Dual simkaart

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik heb in mijn s20 gewoon andere sim van proximus ingestoken, geregistreerd, whatsapp in veilige map geïnstalleerd op nieuwe nummer. Kaart eruit en oude sim er terug in, werkt prima voor dames die whatsapp gebruiken.
 
@Pseudonym
Begrijp ik het goed dat de titel eigenlijk gewijzigd zou moeten worden in dual simkaart?
@Paulus2: correct.
Uit het openingsbericht maak ik op dat de persoon twee simkaarten tegelijk in een en dezelfde mobiele telefoon wenst te gebruiken. Dit kan alleen wanneer de betreffende telefoon dit ondersteunt. Zo'n telefoon wordt een dual sim telefoon genoemd.
 
Men zou ook naar Kruidvat Prepaid kunnen kijken. https://www.kruidvat.nl/prepaid
De tarieven - wanneer de PDF weer werkt - schijnen goedkoper te zijn dan Lebara. Kruidvat Prepaid: 9 cent per minuut voor bellen, 9 cent per SMS en 9 cent per MB.
De tarieven voor Kruidvat Prepaid mobiel Internet bundels: https://www.kruidvat.nl/mobielinternet
De kaart kost € 5 waarbij je een beltegoed opwaarderbon van € 5 '' krijgt''. Deze opwaardeercode is na aankoop anderhalf jaar geldig. Dit geldt ook voor een losse beltegoed opwaardeerbon.
 
Dat is dan niet als in Nederland, daar kan ik, als ik brutaal ben zo 10 lebara kaartjes meenemen. Misschien maar eens een voorraad aan leggen, is een kwestie van tijd dat het hier ook komt.

Ja, meenemen, en amper 10 euro gebruiken om vervolgens toch te moeten registeren. Dat valt allemaal sinds de nieuwe regels met die aanslagen in Belgie.

Maar goed; zo'n leek als jij met digitale telefoons moet niet aan een dual sim beginnen. Straks bel je je werkgever met je sidekick telefoonnummer. Neem een aparte toestel erbij, klaar.
 
1. plaats sim kaart in je telefoon
2. installeer whatsapp (als je dual app hebt) of whatsapp business
3. registeer je op whatsapp met je nieuwe nummer
4. Haal sim kaart eruit
5. gooi deze weg
6. klaar
BEIDE whatsapp-apps en ALLE apps maken dan gebruik van de databundel van je oude sim1 kaart OF het wifinetwerk.
Op je sim (stap1) ben je dus niet meer bereikbaar (tel/sms) maar whatsapp blijft gewoon werken
is volgens mij gelukt, het is alleen een Business WhatsApp geworden, kwam erachter dat ik al 5 jaar een dual tel heb, alleen had ik er een SD kaart erin, deze eruit gehaald sim erin, zie handeling boven, sim eruit, SD erin , en het werkt

Dat whatsapp business heeft weinig nadeel voor het een en ander ?
 
is volgens mij gelukt, het is alleen een Business WhatsApp geworden, kwam erachter dat ik al 5 jaar een dual tel heb, alleen had ik er een SD kaart erin, deze eruit gehaald sim erin, zie handeling boven, sim eruit, SD erin , en het werkt

Dat whatsapp business heeft weinig nadeel voor het een en ander ?
nul nadelen. Zitten wat functies in die je gewoon niet gebruikt. Simple ;)
 
@Paulus2: correct.
Uit het openingsbericht maak ik op dat de persoon twee simkaarten tegelijk in een en dezelfde mobiele telefoon wenst te gebruiken. Dit kan alleen wanneer de betreffende telefoon dit ondersteunt. Zo'n telefoon wordt een dual sim telefoon genoemd.
Een dual sim telefoon is overigens geen vereiste, het enige wat je moet kunnen is de activatie-sms ontvangen. Dat kan zelfs een tweede ( oude ) mobiel zijn.
 
Een dual sim telefoon is overigens geen vereiste, het enige wat je moet kunnen is de activatie-sms ontvangen. Dat kan zelfs een tweede ( oude ) mobiel zijn.
En daar heb je zelfs geen tweede (oude) mobiel voor nodig. Een simkaart die je gebruikt voor registratie en na registratie verwijderd en dan doorgaan met je reguliere simkaart. Hoe het dan werkt met het willen gebruiken van meerdere WA's weet ik niet.
Zelf denk dat een losse wandelfoon beter is. Niet makkelijker maar het is eenvoudiger om het gescheiden te houden van de dagelijkse zaken. Het voorkomt dat je fouten maakt die misschien niet ongedaan kunnen worden.
 
Mocht je nu geen dual sim telefoon hebben en je voelt er niets voor om het laatje met de sim er uit te halen, dan kun je het ook met een andere ( oude ) mobiel doen. Even de sim wisselen, zoals hierboven aangegeven, kan natuurlijk ook.
 
Nou dat zal er dan ook wel van gaan komen!! In België is ook jarenlang gesteggel geweest over dit onderwerp en zie het resultaat. En wederom een stuk privacy wordt er afgenomen. En dit alles onder de drogreden: de burger beschermen tegen spoofing, phishing en andere vormen van oplichting. Nou m'n gat!! Big brother wordt steeds bigger en bigger.
 
Nog even een vraag voor de kenners.
Gebruik nu bijna een jaar een tweede WhatsApp nummer.
Voor de lol even gekeken of het nummer nog werkt op een oude telefoon, en wat blijkt.
Het nummer is niet meer aktief, kan niet meer bellen, opwaarderen, of SMS ontvangen

De vraag, hoe lang blijft mijn tweede WhatsApp nummer werken?
bij libera is het nummer opgeheven omdat het langer als 6 maanden niet gebruikt is.

Blijf het gebruiken, maar dat stopt op een gegeven moment wel denk ik.
 
Wisselt per mobiele telefoonprovider, voorwaarden checken dus.
Ik heb voor de nummers die ik wil houden een alarm staan om een sms te sturen ermee om de zoveel maanden.
 
Nog even een vraag voor de kenners.
Gebruik nu bijna een jaar een tweede WhatsApp nummer.
Voor de lol even gekeken of het nummer nog werkt op een oude telefoon, en wat blijkt.
Het nummer is niet meer aktief, kan niet meer bellen, opwaarderen, of SMS ontvangen

De vraag, hoe lang blijft mijn tweede WhatsApp nummer werken?
bij libera is het nummer opgeheven omdat het langer als 6 maanden niet gebruikt is.

Blijf het gebruiken, maar dat stopt op een gegeven moment wel denk ik.

Er bestaat niet zoiets als een 'whatsapp nummer'. Bij het maken van een wa account wordt dat account geassocieerd met een telefoonnummer, en die associatie wordr gecontroleerd met een sms. Om die sms te kunnen ontvangen moet het toestel zich op het telefoonnetwerk kunnen authentificeren, wat in de praktijk er op neerkomt dat je een abonnement of prepaid kaart moet hebben. Maar als dat abonnement afloopt, heeft whatsapp daar niks meer mee te maken. Met andere woorden, na het maken van het account maakt het voor whatsapp niks meer uit of je telefoonnummer nog via het telefoonnetwerk bereikbaar is.

Wat wel kan - als het tel nr aan iemand anders uitgegeven wordt, en die persoon maakt een nieuw account, denk ik dat jouw wa stopt met werken. Voor zover ik weet documenteert WA nergens wat zo in zo'n geval doen.
 
Heb gewoon mijn normale sim voor prive zaken, en een tweede pay&go sim in de telefoon, je moet bij proximus in Belgie zorgen dat je minstens 1 keer per jaar opladen en dan blijft nummer actief, en zodoende ook je whatsapp, is er niet voldoende op de kaart kan het gebeuren dat je effe niet kan appen.
 
Wat wel kan - als het tel nr aan iemand anders uitgegeven wordt, en die persoon maakt een nieuw account, denk ik dat jouw wa stopt met werken.
Ik heb wel eens gezien dat van een opgeslagen WA-contact van een dame eerst de profielfoto verdween en na een hele tijd verscheen er opeens een foto van een turk met een baard en een sportauto.
Ik nam aan dat het nummer opnieuw uitgegeven was aan deze Levantijnse macho, en heb het contact verwijderd.

Dus @Bassie als je een nummer voor Whatsapp wil blijven gebruiken moet je het niet laten verlopen, maar zorgen dat het als normaal 06-nummer actief blijft.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een vraag voor de kenners.
Gebruik nu bijna een jaar een tweede WhatsApp nummer.
Voor de lol even gekeken of het nummer nog werkt op een oude telefoon, en wat blijkt.
Het nummer is niet meer aktief, kan niet meer bellen, opwaarderen, of SMS ontvangen

De vraag, hoe lang blijft mijn tweede WhatsApp nummer werken?
bij libera is het nummer opgeheven omdat het langer als 6 maanden niet gebruikt is.

Blijf het gebruiken, maar dat stopt op een gegeven moment wel denk ik.
Als eenmaal je telefoonnummer gekoppeld is aan je whatsapp account kun je zelfs je simkaart uithalen en je whatsapp zal nog steeds werken. Als je van plan bent om je simkaart op een andere toestel te gebruiken dan zal je ervoor moeten zorgen dat je simkaart nog werkt dus opwaarderen en zorgen dat er genoeg geld op zit. Doe je dat namelijk niet dan bestaat er de kans dat je simkaart na verloop van tijd komt te verstrijken. En zelfs als je er genoeg geld op hebt staan je moet af en toe mee bellen of opwaarderen anders raakt hij verlopen en kun je hem niet meer gebruiken, en dat is nu bij jouw het geval.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens gezien dat van een opgeslagen WA-contact van een dame eerst de profielfoto verdween en na een hele tijd verscheen er opeens een foto van een turk met een baard en een sportauto.
Ik nam aan dat het nummer opnieuw uitgegeven was aan deze Levantijnse macho, en heb het contact verwijderd.

Dus @Bassie als je een nummer voor Whatsapp wil blijven gebruiken moet je het niet laten verlopen, maar zorgen dat het als normaal 06-nummer actief blijft.
Wordt dus een lange adem, kijken hoe lang het blijft werken. Heb niets met het nummer, en nog andere kaartjes klaar liggen.
Wachten lekker af.
 
Even mijn insteek als dame.
Zo een 10 jaar terug heb ik mij ook een dual sim aangeschaft omdat het nogal verdacht was tgo mijn omgeving om 2 gsm's te hebben. Ben nogal nonchalant en toen vroegen vrienden, he ligt hier nog een gsm, is die van jou? Beetje zelfde probleem als wandelaars dus, 2de leven verbergen in die tijd. Een dual sim leek me dus makkelijk.
Het was echter nog een grotere ramp… heb het zo kunnen fixen om berichten te sturen met mijn privé nummer naar klanten en visa versa. Met alle gevolgen van dien. Was toen ook nog geen smartphone maar gewone gsm dus weet niet of dit nog hetzelfde werkt als toen. Whatsapp bestond ook nog niet dus daarvan weet ik niet hoe het in elkaar zit. Maar sindsdien heb ik er mij nooit meer aan gewaagd! Mijn advies zou dus ook zijn, neem een 2de gsm met een herlaadkaartje. Just to be sure 😉
 
De vraag, hoe lang blijft mijn tweede WhatsApp nummer werken?
bij libera is het nummer opgeheven omdat het langer als 6 maanden niet gebruikt is.

Blijf het gebruiken, maar dat stopt op een gegeven moment wel denk ik.

tot het moment iemand je oude nummer krijgt en whatapp installeert... kortom afwachten ;)
 
Ik ben ondertussen wel toe aan een ander nummer.
Dit geintje werkt nog steeds.
En kan ik eventueel dit meer keer doen, bv 2 nummers erop zetten, buiten mijn eigen nummer.
Ik hoor het graag.
 
hangt ervan af of je telefoon dual sim is, en eventueel e-sim ondersteunt dan kan je dacht ik er wel 10 opzetten.
Niet 100% zeker, wel zeker dat je er drietal kan opzetten met e-sim.
 
e-sim zijn "virtuele" sims, een stukje software dus in plaats van een fysiek simkaartje.
Je moet wel een redelijk moderne telefoon hebben om die te kunnen gebruiken geloof ik en het schijnt ook niet altijd even soepel te lopen als die geactiveerd moeten worden.
 
E-sim is inderdaad een virtuele sim. Daarmee kun je bij wijze van spreken op je telefoon en tablet dezelfde sim plaatsen.

Sim kaart hoef je dan ook niet te wijzigen, maar verstuur je naar je nieuwe telefoon.

Alleen je provider en telefoon moeten dit allemaal wel ondersteunen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan