Ik weet dat bij H11-13-15 er dames zijn die daar slapen en bij Sexxx Palace zijn er een aantal dames die er standaard slapen, (alsof ze daar wonen) en bij Charlottenstrasse zullen er ook wel dames zijn die er standaard slapen. Ik weet niet hoe het zit bij Eros26 maar bij H17-19 slapen er volgens mij ook een aantal dames.
Ik heb me in Vulkanstrasse nooit onveilig gevoeld en ik heb wel eens een paar mensen gesproken die bekend zijn met de buurt Hochfeld vlak achter de rosse buurt in Duisburg en ze zeggen dat er veel criminaliteit is en gekke dingen gebeuren bijvoorbeeld dat er minderjarige meisjes rond de 14/15 jaar of jonger zelfs worden geneukt door ouderen en zwanger raken en de baby weggooien in de container.
Ik zie ook altijd kleine meisjes alleen in de avond lopen die jonger zijn dan 14 jaar, en ik vroeg toen aan iemand waar ik mee was in Hochfeld van waarom lopen die kleine meisjes als het donker is alleen op straat? Hij zei dat ze worden gestuurd door de ouders als een prooi ofzo heel vaag, of het echt zo is weet ik niet.
Ik heb mij in Hochfeld ook nooit onveilig gevoeld, in mijn ervaring is het een levendige buurt en een mengelmoes van mensen uit Oost-Europese landen, Turken en Koerden en Afrikanen wel leuk om daar te zijn en een hele andere kant te zien dan je gewend bent. Alleen de ouders verwaarlozen hun kinderen daar en voeden hun niet echt goed op. Als je gewoon normaal gedraagt en geen domme dingen doet dan is er niks aan de hand.
De Wallen is een veiligheidsrisico gebied, het is daar helemaal niet veilig, dealers die nep drugs verkopen, intimidatie door straat jongens, straatroof, geweld, veel mensen die daar zijn met slechte intenties. De Wallen is veel onveiliger dan alle rosse buurten in NL, Belgiƫ en Duitsland.