Dual simkaart

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Toch zou ik wel het tweede nummer actief houden; er af en toe mee bellen opwaarderen etc. Dan blijft het van jou alleen.

Een kennis van mij had ook Lebara en kreeg apps van god weet wie. Duidelijk hergebruik van een 06. Snel een prepaid kaartje van Vodafone gekocht en alle ellende was voorbij.

Aanvulling.

Ik las vandaag in Computeridee dat er in een volgende versie van Whatsapp twee gebruikersprofielen gaan komen. Op een dual simm telefoon kun je dan van twee nummers gebruik maken. Wel oppassen dat je het juiste profiel selecteert voor je je favoriete Dame gaat appen.;)

Op zich wel handig, het scheelt het installeren van WA Business.
 
Laatst bewerkt:
Dat tweede gebruikersprofiel is inmiddels een feit.

Android:

Tik op de drie stippen en ga naar de instellingen. Bovenaan zie je je naam en profielfoto staan. Naast het icoontje voor de QR code staat nu een vinkje. Daar druk je op en je kunt een tweede profiel toevoegen. Bestaat dat nummer al, dan neemt hij het over naar deze app. Wel moet je weer de aanmelding doorlopen, dus er komt een sms / gesprek op dat 06 nummer. Het nummer moet dus nog wel actief zijn, anders kun je het niet toevoegen.

Groot nadeel vind ik dat je slecht kunt zien in welk profiel je staat. Beide profielen hebben gelukkig elk hun eigen set instellingen ( niet van de meldingsgeluiden ). Om goed onderscheid te kunnen maken heb ik het ene een donker thema gegeven en het andere het lichte. Denk hier aan, anders ga je je geheid een keer vergissen.

Het is duidelijk niet echt goed doordacht. De profielfoto van het actieve profiel altijd zichtbaar ( zoals bij alle Google producten ) was beter geweest. Wisselen van profiel kan op de plek die ik hierboven al aangaf. Ook is er een wisselknop onderaan het menu ( de drie stippen ). Krijg je nu een app binnen op het andere profiel, dan zie je in de eerste instantie niets meer dan de notificatie. Bij het openen van WA zie je nog steeds niets. Pas na een wisseling van profiel komt het appje boven drijven.

Tsja, comsie comsa.
 
Laatst bewerkt:
Bij Samsung toestellen kun je whatsapp clonen en daar dan een ander nummer op zetten. Vervolgens kun je bij de "launcher"- settings de app verbergen voor wanneer je het niet nodig hebt. Je kan ook meldingen uitzetten etc.
En als je dan nog meer nummers hebt, kun je WhatsApp business nog erbij doen.
 
Je kunt een prepay Simkaart in Spanje kopen bij Vodafone winkel en er is nog zo'n telefoonwinkel waar ik de naam van kwijt ben in Spanje.

Afgelopen december daar een kaart met Spaans nummer en 100 gigabite data gekocht voor € 20. Data is een maand geldig. Maar je kan dan je 2e telefoon met spaanse sim als hotspot gebruiken voor je 1e telefoon en voor je laptop of tabblet. Je kunt zeker een maand appen, surfen, tv kijken en muziek luisteren met die hoeveelheid.

Geen verdere kosten meer. Ik zou gelijk de 1e dag in Spanje zo'n kaart kopen. In Nederland bestaat dit product niet. Als het nog niet op is kun je de kaart mee naar Nederland nemen, maar dan hou je van de 100 gig nog maar 9 gig over ofzo om hier te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan