Discriminatie of gewoon een voorkeur?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Zo maak je je er wel heel makkelijk van af. Een dvp is een aanbieder van seksuele diensten. Eén van zulke diensten is bijv. 'laten beffen'. Waarom zou je de potentiële afnemer van die dienst dan mogen discrimineren op basis van die persoon haar geslacht of seksuele voorkeur? Het publieke aanbod is 'laten beffen', maar je weigert afnemers van deze dienst op grond van door art. 1 GW beschermde kenmerken. Als je de mening bent toegedaan dat iets dergelijks toegestaan is, dan moet je ook accepteren dat er bakkerijen zijn die enkel wit brood verkopen, maar niet bruin brood.

Overigens is discriminatie geen klachtdelict, dus het OM kan eigenhandig optreden tegen discriminerende teksten in advertenties, of discriminerende aanbieders van seksuele diensten. Die teksten staan nota bene online, dus het is werkelijk kinderlijk eenvoudig te bewijzen en dagvaarden. Waarom zou het OM ervoor kiezen dat niet te doen?

maar dan pak ik weer deze link erbij, art. 7 lid 3 sub b!


"het verschil in behandeling berust op een kenmerk dat verband houdt met godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, geslacht, nationaliteit, hetero- of homoseksuele gerichtheid of burgerlijke staat, en"
 
maar dan pak ik weer deze link erbij, art. 7 lid 3 sub b!


"het verschil in behandeling berust op een kenmerk dat verband houdt met godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, geslacht, nationaliteit, hetero- of homoseksuele gerichtheid of burgerlijke staat, en"
Ik heb ooit die link geïntroduceerd in de discussie, om het debat iets verder te brengen. Maar bijvoorbeeld leeftijd ontbreekt in deze opsomming en ik denk dat een 15-jarige toch geen claims kan uitoefenen jegens een dvp. En een racistische dvp kan beweren dat het haar politieke overtuiging is dat rassen niet moeten mengen. Of dat ze alleen sekst met mannen met een Nederlandse nationaliteit, die de protestantse godsdienst aanhangen. En ze kan zich natuurlijk vanwege het intieme, eigen karakter van prostitutie beroepen op de uitzonderingsrond van een 'privékarakter'.

Mijn overkoepelende punt is dat 'normale' juridische regels met betrekking tot het aanbieden van diensten, niet gelden met betrekking tot seksuele diensten. En dat gaat van nakoming en ontbinding tot gelijke behandeling. Is dat vreemd? Ik meen van niet, vanwege het eigen, bijzondere en intieme karakter van de dienstverlening. En dat is zeer waarschijnlijk ook de reden dat het OM deze kwestie laat rusten.
 
Ik heb ooit die link geïntroduceerd in de discussie, om het debat iets verder te brengen. Maar bijvoorbeeld leeftijd ontbreekt in deze opsomming en ik denk dat een 15-jarige toch geen claims kan uitoefenen jegens een dvp. En een racistische dvp kan beweren dat het haar politieke overtuiging is dat rassen niet moeten mengen. Of dat ze alleen sekst met mannen met een Nederlandse nationaliteit, die de protestantse godsdienst aanhangen.

Mijn overkoepelende punt is dat 'normale' juridische regels met betrekking tot het aanbieden van diensten, niet gelden met betrekking tot seksuele diensten. En dat gaat van nakoming en ontbinding tot gelijke behandeling. Is dat vreemd? Ik meen van niet, vanwege het eigen, bijzondere en intieme karakter van de dienstverlening. En dat is zeer waarschijnlijk ook de reden dat het OM deze kwestie laat rusten.
Niemand staat boven de wet; ook DVP"s niet.
Waarvan akte.
 
Een dvp is een aanbieder van seksuele diensten. Eén van zulke diensten is bijv. 'laten beffen'. Waarom zou je de potentiële afnemer van die dienst dan mogen discrimineren op basis van die persoon haar geslacht of seksuele voorkeur? Het publieke aanbod is 'laten beffen', maar je weigert afnemers van deze dienst op grond van door art. 1 GW beschermde kenmerken. Als je de mening bent toegedaan dat iets dergelijks toegestaan is, dan moet je ook accepteren dat er bakkerijen zijn die enkel wit brood verkopen, maar niet bruin brood.
Dat wordt inderdaad heel subtiel. Schrijft de DVP, "Ik bied hetero-sex aan" dan zijn vrouwen uitgesloten. Schrijft ze "Je kan me lekker beffen" dan mag ze vrouwen niet weigeren omdat het vrouwen zijn.
Waarom zou het OM ervoor kiezen dat niet te doen?
Dat moet je het OM vragen. Meest waarschijnlijk is het een regel van interne politiek en het nuttiger inzetten van schaarse middelen.
 
artikel 11 van de grondwet zal altijd prevaleren in een rechtzaak (die nooit gaat komen natuurlijk): In dit artikel staat het recht op de onaantastbaarheid van het menselijk lichaam. Iedereen mag zelf bepalen wat er met zijn of haar lichaam gebeurt, of medische handelen worden verricht en of voorgeschreven medicijnen worden ingenomen. Beperkingen zijn alleen mogelijk als dit wettelijk is geregeld.

Dit wordt altijd voorrang gegeven bij prostituees. Ze mogen dus altijd, wel of niet in loondienst bij een club, of achter het raam, a.l.t.i.j.d. iemand weigeren als ze er zelf geen zin in hebben. Dus grondrechterlijk vastgelegd. Ook al dringt de clubeigenaar, of baas aan, weigeren mag altijd, ongeacht de reden. Ook als is het met een vaste klant waar ze op uitgekeken is. Reden is niet relevant.

Dus er is helemaal geen discussie nodig zoals hier gevoerd.....
 
I'm open-minded! LOL.

Ze is zeker neukbaar, maar dat nzc zit me niet lekker. En ik vertrouw types niet die soms wel en dan niet een gezichtsfoto hebben.


  • Is de dader al weg, dan belt u 0900-8844. Probeer zo goed mogelijk te onthouden wat er precies is gezegd en gedaan. Probeer ook het signalement van de dader te onthouden. U kunt via 0900-8844 een melding doen of een afspraak maken om aangifte te doen.
 
Ja, dat vind ik ook.
Misschien is het niet leuk voor gekleurde mensen, maar als je aan de deur geweiģerd wordt lijkt me dat nog veel erger.
Maar om het zo in je advertentie te zetten vind ik een beetje te ver gaan, het mag wat bij mij betreft wat netter allemaal. Alsof alle blanken de dames wel netjes behandelen, er lopen in elke ras gekken rond.
 
Maar om het zo in je advertentie te zetten vind ik een beetje te ver gaan, het mag wat bij mij betreft wat netter allemaal. Alsof alle blanken de dames wel netjes behandelen, er lopen in elke ras gekken rond.
Niet deze discussie weer: 'ben je negroïde, dan mag ik je zonder opgave van reden weigeren.' En dat is dan wel geoorloofd, of zo. Maar het ronduit opschrijven mag weer niet. Dus racisme, je mag het wel doen, maar niet zeggen.
 
Maar om het zo in je advertentie te zetten vind ik een beetje te ver gaan, het mag wat bij mij betreft wat netter allemaal. Alsof alle blanken de dames wel netjes behandelen, er lopen in elke ras gekken rond.
Ik had precies het zelfde. Als headline in de advertentie vind ik eigenlijk niet kunnen,
Maar eigenlijk is het wel gek, de zigeunerin die de neger discrimineerd.
 
Niet deze discussie weer: 'ben je negroïde, dan mag ik je zonder opgave van reden weigeren.' En dat is dan wel geoorloofd, of zo. Maar het ronduit opschrijven mag weer niet. Dus racisme, je mag het wel doen, maar niet zeggen.
zo werkt het toch, in het publieke domein discrimineren we niet, maar in de huiskamer is het een heel ander verhaal. Althans zo maak ik het vaak mee,
 
Oke, en wat als er gestaan had: geen mannen boven de 50?
Op zich geen probleem..
Ik zou het heel goed begrijpen dat als ze een bepaalde leeftijdsgrens aanhielden.
Extreem: een meid van 25 die geneukt wordt door een man van 75 dat vind ik ook niet kunnen.

En ja, als bovenstaande dame helemaal geen aantrekkingskracht heeft naar donkere mannen, of meer waarschijnlijk slechte ervaringen heeft opgelopen, snap ik het wel.
Ze is ook zeker niet verplicht met iedereen te moeten neuken..
Maar om het zo prominent in je advertentie te zetten gaat wel wat ver.

De meeste vragen het als je ze een bericht stuurt.
Where you from?
 
Ik zag het pas in de geleenstraat gebeuren, een donkere jongen liep op een roemeense dame af en toen zwaaide ze met haar vingertje en die jongen liep gelijk verder, wist gelijk wat er bedoeld werd. Een apart fenomeen
 
@Ted Dat kan ik ook wel begrijpen, maar het gaat er mij om of er wezenlijk verschil is tussen het weigeren van mannen met een kleur of oudere mannen of bv mannen met overgewicht.
 
Allemaal gelul, ze mag wel zeggen dat ze geen mannen van boven de 45 wil? Precies hetzelfde wat mij betreft. Gewoon duidelijk zijn.
Tja, je kunt de 'wet' wel gelul noemen, maar ook jij moet je er wel degelijk aanhouden.

Je hebt vast niet alles 30 pagina's doorgelezen, maar een DVP mag altijd een klant weigeren.
Wat niet mag is expliciet van te voren klanten uitsluiten op basis van ras. Ik mag in een advertentie ook niet zetten dat ik geen negroïde verhuizers wil.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan