Dual simkaart

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Bassie

Meubelstuk
Forumpionier
1.191
06/07/21
2.068
13
Zoals de titel al doet vermoeden, hoe werkt dat.
Ik steek een tweede sim kaart in mijn mobiele, vraag daar WhatsApp op aan, dan werkt dit.
Nu voor de techneuten, kan ik dan gebruik maken van de data van mijn hoofd nummer, of moet ik van de tweede kaart gebruik maken.
Het wordt tijd voor een undercover nummer.
Leg het uit in jip en janneke taal.
BVD
 
Laatst bewerkt:
1. plaats sim kaart in je telefoon
2. installeer whatsapp (als je dual app hebt) of whatsapp business
3. registeer je op whatsapp met je nieuwe nummer
4. Haal sim kaart eruit
5. gooi deze weg
6. klaar

BEIDE whatsapp-apps en ALLE apps maken dan gebruik van de databundel van je oude sim1 kaart OF het wifinetwerk.
Op je sim (stap1) ben je dus niet meer bereikbaar (tel/sms) maar whatsapp blijft gewoon werken
 
Met undercover bedoel ik de sim kaartjes die je met 10 tegelijk voor niets bij je benzinepomp kunt pakken, niet on bekent.
Over 4 weken is het zo ver ga ik een nieuwe duo toestel krijgen.
1. plaats sim kaart in je telefoon
2. installeer whatsapp (als je dual app hebt) of whatsapp business
3. registeer je op whatsapp met je nieuwe nummer
4. Haal sim kaart eruit
5. gooi deze weg
6. klaar

BEIDE whatsapp-apps en ALLE apps maken dan gebruik van de databundel van je oude sim1 kaart OF het wifinetwerk.
Op je sim (stap1) ben je dus niet meer bereikbaar (tel/sms) maar whatsapp blijft gewoon werken
Dit kan met meer nummers, of ben ik nu te fanatiek
 
Ppppffff is echt jip en janneke taal. Zijn dit ook de accounts waarvan je niet kunt zien of ze in line zijn en, if aan het typen zijn?
 
Met undercover bedoel ik de sim kaartjes die je met 10 tegelijk voor niets bij je benzinepomp kunt pakken, niet on bekent.
Over 4 weken is het zo ver ga ik een nieuwe duo toestel krijgen.

Dit kan met meer nummers, of ben ik nu te fanatiek
TE fanatiek

Je kan whatsapp maar 2x op je telefoon installeren. Dus 2 nummers..

tenzij je toestel dual-app voor whatsapp EN whatsappbusiness ondersteunt dan kan je in theorie naar 4
 
Zelf gebruik ik ook een aparte telefoon, iedereen heeft ondertussen wel een gebruikte smartphone liggen het sim kaartje waardeer ik cash op en dump ik na een aantal maanden weer.
Ongemerkt zouden de 2 WhatsApp accounts met elkaar kunnen communiceren
 
@Bassie: Duo of Dual simkaart?
Dual simkaart: wanneer je telefoon twee simkaarten accepteert kan je er twee verschillende simkaarten instoppen. Controleer eerst de specificaties van je telefoom of deze op beide simkarten tegelijk data kan ontvangen.
Duo simkaart: 2 simkaarten, een (1) telefoonnummer.
  • Je hoeft slechts één toestel aan te hebben staan
  • Als er van toestel gewisseld wordt, is het belangrijk dat:
  • Je het actieve toestel eerst uitschakelt
  • Je daarna het tweede toestel inschakelt
  • We raden je aan om op beide kaarten dezelfde pincode in te stellen
  • Bij een Duo Sim-set is de puk-code voor beide kaarten hetzelfde. Dit kan niet worden veranderd
 
Bassie, als je niet echt vertrouwd bent met deze zaken, koop gewoon een 2de telefoon.
Maak een nieuwe google account aan, met een nieuw gsm nr. (incl 2FA he ! )
Zo heb je een volledig "gescheiden" telefoon en kan je geen fuckup maken :)

Anders heb je vroeg of laat toch prijs en ben je aan het appen/bellen met je prive nr ipv wandelnr :)
 
Bassie, als je niet echt vertrouwd bent met deze zaken, koop gewoon een 2de telefoon.
Maak een nieuwe google account aan, met een nieuw gsm nr. (incl 2FA he ! )
Zo heb je een volledig "gescheiden" telefoon en kan je geen fuckup maken :)

Anders heb je vroeg of laat toch prijs en ben je aan het appen/bellen met je prive nr ipv wandelnr :)
dat wilde ik dus ook zeggen, per ongeluk gaan er dingen door elkaar lopen en ik vind het ook wel eens lekker om een paar dagen niet met dvp's bezig te zijn en er even los van te komen.
Dus, neem een aparte telefoon, kijk op marktplaats, ik koop al jaren daar mijn mobiel, en verkopen trouwens ook.
 
dat wilde ik dus ook zeggen, per ongeluk gaan er dingen door elkaar lopen en ik vind het ook wel eens lekker om een paar dagen niet met dvp's bezig te zijn en er even los van te komen.
Dus, neem een aparte telefoon, kijk op marktplaats, ik koop al jaren daar mijn mobiel, en verkopen trouwens ook.
over 4 weken een nieuwe , de oude blijft. Id denk ik de beste optie om daar maar een gratis simkaartje in te doen, en dan de nieuwe maar laten werken als hotspot. Merk dat de meeste dames ook met WhatsApp bellen, vermoedelijk omdat deze geen beltegoed hebben ,en via de plaatselijke wifi contact hebben.
 
1. plaats sim kaart in je telefoon
2. installeer whatsapp (als je dual app hebt) of whatsapp business
3. registeer je op whatsapp met je nieuwe nummer
4. Haal sim kaart eruit
5. gooi deze weg
6. klaar

BEIDE whatsapp-apps en ALLE apps maken dan gebruik van de databundel van je oude sim1 kaart OF het wifinetwerk.
Op je sim (stap1) ben je dus niet meer bereikbaar (tel/sms) maar whatsapp blijft gewoon werken
En om dan helemaal anoniem te blijven, gaat dit ook met een sim kaartje uit België, en zijn die daar ook gratis bij de benzinepomp mee te nemen.
Ik denk zo maar wat hard op.
 
Dat is dan niet als in Nederland, daar kan ik, als ik brutaal ben zo 10 lebara kaartjes meenemen. Misschien maar eens een voorraad aan leggen, is een kwestie van tijd dat het hier ook komt.
10 Lebara simkaarten meenemen? Waar? Gratis?
Kan je het beltegoed met contant geld opwaarderen of gaat dit via Internetbankieren?
Wanneer je zo anoniem mogelijk wil blijven is contant betalen beter (en laat je klantenkaart achterwege).
 
Bij de meeste benzinepompen hangen ze aan een bord, beltegoed kan je contant betalen 5, 10, 20, net zoals je wil. Ikzelf heb er nu 5 liggen, en als ik nu naar de pomp ga kan ik er weer een meenemen, mag zelfs het nummer uit zoeken. Of dat nog lang blijft weet ik dus niet, volkomen anoniem
 
Dat is dan niet als in Nederland, daar kan ik, als ik brutaal ben zo 10 lebara kaartjes meenemen. Misschien maar eens een voorraad aan leggen, is een kwestie van tijd dat het hier ook komt.
Let op dat die gratis simkaarten niet onbeperkt geldig blijven. Moeten voor een bepaalde datum geactiveerd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan