Discriminatie of gewoon een voorkeur?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Met regelmaat vraagt een bezoeker naar mijn afkomst. En dan meestal ook gelijk aan het begin van het gesprek.

Ze hebben mijn foto's gezien en contact met me gezocht dus ze vinden me aantrekkelijk neem ik aan. Ze hebben in het gesprek al gemerkt dat ik nl spreek. Dan vraag ik waarom ze dat willen weten. Hierop krijg ik meestal een niets zeggen antwoord. Dus dan komt bij mij de conclusie dat deze mannen rasistische gedachtes hebben. En persoonlijk hou ik daar niet van. En weiger ze daar op.

In theorie discrimineer ik hier rasistische mensen.
 
Jij noemt het racisme. Het zou zomaar kunnen dat de dame in kwestie slechte ervaringen heeft met mensen met een bepaalde achtergrond. Net als de bioscoopeigenaar die niet op een ongevraagde verbouwing van zijn Interieur zit te wachten.

Het is inderdaad etnisch profileren, maar het is te simpel om dat puur en alleen op racisme te gooien. En laten we vooral niet geschokt zijn dat het gebeurt, het gebeurt aan de lopende band en overal. En soms is het nog te begrijpen ook.
Volgens mij keurt ook niemand het af dat dames, bepaalde klanten afwijzen op huidskleur, etniciteit, religie of zelfs leeftijd. Iedereen begrijpt dat wel.
Alleen is het wel een vorm van discriminatie, en volgens mij was dat ook de insteek van de topic starter
 
@Richard.... dat is waar, maar weet 1 ding........ alle dames en als dat niet zo is, de meeste dames hebben slechte ervaringen met WITTE klanten zoals jij en ik.

Ik ben er 1 van bijv. en nu komt het..... wij WITTEN worden nooit maar dan ook nooit verteld van "joh ik laat jullie soort niet meer binnen, want ik heb er slechte ervaringen mee".

Als je die DVP kunt vinden krijg je €100 piek. Dus wat ik als eerste zei in de vorige post: "je zult nooit weten of het uit discriminatoir oogpunt is of puur vanwege voorkeur".

Daarom moet je de uitspraak: "ik heb daar slechte ervaringen mee en daarom doe ik het niet" nooit geloven!
Jij noemt het racisme. Het zou zomaar kunnen dat de dame in kwestie slechte ervaringen heeft met mensen met een bepaalde achtergrond. Net als de bioscoopeigenaar die niet op een ongevraagde verbouwing van zijn Interieur zit te wachten.

Het is inderdaad etnisch profileren, maar het is te simpel om dat puur en alleen op racisme te gooien. En laten we vooral niet geschokt zijn dat het gebeurt, het gebeurt aan de lopende band en overal. En soms is het nog te begrijpen ook.
@Richard.... dat is waar, maar weet 1 ding........ alle dames en als dat niet zo is, de meeste dames hebben slechte ervaringen met WITTE klanten zoals jij en ik.

Ik ben er 1 van bijv. en nu komt het..... wij WITTEN worden nooit maar dan ook nooit verteld van "joh ik laat jullie soort niet meer binnen, want ik heb er slechte ervaringen mee".

Als je die DVP kunt vinden krijg je €100 piek. Dus wat ik als eerste zei in de vorige post: "je zult nooit weten of het uit discriminatoir oogpunt is of puur vanwege voorkeur".

Daarom moet je de uitspraak: "ik heb daar slechte ervaringen mee en daarom doe ik het niet" nooit geloven!
 
Volgens mij keurt ook niemand het af dat dames, bepaalde klanten afwijzen op huidskleur, etniciteit, religie of zelfs leeftijd. Iedereen begrijpt dat wel.
Alleen is het wel een vorm van discriminatie, en volgens mij was dat ook de insteek van de topic starter
Kleine nuancering: ik merk dat discriminatie en racisme in dit topic even op een hoop worden gegooid. Dat is niet helemaal juist. Als een dame een paar slechte ervaringen heeft gehad met mannen uit, laten we een voorbeeld nemen, Finland, en om die reden Finnen weigert uit zelfbescherming, dan wordt er wellicht gediscrimineerd. Maar is de dame dan meteen een racist.

tegenwoordig wordt die titel wel erg makkelijk gegeven moet ik zeggen.
 
@Richard.... dat is waar, maar weet 1 ding........ alle dames en als dat niet zo is, de meeste dames hebben slechte ervaringen met WITTE klanten zoals jij en ik.

Ik ben er 1 van bijv. en nu komt het..... wij WITTEN worden nooit maar dan ook nooit verteld van "joh ik laat jullie soort niet meer binnen, want ik heb er slechte ervaringen mee".

Als je die DVP kunt vinden krijg je €100 piek. Dus wat ik als eerste zei in de vorige post: "je zult nooit weten of het uit discriminatoir oogpunt is of puur vanwege voorkeur".

Daarom moet je de uitspraak: "ik heb daar slechte ervaringen mee en daarom doe ik het niet" nooit geloven!

@Richard.... dat is waar, maar weet 1 ding........ alle dames en als dat niet zo is, de meeste dames hebben slechte ervaringen met WITTE klanten zoals jij en ik.

Ik ben er 1 van bijv. en nu komt het..... wij WITTEN worden nooit maar dan ook nooit verteld van "joh ik laat jullie soort niet meer binnen, want ik heb er slechte ervaringen mee".

Als je die DVP kunt vinden krijg je €100 piek. Dus wat ik als eerste zei in de vorige post: "je zult nooit weten of het uit discriminatoir oogpunt is of puur vanwege voorkeur".

Daarom moet je de uitspraak: "ik heb daar slechte ervaringen mee en daarom doe ik het niet" nooit geloven!
Als iemand de term wit gaat gebruiken ben ik wel even uitgepraat. Dat riekt behoorlijk naar racisme.

ik geloof iemand wanneer ik het wil. En als iemand me weigert omdat ik BLANK ben dan is dat haar keuze. dat is me buiten Nederland al eens gebeurd. Het is wat het is,
 
Vandaar dat mensen nooit expliciet om die reden geweigerd worden. Er is in de regel een heel pallet aan vriendelijke excuses die de echte reden verbloemen.
inderdaad, en dat gebeurd heel vaak, zeker bij bedrijven die bepaalde quota's hanteren, om zogenaamd een spiegeling te zijn van de maatschappij, je geeft gewoon die mensen minder leuke opdrachten, zodat ze vanzelf wel weggaan. En vaak heeft HR in een organisatie, wat andere wensen mbt diversiteit dan bv een afdelingshoofd.
 
Kleine nuancering: ik merk dat discriminatie en racisme in dit topic even op een hoop worden gegooid. Dat is niet helemaal juist. Als een dame een paar slechte ervaringen heeft gehad met mannen uit, laten we een voorbeeld nemen, Finland, en om die reden Finnen weigert uit zelfbescherming, dan wordt er wellicht gediscrimineerd. Maar is de dame dan meteen een racist.

tegenwoordig wordt die titel wel erg makkelijk gegeven moet ik zeggen.
Iemand die discrimineert op basis van RAS = racist.... maar eens die kaart wil je niet te snel trekken!
Daarom vind ik het handiger om gewoon een pleuris hekel te hebben aan iedereen. Dan kan je ook geen racist genoemd worden.
En being an ass staat toch hoger in de pikorde dan een racist. Wat weer gek is?
 
inderdaad, en dat gebeurd heel vaak, zeker bij bedrijven die bepaalde quota's hanteren, om zogenaamd een spiegeling te zijn van de maatschappij, je geeft gewoon die mensen minder leuke opdrachten, zodat ze vanzelf wel weggaan. En vaak heeft HR in een organisatie, wat andere wensen mbt diversiteit dan bv een afdelingshoofd.
Dat hele diversiteitsgelul is van zichzelf ook zo racistisch als het maar kan, maar dat willen de mensen niet zien. Heb je 20 jaar jezelf de pleuris gewerkt, een mooi CV opgebouwd, opleidingen gevolgd ondanks je afkomst (want ook blanke mensen worden niet allemaal rijk geboren) om vervolgens jouw status door een of andere muts platgeslagen te zien worden in een kader van " zwart, wit" en " Lul of geen lul". Hoe simpel kan de mensheid worden
 
Vandaar dat mensen nooit expliciet om die reden geweigerd worden. Er is in de regel een heel pallet aan vriendelijke excuses die de echte reden verbloemen.
En daar zit hem een verschil tussen dvp's en schilders/bakkers/advocaten/accountants, want dvp's melden in hun advertenties/websites wel regelmatig expliciet dat ze mensen om die reden weigeren.
 
En daar zit hem een verschil tussen dvp's en schilders/bakkers/advocaten/accountants, want dvp's melden in hun advertenties/websites wel regelmatig expliciet dat ze mensen om die reden weigeren.
En dus zijn ze volgens de definitie racistisch!
Net zoals @Merel zich schuldig maakt aan Ageism en talloze andere dames aan andere vormen van discriminatie

Maar we noemen het voorkeur en voila ;)
 
Dat hele diversiteitsgelul is van zichzelf ook zo racistisch als het maar kan, maar dat willen de mensen niet zien. Heb je 20 jaar jezelf de pleuris gewerkt, een mooi CV opgebouwd, opleidingen gevolgd ondanks je afkomst (want ook blanke mensen worden niet allemaal rijk geboren) om vervolgens jouw status door een of andere muts platgeslagen te zien worden in een kader van " zwart, wit" en " Lul of geen lul". Hoe simpel kan de mensheid worden
Ben ik met je eens Richard, ik vrees dat dat alleen nog maar erger gaat worden. Mensen op een positie zetten vanwege dat ze vrouw zijn of niet " wit "zijn.
Naar mijn beleving moet de beste kandidaat altijd de voorkeur krijgen, ongeacht man/ vrouw. etniciteit of religie.
 
Tuurlijk is het discriminatie, maar gezien de diensten die verleent zullen worden bij instemming lijkt mij daar niets mis mee. Behalve kleur kan ik mij voorstellen dat dames selecteren op postuur, leeftijd, uitstraling et cetera.

Als werkgever iemand weigeren op basis van kleur, zij het rose of bruin lijkt mij niet ter zake doen.
 
@flodg ik hoor wat je zegt. Maar elke keer is het excuus dat DVP een uitzonderingspositie hebben.

Meeste betalen geen belasting... ze doen en laten maar wat ze willen. Er is nagenoeg geen regulering, controle en alles "Ja maar ik ben DVP en er gaat piemel in dus is het anders"....
en ondertussen willen ze vooral geaccepteerd worden als bevokingsgroep... beetje dubbel.
 
Ach, ik heb echt verschrikkelijke verhalen gehoord van vrouwen die letterlijk als hoer behandeld worden.
Onder het mom, 'je bent maar een hoer dus je doet wat ik wil: pijpen slet.'
Dus om nou net te doen of het net zoiets is als ballerina bij de nationale opera… nee.

Dus ik snap die vrouwen wel, beter nog: ze staan in hun recht om zichzelf te beschermen.
Bij de geringste twijfel: niet doen.
 
Wat mij betreft mogen de dames een lijst met 'wensen' maken zelfs. Dan weet ik tenminste of een dame bij mij gaat passen. Komt de date alleen maar ten goede.
maar dit gaat over betaalsex niet om een datingssite, zo klinkt als of je blij moet zijn, dat de dame je uberhaupt wilt bedienen,
Naar mijn idee, is dat omgekeerde wereld.
 
maar dit gaat over betaalsex niet om een datingssite, zo klinkt als of je blij moet zijn, dat de dame je uberhaupt wilt bedienen,
Naar mijn idee, is dat omgekeerde wereld.
Dat is waar. Als je voor een snelle wip gaat zou het ook niet uit moeten maken. Maar stel je wil als man voor een GFE gaan, dan hebben die dames nog steeds bepaalde voorkeuren, ook al is het zakelijk. Dan zou het mooi zijn als je dat van te voren al weet.

Dit gaat misschien wel ver, maar het is ook maar een ideetje. 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan