Discriminatie of gewoon een voorkeur?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Je kan toch niet wat een man heeft gedaan, afwentelen op de gehele blanke bevolking. Congo wast toch zijn persoonlijk project of win gewest?

En beide landen zijn nu welvarende 1e wereldlanden.
Het is vaak de overwinnaar die de geschiedenis schrijft.
IK heb gewoon geantwoord op de vraag wat hebben wij gedaan buiten de holocaust en nog iets

Dus als we een land overnemen de bevoking verslaven uitroeien en hun kinderen weg nemen en aan blanke gezinnen geven is dat oke als het binnen 100 jaar ofz een welvarend land is
 
Ik vind het niet meer dan logisch dat DVP's sommige mannen (moslims, mannen met een kleurtje etc.) weigeren. Jammer genoeg staan deze mannen niet bepaald bekend om hun respect voor vrouwen en is dit helaas een maatregel die ze voor hun eigen veiligheid moeten nemen. Door schade en schande wordt men wijzer. Heb in mijn 10+ jarige wandelcarriere genoeg horrorverhalen gehoord om te begrijpen waarom ze dit doen (denk aan agressie, bespugen, stiekem condoom verwijderen etc.).
Stel dat ik nou als particulieren huizenverhuurder zou zeggen, ik wil mijn huizen niet verhuren aan Somalische, Eritrese of aan andere mensen uit Afrika? Dan zou de wereld te klein en dat vinden we allemaal terecht.
De reden dat huizenverhuurders deze mensen het liefst zouden weigeren heeft een reden, namelijk dat zo'n huis binnen korte tijd vaak helemaal uitgewoond is en vaak helemaal gerenoveerd moet worden.
En toch mag dit (helaas) niet, omdat je onderscheid maakt op ras en afkomst.
 
IK heb gewoon geantwoord op de vraag wat hebben wij gedaan buiten de holocaust en nog iets

Dus als we een land overnemen de bevoking verslaven uitroeien en hun kinderen weg nemen en aan blanke gezinnen geven is dat oke als het binnen 100 jaar ofz een welvarend land is
je hebt het over WIJ.
 
Stel wij dames mogen zelf geen voorkeur meer aan geven. Welke dames blijven er dan over?

Stel als *willekeurige beroepsgroep* WEL voorkeuren gaan aangeven? Welke *willekeurige beroepsgroep* blijft er dan nog over?

Ja voorkeuren mag
Ja bij prostitutie is racisme als ENIGE beroepssector normaal. Kan geen enkele andere beroepsgroep verzinnen die er mee weg zou komen (zeker niet anno 2023)
 
Stel dat ik nou als particulieren huizenverhuurder zou zeggen, ik wil mijn huizen niet verhuren aan Somalische, Eritrese of aan andere mensen uit Afrika? Dan zou de wereld te klein en dat vinden we allemaal terecht.
De reden dat huizenverhuurders deze mensen het liefst zouden weigeren heeft een reden, namelijk dat zo'n huis binnen korte tijd vaak helemaal uitgewoond is en vaak helemaal gerenoveerd moet worden.
En toch mag dit (helaas) niet, omdat je onderscheid maakt op ras en afkomst.
Wist niet dat ik gelijk stond aan een huizenverhuurder

Rent a pussy 👀
 
Is me al overkomen in Malaysia... Indische dame zij vlakaf 'geen blanken'!
Ik ben nog nooit buiten NL naar een dvp geweest, maar in NL pas 1 keer in mijn leven geweigerd. Ik weet niet waarom.
Ik vind discriminatie altijd fout maar het is wel te begrijpen dat een dame die steeds slechte ervaringen heeft met mannen van een bepaalde afkomst daar wel rekening mee houdt. Alleen kun je 1 individuele persoon nooit veroordelen voor wat een ander heeft gedaan.
En verder, discriminatie en racisme wordt altijd van blanke naar donkere mensen (of op basis van afkomst) besproken, en bijna nooit andersom. Nou, ik heb wel eens een programma gezien waarin meerdere donkere vrouwen het 100% onmogelijk vonden met een blanke man samen te kunnen zijn. Het ging ze niet om dat ze die onaantrekkelijk vonden, maar ze voelden zich dan een verrader naar hun eigen huidskleur toe.
Ik beschouw iedereen gewoon als gelijkwaardig mens en zie per persoon wel tot wie ik me aangetrokken voel. En dat kan iedere vrouw zijn!
 
Stel als *willekeurige beroepsgroep* WEL voorkeuren gaan aangeven? Welke *willekeurige beroepsgroep* blijft er dan nog over?

Ja voorkeuren mag
Ja bij prostitutie is racisme als ENIGE beroepssector normaal. Kan geen enkele andere beroepsgroep verzinnen die er mee weg zou komen (zeker niet anno 2023)
Maar dat is het punt. Allicht mag racisme en discriminatie niet maar seks hebben tegen je wil mag ook niet.

We zeggen niet dat het niet gebeurd maar wel dat het gedoogd moet kunnen worden op een respectvolle manier omdat het alternatief erger is.

Waar trek je zwaarder aan 😅
 
IK heb gewoon geantwoord op de vraag wat hebben wij gedaan buiten de holocaust en nog iets

Dus als we een land overnemen de bevoking verslaven uitroeien en hun kinderen weg nemen en aan blanke gezinnen geven is dat oke als het binnen 100 jaar ofz een welvarend land is
Zoals @Rony80 zegt "wij" ? niet "wij"
Een KLEIN groepje van de blanke bevolking heel lang geleden. Dus nee ook niet mijn opa of overoverover grootvader was slavenhandelaar
 
Je zult nooit weten of een dame die dit "werk" doet ook daadwerkelijk discrimineert of racistisch is, omdat het verschil tussen discriminatie en voorkeur heel nauw luistert.

Sommige dames zijn opgegroeid in een puur autochtone omgeving en weten niet beter.
Sommige dames komen uit een zeer rechtse omgeving en weten ook niet beter.

Aan de andere kant heb je dames die kleuringen zeer interessant vinden. Ja en zo kan je wel doorgaan.
Heb een keer een Nederlandse gesproken die mij als Nederlander weigerde, omdat ze het alleen met Zuid-Amerikanen deed en dan moet je denken aan Brazilianen, Columbianen, Arubanen etc.

Heb zelfs een vriendin gehad die dit "werk" ook deed en die het allerliefste Chinezen had, want dat vond ze helemaal geweldig en alleen als ze echt geld nodig had deed ze het met anders soortige, maar niet van harte.

Tja.... ieder haar ding!
 
Ik ben nog nooit buiten NL naar een dvp geweest, maar in NL pas 1 keer in mijn leven geweigerd. Ik weet niet waarom.
Ik vind discriminatie altijd fout maar het is wel te begrijpen dat een dame die steeds slechte ervaringen heeft met mannen van een bepaalde afkomst daar wel rekening mee houdt. Alleen kun je 1 individuele persoon nooit veroordelen voor wat een ander heeft gedaan.
En verder, discriminatie en racisme wordt altijd van blanke naar donkere mensen (of op basis van afkomst) besproken, en bijna nooit andersom. Nou, ik heb wel eens een programma gezien waarin meerdere donkere vrouwen het 100% onmogelijk vonden met een blanke man samen te kunnen zijn. Het ging ze niet om dat ze die onaantrekkelijk vonden, maar ze voelden zich dan een verrader naar hun eigen huidskleur toe.
Ik beschouw iedereen gewoon als gelijkwaardig mens en zie per persoon wel tot wie ik me aangetrokken voel. En dat kan iedere vrouw zijn!
Nu, ja... je moet nooit iets doen wat voor jezelf niet lekker voelt he. Mijn mening toch!
En... al helemaal niet zo iets 'intiem' als sex!
 
Je zult nooit weten of een dame die dit "werk" doet ook daadwerkelijk discrimineert of racistisch is, omdat het verschil tussen discriminatie en voorkeur heel nauw luistert.

Sommige dames zijn opgegroeid in een puur autochtone omgeving en weten niet beter.
Sommige dames komen uit een zeer rechtse omgeving en weten ook niet beter.

Aan de andere kant heb je dames die kleuringen zeer interessant vinden. Ja en zo kan je wel doorgaan.
Heb een keer een Nederlandse gesproken die mij als Nederlander weigerde, omdat ze het alleen met Zuid-Amerikanen deed en dan moet je denken aan Brazilianen, Columbianen, Arubanen etc.

Heb zelfs een vriendin gehad die dit "werk" ook deed en die het allerliefste Chinezen had, want dat vond ze helemaal geweldig en alleen als ze echt geld nodig had deed ze het met anders soortige, maar niet van harte.

Tja.... ieder haar ding!
Waarom heb je het over "werk"? Je vindt het geen werk begrijp ik?
 
@Roba ik zei Azie... niet hoe/wat ze dachten in een vrij recente kolonie van Nederland...
Sorry ik zag Azië gewoon als voorbeeld van "niet het westen", omdat de discussie ervoor helemaal niet specifiek over Azië ging.

Hoe dan ook de duistere kant van het verleden van het westen (ja die bestaat, en nee daar zijn jij en ik niet schuldig aan) leeft niet alleen maar in de westerse wereld zelf.
 
Stel als *willekeurige beroepsgroep* WEL voorkeuren gaan aangeven? Welke *willekeurige beroepsgroep* blijft er dan nog over?

Ja voorkeuren mag
Ja bij prostitutie is racisme als ENIGE beroepssector normaal. Kan geen enkele andere beroepsgroep verzinnen die er mee weg zou komen (zeker niet anno 2023)
Wat wil je er tegen doen? De politie erbij halen als je ergens geweigerd wordt? Het is geen bioscoop he? De dame in kwestie moet wel iets vrij persoonlijks en intiems met iemand doen, het lijkt me dat ze daar haar keuzes wel in moet kunnen maken. Of het terecht is of niet.

Overigens gebeurt het meer hoor. Probeer anders even in Amsterdam een club binnen te komen met een groep van 12 jongens met een biculturere achtergrond. Dikke kans dat het ineens ledenavond is.
 
Stel dat ik nou als particulieren huizenverhuurder zou zeggen, ik wil mijn huizen niet verhuren aan Somalische, Eritrese of aan andere mensen uit Afrika? Dan zou de wereld te klein en dat vinden we allemaal terecht.
De reden dat huizenverhuurders deze mensen het liefst zouden weigeren heeft een reden, namelijk dat zo'n huis binnen korte tijd vaak helemaal uitgewoond is en vaak helemaal gerenoveerd moet worden.
En toch mag dit (helaas) niet, omdat je onderscheid maakt op ras en afkomst.
Als huizenverhuurder kan ik je vertellen dat daar heel gemakkelijk een mouw aan te passen is en dat is de inkomenseis. Dat zorgt vrij automatisch voor een schifting waarna je in de regel een handjevol mensen overhoudt die je de sleutel wel durft te geven;-)
 
Je hebt het elke keer over WIJ en WE?
En ik heb nix gedaan?
maar alle duitsers zijn voor veel mensen nog nazi´s ik spreek uit ondervinding ik ben zelf half duits kan ik of mijn vader er iets aan doen wat er gebeurt is. Nee er waren er genoeg die wel mee deden met de nazi´s

ik heb zelf genoeg gehoord als we les kregen over wo 2 kreeg ik vaak te horen kijk wat jouw voorouders gedaan hebben ook op merkingen zo als hoe is het met nonkel adi of hoe zegt een duitser halo dan kreeg je de gekende groet en soms ook de text

Er was zelfs een simbool op de muur getekend van mijn werk plek toen de leerkracht de persoon die dat gedaan had vroeg waarom was het antwoord ik wou dat hij hem thuis voelde
 
Wat wil je er tegen doen? De politie erbij halen als je ergens geweigerd wordt? Het is geen bioscoop he? De dame in kwestie moet wel iets vrij persoonlijks en intiems met iemand doen, het lijkt me dat ze daar haar keuzes wel in moet kunnen maken. Of het terecht is of niet.

Overigens gebeurt het meer hoor. Probeer anders even in Amsterdam een club binnen te komen met een groep van 12 jongens met een biculturere achtergrond. Dikke kans dat het ineens ledenavond is.
Nogmaals ik snap de VOORKEUREN. Maar blijf raar dat racisme (want dat is het bij een aantal DVPs) geaccepteerd wordt. dat is alles dat ik zeg ;)
 
Er was zelfs een simbool op de muur getekend van mijn werk plek toen de leerkracht de persoon die dat gedaan had vroeg waarom was het antwoord ik wou dat hij hem thuis voelde
maar dus geen "we" gebruiken. EN nee niet elke Duitser is een nazi. Natuurlijk niet.

Maar goed. Discriminatie of voorkeur?
  • Voor aantal dames is het voorkeur
  • Voor aantal dames is het puur racisme
zoiets
 
Waarom heb je het over "werk"? Je vindt het geen werk begrijp ik?
Het is "werk" tussen aanhalingstekens, omdat het niet door een ieder, sterker nog door een groot deel van de bevolking niet als WERK bestempeld wordt naast de vele wantoestanden die we kunnen aanhalen in deze branche.

1 voorbeeld: ik kan me bij de KvK inschrijven als te zijnde kapper en dat is geen enkel probleem, maar owee als ik zeg dat ik als mannelijke prostituee mijn "werk" thuis ga beoefenen. Dan is de wereld te klein!

Er zijn nog wel veel meer beweegredenen en voorbeelden te noemen daar niet van, maar dan krijg je dat anderen er weer anders over denken en dat is hun goed recht, maar dan zijn we weer 10 A4'tjes verder en dat ga ik niet doen dus dit is het.

Gr. B
 
Net als ieder ander mens mag een DVP een klant weigeren om voor haar moverende redenen.
Als je schilder bent, ben je ook niet verplicht elke klus aan te nemen. Geldt ook voor de bakker: je hoeft niet elke klant in je winkel te laten. De advocaat hoeft niet iedere klant bij te staan. De accountant hoeft niet elke klant aan te nemen.

Als klant neem je ook niet willekeurig welk broodje, de verf die toevallig over is of een willekeurige advocaat of accountant. Dat doe je ook niet bij een DVP: je kiest naar je goesting.

Het recht tot weigeren / selecteren heeft een ieder, dus ook een DVP.

Er is maar één beroep dat geen klant mag weigeren en dat is de arts a.g.v. zijn eed.
Verder zou ik geen beroep weten dat niet mag weigeren.
 
Die gangsters vallen nog mee (in mijn ervaring), geven vaak nog een money shower ook lol.
Juist de streng religieuze die met een bepaalde walging komen...die zijn eng! En dat geld voor de meeste streng religieuze stromingen. Want ze willen iets waar zij zichzelf voor veroordelen en reageren dat af op ons als sekswerker...
Ook ik wil niet generaliseren, maar ook in deze situatie werkt het brein nou eenmaal vaak zo (psychologie).

Streng religieuze mogen van mij een deurtje verder in elk geval...
Het zijn die extreem religeuze mannen die het voor de rest verkloten met de gewoone moslim is niets mis
 
maar dus geen "we" gebruiken. EN nee niet elke Duitser is een nazi. Natuurlijk niet.

Maar goed. Discriminatie of voorkeur?
  • Voor aantal dames is het voorkeur
  • Voor aantal dames is het puur racisme
zoiets
Ik keur racisme niet goed maar als een dame zegt ik wil geen gekleurde mannen dan is dat haar keuze en maakt ze gebruik van haar vrije menigsuiting als we het eens zijn met haar of niet doet er niet toe
 
Ik keur racisme niet goed maar als een dame zegt ik wil geen gekleurde mannen dan is dat haar keuze en maakt ze gebruik van haar vrije menigsuiting als we het eens zijn met haar of niet doet er niet toe
Ja nogmaals. niemand ook die een DVP gaat aanklagen.

Maar het valt niet onder "vrijheid van meningsuiting". Een klant weigeren gewoon doen onder motto van "voorkeur" ;)
 
Net als ieder ander mens mag een DVP een klant weigeren om voor haar moverende redenen.
Als je schilder bent, ben je ook niet verplicht elke klus aan te nemen. Geldt ook voor de bakker: je hoeft niet elke klant in je winkel te laten. De advocaat hoeft niet iedere klant bij te staan. De accountant hoeft niet elke klant aan te nemen.
Als deze schilder, bakker, advocaat of accountant structureel zwarte mensen weigert is het toch echt wel illegaal en strafbaar!
 
Nogmaals ik snap de VOORKEUREN. Maar blijf raar dat racisme (want dat is het bij een aantal DVPs) geaccepteerd wordt. dat is alles dat ik zeg ;)
Jij noemt het racisme. Het zou zomaar kunnen dat de dame in kwestie slechte ervaringen heeft met mensen met een bepaalde achtergrond. Net als de bioscoopeigenaar die niet op een ongevraagde verbouwing van zijn Interieur zit te wachten.

Het is inderdaad etnisch profileren, maar het is te simpel om dat puur en alleen op racisme te gooien. En laten we vooral niet geschokt zijn dat het gebeurt, het gebeurt aan de lopende band en overal. En soms is het nog te begrijpen ook.
 
Het is "werk" tussen aanhalingstekens, omdat het niet door een ieder, sterker nog door een groot deel van de bevolking niet als WERK bestempeld wordt naast de vele wantoestanden die we kunnen aanhalen in deze branche.

1 voorbeeld: ik kan me bij de KvK inschrijven als te zijnde kapper en dat is geen enkel probleem, maar owee als ik zeg dat ik als mannelijke prostituee mijn "werk" thuis ga beoefenen. Dan is de wereld te klein!

Er zijn nog wel veel meer beweegredenen en voorbeelden te noemen daar niet van, maar dan krijg je dat anderen er weer anders over denken en dat is hun goed recht, maar dan zijn we weer 10 A4'tjes verder en dat ga ik niet doen dus dit is het.

Gr. B
Die aanhalingstekens gebruikt men doorgaans als men er zelf iets Mee wil aangeven. Vandaar mijn vraag. Maar ik ben inderdaad verder totaal niet geïnteresseerd in voorbeelden dus laat die lekker achterwege.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan