrijpen. 32 jaar geleden in het donker na middernacht. Nu overdag. Nu s nachts. Zij vertrouwen het niet. Ik weet niet precies waarom. Zij doen niet open voor mij. Dames waar ik al meerdere keren ben geweest. Waarom?

Dames(*1) weigeren dus om andere redenen.

Niet om racistische redenen.

*1: Bulgaarse, Moldavische, Roemeense en Tsjechische zijn de mooiste Dames. Hele mooie kleine Roemeense zigeunermeisjes de liefste.
ik vind het eerlijk gezegd een beetje een onsamenhangend verhaal, wat is nou precies je punt?
Want dat haal ik niet uit je betoog.
 
ja ik kan ook weinig aan mijzelf veranderen maar privé ontvangst lijkt mij ook wel een keer leuk maar dan alleen een dame waar ik al eerder ben geweest
Ik heb vroeger een 100 % antilliaanse manager gehad, hij was/is ca.10 jaar ouder dan mij. getrouwd met een hollandse vrouw, samen hebben zij een dochter. hij vertelde mij destijds dat zijn dochter die dus ½ antilliaans, ½ nederlands is werd gediscrimineerd door de woningbouwvereniging. Ik weet nog precies waar het over ging. hoe actueel: over de energierekening die veel te hoog was. Ik zij toen tegen hem: jongen dit kan iedereen overkomen. hij: nee is discriminatie. Ik: kan iedereen overkomen. we kwamen er niet uit. hij vond dat zijn dochter die nu ca. 20 jonger is dan mij, werd gediscrimineerd. absolute onzin vond ik. ik kon het hem niet aan zijn verstand brengen, dat soort discussies hadden we dus regelmatig, hij zijn mening, ik de mijne
 
Ik heb vroeger een 100 % antilliaanse manager gehad, hij was/is ca.10 jaar ouder dan mij. getrouwd met een hollandse vrouw, samen hebben zij een dochter. hij vertelde mij destijds dat zijn dochter die dus ½ antilliaans, ½ nederlands is werd gediscrimineerd door de woningbouwvereniging. Ik weet nog precies waar het over ging. hoe actueel: over de energierekening die veel te hoog was. Ik zij toen tegen hem: jongen dit kan iedereen overkomen. hij: nee is discriminatie. Ik: kan iedereen overkomen. we kwamen er niet uit. hij vond dat zijn dochter die nu ca. 20 jonger is dan mij, werd gediscrimineerd. absolute onzin vond ik. ik kon het hem niet aan zijn verstand brengen, dat soort discussies hadden we dus regelmatig, hij zijn mening, ik de mijne
Zit je nou weer met jezelf te praten?
 
De 'discriminatie' kaart wordt tegenwoordig te pas en oppas getrokken als iets niet daar de zin van de betrokkene gaat. Ik ben dat zo beu. Vooral de jongere generaties (nu even generaliserend) lijken opgevoed te zijn dat ze een prinsesje of prins zijn en dat niemand hen iets in de weg mag leggen. Gebeurd dat wel, dan zij ze op hun teentjes getrapt en wordt er maar al te snel gegrepen naar kracht woorden zoals 'seksisme, discriminatie, uitbuiting' en noem maar op.

Waar het probleem echter zit, is dat die mensen, naar mijn mening, een belabberd zelfbeeld en zelfkennis hebben. Geen flauw idee hoe ze overkomen op anderen, alles willen op hun manier, maar geen greintje respect hebben voor iemand die tegen ze zegt dat hun houding abominabel is…het bekende "ikke ikke ikke en de rest mag stikke".

In dit topic heeft het afwijzen of accepteren van een potentiële klant voor een DVP niks te maken met discriminatie…het is een voorkeur. En die voorkeur is bijna altijd gebaseerd op eerdere ervaringen.

Nu werd hier gezegd "mag je dan als bioscoop ook mensen weren op basis van….". Ja, dat vind ik wel. Ik breek de quote ook bewust af op dat punt, want je kan toch prima mensen weren als zij zich misdragen? Uiteraard is er het punt dat je mensen weert waarvan je wéét, gebaseerd op eerdere ervaringen, dat die zich niet weten te gedragen. De hele groep over één kan scheren is te makkelijk, want je treft de goede onder de kwade. Maar laten we eerlijk zijn…zo reageren we toch allemaal met wat we doen, met wie we omgaan, welke auto we kopen, etc? Je maakt afwegingen nav eerdere ervaringen. Ik koop bijv geen Alfa Romeo nav waardeloze eigen ervaringen. Discrimineer ik dan het hele merk? Welnee, ik heb een keuze gemaakt. So simple.

Dat zal in een DVP wereld best leiden tot 'fouten' waarbij iemand geweerd wordt op basis van… maar dat gebeurd op zoveel vlakken: te oud, te jong, te lelijk, huidskleur, gebit, genitaliën, tattoos.

En als je wordt afgewezen op basis van huidskleur, moet je dan boos worden op degene die je afwijst….of op degenen die het voor je 'verpest' hebben door hun gedrag? Ik heb het idee dat dat laatste veel te weinig gebeurd.
 
ik vind het eerlijk gezegd een beetje een onsamenhangend verhaal, wat is nou precies je punt?
Want dat haal ik niet uit je betoog.
@Rony80
Ik heb je al eens eerder uitgelegd dat wij op verschillende type dames/meisjes vallen.
Ik kraak jou type dames/meisjes niet af. Jij moet mijn type dames/meisjes niet afkraken.
De dames/meisjes van mij laat ik niet uitmaken voor: barbiepop.
En al helemaal niet voor: racist.

Niet in SKW, niet bij jullie in het Haagsche, niet in Amsterdam, niet in Alkmaar, of waar dan ook.

Dat ik met jou en andere leden hierover in discussie kom is voor mij geen probleem.
Daar is dit forum voor bedoeld.
 
Nu werd hier gezegd "mag je dan als bioscoop ook mensen weren op basis van….". Ja, dat vind ik wel. Ik breek de quote ook bewust af op dat punt
@Greg en dan nu even zonder de quote af te breken. Vind jij dat een bioscoop mensen mag weren op basis van huidskleur, als ze waarnemen dat een paar zwarte gasten zich misdragen hebben?

Dat is namelijk waar dit topic over gaat. En in het geval van een bioscoop ligt het wettelijk heel simpel, die mogen dat niet doen.
 
ja ik kan ook weinig aan mijzelf veranderen maar privé ontvangst lijkt mij ook wel een keer leuk maar dan alleen een dame waar ik al eerder ben geweest
dus @Mezo9 ik zal het nooit accepteren als men zegt dat dames uit het oosten racistisch zijn naar donkere mannen, want dat zijn zij niet. (racistisch naar donkere mannen) die hele mooie lieve leuke dames en meisjes uit het oosten
 
Ja natuurlijk, ik probeer een gesprek met Mezo9 op gang te brengen, maar tot nog toe wil dat nog niet echt lukken
Probeer eens het bericht van Mezo9 te citeren, in plaats van je eigen bericht. Op deze manier lijkt het alsof je tegen jezelf praat en kan niemand weten dat het tegen Mezo9 bedoeld is.

Ikzelf probeer op dit forum al maanden een gesprek met Doutzen Kroes op gang te brengen, maar die reageert ook maar niet.
 
Ik als iemand met een andere afkomst vind het jammer dat sommige het voor ons heeft verpest en nu dupe hiervan ben. Maar Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en de dames mogen die ook hebben. Als een dame een specifieke doelgroep liever niet ontvangt dan is dat hun goed recht. Wanneer er zelfs bij een advertentie niks specifiek over afkomst staat vermeld, dan vraag ik zelf of ze bezwaar hebben om het feit dat ik geen blanke ben. Dit doe ik om ongemakkelijke situaties te voorkomen
ja jongen je hebt helemaal gelijk de goeden moeten onder de kwaden lijden en er zijn van die gasten in een raambuurt die het helemaal verkloot hebben bij de dames. maar wat jij doet als op date gaat gewoon ff zeggen dat je een kleurtje hebt, niks mis mee toch? Het voorkomt zinloos heer en weer gerij. zelf zal ik het nooit accepteren als men zegt dat dames uit het oosten racistisch zijn naar donkere mannen, want dat zijn zij niet. (racistisch naar donkere mannen) die hele mooie lieve leuke dames en meisjes uit het oosten
 
Recentelijk melde een lid, in een door mij gestarte recensie, dat de Dame in kwestie geen klanten met een donkere huidskleur accepteerde.

Discriminatie riep een lid meteen. Tsja, ergens is dat ook wel zo natuurlijk. Maar zie het eens andersom. Wij klanten scrollen door de advertenties heen en maken onze keuze. De Advertenties die ons niet aanstaan slaan we over. Ergens is dat net zo goed onderscheid maken. Tenslotte hebben we nu eenmaal onze voorkeuren en daar gaan we voor.

Nu een Dame, die zal ook haar zo haar voorkeuren hebben. Is het weigeren van een klant op basis van afkomst echt not done? Persoonlijk vind ik het prima als er in de advertentie te lezen wat de Dame haar voorkeuren zijn. Liever eerlijk zijn, dan dat je een klant aan de deur moet weigeren, toch? Leeftijd is bijvoorbeeld zo'n punt. Een enkele keer zie het in een advertentie staan en ik lees het hier ook wel eens. Zelf ben ik de vijftig al voorbij en ik vraag het op de app meestal wel. Een maal kreeg ik te horen dat ik te oud was. Prima, liever van te voren vertellen dan dat ik voor niets moet rijden.

Kijk wij klanten hebben het gemakkelijk, staat de Dame ons niet aan dan gaan we weer weg. Vervelend als je een eind hebt moeten rijden. Maar zie het nu eens vanuit het standpunt van een Dame. Er staat een klant voor de deur die je helemaal niet ziet zitten. Kans dat hij pislink wordt als je hem wegstuurt. Iets wat wel begrijpelijk is als de klant van ver kwam. Maar ondertussen zit je er wel mee in je maag; zie hem maar eens kwijt te raken. Nee, ik heb wel begrip voor een wensenlijstje in een advertentie. Niet leuk voor wie niet welkom is, maar het is beter en veiliger voor een Dame.

Wil je hier je ei over kwijt, dan is deze draad er dé plek voor. Niet de recensiedraden zelf. Val mij er niet persoonlijk op aan. Ik geef geen aanzet om te discrimineren, maar zie het ook eens vanuit het standpunt van de sexwerker. Het is nu eenmaal het meest intieme beroep en dat oefen je niet met zo maar iedereen uit.

Groet, groentje
Ik heb een gedeelte van de discussie gelezen hierboven.
Naar mijn idee is het simpel op te lossen.

In plaats van te vermelden dat je 'geen mannen wil die (leeftijd, ras, land, gender, etc) zijn
vermeld je simpelweg dat je 'bij voorkeur geen mannen wil die (leeftijd, ras, land, gender, etc) zijn.
Of omgedraaid vermeld je wat wel je voorkeuren zijn, zoals in 'bij voorkeur mannen die (leeftijd, ras, land, gender, etc) zijn.
Geen rechter die hier een wetsartikel voor kan schuiven.

Sex, dates en relaties draaien om voorkeuren (en emoties) en zijn niet alleen een strikt zakelijke dienstverlening. Tenminste niet voor iedereen, anderen hebben geen voorkeuren en doen 'zaken' met iedereen.
 
Ik heb een gedeelte van de discussie gelezen hierboven.
Naar mijn idee is het simpel op te lossen.

In plaats van te vermelden dat je 'geen mannen wil die (leeftijd, ras, land, gender, etc) zijn
vermeld je simpelweg dat je 'bij voorkeur geen mannen wil die (leeftijd, ras, land, gender, etc) zijn.
Of omgedraaid vermeld je wat wel je voorkeuren zijn, zoals in 'bij voorkeur mannen die (leeftijd, ras, land, gender, etc) zijn.
Geen rechter die hier een wetsartikel voor kan schuiven.

Sex, dates en relaties draaien om voorkeuren (en emoties) en zijn niet alleen een strikt zakelijke dienstverlening. Tenminste niet voor iedereen, anderen hebben geen voorkeuren en doen 'zaken' met iedereen.
@Boxer
Even resume naar jou toe: Je hebt idd. niet de hele draad doorgelezen.
Als een dame/meisje iemand met donkere huidskleur weigert dan is dat omdat zij negatieve ervaringen heeft met donkere mannen (negroïde man) en dat kunnen hele andere redenen zijn dan huidskleur.

Zelf ben ik een 54 jarige blanke man en bezoek vrijwel alleen raamdames uit het oosten (voormalige Oostblok landen) en ook ik word/werd weleens in het heden/verre verleden geweigerd door een meisje uit het oosten waar ik al een aantal keer eerder ben geweest. (ongeacht welke raambuurt) En dan vraag ik mijzelf af wat ging zo mis dat ze zelfs niet meer met mij wil praten? De deur of het raam blijft dicht en het meisje schudt met haar hoofd nee, jou moet ik niet meer.
Redenen kunnen van alles zijn, ik kan er zo 10 verzinnen, maar nee dan loop ik door en ga naar een andere leuk glimlachend meisje/dame in die raambuurt als ik wat kan vinden en zin heb, dat is het voordeel van een raambuurt waar meerdere dames/meisjes staan.

Persoonlijk vind ik dat er op dit forum veel te krampachtig over discriminatie/racisme wordt gepraat.
Als ik op blanke meisjes/dames val en niet op donkere meisjes/dames ben ik dan een racist? Nee.
Als een donkere (negroïde vrouw) dame een blanke man weigert is zij dan een racist? Nee.
Als een blanke dame een donkere man weigert is zij dan een racist? Nee.
Als een aziatische dame een donkere man weigert is zij dan een racist? Nee.
Als een aziatische dame een blanke man weigert is zij dan een racist? Nee.
Als een aziatische dame een indische man weigert is zij dan een racist? Nee.
Als een donkere dame een aziatische man weigert is zij dan een racist? Nee.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

H.VanSmeiter:
Samengevat; iedere dame mag altijd een klant weigeren, maar wat niet mag is om op basis van ras, geloof etc klanten (van te voren) expliciet uit te sluiten.

Met het bovenstaande ben ik het volledig eens.

Jij ook mag ik hopen?
 
Denk niet voor anderen.
Denk voor jezelf.
Even resume naar jou toe: Je hebt idd. niet de hele draad doorgelezen.
Als een dame/meisje iemand met donkere huidskleur weigert dan is dat omdat zij negatieve ervaringen heeft met donkere mannen (negroïde man) en dat kunnen hele andere redenen zijn dan huidskleur.
Fijn dat je even namens alle dames zegt waarom ze donkere mannen weigeren.

Ik snap niet zo goed waarom je stellig blijft beweren dat meisjes afkomstig ten oosten van Amsterdam (?!) onmogelijk racist kunnen zijn. Racisme vind je in alle lagen van de bevolking, oosterse dvp's zijn daarin geen uitzondering. Als een dame (bij voorbaat) negroïde mannen weigert kan daar zomaar zijn dat daar een racistisch motief achter zit. Dat dat bij dvp's vervolgens acceptabeler zou zijn dan bij bioscopen is dan weer een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat je even namens alle dames zegt waarom ze donkere mannen weigeren.

Ik snap niet zo goed waarom je stellig blijft beweren dat meisjes afkomstig ten oosten van Amsterdam (?!) onmogelijk racist kunnen zijn. Racisme vind je in alle lagen van de bevolking, oosterse dvp's zijn daarin geen uitzondering. Als een dame (bij voorbaat) negroïde mannen weigert kan daar zomaar zijn dat daar een racistisch motief achter zit. Dat dat bij dvp's vervolgens acceptabeler zou zijn dan bij bioscopen is dan weer een ander verhaal.
Je moet goed lezen wat er staat.

H.VanSmeiter:
Samengevat; iedere dame mag altijd een klant weigeren, maar wat niet mag is om op basis van ras, geloof etc klanten (van te voren) expliciet uit te sluiten.

Voor zover je het nog niet door had, Prostitutie gaat over geld, dames zijn niet racistisch naar wat extra eurootjes
 
@Greg en dan nu even zonder de quote af te breken. Vind jij dat een bioscoop mensen mag weren op basis van huidskleur, als ze waarnemen dat een paar zwarte gasten zich misdragen hebben?

Dat is namelijk waar dit topic over gaat. En in het geval van een bioscoop ligt het wettelijk heel simpel, die mogen dat niet doen.
Ik denk dat een bioscoop dat niet mag nee. Een DVP die mensen weert vind ik anders…je kan deze twee vormen van dienstverlening niet met elkaar vergelijken.
 
Je moet goed lezen wat er staat.
Je moet ook goed lezen wat je zelf typt.
ik zal het nooit accepteren als men zegt dat dames uit het oosten racistisch zijn naar donkere mannen, want dat zijn zij niet.
Als een dame/meisje iemand met donkere huidskleur weigert dan is dat omdat zij negatieve ervaringen heeft met donkere mannen
Je stelt (meerdere keren) als vuistregel dat iedere weigering van donkere mensen is vanwege ervaringen in het verleden en dat we oosterse meisjes (meisjes ten oosten van Amsterdam) niet racistisch mogen noemen.
Daar reageerde ik op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan