Discriminatie of gewoon een voorkeur?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Je moet ook goed lezen wat je zelf typt.

Je stelt (meerdere keren) als vuistregel dat iedere weigering van donkere mensen is vanwege ervaringen in het verleden en dat we oosterse meisjes (meisjes ten oosten van Amsterdam) niet racistisch mogen noemen.
Daar reageerde ik op.
Nee jongen bij voorbaat uitsluiten mag niet. Dat was mijn punt in mijn vorige post.

Om het je nog ff wat duidelijker te maken: belanghebbenden van de dame: partners, verhuurders ed. zijn altijd mannen, okay je zal ook weleens een vrouwelijke belanghebbende (uitbater) hebben, maar ook die wil niet dat de dame nare dingen overkomt.

Dus als je zegt dat die belanghebbenden racistisch zijn dan kan je wel eens gelijk hebben.

Zo zijn er dus enkele dames uit het oosten die geen onbekende donkere mannen meer willen ontvangen, die zouden best eens geïnstrueerd kunnen worden door die belanghebbenden.

Datzelfde zou kunnen gelden voor een dame uit het oosten die geen onbekende blanke mannen meer wil ontvangen.

Snap je het nog?
 
Om het je nog ff wat duidelijker te maken: belanghebbenden van de dame: partners, verhuurders ed. zijn altijd mannen, okay je zal ook weleens een vrouwelijke belanghebbende (uitbater) hebben, maar ook die wil niet dat de dame nare dingen overkomt.

Dus als je zegt dat die belanghebbenden racistisch zijn dan kan je wel eens gelijk hebben.

Zo zijn er dus enkele dames uit het oosten die geen onbekende donkere mannen meer willen ontvangen, die zouden best eens geïnstrueerd kunnen worden door die belanghebbenden.

Datzelfde zou kunnen gelden voor een dame uit het oosten die geen onbekende blanke mannen meer wil ontvangen.

Snap je het nog?
Beweer je nou echt dat als een "oosterse" dame alle zwarte mannen weigert, het onmogelijk is dat die dame daar zelf racistische motieven voor heeft?
 
@Richard75
Denk niet voor anderen.
Denk voor jezelf.
Als ik voor jou denk dan denk ik dat het goed zou zijn dat je nu eens ophoud met het belachelijk maken van anderen met korte stompzinnige berichten.
Je maakt daar vooral jezelf belachelijk mee.
Niet heel vriendelijk van je maar goed.

Ik denk niet voor anderen. Volgens mij ben jij al dagen bezig als woordvoerder voor alle vrouwen ten oosten van Amsterdam. Ik weet niet precies wat jouw motivatie is, maar het komt allemaal niet bijster slim en onderbouwd over. Maar dat je een voorliefde voor een bepaald soort vrouw hebt is inmiddels duidelijk. Maar om iedereen nou continu de maat te nemen en te doen alsof je het allemaal hebt uitgevonden is gewoon niet zo handig. Om over je zinsopbouw maar te zwijgen. Het is dat je zelf zegt dat je 54 bent maar ik had het ook geloofd als het 14 was.

OT: ook vrouwen uit het oosten, welk oosten dan ook, doen aan discriminatie. Hoe vervelend het ook voor je is dat we jouw 4 miljard schatjes beledigen.
 
Laatst bewerkt:
Nee jongen bij voorbaat uitsluiten mag niet. Dat was mijn punt in mijn vorige post.

Om het je nog ff wat duidelijker te maken: belanghebbenden van de dame: partners, verhuurders ed. zijn altijd mannen, okay je zal ook weleens een vrouwelijke belanghebbende (uitbater) hebben, maar ook die wil niet dat de dame nare dingen overkomt.

Dus als je zegt dat die belanghebbenden racistisch zijn dan kan je wel eens gelijk hebben.

Zo zijn er dus enkele dames uit het oosten die geen onbekende donkere mannen meer willen ontvangen, die zouden best eens geïnstrueerd kunnen worden door die belanghebbenden.

Datzelfde zou kunnen gelden voor een dame uit het oosten die geen onbekende blanke mannen meer wil ontvangen.

Snap je het nog?
Nou heb ik wel even een ander punt, een aantal jaar geleden was ik in een ramenbuurt, na een paar rondjes te hebben gelopen had ik een dame op het oog, dame kon ik al van eerdere bezoeken, en ik had wel weer zin in haar gekregen.
Dus is liep op mijn gemak naar het raam de kamer toe, en zag net op dat moment een hele donker man de kamer uitlopen. Ik liep maar snel verder en ben uiteindelijk naar een andere dame gegaan.

Ik ben er niet trots op, maar ik volgde min of meer mijn gevoel, ik denk het idee,dat er voor mij een donkere man aan de dame had gezeten, stond mij een beetje tegen en hebt haar om die reden geskipt.
Ik weet dat ik niet de enige ben, met dit soort gedachtes of ideeen.
maar ik vroeg mij ook af of dit ook voor sommige dames een reden is om bepaalde mannen met een bepaalde etnische achtergrond te weigeren, omdat ze anders bang zijn dat blanke mannen haar weigeren te bezoeken.
 
Nou heb ik wel even een ander punt, een aantal jaar geleden was ik in een ramenbuurt, na een paar rondjes te hebben gelopen had ik een dame op het oog, dame kon ik al van eerdere bezoeken, en ik had wel weer zin in haar gekregen.
Dus is liep op mijn gemak naar het raam de kamer toe, en zag net op dat moment een hele donker man de kamer uitlopen. Ik liep maar snel verder en ben uiteindelijk naar een andere dame gegaan.

Ik ben er niet trots op, maar ik volgde min of meer mijn gevoel, ik denk het idee,dat er voor mij een donkere man aan de dame had gezeten, stond mij een beetje tegen en hebt haar om die reden geskipt.
Ik weet dat ik niet de enige ben, met dit soort gedachtes of ideeen.
maar ik vroeg mij ook af of dit ook voor sommige dames een reden is om bepaalde mannen met een bepaalde etnische achtergrond te weigeren, omdat ze anders bang zijn dat blanke mannen haar weigeren te bezoeken.
Je was gewoon bang uitgelachen te worden zodra je je broek liet zakken. Zo'n dame heeft dan toch een referentiekader 😀😜
 
Nou heb ik wel even een ander punt, een aantal jaar geleden was ik in een ramenbuurt, na een paar rondjes te hebben gelopen had ik een dame op het oog, dame kon ik al van eerdere bezoeken, en ik had wel weer zin in haar gekregen.
Dus is liep op mijn gemak naar het raam de kamer toe, en zag net op dat moment een hele donker man de kamer uitlopen. Ik liep maar snel verder en ben uiteindelijk naar een andere dame gegaan.

Ik ben er niet trots op, maar ik volgde min of meer mijn gevoel, ik denk het idee,dat er voor mij een donkere man aan de dame had gezeten, stond mij een beetje tegen en hebt haar om die reden geskipt.
Ik weet dat ik niet de enige ben, met dit soort gedachtes of ideeen.
maar ik vroeg mij ook af of dit ook voor, sommige dames een reden is om bepaalde mannen met een bepaalde etnische achtergrond te weigerenomdat ze anders bang zijn dat blanke mannen haar weigeren te bezoeken.
Nou dat lijkt mij niet, je moet sowieso niet naar je voorganger kijken, daar wordt je meestal niet vrolijk van.:unsure:
 
Beweer je nou echt dat als een "oosterse" dame alle zwarte mannen weigert, het onmogelijk is dat die dame daar zelf racistische motieven voor heeft?
Ja.

Om het even "kort" te houden, ik heb dames uit het oosten, blanke mannen, donkere mannen, Aziatische mannen, Indische mannen zien weigeren.
Ik weet persoonlijk van dames/meisjes uit het heden en verre verleden waarom zij dat doen.
Die redenen kunnen heel uiteenlopend zijn en hebben niets met racisme te maken.
Een reden dat zij weigeren is dat zij in het verleden slechte ervaringen hebben gehad met soortgelijke mannen.
Een andere reden is dat belanghebbenden (verhuurders/partners/beveiligers) van de dame/meisje niet meer willen dat zij bepaalde mannen ontvangt.
Dat laatste is natuurlijk iets wat ik niet kan bewijzen, maar is wel aannemelijk.
Ook heb er geen zin in om te ontkennen dat er geen p*****s zijn, die heb je overal in de prostitutie.
Al deze belanghebbenden blijven buiten beeld voor de bezoeker van dames/meisjes als je je gedraagt.
Belanghebbenden kunnen zeggen: bepaalde mannen niet meer voor die ene dame/meisje.

En ja, je bent nu eenmaal een donkere man, Aziatische, Indische, of blanke man. (blanke man: oud, jong, dik, dun, lang, kort, bezopen, agressief, kaal, langhaar, baard van 25cm lang, waardeloze profielfoto op Girlsreview, stinkend, opdringerig, slecht gekleed, rot stinkend gebit, foute opmerking gemaakt de vorige keer, meisje vertrouwt je niet meer, zwaarbewapend, agressief kijkend door een buurt lopend, altijd met een grote :) naar de meisjes kijkend, Gaastra schoenen dragend, en weet ik veel wat nog meer een reden van weigering kan zijn)

Dat is eigenlijk mijn hele punt in deze topic, meer niet
 
Het is geen discriminatie. Een dame welke volledig uit vrije wil dit vak beoefent zal wel wel bepalen bij wie zij haar diensten wel dan niet aanbied.

in het verleden was er meer gedwongen prostitutie waar de dames door hun pooier verplicht werden om zoveel mogelijk cash naar binnen te halen. Hierdoor kon de dame niet zelf bepalen welke klanten zij wel dan niet naar binnen liet gaan.
 
Het recht op lichamelijke integriteit en zelfbeschikking is een universeel en fundamenteel recht van iedereen en dus ook eentje die geldt voor sekswerkers. Vanuit dit oogpunt maakt het dus niet uit wat de grondslag is voor een afwijzing/weigering en ligt de keuze altijd bij alle betrokken individuen (zowel klant als sekswerker moet uiteindelijk instemmen met wat ze samen uitspoken.) en beide partijen kunnen dus ook bepalen of ze instemmen en of ze tussentijd op de stopknop drukken. Dus het antwoord op de vraag is een vrij duidelijke nee, dit is geen discriminatie omdat het recht op lichamelijke integriteit en zelfbeschikking zwaarder weegt dan eventuele discriminatoire gronden en weigering mag dus zowel vooraf als tijdens het gebeuren plaatsvinden.

Sekswerkers nemen namelijk zelf de beslissing om seksuele diensten aan te bieden en hebben volledig het recht om bepaalde voorwaarden aan deze diensten te stellen. Ze hebben dus ook volledig het recht om zelf de seksuele handelingen te bepalen en/of te weigeren en om deze tijdelijke seksuele relatie of handeling(en) op ieder gewenst moment te beëindigen mocht dit hun uitkomen ongeacht de reden voor deze beëindiging. Eenieder die hier van afwijkt maakt zich uiteindelijk schuldig aan een vorm van inbreuk/schending van de lichamelijke integriteit van de betreffende persoon en dat kan weer gezien worden als seksuele intimidatie of seksueel geweld, afhankelijk van wat er 'doorgezet' wordt. Sinds 2022 is het zelfs zo dat je strafbaar bent als je als klant van een sekswerker weet of ernstige reden hebt te vermoeden dat de sekswerker gedwongen werk. Daarnaast ben je gewoon een klootzak als je (bewust)* iemands grenzen over gaat.

Met elkaar discussiëren over de prijs en de (niet) geleverde diensten kun je daarna altijd nog doen maar staat uiteindelijk volledig buiten het bovenstaande.

*Indien onbewust, communiceren met je bedpartner is toch niet zo moeilijk?!? en bij twijfel gewoon vragen.
 
Dat zie ik wel vaker voorbij komen, zou dat dan te maken hebben met dat ze een grote lul zouden hebben of gaat het ze om de huidskleur?
Waarom zou het fysiek zijn? Misschien gaat het om houding en gedrag.

Maar lekker belangrijk, de dame bepaald wie ze wil ontvangen. Hoe eerder je dit weet hoe makkelijker het is voor beide partijen.
 

Heel veel advertenties waarin expliciet gediscrimineerd wordt. Zowel op geslacht als op seksuele voorkeur. Allebei verboden op grond van Art. 1 GW. Ik vind het schokkend. Binnenkort is het weer Dodenherdenking en Bevrijdingsdag. Hebben we dan niets geleerd?
 
En denk je te weten waarom? Mag hopen dat ze daar professioneel genoeg zijn om 1. sekswerk als serieus beroep te zien en 2. discriminatie serieus te nemen.
 
Sekswerk niet serieus te nemen. Alsof er niemand verder van wakkee ligt of echte juridische problemen gaat maken door geweigerd te worden.

Dat zal dan wel, dat laatste waren we het hier ook wel over eens.

Aan de andere kant, het Juridisch Loket moet denk ik wel serieus nemen dat er hier mogelijk (en of dat zo is is nou net de vraag) discriminerende teksten op het internet gezet worden.

Als er ergens staat "zwarte mannen niet welkom" en een zwarte man stoort zich aan die tekst dan mag het Juridisch Loket daar best wat van vinden.

Ook al snap ik dat een vrouw dat van te voren vermeldt.
 
Dat zal dan wel, dat laatste waren we het hier ook wel over eens.

Aan de andere kant, het Juridisch Loket moet denk ik wel serieus nemen dat er hier mogelijk (en of dat zo is is nou net de vraag) discriminerende teksten op het internet gezet worden.

Als er ergens staat "zwarte mannen niet welkom" en een zwarte man stoort zich aan die tekst dan mag het Juridisch Loket daar best wat van vinden.

Ook al snap ik dat een vrouw dat van te voren vermeldt.
Maarja wie gaat daar wat tegen doen? Ik denk dat dit het grootste euvel is
 
Ik denk dat art. 7 lid 3 sub a van de AWGB mogelijkheden geeft om te mogen discrimineren als aanbieder van seksuele diensten:

Nee, want de rechtsverhouding geen privékarakter.

Bij woningverhuur wordt bijvoorbeeld het volgende gezegd:
Bijvoorbeeld als de verhuurder een kamer in zijn/haar eigen woning verhuurt. De verhuurder moet dan een goede reden hebben om dit onderscheid te maken. Onderscheid maken op grond van 'ras' mag in elk geval nooit. Heeft de verhuurder een tweede woning maar verblijft deze hier zelf niet? Dat valt niet onder deze wettelijke uitzondering voor woonruimte met een privékarakter.
 
Maarja wie gaat daar wat tegen doen? Ik denk dat dit het grootste euvel is
Nou ja; als het inderdaad is verboden kunnen we Kinky en SJ aanpakken opdat dergelijke teksten in ieder geval niet meer verschijnen op hun sites.
Maar daar hebben ze vast wel een juridische uitweg voor ('wij zijn enkel de boodschapper en niet verantwoordelijk voor alle teksten oid'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan