Dominicaanse Republiek

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik persoonlijk heb het meegemaakt dat men het gek vond dat een of andere achternicht van mijn vriendin die zogenaamd in Spanje borden waste voor de kost meer verdiende dan ik , maar over het algemeen weten de achtergebleven familieleden donders goed wat hun zusjes dan wel dochters hier uitspoken ,
Ik dacht dat de meeste in de schoonmaak zaten, maar borden wassen is ook een dik betaalde job, zeker als de hele horeca in een lock-down zit.

En wat betreft de familie op sleeptouw nemen geloof ik direct, ik heb een goed contact met een dame uit de DR en wat ik daar langs zie komen aan filmpjes op de WhatsApp status. lijkt het wel of ze miljonair zijn. Kan me tenminste niet voorstellen dat de rest ook mee betaald, de dame wordt door iedereen op handen gedragen , hoe was het ook al weer wie geld heeft , heeft veel vrienden,?
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat de meeste in de schoonmaak zaten, maar borden wassen is ook een dik betaalde job, zeker als de hele horeca in een lock-down zit.

En wat betreft de familie op sleeptouw nemen geloof ik direct, ik heb een goed contact met een dame uit de DR en wat ik daar langs zie komen aan filmpjes op de WhatsApp status. lijkt het wel of ze miljonair zijn. Kan me tenminste niet voorstellen dat de rest ook mee betaald, de dame wordt door iedereen op handen gedragen , hoe was het ook al weer wie geld heeft , heeft veel vrienden,?
Mwaah zo zwart wit is het ook niet , de families zijn er groot en er zijn er altijd wel een paar die het bovengemiddeld doen ,zoals er natuurlijk ook zijn die beneden gemiddeld scoren , anders zou het gemiddelde wel hoger zijn natuurlijk
Je hoeft er niet persé voor naar het buitenland om er een redelijk tot goed bestaan op te kunnen bouwen ook , sommige mensen werken nu eenmaal harder of belangrijker slimmer dan anderen zoals overal
De lonen zijn er gewoon te laag om van te leven maar er is een heel alternatief systeem van ruilhandel en voor wat hoort wat klusjes naast de normale economie waardoor men er meestal wel in slaagt om de eindjes aan elkaar te knopen

Maar als je bijvoorbeeld een telecom winkel hebt of een zaak waar men scooters verkoopt , of een aannemingsbedrijfje om maar wat voorbeelden te noemen kan je als je het goed doet een best inkomen hebben , dan profiteer je juist mee van de lage personeelskosten natuurlijk
Het is in de meeste gevallen echt niet zo dat een complete familie parasiteert op wat er in een kamertje aan de Doubletstraat uitgespookt wordt maar als moeders een nieuwe heup nodig heeft of ome Juan zijn dak is bij een orkaan weggewaaid wordt er wel een flinke bijdrage verwacht en als de dame die weigert wordt ze wel fijntjes herinnert aan wat de familie ooit toen ze zelf arm was allemaal voor haar gedaan heeft
En zoals gezegd Dominicanen zijn grote patsers die zeker als ze gefilmd worden of op de foto gaan letterlijk alles uit de kast trekken om er zo gelikt mogelijk uit te zien , ze lopen nu eenmaal graag met hun relatieve rijkdommen te koop , dat is even een cultuurschok als je uit de "doe maar gewoon dan doe je gek genoeg "mentaliteit van Nederland komt

Maar het verschil tussen een ongeschoolde arbeider en de middenstand is veel groter dan in een westers land en de mogelijkheden om op te klimmen zijn niet bijzonder
 
Laat ik het zo zeggen vnl. in de weekenden zat het in het resort extra behoorlijk gevuld met Dominicaanse families die op vakantie waren in eigen land.
Dus ik denk dat de prijs als je lokaal boekt ook nog best voordelig is per nacht met de all inn erbij.
Minpunt Dominicanen zijn behoorlijk luidruchtig dus heb de eerste nacht van mijn verblijf me een andere hotelkamer laten bezorgen.
Sowieso waren er veel Latino's op vakantie in eigen continent zullen we maar zeggen van Mexicaans tot Argentijns.
 
Laatst bewerkt:
Laat ik het zo zeggen vnl. in de weekenden zat het in het resort vol met Dominicaanse families die op vakantie waren in eigen land.
Dus ik denk dat de prijs als je lokaal boekt ook nog best voordelig is per nacht met de all inn erbij.
Minpunt Dominicanen zijn behoorlijk luidruchtig dus heb de eerste nacht van mijn verblijf me een andere hotelkamer laten bezorgen.
Niet alle Dominicanen zijn arm maar wel alle Dominicanen zijn luidruchtig ja , voor je rust moet je er niet heengaan inderdaad
Vaak hebben all in hotels speciale weekend arrangementen voor Dominicanen , nou ja voor iedereen eigenlijk maar in de praktijk voornamelijk voor locals omdat het nu eenmaal een eiland is waar je met een vliegtuig naar toe moet
Vaak is de kamer dan niet inbegrepen maar nemen ze een dagkaart waardoor ze van het zwembad en het buffet gebruik kunnen maken
Ik heb het in het verleden wel een paar keer gevraagd en ik schrok van de prijs in ieder geval , als ik het omrekende was ik ongeveer net zo duur uit als wanneer ik in Nederland had geboekt inclusief vliegticket , vliegtuigen vliegen niet gratis dus de prijs was aardig over de kop gegaan en de commissie voor de touroperator konden ze dan ook in hun eigen zak steken natuurlijk

Persoonlijk geef ik niet veel om al die luxe en mijn vriendin is al tevreden als er maar kabeltelevisie in de kamer is dus echt aanbiedingen gecheckt heb ik nooit
 
Iemand hier nog recent geweest, het was halverwege de jaren negentig een populaire bestemming waar met charters van Martinair op Puerto Plata werd gevlogen, ik ben er toen zelf twee keer geweest. Maar je hoort er nog maar weinig over, en zeker niet als seks bestemming en wat ik hoor is dan niet positief.
 
Iemand hier nog recent geweest, het was halverwege de jaren negentig een populaire bestemming waar met charters van Martinair op Puerto Plata werd gevlogen, ik ben er toen zelf twee keer geweest. Maar je hoort er nog maar weinig over, en zeker niet als seks bestemming en wat ik hoor is dan niet positief.
Afgelopen kerst weer bij mijn vriendin geweest , gevlogen via Curacao vanaf Schiphol op Punta Cana met zo'n beetje het oudste vliegtuig wat TUI in haar vloot moest hebben , video schermen waren er niet en omdat ik de batterij van mijn mobiel wilde sparen om eventueel bij de douane mijn QR code te laten zien ( waar zowel op Schiphol , Curacao en in de Dominicaanse republiek geen mens interesse had ) van narigheid maar een boek meegenomen
Als die kist nog ouder was geweest hadden ze de propeller nog aan moeten slingeren

Punta Cana ligt 400 km weg van San Juan , tot Santo Domingo heb ik een lift kunnen krijgen van een Dominicaanse vrouw die daar samen met haar broer haar ook Nederlandse man van het vliegtuig kwam halen wat erg vriendelijk was natuurlijk maar betekende dat ik wel direct na een uur of 12 in een vliegtuig gelijk weer 200 km op de achterbank van een auto moest zitten

In Santo Domingo was mijn vaste hotel gesloten en het hotel waar ik zo gauw wel terecht kon leek een beetje op Fawlty towers , Euro's hadden ze nog nooit van gehoord en met een creditcard kon er niet betaald worden , pas toen ik aanstalten maakte mijn koffer op te pakken en te vertrekken kon ik eerst Euro's wisselen voor peso's en daarna met die peso's betalen
De andere dag mocht mijn vriendin niet alleen naar buiten voordat gecontroleerd was of ik nog in leven was , ik heb het maar bij één nachtje gehouden daar

De andere dag naar San Juan vertrokken per bus , San Juan is een provincie hoofdstad met ik denk 60 000 inwoners , toerisme is er niet verder de enige buitenlanders die je er ziet zijn Haïtianen die illegaal de grens oversteken en voor een habbekrats werk zoeken ,er is geen grootschalig uitgaansgebied en al helemaal geen prostitutie maar in de paar discotheken die het stadje telt kan je met een paar woorden Spaans en een vriendelijke glimlach best wat oppikken als je tenminste niet zoals ik een vrouw bij je hebt die je geen seconde uit het oog verliest
Dominicaanse meiden zijn nog net zo los als toen ik er een jaar of 20 voor het eerst was
Ik ben een paar weken in San Juan gebleven en heb de omgeving een beetje verkend , hoewel het in een vallei in de bergen ligt en er geen strand is is het er best mooi , er is in elk dorp wel een al dan niet natuurlijk zwembad aanwezig met ijskoud water , een restaurant ,een bar met steenkoud bier en een muziekinstallatie die knetterharde muziek uitbraakt ,de bevolking is vriendelijk en behulpzaam en als je er alleen zou zitten heb je heel snel aanspraak en zowat iedere taxichauffeur heeft wel een zus of nicht die toevallig vrijgezel is en graag kennis wil maken met je als je een beetje sociale vaardigheden hebt
Iedere keer als ik er kom wordt me weer gevraagd wanneer ik nu eindelijk eens een leuke vrijgezelle vriend meeneem tenminste

Nadeel is de taal , mijn Spaans is best redelijk maar wat ze er daar van bakken heeft net zo veel met Spaans te maken als Limburgs met Nederlands , als je een cursus Spaans hebt gevolgd en je eerste bestemming is San Juan vraag je bij thuiskomst gelijk je geld terug , Dominicanen praten al vreselijk snel maar als snel praten een olympische discipline zou zijn waren er in San Juan een hoop gouden medaille winnaars

Het tweede deel van mijn vakantie ben ik met mijn vriendin naar Palmar de Ocoa geweest
Palmar de Ocoa is een vissersdorpje vlakbij de stad Bani ongeveer halverwege Santo Domingo en San Juan
Het is een populaire bestemming voor in de omgeving wonende Dominicanen die er het weekend doorbrengen
Er is een klein all inclusive hotel genaamd Ibiza en in het dorp zelf zijn een hoop nul sterren pensions , in één van deze die boven een drogisterij gevestigd was heb ik mijn hoofdkwartier gevestigd ,het kostte per nacht 1200 pesos wat omgerekend een Euro of 18 was ,diefstal volgens mijn vriendin die de uitbater ervan beschuldigde alleen maar zo'n exorbitant bedrag te vragen omdat ik een gringo was
Er was airco aanwezig en een kleurentelevisie officieel was er geen warm water maar omdat er op het dak zo'n zwart plastic reservoir de hele dag in de zon stond te koken kon je er toch redelijk comfortabel douchen ,in de kamer waren 3 tweepersoonsbedden gepropt dus je kon nog eens afwisselen
Er waren een paar aardige stranden met donkergrijs bijna zwart zand wat nogal scherp aan de voetjes was en gloeiend heet en het water was doordat het in een baai was kalm
Doordeweeks kon je er een kanon afschieten maar in het weekend was het er druk , er zijn een paar discotheken ( overkappingen met een bar en een dansvloer met trommelvliesverscheurend harde muziek eigenlijk meer)
Professionele dames hoef je ook hier niet te verwachten maar er liep genoeg leuks rond

De enige niet Dominicaan die ik er gezien heb was mijn buurman in het hotel , dat was een gepensioneerde Canadees die aan het backpacken was door Latijns Amerika een beetje een overjarige hippie , aardige kerel wel
Bij terugkomst in San Juan kreeg ik weer verwijtende blikken van mijn vrijgezelle schoonzus waarom ik die vent niet uitgenodigd had mee te komen

De terugreis was weer vanaf Punta Cana ,dus weer 400 km met de bus terug en toen ben ik nog een paar nachtjes in Bayahibe geweest
Bayahibe is een toeristisch plaatsje vlakbij de stad la Romana ,er zijn ondertussen een flink aantal resorts buiten het dorp
Ik verblijf er altijd in een zgn Cabana van Trip Town ( grappig is dat degene die de naam op de gevel geschilderd heeft met fraaie sierletters kennelijk niet zo goed Engels kan en er Trip Twon van gebakken heeft ) niet overdreven luxe maar netjes en schoon
Bayahibe leeft van het toerisme , vissers zijn er niet veel meer maar de haven ligt vol met boten die toeristen uit Punta Cana voor een dagtrip naar het niet te ver gelegen isla Saona brengen en weer terug natuurlijk ,anders zou het een beetje vol worden op dat eiland
's morgens lopen er hele horden buitenlandse toeristen van de parking waar hun touringcar geparkeerd staat naar het haventje en 's avonds weer terug ,voor de rest is het er vrij rustig met voornamelijk mensen uit de nabijgelegen resorts die er een dagje heen gaan
Er zijn een paar internationale restaurantjes en barretjes en een stuk of 5 duikscholen ,voor prostitutie staat het niet bekend maar toen mijn vriendin me opdroeg om in de colmado aan de overkant van de straat wat bier en sigaretten in te slaan (ontbijt noemen wij dat ) deed er in die winkel een meid van half in de 20 opvallend veel moeite om per ongeluk tegen me aan te lopen , ze verontschuldigde zich en vroeg gelijk naar mijn naam , mijn nationaliteit , mijn leeftijd en of ik vrijgezel was en ik neem niet aan dat ze dat allemaal wilde weten omdat ze er werkelijk nieuwsgierig naar was
Ze was precies mijn type eigenlijk lekker brutaal bekkie en alle rondingen op de juiste plaats , maar met mijn vriendin aan de overkant van de straat was het typisch een geval van op het verkeerde moment op de juiste plek zijn

In de traditioneel bekende plaatsen als Sosua en Boca Chica ben ik niet geweest dus maar als ik in een plaats als Bayahibe die bekend staat als bestemming voor brave huisvaders en hun gezinnen in de vijf minuten tijd dat de ketting even gevierd werd al zo'n ervaring heb moet het wel heel toevallig zijn als daar niet veel meer rondhuppelt
Ik ben er dus niet geweest maar ik kan me slecht voorstellen dat er in het traditionele Sodom en Gomorra van Sosua , Cabarete, en Boca Chica niets meer te neuken zou vallen
 
Laatst bewerkt:

Terug naar onderhandelingstafel?

Ze zijn begonnen.

De Nationale Politie, de toeristenpolitie, het leger en een serie vrachtauto's met bouwmaterialen, ze waren er allemaal dinsdagmorgen. Aan de kant van Los Charamicos zijn ze begonnen met het dichttimmeren van het strand. Er wordt een begin gemaakt aan de renovatie van het strand. Maar de strandtenthouders protesteerden heftig. Ze waren nog steeds in dialoog met het ministerie hoe het verder zou moeten. Maar schijnbaar heeft iemand besloten om maar te beginnen.

Playa Sosúa

Playa Sosúa

Playa Sosúa

Playa Sosúa

Goed plan zo net voor het hoogseizoen begint, het strand af te sluiten. Vertegenwoordigers van de strandtenthouders willen nu naar Santo Domingo om te gaan overleggen met het ministerie van toerisme hoe verder te gaan. We zijn allemaal zeer benieuwd wat er gaat gebeuren. Zonder strand het hoogseizoen ingaan zal voor Sosúa desastreus zijn. Burgemeester Willy El Chamo is niet gezien deze dinsdag.


Ik zou het nog maar even uitstellen als ik jou was @Rony80
Dit krantje word gemaakt door een paar Nederlandse horeca ondernemers en wat expats (zoals men blanke immigranten noemt) , en de gemeente schijnt aardig op oorlogspad te zijn
Een tijdje geleden zag ik een youtube filmpje waar men met de bouw bezig was van een soort uitgaanscentrum aan de andere kant van de autoweg maar daar heb ik verder weinig of niets van gehoord of gezien
Ik heb vorig jaar een paar filmpjes gezien van het kanaal "la reina sosua beach" ( een of ander maf wijf wat daar aan het strand in een restaurantje werkt en allemaal rare filmpjes post) en daarvan had ik begrepen dat alles zou blijven zoals het was , ze liet in ieder geval wat opnames zien van een soort vergadering in een tent en het resultaat was dat de horecaondernemers in een juichstemming naar huis gingen omdat alles bij het oude zou blijven

In een ander artikel in Sosua nieuws staat dit te lezen , het is weliswaar teruggedraaid maar het is duidelijk dat er wat rommelt

Bars sluiten om 12 uur middernacht

Wat is dit nu weer?

Eigenaren van bars aan de Pedro Clisante-straat hekelen de Nationale Politie die de sluiting van bars om 12 uur 's nachts beveelt, dit vertelt het bureau van toerisme. Er is helemaal geen nieuwe resolutie die bepaalt dat ze om 12 uur moeten sluiten. Het is goed om te weten dat resolutie 001/2022 van 04/11/2022, uitgevaardigd door de minister van Toerisme en Binnenlandse Zaken en Politie, nog steeds rechtsgeldig is. De autoriteiten kunnen de sluiting van bars in geen enkele straat in Sosúa bevelen, de politieautoriteiten moeten zich onthouden van dit soort optredens. De horecaondernemers verklaarden dat ze op deze manier totaal failliet zouden gaan, omdat het voor hen onmogelijk zou zijn om de leningen en financiering die ze hebben te betalen. Vooral zo vlak na de Corona crisis.

Bars sluiten om 12 uur middernacht

Bars sluiten om 12 uur middernacht

[h4][/h4]
 
Inderdaad, dat plan zet ik nog maar even in de koelkast.
Wel grappig dat ze het hebben over Los Charamicos, dat was toen ik er was ruim dertig jaar geleden een wijk voor de locale bevolking met barretjes met lokale schoonheden die voor een habbekrats mee gingen naar een cabana. Dat was een ruige wijk heel iets anders dan de bars op de Predo Clisante straat, de zogenaamde strip, je had toen ook een disco Casa del Sol met veel publieke vrouwen die je bij je kruis grepen als je naar binnen wilde gaan, Maar ik was toen nog een broekie van een jaar of twintig,
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, dat plan zet ik nog maar even in de koelkast.
Wel grappig dat ze het hebben over Los Charamicos, dat was toen ik er was ruim dertig jaar geleden een wijk voor de locale bevolking met barretjes met lokale schoonheden die voor een habbekrats mee gingen naar een cabana. Dat was een ruige wijk heel iets anders dan de bars op de Predo Clisante straat, de zogenaamde strip, je had toen ook een disco Casa del Sol met veel publieke vrouwen die je bij je kruis grepen als je binnen wilde, Maar ik was toen nog een broekie van een jaar of twintig,
Ja klopt ik heb ooit een paar nachtjes in Los Charamicos in een goedkoop hotelletje gelogeerd en de sfeer deed me echt denken aan hoe een zeeroversnest er in mijn oude stripboeken afgeschilderd werd
Net voor de corona uitbraak was in Puerto Plata en omdat ik in Cabarete mijn vriendin min of meer ontmoet heb ( in de bus daarheen dan) zijn we daar nog een dagje geweest het was erg veranderd , het dorp op zich niet zo maar de kuststrook langs de weg er naar toe zat vol met exclusieve condominiums of hoe ze tegenwoordig een apartementencomplex met een hoog hek er omheen en een zwembad ook mogen noemen , ik geloof dat ik er één of twee golfbanen ontwaarde en meer van dat exclusieve gedoe achter een hoge muur met prikkeldraad er op

Sosua zag er volgens de Youtubers die daar gewoon op het strand hun camera een half uurtje laten draaien nog min of meer hetzelfde uit als vroeger , maar dat zal dus niet lang meer duren
In Puerto Plata zat ik in een hotel aan de Malecon , zoals ze die racebaan noemen waar je uit moet kijken niet plat gereden te worden als je naar het strand wil oversteken
Playa Dorado waar vroeger driekwart van de Martinair vlucht heenging zag er wat verwaarloosd uit aan de andere kant van een hek stond een enorm hotelcomplex leeg

Het toerisme heeft zich echter verplaatst naar de andere kant van de stad bij Cofresi daar staat een gigantisch all inclusive complex waar ik de naam van kwijt ben Het zal vrij prijzig zijn want er vliegt de hele dag een helikopter vanaf het vliegveld naar dat resort toe om gasten af te leveren

In Puerto Plata ben ik ooit in een disco geweest waar de vrouwen de lorren haast van je lijf trokken als je ze vriendelijk aankeek , er waren daar vlak bij elkaar een stuk of 3 van dat soort gelegenheden , maar echt een straat als Pedro Clisante was en is er niet
Ik ben er niet naar op zoek geweest natuurlijk ook want zoals de grote filosoof Al Bundy al zei "waarom zou je melk kopen als je zelf een koe hebt" maar als je echt een seks vakantie zoekt kan je voorlopig beter naar Boca Chica in de DR
 
Ik weet niet of de Dominicaanse republiek nog wel zo'n goede bestemming is voor een sex vakantie, hoewel ik van kanten hoor dat er al een tijdje veel meiden actief zijn uit Venezuela. Wellicht is inderdaad Boca Chica beter, zeker ook omdat het vlakbij Santo Domingo ligt, Of je moet naar Colombia gaan waar ook wel het een en ander te doen is, met name in Cartagena en Medellin.

Ik ben op een gegeven moment na twee keer dominicaanse republiek naar Thailand gegaan, daar vond ik alles wel veel leuker en veiliger. Daar kan je ook zonder gedoe een meid meenemen naar je hotel, zonder dat security moeilijk doen, of dat de meid je kamer leeg rooft.
 
Ik weet niet of de Dominicaanse republiek nog wel zo'n goede bestemming is voor een sex vakantie, hoewel ik van kanten hoor dat er al een tijdje veel meiden actief zijn uit Venezuela. Wellicht is inderdaad Boca Chica beter, zeker ook omdat het vlakbij Santo Domingo ligt, Of je moet naar Colombia gaan waar ook wel het een en ander te doen is, met name in Cartagena en Medellin.

Ik ben op een gegeven moment na twee keer dominicaanse republiek naar Thailand gegaan, daar vond ik alles wel veel leuker en veiliger. Daar kan je ook zonder gedoe een meid meenemen naar je hotel, zonder dat security moeilijk doen, of dat de meid je kamer leeg rooft.
In Santo Domingo barst het inderdaad van de mensen uit Venezuela die op straat flesjes water ,zonnebrillen en andere prullaria proberen te verkopen dus ik neem aan dat er in Boca Chica zat rondlopen in Colombia is dat niet anders
Het is opmerkelijk dat de Dominicaanse Republiek door ons gezien wordt als een ontwikkelingsland maar dat ze zich in Venezuela en Haiti in allerlei bochten wringen om daar heen te gaan om een enigszins draaglijk bestaan op te bouwen
Colombia was vroeger toen ik nog een knappe jonge vent was geen optie vanwege de veiligheid ,Cartagena lijkt me wel wat
De straten van Medellin zien er op de youtube filmpjes ook veelbelovend uit maar ik vraag me af wat daar verder te doen is, meer dan twee keer neuken op een dag drie weken lang trek ik echt niet meer en ik wil in de overige tijd nog wel wat cultureels te doen hebben ook al is het maar om een paar foto's van een oud fort of kathedraal aan mijn moeder te kunnen tonen als ik terug ben
En een vakantie in de Carribean zonder een strand met een blauwe zee en een paar palmbomen is ook niet compleet voor mij
 
In Santo Domingo barst het inderdaad van de mensen uit Venezuela die op straat flesjes water ,zonnebrillen en andere prullaria proberen te verkopen dus ik neem aan dat er in Boca Chica zat rondlopen in Colombia is dat niet anders
Ik heb gehoord dat ins Santa Fe, de hoerenwijk van Bogota meer dan drie kwart van de dames uit Venezuela komen In Colombia komt er wel steeds meer verzet tegen al die Venezulanen, vanwege de hoge criminaliteit en gang achtige taferelen van
Het is opmerkelijk dat de Dominicaanse Republiek door ons gezien wordt als een ontwikkelingsland maar dat ze zich in Venezuela en Haiti in allerlei bochten wringen om daar heen te gaan om een enigszins draaglijk bestaan op te bouwen
Haiti is het armste land op het westelijk halfrond, daar heerst anarchie, en velen zoeken hun heil in het buurland op Hispaniola. Venezuela is een ander verhaal ooit was dit een van de rijkste landen van Latijns Amerika, en stonden ze bekend als hooghartig alsmede arrogant, je kan denk wel voorstellen dat het voor veel mensen in Latijn Amerika dat het een hard gelag is dat het juist nu de Venezulanen zijn die de slecht betaalde baantjes hebben die bovendien nog verschrikkelijk onderbetaald worden. De knappe meiden werken in de prostitutie en zeggen vaak dat ze uit Colombia komen, omdat dat qua accent redelijk met elkaar over een komt.


Colombia was vroeger toen ik nog een knappe jonge vent was geen optie vanwege de veiligheid ,Cartagena lijkt me wel wat
De straten van Medellin zien er op de youtube filmpjes ook veelbelovend uit maar ik vraag me af wat daar verder te doen is, meer dan twee keer neuken op een dag drie weken lang trek ik echt niet meer en ik wil in de overige tijd nog wel wat cultureels te doen hebben ook al is het maar om een paar foto's van een oud fort of kathedraal aan mijn moeder te kunnen tonen als ik terug ben
En een vakantie in de Carribean zonder een strand met een blauwe zee en een paar palmbomen is ook niet compleet voor mij
Dit ben ik wel met je eens, wat je schrijft over Colombia, Cartagena heeft wel mooie stranden, maar heeft in tegenstelling tot het binnenland van Colombia een vrij donkere bevolking, De mooiste vrouwen in Colombia zijn toch vaak de afstammelingen van Europese conquistadores, maar hebben vaak wel wat mooiere rondingen. Medellin schijnt wel een mooie stad te zijn met een goed uitgaansleven.
 
Is het veilig om alleen te gaan naar de DR? En ontmoet je makkelijk dames via datingapps of op locatie? Wat zou ongeveer het dagelijkse budget zijn? Mid range, geen allinresorts. Degelijke kamers en veilige buurt? Zou 70 euro per dag genoeg zijn? Appt, eten, vervoer?
 
Is het veilig om alleen te gaan naar de DR? En ontmoet je makkelijk dames via datingapps of op locatie? Wat zou ongeveer het dagelijkse budget zijn? Mid range, geen allinresorts. Degelijke kamers en veilige buurt? Zou 70 euro per dag genoeg zijn? Appt, eten, vervoer?
ik denk alleen om er te komen dat het vrij duur is. vroeger vlogen er charters van Martinair op de Dominicaanse republiek. Ik denk dat € 70,00 euro wel moet lukken. zeker als je wat langer gaat, Uitgaan en dames en dames meenemen kan wel duurder uitvallen dan je zou denken in een ontwikkelingsland. Misschien dat Ome aad hier wat meer over kan zeggen, Ik kon mij herinneren dat in de toeristenplaatsen de dames flink aan de prijs waren, daarbij kwam bij dat je ze vaak niet mee kan nemen naar je hotel.
Voor mij is het een hele tijd geleden dat ik daar was, maar af en toe lees ik er wel eens wat over, maar vaak zijn dat niet echt positieve verhalen. Maar als je net als Ome Aad de mensen kent, dan is het denk best goed toeven, wellicht kan je met hem mee als die vrijgezelle neef of vriend, waar hij het over had. ;)
 
Ach ik heb er al jaren een vriendin dus bij DVP's kom ik er niet meer , wat hotels en zo aangaat laat ik haar de onderhandelingen doen , de schone netjes uitziende cabanas in Trip Town kostte de laatste keer geloof ik 1500 pesos wat bij de huidige koers ongeveer 30 Euro zal zijn
Dan heb je een huisje met airco of een grote plafondventilator (afhankelijk van welke je toegewezen krijgt) een kleine veranda met een tuinsetje , televisie met ik weet niet hoeveel zenders waarvan een aantal Amerikaans dus Engelstalig twee 2 persoonsbedden en een badkamertje met toilet en zolang de zonneboiler strekt warm water ( wel vroeg douchen dan want als je buren je voor zijn en van lang badderen houden is het op )

Twee keer rollen naar links en je bent bij het pittoreske haventje en naar rechts sta je bij een grote groen geschilderde Colmado waar elke dag een openluchtdisco op straat is en waar je de grootste kans maakt in Bayahibe wat op te pikken de muziek staat daar erg hard en er is geen mogelijkheid dat je dat niet hoort in je huisje , Dominicanen hebben in het geheel geen last van lawaaioverlast maar als je van rust en stilte houdt moet je echt een andere vakantiebestemming zien te vinden
Spotgoedkoop eten kan je bij Judith een kleine overkapping tegenover de trailerhelling waarvandaan de boten naar Isla Saona vertrekken , Dominicaanse kost staat er op het menu en als je wat anders wil drinken dan ijskoud water mag je het zelf meenemen uit de dichtstbijzijnde Colmado ,het zit er in de regel vol met Dominicanen die gewoon bij je aan je tafeltje aanschuiven als er verder geen plaats is , dat is daar vrij normaal en daar moet je verder niets achter zoeken
Aan de andere kant van het plaatsje zijn een paar internationale restaurantjes voornamelijk Italiaans iets duurder maar vergeleken met hier nog steeds goedkoop landinwaarts is nog wat horeca en een disco waar ik zorgvuldig door mijn vriendin weggehouden wordt dus ik neem aan dat dat de plek is waar het allemaal gebeurd

Bier is er duurder dan hier in de supermarkt vreemd genoeg , in de Horeca en op het strand zal je omgerekend een Euro of 3 betalen voor een halve liter Presidente of Brahma het is redelijk van kwaliteit maar niks bijzonders ( het Braziliaanse Brahma heeft een aantal jaar geleden Presidente overgenomen en ik geloof dat het andere merk Bohemia ook van hetzelfde bedrijf is dus hebben ze een monopolie), kijk wel uit dat ze je geen light bier geven wat eigenlijk de meeste mensen om redenen die mijn fantasie te buiten gaan drinken

Rum is er in allerlei soorten en kwaliteiten te krijgen het is goedkoper om een fles rum met een fles cola in je koelkast te leggen dan dat je bier drinkt

Wat er per uur gevraagd wordt door de dames zou ik niet weten en hangt grotendeels van je onderhandelings skills af , in een toeristisch gebied als dit denk ik een Euro of 40
Verder naar de hoofdstad toe ligt Juan Dolio het is een wat minder populaire bestemming vlakbij de stad San Pedro , het is ook geen Sosua maar ook hier ben ik regelmatig als ik alleen de straat op ging aangesproken door verleidelijke jonge dames gewoon bij daglicht dus als je 's avonds naar een bar gaat moet het wel gek zijn als er niets op je pad terecht komt

Vlakbij het vliegveld van Santo Domingo ligt Boca chica , daar breek je op elk willekeurig uur van de dag je nek over de hoeren , het is ook voor mensen uit de hoofdstad een populaire badplaats met name in het weekend , Amerikaanse toeristen die al gauw bang zijn voelen zich hier minder thuis dan in Sosua waardoor de prijzen wat lager liggen
Mensen uit de hoofdstad zijn zoals in meer landen wat directer en hebben een wat grotere bek dan provincialen en daardoor is de sfeer er wat ruiger dan elders in het land , onveilig zal ik het niet noemen maar er is wel reden om je ogen wat verder open te houden dan elders op het strand is het aantal verkopers enorm en ze lijken niet weg te schoppen voor je wat gekocht hebt , met een Dominicaanse vriendin valt het nog wel mee maar een buitenlander alleen vliegen ze op af als vliegen naar een hoop stront
Het vrouwenaanbod is er echter overweldigend

Wat Tinder en andere datingsapps aangaat kan ik je niet veel wijzer maken , die bestonden nog niet toen ik er voor het eerst kwam had mijn telefoon nog een draaischijf en met een vriendin daar heb ik er ook geen behoefte aan maar iedere Dominicaan die het zich maar een beetje kan veroorloven heeft een Samsung of een iphone en maakt er driftig gebruik van
Met name gratis apps zijn populair omdat ze natuurlijk niet veel geld hebben

Een paar jaar geleden nog zat ik in het vliegtuig naast een Fries die via een of andere site kennis gemaakt had met een Dominicaanse en haar voor het eerst ging ontmoeten, hoe het afgelopen was zou ik niet durven zeggen natuurlijk want ik heb die kerel nooit meer gezien
Maar goed , zelfs al gaat zoiets mis dan lopen er nog duizenden anderen rond
 
Laatst bewerkt:
ik denk alleen om er te komen dat het vrij duur is. vroeger vlogen er charters van Martinair op de Dominicaanse republiek. Ik denk dat € 70,00 euro wel moet lukken. zeker als je wat langer gaat, Uitgaan en dames en dames meenemen kan wel duurder uitvallen dan je zou denken in een ontwikkelingsland. Misschien dat Ome aad hier wat meer over kan zeggen, Ik kon mij herinneren dat in de toeristenplaatsen de dames flink aan de prijs waren, daarbij kwam bij dat je ze vaak niet mee kan nemen naar je hotel.
Voor mij is het een hele tijd geleden dat ik daar was, maar af en toe lees ik er wel eens wat over, maar vaak zijn dat niet echt positieve verhalen. Maar als je net als Ome Aad de mensen kent, dan is het denk best goed toeven, wellicht kan je met hem mee als die vrijgezelle neef of vriend, waar hij het over had. ;)

Bedankt voor je antwoord, zeer waardevol. Zijn er ook buurten waar het snachts wat rustiger is, maar toch vlakbij de actie. Althans waar er veel vrouwen te vinden zijn. Zone kolonial in Santo Domingo misschien?
 
Dit jaar nog in Punta geweest en het beste werkt gewoon Tinder installeren en swipen en 90% van de dames die je tegen komt zijn puta's de overige 10% toeristen veelal uit het Oostblok en de VS/Canada.
Mocht je via tinder een Domicaanse willen tegen komen die geen puta is moet je al heel goed zoeken.
P.S. de prijzen zijn niet heel veel goedkoper als hier daar zorgen de mannen uit de VS en Canada voor die grof geld willen betalen.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan