Dominicaanse Republiek

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Die gozer die dat filmpje geupload heeft heeft meer van zulke filmpjes op youtube , Santiago ( de stad waar dit gefilmd is ) is de tweede stad van het land op ongeveer 2 uur van Santo Domingo en 1,5 uur van Puerto plata , Als je van de ene stad naar de andere gaat kom je altijd door Santiago heen
De stad is wat inwonersaantal misschien vergelijkbaar met Rotterdam en ligt in een vruchtbaar landbouwgebied , veel van de duurdere merken sigaren komen uit die streek , het is in principe een stad waar je weinig of geen toeristen aan zal treffen vanwege de afwezigheid van zee en strand

Ik ben er vaak doorheen gereisd maar de bussen ( de Dominicaanse republiek heeft geen spoorwegen , dus alle lange afstand vervoer gaat per bus ) stoppen er alleen lang genoeg om op het station wat te eten en even je benen te strekken dus bekend in de stad ben ik niet
Ik was eigenlijk verrast dat er in deze stad een dergelijk filmpje te maken is , dit soort beelden zou je eerder in Boca Chica verwachten eigenlijk

Mijn vriendin woont in het armere zuidwesten van het land , steden als Azua , San Juan en Barahona zijn op toeristisch gebied braakliggend , prostitutie op grotere schaal zoals in Sosua hoef je daar echt niet te verwachten maar veel van de meiden die in de bekende badplaatsen de straten afschuimen komen daar wel vandaan

Als je een paar woordjes Spaans spreekt en over normale sociale vaardigheden beschikt hoef je als je daar een discotheek ingaat echt niet alleen naar buiten te gaan

Op mijn eerste solo reis door het land werd ik eerst in Azua door een motoconcho ( een kerel die zijn brommer als taxi gebruikt) voor een paar pesos naar een in the middle of nowhere liggende dancing gebracht waar op een doordeweekse dag een stuk of 5 meiden rondhingen die gezien de locatie en de afwezigheid van klandizie moeilijk als professionals gezien konden worden en met één daarvan had het zeker wat geworden als het bier ( mijn andere verslaving in die tijd ) niet naar mijn kop gestegen was ( een graadje of 30 Celcius en bier waarin de ijskristallen rond drijven is geen goede combinatie als je nog snode plannen hebt)

De andere dag in Barahona zat ik lekker te relaxen op een bankje in het pittoreske centrale park toen ik aangesproken werd door een magere knul van een jaar of 18 die me met handen en voeten aanbood om me naar een lekker wijf te brengen , achteraf vraag je je af wat je in godsnaam bezield om zomaar met de eerste de beste één of andere achterbuurt in te gaan , maar toen schatte ik waarschijnlijk ten onrechte in dat ik die garnaal nog wel met één hand kon pellen als ik me kwaad zou maken
Die gozer bracht me naar een shabby hutje van roestige golfplaten waar twee jonge meiden rondhingen waarvan ik er één uitgekozen heb om me een uurtje mee terug te trekken , de ander was het hier niet mee eens en stopte pas met protesteren toen ikl haar een fooitje gegeven had uiteraard wilde mijn gids ook een vergoeding voor zijn tijd en moeite en de dame die ik uitverkoren had werkte ook niet voor niets natuurlijk maar het hele avontuur was tientjes werk , ik had er op de wallen het instaptarief nog niet voor en alle drie de lokale betrokkenen leken uitermate gelukkig met hoe ze die rare gringo een poot uitgedraaid hadden

Op de terugweg in de bus naar de noordkust ontmoette ik wat nu mijn vriendin is , de airco stond zoals alle electrische apparatuur in het land op standje 11 en ze had het koud ( of deed net alsof ze het koud had om een aanknopingspunt voor een praatje te hebben ) omdat ik een heer ben bood ik haar daarom mijn jasje aan en sindsdien zijn de wilde vakantieverhalen een beetje over helaas , dus heren als jullie aan je vrijheid gehecht zijn , gewoon kou laten lijden die wijven
Ook ik ben een heer, Ome Aad. Maar fijn dat jij je liefdes verhaal met ons hebt willen delen.
 
ik ben zelf twee keer in de Dominicaanse republiek geweest, maar ik vindt het ten opzichte van bv Thailand behoorlijk onveilig. De dames mocht je niet mee nemen in je hotel en ook moet je heel erg op je spullen letten ivm diefstal. Om te wandelen zijn er naar mijn idee betere plekken.
 
Alleen in de luxe hotels kan je je dame niet meenemen, tenzij je haar inschijft bij je checking. Verder is de DM heel veilig, geloof niet alles wat je reisorganisatie zegt. Ze willen alleen veel te dure excursies verkopen.
Dat is meer een gevoel dat ik had. Maarja, dat is inmiddels een hele tijd geleden, en ik ben inmiddels wat meer ervaren,.
 
Ben er vaak geweest en dan meerendeel niet in de resorts maar in het binnenland en heb me er nooit onveilig gevoeld. Als je er opzichtig met je Iphones en rolexen gaat rondlopen kan dat wellicht zo zijn maar dat is overal. Denk dat je zeker ok bent als je met Dominicanen rondhangt. Je valt uiteraard zowiso al op omdat je een gringo bent dus probeer dat verder te beperken. Maar geweldig land, vriendelijke mensen. Qua vrouwen avontueen kan ik Ome Aad's verhalen niet geheel delen, maar voor de rest zeker wel.
 
Ben er vaak geweest en dan meerendeel niet in de resorts maar in het binnenland en heb me er nooit onveilig gevoeld. Als je er opzichtig met je Iphones en rolexen gaat rondlopen kan dat wellicht zo zijn maar dat is overal. Denk dat je zeker ok bent als je met Dominicanen rondhangt. Je valt uiteraard zowiso al op omdat je een gringo bent dus probeer dat verder te beperken. Maar geweldig land, vriendelijke mensen. Qua vrouwen avontueen kan ik Ome Aad's verhalen niet geheel delen, maar voor de rest zeker wel.
Mag ik vragen waar jij heen gaat dan Tripper?
ik ben zelf twee keer in de Dominicaanse republiek geweest, maar ik vindt het ten opzichte van bv Thailand behoorlijk onveilig. De dames mocht je niet mee nemen in je hotel en ook moet je heel erg op je spullen letten ivm diefstal. Om te wandelen zijn er naar mijn idee betere plekken.
Thailand ben ik nog nooit geweest Rony80 dus daar kan ik niet over meepraten , ik val op Latinas en niet echt op Aziaten al is een massage op zijn tijd wel erg lekker , mits goed uitgevoerd natuurlijk
Ik ben een paar keer in Mexico geweest en ook dat waren geweldige vakanties ,maar de sfeer daar was toch wat minder ontspannen dan in de Dominicaanse republiek
Al was ik nog vrij groen toen ik er was en ik ook niet echt buiten de toeristische gebieden geweest ben en dus niet echt een oordeel mag hebben was je daar toch echt loslopend wild voor oplichtertjes en corrupte politiemensen

Onveilig heb ik me in de DR inderdaad nooit gevoeld en ik ben echt wel in achterbuurten geweest , al moet ik hier bij opmerken dat wat wij onder een achterbuurt verstaan daar vaak een doodgewone arbeiderswijk is
Verder is het een kwestie van je ogen een beetje openhouden , als je het idee hebt dat je gevolgd wordt bv de straat oversteken en kijken of je achtervolger dat dan ook doet

Het enige wat er van me gestolen is was een fototoestel in mijn eerste jaar ( voor de jongere lezers , dat is een apparaat waar je niet mee kan telefoneren maar wel foto's kan maken) ik had hem in de bus laten liggen en ik weet zeker dat ik de laatste passagier was die uitstapte op de laatste halte
Toen ik de andere dag vroeg terugkwam had niemand van de schoonmaakploeg hem gezien , nou ja eigen schuld dan moet ik maar beter op mijn spullen passen

En in Santo Domingo had mijn vriendin een tas met daarin oa mijn paspoort bij een kraampje laten liggen , toen we terugkwamen had die kerel zogenaamd geen tas gezien maar kon tegen een vergoeding van 300 peso ( toen misschien een tientje) misschien wel zeggen waar hij was , ik vond dat geen geld om me de ellende van een vervangend reisdocument te besparen maar mijn vriendin maakte zoveel stennis dat er een opstootje ontstond en de politie er bij kwam en die hadden mijn spullen binnen de kortste keren boven water , ik moest ze daarna wel 500 peso betalen om hem terug te krijgen maar goed
Het meest wat je opgelicht wordt is met wisselkoersen , wissel niet om op het vliegveld bijvoorbeeld , het ziet er allemaal officieel uit als je het daar doet maar je krijgt een armzalige wisselkoers , betaal ook niet met Euro's want ze houden de dollarkoers aan
Het beste is gewoon met pesos betalen , als je een wereldpas hebt kan je die gewoon in de plaatselijke flappentap stoppen en dan komen er pesos uit , je bank rekent dan wel een vergoeding ervoor maar commissie betaal je overal

Dat ging een paar jaar zeer goed maar sinds ik een keer mijn pas door zo'n machine ingeslikt is maak ik het liever zelf met mijn bank scanner en laptop via Worldremit over naar de bankrekening van mijn vriendin , heb je geen vriendin met een bankrekening dan kan je het ook contant afhalen bij een bank of een kantoor van de firma Vimenca
 
Mag ik vragen waar jij heen gaat dan Tripper?
Rond Santiago waar mijn (inmiddels ex) vrouw vandaan kwam.. volgende bezoek zal het zuiden worden waar ik nog niet geweest ben behalve dan in de hoofdstad.

In resorts is trouwens mijn ervaring dat men daar graag US dollars krijgt. En inderdaad wisselen niet doen. Ik gebruik altijd mijn pinpas gewoon, of credit card.
 
Alleen in de luxe hotels kan je je dame niet meenemen, tenzij je haar inschijft bij je checking. Verder is de DM heel veilig, geloof niet alles wat je reisorganisatie zegt. Ze willen alleen veel te dure excursies verkopen.
Zogenaamde familie vriendelijke hotels hebben er natuurlijk een hekel aan als hun gasten de ene na de andere DVP hun marmeren paleis in slepen zeker tegenwoordig zijn ze als de dood voor slechte recensies en met name Amerikaanse toeristen zijn vrij preuts op dat gebied
Er zijn echter genoeg kleine hotelletjes waar je zo binnen kan stappen , ze zijn niet zo luxe natuurlijk als die all in resorts maar ik persoonlijk geef daar geen bal om
Door de jaren heen zijn ze wel verbeterd moet ik zeggen , vroeger kreeg je als je vroeg of er warm water aanwezig was nog wel eens het antwoord dat het niet het Hilton was of iets in die strekking

Ook heb ik wel eens een hotel bezocht waar het warme water verzorgd werd door een soort elektrische douchekop die met een paar draden op de lamp was aangesloten ,noem me een watje maar als er elektrische bedrading boven mijn hoofd aan het knetteren is ben ik altijd heel gauw klaar met douchen
Tegenwoordig hebben ze vaak zonneboilers

Ik was een paar jaar terug in Bayahibe een klein dorpje vanwaar veel boten vertrekken naar isla Saona wat een populaire dagtrip is voor toeristen die per bus uit de grote resorts bij Punta cana aangevoerd worden
Ik heb de trip meerdere keren gemaakt , onze tactiek was dan dat ik bij een nabijgelegen eethuis me schuil hield en mijn vriendin aan één van de organisatoren vroeg wat de kosten waren voor 5 personen , en dan begon het afdingen
De uitkomst was altijd dat ze de man vertelde dat als hij nog plek over had hij ons bij het eethuis kon vinden , omdat die kerel liever een volle boot had dan een halfvolle kwam hij dan tegen de tijd dat hij moest afvaren met een prijs aan waar ik me voor schaamde
Van een Canadees die in dezelfde boot zat kreeg ik te horen dat hij via het hotel voor 7000 pesos ( toen ongeveer 140 Euro) per persoon geboekt had en dat was ongeveer wat ik voor 5 personen betaald had
 
