Algemeen Duisburg Algemeen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Kan mezelf geen regelmatige bezoeker noemen na 1 bezoek 😂maar ben gaan eten bij Class Köşem Restaurant. Is vlakbij, Wanheimer Str. 53A is Turks eten. Het eten was top, vriendelijke personeel en een gratis turkse theetje erbij.
Goede tent inderdaad.
Voor Duitse begrippen best prijzig maar wel top eten.
Beter in ieder geval dan die Dadaslar tent iets verderop in die straat.
Wat een chagrijnen werken daar zeg. Om 20 uur 's avonds al te beroerd zijn om nog een pizza'tje in de oven te smijten. :mad:

Gelijk heb je. Nederland is inderdaad veel te duur geworden. Nu is mijn salaris de laatste jaren wel met 1/3 gestegen, maar dan nog zou ik een dief van mijn eigen portemonné zijn als ik niet in Duitsland zou tanken en mijn boodschappen zou doen. Scheelt echt heel veel tov. Nederland en zo houd ik nog meer over. Sterker nog, door mijn inkopen te doen in Duitsland bespaar ik al zoveel dat ik in Duisburg ''gratis'' kan neuken.:LOL:
Goed idee inderdaad om zo'n ticket à 58 euro aan te schaffen. Vooral als je dichtbij de grens woont. Een hele maand voor 58 euro kriskras door het hele land reizen gebruikmakend van alle ov, kom daar maar eens om in Nederland. Alleen al retourtje Apeldoorn-Amersfoort ben je al 58 euro kwijt. Voor mij helaas echter geen optie. Ik woon in Apeldoorn en zou dan via Arnhem moeten reizen. Moet ik alsnog half Nederland door. Nadeel is ook dat je 's avonds laat niet meer thuis komt omdat er dan geen treinen meer rijden.

Inderdaad. In Duitsland zijn ze niet bepaald gastvrij en vriendelijk. Dat is ook mijn ervaring. Dat doen ze in Belgie en Frankrijk beter. Maar ja, daar staan dan weer ultra lage prijsjes tegenover en een prachtig pay6 aanbod. Dan neem ik die grote bek wel op de koop toe:giggle:.
Zelf ook wel eens wat rond gewandeld in Hochfeld. Ik vind het wel een interessante buurt. Heeft een apart sfeertje. Net alsof je ergens rond wandelt in een winkelstraat in Boekarest. Onveilig heb ik me daar nooit gevoeld. Crimineel? Valt best meer zeker tov. Nederland waar de criminaliteit welig tiert. Vrouwen die zomaar overdag op straat worden doodgeschoten, kleine kids die complete voorgevels en panden opblazen met pakketjes cobra's, je maakt het allemaal mee in Nederland. In Duitsland gelukkig niet aan de orde.
En die milieusticker? Die kreeg ik destijds gratis in Duitsland bij een ATU vestiging na aanschaf en montage van 2 nieuwe voorbanden. Ook die bandjes waren daar een kopie vergeleken met Nederland.
Nee, Duitsland is helemaal zo gek nog niet.
Ja de prijzen in NL zijn belachelijk en het wordt maar duurder.

De Deutschland ticket is ideaal als je dichtbij de grens woont, maar in jou geval is het nog te ver.

Veel mensen die ik in Duitsland heb gesproken zeggen zelf dat mensen hier in Duitsland depressief lijken en weinig lachen, ze hebben ook niet echt humor en zijn gesloten en zijn meer met hun zelf bezig en ze kunnen erg aggresief zijn en ze passen zich niet aan als je bijvoorbeeld geen Duits spreekt.
Ze zeggen ook dat de mensen in NL veel chiller zijn en dat NL beter is, tenminste de jongere generatie zeiden dat.

Hochfeld heeft idd een appart sfeertje en is een interessant buurt en leuk om te bezoeken, vooral als je uit een plaats komt waar alles schoon en netjes is omdat je anders gewend bent. Het voelt voor mij alsof ik in Oost-Europa ben, het is wel erg multicultuur in Hochfeld. Veel mensen kijken mij daar ook lang aan, ze kunnen zien dat ik ergens anders vandaan kom.
Ik heb mij daar zelf ook nooit onveilig gevoeld.

Ik denk dat er in NL ook veel meer criminaliteit is. En de jongeren in NL zijn roekeloos en hebben een grote bek, was zelf een keer op het nieuws dat in NL een van de moeilijkste land is om les te geven omdat de leerlingen niet luisteren en lastig gedragen.
Zelfs een van de grootste youtuber Ishowspeed had een Europa tour gemaakt en hij zei "van alle landen waar ik in Europa ben geweest zei hij dat Nederland de slechtste land is waar hij is geweest omdat de jongeren gewoon niet luisteren", ze bleven hem maar achtervolgen als zombies.
In Duitsland zijn de jongeren helemaal niet als de jongeren in NL, tenminste dat is wat ik zie als ik het vergelijk met NL, maar het kan ook anders zijn dan ik denk.

Terug
Bovenaan Onderaan