Ook heb ik wel eens een hotel bezocht waar het warme water verzorgd werd door een soort elektrische douchekop die met een paar draden op de lamp was aangesloten ,noem me een watje maar als er elektrische bedrading boven mijn hoofd aan het knetteren is ben ik altijd heel gauw klaar met douchen
Ahhh dit roept oude herinneringen bij me op. Heb ik ook in diverse hotels, wel de wat kleinere, meegemaakt. Omdat je anders echt steenkoud staat te douchen heb ik het wel gebruikt. Maar het hing daar boven je toch niet echt lekker. In een hotel voelde ik ook lichte schokjes. Dus toen daar maar niet gedouched om te voorkomen levend geëlectrocuteerd te worden. :D
 
Veels te veel luxe in hotels, als je geluk hebt staat er in gewone huizen in de douche een ton water en een klain bakje waarin je dan water kan scheppen en het over je heen kan gooien... Omdat het daar niet koud is is het niet zo'n koude douche als je denkt, hahahaha.
 
Veels te veel luxe in hotels, als je geluk hebt staat er in gewone huizen in de douche een ton water en een klain bakje waarin je dan water kan scheppen en het over je heen kan gooien... Omdat het daar niet koud is is het niet zo'n koude douche als je denkt, hahahaha.
Het kan me niet schelen om als haringen in een tonnetje in een guagua geperst te zitten met 5 man op 3 stoelen , het kan me ook niet schelen dat de muziek bij de buren tot diep in de nacht op standje elf staat , ik vind het ook niet erg om op een emmer te schijten en elke dag rijst met bruine bonen en kip kom ik ook wel door maar als ik douche wil ik dat er warm water uit de kraan komt of het nu vriest buiten of dat het 30 graden is
 
Het kan me niet schelen om als haringen in een tonnetje in een guagua geperst te zitten met 5 man op 3 stoelen , het kan me ook niet schelen dat de muziek bij de buren tot diep in de nacht op standje elf staat , ik vind het ook niet erg om op een emmer te schijten en elke dag rijst met bruine bonen en kip kom ik ook wel door maar als ik douche wil ik dat er warm water uit de kraan komt of het nu vriest buiten of dat het 30 graden is
Dit heb ik nou ook. Heb in veel landen gereisd waar de standaard veel lager is dan in Nederland. Ik heb gemerkt dat ik echt buiten alle luxe kan. Ben in gebieden geweest waar ze geen tv hadden enzo. Maar het enige wat ik echt miste was een warme douche. Als ik dat een aantal dagen niet kon doen en dan 1 dag weer wel dan had ik dat zo gemist. Alle andere luxe daar kon ik makkelijk buiten.
 
Ik heb me een keer onveilig gevoeld. Ik had een supermooie chica ontmoet die werkte in een pizzaria in Sosua. Ik heb echt moeite moeten doen on haar te versieren, ze was zeker geen Puta. Nadat in zo'n 3 of 4 keer bij haar was gaan eten en biertjes drinkren, nodigde ze me uit om met haar mee naar huis te komen. We reden in haar 4x4 jeep naar haar woning in een buitenwijk van Puerto Plara, en die 4x4 was niet overbodig. Het was een stijle onverhsrde weg omhoog vol met gaten en plassen. Bij haar thuis geweldige sex gehad. Toen we net sliepen kwam haar ex aan de deur. Heel agressief sreeuwend en tegen de deur bonkend. Mijn chica screeuwde dat hij weg moest gaan, maar hij heeft zeker een uur geprobeerd binnen te komen. Toen was in wel een beetje bang.
 
Van de week een ticket gekocht ,gewoon vanaf Amsterdam deze keer , wel eerst een tussenstop in Curacao ( wat een kleine 750 km verder ligt) en dan naar Punta Cana waar ik eigenlijk nog niet dood gevonden wil worden en 150 km verder ligt dan het vliegveld van Santo Domingo waar ik normaal op vlieg .
Maar goed het was de snelste en goedkoopste vlucht die ik zo gauw kon vinden en ik hoef er in deze tijden tenminste niet meer grenzen over dan strikt noodzakelijk ivm coronamaatregelen
Na aankomst zal ik wel een hotelletje in Hiquay of liever Bayahibe nemen om van de reis bij te komen en daarna zie ik wel waar ik terecht ga komen
 
Nee hoor ze komt me van het vliegveld ophalen ( hoop ik tenminste) maar van waar ze woont is het minimaal 5 uur reizen naar punta Cana en dat zie ik niet zitten na een lange vlucht dus nemen we een hotelletje vlakbij het vliegveld , liefst in Bayahibe omdat daar een mooi strand is , daarna gaan we waarschijnlijk naar Santo Domingo omdat je daar toch doorheen moet en ik me niet kan voorstellen dat ze daar de verleiding van het winkelen in de grote stad kan weerstaan zullen we daar ook wel een paar nachtjes blijven
Daarna gaan we naar San Juan waar ze woont om de kerstdagen door te brengen bij haar familie en daarna zien we wel San Juan is een provinciale stad waar op toeristisch gebied weinig tot niets te beleven is , ik noem het altijd het Almelo van de DR het ligt in een vallei in het binnenland , het is er op zich best mooi maar als je er geen familie hebt zal je er niet snel naar toe gaan
Zelf hou ik meer van strand dan van bergen dus zullen we erna nog naar de kust trekken
Het zuid westen heeft mooie stranden en geen massa toerisme , in het weekend is het er over het algemeen druk met locals maar door de week kan je er een kanon afschieten , ik zie wel waar we terecht gaan komen plannen doe ik niet meer op dat gebied omdat het toch altijd anders loopt
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor ze komt me van het vliegveld ophalen ( hoop ik tenminste) maar van waar ze woont is het minimaal 5 uur reizen naar punta Cana en dat zie ik niet zitten na een lange vlucht dus nemen we een hotelletje vlakbij het vliegveld , liefst in Bayahibe omdat daar een mooi strand is , daarna gaan we waarschijnlijk naar Santo Domingo omdat je daar toch doorheen moet en ik me niet kan voorstellen dat ze daar de verleiding van het winkelen in de grote stad kan weerstaan zullen we daar ook wel een paar nachtjes blijven
Daarna gaan we naar San Juan waar ze woont om de kerstdagen door te brengen bij haar familie en daarna zien we wel San Juan is een provinciale stad waar op toeristisch gebied weinig tot niets te beleven is , ik noem het altijd het Almelo van de DR het ligt in een vallei in het binnenland , het is er op zich best mooi maar als je er geen familie hebt zal je er niet snel naar toe gaan
Zelf hou ik meer van strand dan van bergen dus zullen we erna nog naar de kust trekken
Het zuid westen heeft mooie stranden en geen massa toerisme , in het weekend is het er over het algemeen druk met locals maar door de week kan je er een kanon afschieten , ik zie wel waar we terecht gaan komen plannen doe ik niet meer op dat gebied omdat het toch altijd anders loopt
Klinkt heerlijk @ome aad . Geniet ervan samen ✨
 
Van de week een ticket gekocht ,gewoon vanaf Amsterdam deze keer , wel eerst een tussenstop in Curacao ( wat een kleine 750 km verder ligt) en dan naar Punta Cana waar ik eigenlijk nog niet dood gevonden wil worden en 150 km verder ligt dan het vliegveld van Santo Domingo waar ik normaal op vlieg .
Maar goed het was de snelste en goedkoopste vlucht die ik zo gauw kon vinden en ik hoef er in deze tijden tenminste niet meer grenzen over dan strikt noodzakelijk ivm coronamaatregelen
Na aankomst zal ik wel een hotelletje in Hiquay of liever Bayahibe nemen om van de reis bij te komen en daarna zie ik wel waar ik terecht ga komen
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat een retour vlucht nu nog mag kosten?
 
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat een retour vlugt nu nog mag kosten?
bijna 1300 Euro en dat is eigenlijk wel normaal zo rond de feestdagen ,tussen de 1000 en 1500 ben je tegen de kerst wel kwijt ga je buiten de vakantieperiodes dan kan je voor de helft ook wel terecht , ik zit echter met mijn werk
De goedkoopste aanbieding die ik deze week voorbij zag komen was iets van 900 Euro maar dan heb je twee tussenstops en lange wachttijden tussen je transfers in
Als je echt gaat zoeken kan je best goedkoper maar dan doe je er bijna net zo lang over als Columbus 500 jaar geleden , om de één of andere reden wordt vliegen goedkoper naarmate je langer en in meer vliegtuigen moet zitten om op je bestemming te komen
Er waren nog veel vluchten beschikbaar via Miami new York en Atlanta ook maar overstappen in de VS probeer ik altijd te voorkomen omdat je daar ook voor een simpele overstap waarbij je het vliegveld niet verlaat een visum moet hebben en zeker in deze coronatijd had ik daar geen trek in
Rechtstreeks vloog ik twee jaar terug met TUI vanuit Brussel maar die optie was nu niet beschikbaar en bovendien wilde ik met al die corona ellende voorkomen dat ik op de dag van vertrek België in zou moeten
Ik vlieg nu weer met TUI en was aangenaam verast dat het maar 40 euro meer kostte om een stoel op de voorste rij te boeken en dat er nog beschikbaar waren
Het zal ermee te maken hebben dat mensen niet op rij 13 willen zitten misschien , mij maakt dat niet uit, als we neerstorten zit ik er niet slechter dan iemand op rij 14
 
Ik vlieg nu weer met TUI en was aangenaam verast dat het maar 40 euro meer kostte om een stoel op de voorste rij te boeken en dat er nog beschikbaar waren
Het zal ermee te maken hebben dat mensen niet op rij 13 willen zitten misschien , mij maakt dat niet uit, als we neerstorten zit ik er niet slechter dan iemand op rij 14
Halen ze in vliegtuigen niet net als bij hotels Nr 13 eruit. Dus nummering van 12 naar 14? Of doen niet alle maatschappijen dat?
Ik was laatst in een hotel en ik sliep op de 14e verdieping. Maar stiekum was het toch de 13e want die nummering was overgeslagen.
 
overigens lijkt het nog nie
Halen ze in vliegtuigen niet net als bij hotels Nr 13 eruit. Dus nummering van 12 naar 14? Of doen niet alle maatschappijen dat?
Ik was laatst in een hotel en ik sliep op de 14e verdieping. Maar stiekum was het toch de 13e want die nummering was overgeslagen.
Ik geloof inderdaad dat sommige maatschappijen dat wel doen ja maar toen ik gisteren keek welke stoelen ze nog beschikbaar hadden om te kijken of er misschien nog eentje met meer beenruimte was waren er nog 3 beschikbaar op de voorste rij op rij 13 , de eerste 12 zijn dan bussines clas of first class , of priority of hoe ze dat bij TUI ook mogen noemen en ik zit dan tegen het eiland met de toiletten en het keukentje aan wat normaal meer beenruimte betekent of in ieder geval geen passagier voor je die om de haverklap zijn stoel in de slaapstand zet en dat is op een lange vlucht wel zo prettig
Bij KLM/ air France betaal je voor zo'n optie aanzienlijk meer
Ik heb ook wel eens zonder meerkosten een stoel uitgezocht op de plaats waar de knik naar de staart zit , op het plattegrondje leek het alsof de stoelen in een bepaalde hoek stonden zodat ze meer beenruimte hadden en dat bleek in de praktijk gelukkig ook zo te zijn ( wat je in de praktijk natuurlijk nog maar af moet wachten)
Toen ik dat het jaar er op weer probeerde was er ineens een meerprijs van geloof ik 120 Euro voor deze plaatsen
Vorige keer had ik het geluk dat ik bij een gezin gestopt werd waarvan de man op de plaats bij de nooddeur zat en die toch liever naast zijn vrouw wilde zitten en dus kon ik ruilen en één keer heb ik het genoegen gehad dat ik een upgrade kreeg naar priority class , daar zat je echt als een vorst , helaas wel naast een zenuwlijder die om het kwartier iets uit zijn handbagage moest halen of er weer in moest stoppen maar goed je kan niet alles hebben
 
Oeioeioei...

Ik ben pakweg 25j geleden in Puerto Plata op vakantie geweest, met mijn toenmalige Belgische vriendin :mad::mad:, en toen waren de chiks slank en mooi. Maar ik moest er van afblijven.
Maar wat ik zie in dat filmpje... Amerikaanse toestanden... de meesten vele pondjes te zwaar.
Trouwens, ondertussen heb ik echt Europees toeristisch niet-donker haar. Wat een onveilige factor zou kunnen zijn in DR.
Geen twijfel mogelijk, ik blijf Thailand bezoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben pakweg 25j geleden in Puerto Plata op vakantie geweest, met mijn toenmalige Belgische vriendin
Ja dat is nu precies wat ik bedoel met overtollige bagage meenemen

Mijn haar is zo blond en mijn ogen zo blauw dat ik als ik ergens in de eerste helft van de vorige eeuw in Duitsland rondgelopen zou hebben ik ongetwijfeld als fotomodel voor propaganda materiaal benaderd zou worden , ik heb er in de DR geen last van
In de toeristische gebieden ben je niets bijzonders en daarbuiten staren ze je even aan , nou dan geef je ze een vriendelijk hoofdknikje en als ze het blijven doen vraag je of ze nog nooit een man van middelbare leeftijd gezien hebben

Thailand ben ik nooit geweest en ik denk niet dat ik er ooit zal komen ook, al die magere scharminkels die zo irritant door hun neus heen lijken te brabbelen in een voor mij onverstaanbaar taaltje , ik kan dat misschien een uur of anderhalf aan als ze goed kan masseren maar dan heb ik wel weer voor een maandje genoeg gehad , en dan die vreselijke muziek daar brrrr

Ieder zijn smaak maar inderdaad zijn latinas snel aan de mollige kant en het lijkt zeker waar te zijn dat dat sinds ik er kom "erger" is geworden , ik aanvaard overigens geen enkele verantwoordelijkheid hiervoor en beroep me op een toevallige samenloop van omstandigheden

Overigens is die straat waar dat filmpje gemaakt natuurlijk niet de plaats waar je de créme de la créme van het Dominicaanse aanbod aan zal treffen
 
Hoe zit het nou met de type vrouwen? Als ik instagram mag geloven zijn Dominicanen en Puerto Ricanen heerlijk volslank/curvy, volle heupen, bovenbenen en heerlijke grote ronde billen. En siliconen of buttlifts zijn ook niet bepaald uitzonderlijk. Dat is een beetje het beeld heb, maar is dat ook wat je daar aantreft op 'straat'. Of zijn de dames op instagram dames die dan net rijk genoeg zijn om geld in hun lichaam te stoppen en zijn ze uitzonderlijk>
Met volslank bedoel ik ook niet moddervet, maar zulke dames;

515202b4b43a49eb21a033b649272157.jpg


778c18b9dddd5002fd00b9359bbf1af5.jpg

56f73f64f632a3751cbb734e06f764c2.jpg

EVfuYZ6XkAAg7jM.jpg

EgGl3HsXgAAIywO.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe zit het nou met de type vrouwen? Als ik instagram mag geloven zijn Dominicanen en Puerto Ricanen heerlijk volslank/curvy, volle heupen, bovenbenen en heerlijke grote ronde billen. En siliconen of buttlifts zijn ook niet bepaald uitzonderlijk. Dat is een beetje het beeld heb, maar is dat ook wat je daar aantreft op 'straat'. Of zijn de dames op instagram dames die dan net rijk genoeg zijn om geld in hun lichaam te stoppen en zijn ze uitzonderlijk>
Met volslank bedoel ik ook niet moddervet, maar zulke dames;

515202b4b43a49eb21a033b649272157.jpg


778c18b9dddd5002fd00b9359bbf1af5.jpg

56f73f64f632a3751cbb734e06f764c2.jpg

EVfuYZ6XkAAg7jM.jpg

EgGl3HsXgAAIywO.jpg
In die kont zit meer siliconen dan in de bumper van mijn auto ??
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan