Filipijnen algemeen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Sterke post, en inderdaad de meeste Pinays/Pinoys zijn heel aardig. Dat gezegd, overal in de wereld heb je wel eikels rondlopen dus ook daar....maar de meeste zijn heel aardig! Behandel hen aardig en je krijgt het dubbel en dwars terug, 100%.

Persoonlijk wil ik altijd asap weg uit Manilla, te druk te ranzig. Waar ik op eerdere reizen een condo boekte in Makati, ben ik de laatste drie trips een nacht gebleven in een hotel op de luchthaven ( Belmont Hotel Manila, aanrader!) , om dan de volgende dag PH in te gaan -lees met vliegtuig naar een andere stad/plaats-.
 
Sterke post, en inderdaad de meeste Pinays/Pinoys zijn heel aardig. Dat gezegd, overal in de wereld heb je wel eikels rondlopen dus ook daar....maar de meeste zijn heel aardig! Behandel hen aardig en je krijgt het dubbel en dwars terug, 100%.

Persoonlijk wil ik altijd asap weg uit Manilla, te druk te ranzig. Waar ik op eerdere reizen een condo boekte in Makati, ben ik de laatste drie trips een nacht gebleven in een hotel op de luchthaven ( Belmont Hotel Manila, aanrader!) , om dan de volgende dag PH in te gaan -lees met vliegtuig naar een andere stad/plaats-.
welke plaatsen ga je dan heen ?welke plaatsen zijn nog goed voor dames en accommodatie ?
 
welke plaatsen ga je dan heen ?welke plaatsen zijn nog goed voor dames en accommodatie ?
Ik ben 5 maal geweest, onder andere in
Palawan - Iloilo - Cebu -Davao - CDO - Manila - tacloban

In iedere plaats heb je wel vrouwen (ik ben meer van het daten met locals, en niet zozeer de pro's).
Mocht je naar een eilandje gaan (Palawan bijvoorbeeld) Naar zo een plaats neem je een vrouw mee, die ontmoet je daar niet (tinder/Pinalove helpt je hierbij) Wanneer je meer into "Pro's" bent, Makati is The place to be (Manilla) Maar ook Cebu is pretty juicy.

Verder heb je ook nog een "walking street"in Angeles City, ikzelf ben daar nooit geweest en zal er ook niet snel heengaan, beetje trieste bedoeling in mijn beleving. Omdat het enige wat daar is, is die "Walking street" Neuken is leuk, maar na het neuken wil ik ook iets anders kunnen doen. Ieder zijn ding uiteraard.

Helpt dit jou ?
 
12 is inderdaad legaal. Los van of het een goed idee is voor een volwassen man om met een 12 jarige naar bed te gaan
Opgelet, de juridische situatie is (heel wat) ingewikkelder dan dat.

Ik ga voor de eenvoud van de uiteenzetting uit van de Belgische situatie. De juridische situatie is echter niet fundamenteel anders in de meeste Europese landen.

Overeenkomstig artikel 4 van het Wetboek van Strafrecht wordt het misdrijf, buiten het grondgebied van het Rijk door Belgen of door vreemdelingen gepleegd, in België niet gestraft dan in de gevallen bij de wet bepaald. Inderdaad, de klassieke XIX° eeuwse opvatting van de grenzen van de staatssoevereiniteit. Wat buiten de grenzen gebeurt, deert ons hier niet en de overheid hier moet zich daar niet mee bezig houden. Dat is de taak van de overheid van de plaats waar het misdrijf plaatsvindt. Het meeste strafrecht is inderdaad lokaal recht. Ongeacht je nationaliteit ben je onderhevig aan het lokale strafrecht. Bijv.: in verschillende Staten in de USA mag je rechts afslaan ook al is het verkeerslicht rood. Dat wil niet zeggen dat een Amerikaan dat ook hier in België mag doen. Strafrecht is geen persoonlijk recht, je neemt - in principe - je eigen strafrecht niet mee naar het buitenland.

"In principe", dus er zijn uitzonderingen.

Artikel 10ter, 2°, van de Voorafgaande Titel van het Wetboek van Strafvordering, maakt de vervolging mogelijk in België van eenieder die zich buiten het grondgebied van het Rijk schuldig maakt aan een van de misdrijven bepaald in de artikelen 372 tot 377 en 409 van het Strafwetboek. Dat zijn de misdrijven van aanranding van de eerbaarheid, verkrachting en genitale verminking ("vrouwenbesnijdenis").

Dus een Belg in het buitenland kan daar een daad plegen die lokaal niet strafbaar is, maar die bij zijn terugkomst in België hier wel kan worden vervolgd. En dat geldt niet enkel voor Belgen: het volstaat dat de dader (Belg of vreemdeling) hier in België wordt aangetroffen. Dus een Afrikaanse moeder die haar dochter meeneemt naar het thuisland en daar laat besnijden kan hier bij haar terugkeer in België op grond van artikel 409 Strafwetboek voor genitale verminking worden vervolgd.

Dus: Elke daad van sexuele penetratie van iemand jonger dan 14 jaar wordt hier als verkrachting beschouwd. Elke daad van sexuele aanranding van iemand jonger dan 16 jaar, is hier eveneens strafbaar volgens de Belgische Strafwet. En ja, de minimumleeftijd voor aanranding is hoger dan voor verkrachting.
 
Huh??? Dus aanranding van iemand van bijvoorbeeld 17, 30, 59 of 72 is niet strafbaar in België?
Haha, uiteraard niet.

Ik heb me wat onduidelijk uitgedrukt. In België is alle niet-penetratieve sex met iemand van 16 jaar of jonger ALTIJD aanranding omdat die personen niet geacht worden daarmee in te stemmen.

Gek genoeg is de leeftijdsgrens voor penetratieve sex 14 jaar in België. Dus je kan, met haar instemming, een meisje van 15 jaar vingeren of neuken, maar haar borsten betasten is op die leeftijd altijd aanranding, want daar kan ze niet mee instemmen.
 
Ik heb me wat onduidelijk uitgedrukt. In België is alle niet-penetratieve sex met iemand van 16 jaar of jonger ALTIJD aanranding omdat die personen niet geacht worden daarmee in te stemmen.
Om te beginnen: van kinderen blijf je af, zeker als je zelf al lang en breed volwassen bent. Dus het voorbeeld van de man van 40/50 die een meisje van 14 pakt.

In sommige landen is de grens een beetje vloeibaar, wat de leeftijd betreft.

Stel je bent 15 (dus onder de 16) en je vriend/vriendin is 17. Gebeurt natuurlijk vaak. Dan is dit zo'n grensgeval. Want je wilt als wetgever niet bepalen, waneer deze pubers het bed in duiken. Is (dacht ik) ook bij de leeftijd rond de 18 het geval. Ik meen dat de bandbreedte iets van 2 of 4 jaar was. Zo had ik zelf een vriendin, zij was toen 16, ik 20. Ben ik nu een verkrachter?
 
Laat er ons even van uitgaan dat alle sexuele handelingen met wederzijdse instemming gebeuren en dat jouw nationaliteit Belgisch is.

Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt. Aanranding is eender welke andere niet-consensuele sexuale handeling.

Naar Belgisch recht ben je dan geen verkrachter, noch een aanrander wanneer je vriendin 16 is.

Naar Belgisch recht ben je geen verkrachter, maar wel een aanrander wanneer je vriendin tussen de 14 en de 16 jaar is, want personen tussen de 14 en de 16 jaar oud worden geacht geen toestemming te kunnen geven voor niet-penetratieve sexuele handelingen.

Naar Belgisch recht ben je een verkrachter wanneer je vriendin jonger dan 14 jaar is, want personen jonger dan 14 jaar worden niet geacht toestemming te kunnen geven voor penetratieve sexuele handelingen. Penetratieve sex met iemand van minder dan 14 jaar wordt zelfs beschouwd als verkrachting met geweld.

Strikt genomen is naar Belgisch recht de leeftijd van de dader dus niet relevant voor deze misdrijven. M.a.w. een 12 jarige die een 15 jarige aanrandt is even strafbaar als een 30 jarige die een 15 jarige aanrandt. Idem voor een 12 jarige die een 13 jarige penetreert: dat is altijd verkrachting. Uiteraard kan de rechter bij het bepalen van de strafmaat rekening houden met de omstandigheden en de leeftijd van de betrokkenen. Bovendien komt een 12 jarige voor de Jeugdrechter ipv voor de gewone strafrechter en de jeugdrechter kan geen straffen opleggen, enkel maatregelen treffen. Zo kan de jeudrechter bijv. die twaalfjarige tot zijn 21 jaar in een gesloten jeugdinrichting plaatsen. Enkel minderjarigen ouder dan 16 jaar kunnnen bij ernstige misdrijven door de jeugdrechter naar de gewone strafrechter worden verwezen waar ze dan als volwassenen zullen worden berecht.

Het kan nog gekker: een jongen van 14 die een meisje van 15 met haar instemming penetreert is niet strafbaar voor verkrachting, maar het meisje is wel strafbaar als aanrander omdat zij sexuele handelingen van niet-penetratieve aard met een jongen van minder dan 16 jaar pleegde: zij heeft hem immers, per hypothese, niet gepenetreerd en dus gelden voor haar de (strengere) regels voor aanranding en niet de regels voor verkrachting. Uiteraard mag de jongen het meisje dan niet eerst gebeft hebben of haar borsten hebben betast, want dan is hij ook een aanrander.

Moraal van het verhaal: onder de 16 hou je je best koest.

En nu we het toch over leeftijd hebben: beelden of een beeld- of geluidsopname van een ontblote persoon of een persoon die een expliciete seksuele daad stelt, mag je zonder diens toestemming of buiten diens medeweten niet tonen, toegankelijk maken of verspreiden, ook al heeft die persoon ingestemd met het maken ervan. Een minderjarige (dwz jonger dan 18) wordt altijd geacht voor dergelijke verspreiding geen toestemming te hebben gegeven.

Dus in België mag je een 14-jarige met haar instemming neuken, een 16 jarige mag je beffen als ze dat wenst, maar je moet wachten tot ze 18 is om er een fimplje van te maken en dit (met instemming) te verspreiden.
 
Wie heeft goede ervaringen met leuke meiden en clubs of bars op Cebu?
Mermaid bar in Lapu Lapu, ik spotte daar eentje aan de paal maar toen ik ze wilde regelen was ze ziek, bleek achteraf dat ze met een andere klant weg was. Andere meegenomen naar apartelle, 4 uur voor 70€ en na een half uur was ze weg, schaamde zich niet om nog een "tip" te vragen wat ik ze niet gegeven heb.
 
Ik hou persoonlijk meer van ayala terraces, daar kan je de dames zien paraderen en ik vind het telkens leuk om te zien hoever ze durven gaan om je aan te spreken.
Dan was ik in Lapu Lapu op de verkeerde plaats, Quezon highway... véél roepen en fluiten vanuit de passerende jeepney's... maar staan ze naast je, stilte... Ik ben dan ook 1,82 meter en voor hen een reus.
 
Dan was ik in Lapu Lapu op de verkeerde plaats, Quezon highway... véél roepen en fluiten vanuit de passerende jeepney's... maar staan ze naast je, stilte... Ik ben dan ook 1,82 meter en voor hen een reus.
Ik ben 202 CM, Jeepney's a no go voor mij :)

GRab/Uber all the way. Ik weet niet zeker welke aanbieder er nu leidend is, ik meen dat Grab is overgenomen dor Uber in SEA ? Anyways, taxi's all the way
 
Ik ben van plan, nu de grenzen terug geopend worden voor toeristen, deze maand nog te vertrekken naar Davao. Heb via datingsite prachtige vrouw leren kennen ruim 2j terug.
Nog iemand die binnenkort naar de Filipijnen wil?
Voorwaarden die ik ken: volledige vaccinatie en certificaten gelden daar ook, negatieve pcr-test 48u voor vertrek , Health pass on line moet succesvol zijn.
Graag zou ik 2 maanden willen gaan. Blijkbaar kan je daar een visa aanvraag doen om maximaal 59 dagen te kunnen blijven.
Nu krijg je vanuit België een visa vrij verblijf van 30 dagen.
Indien iemand meer info kan bezorgen, wordt dit gewaardeerd
 
Ik ben van plan, nu de grenzen terug geopend worden voor toeristen, deze maand nog te vertrekken naar Davao. Heb via datingsite prachtige vrouw leren kennen ruim 2j terug.
Nog iemand die binnenkort naar de Filipijnen wil?
Voorwaarden die ik ken: volledige vaccinatie en certificaten gelden daar ook, negatieve pcr-test 48u voor vertrek , Health pass on line moet succesvol zijn.
Graag zou ik 2 maanden willen gaan. Blijkbaar kan je daar een visa aanvraag doen om maximaal 59 dagen te kunnen blijven.
Nu krijg je vanuit België een visa vrij verblijf van 30 dagen.
Indien iemand meer info kan bezorgen, wordt dit gewaardeerd
Davao de meest veilige/schone stad in PH (die ik bezocht heb), DU30 city ook wel genoemd.

Mocht je een roker zijn, doe dat alleen op de plaatsen waar het mag/staat aangegeven. Davao is erg strikt wanneer het op regels aankomt.
De vraag over het visum kan ik niet beantwoorden, daar ik altijd voor max 30 dagen ging en mij er verder niet in verdiept heb.

Veel plezier aldaar!
 
Laatst bewerkt:
Nooit in Palawan geweest, wel Boracay, Davao en Angeles city.
Veel fun gehad en gewoon prachtige vrouwen daar met een goed hart.
Nu in december terug naar Davao, heb een vaste vriendin daar.
Mag ik vragen hoeveel je het ticket betaald hebt?
760 € naar palawan en terug vanuit Bangkok ,dit is in Brussel vertrekken.
12 dec tot 16 Jan .
Ben nog bezig met een tripje Afrika in oktober en tripje Thailand in maart en moet zeggen de tickets zijn duur ,de corona heeft veel verpest
 
760 € naar palawan en terug vanuit Bangkok ,dit is in Brussel vertrekken.
12 dec tot 16 Jan .
Ben nog bezig met een tripje Afrika in oktober en tripje Thailand in maart en moet zeggen de tickets zijn duur ,de corona heeft veel verpest
760€ is een koopje. Het goedkoopste ticket Brussel-Davao nu ongeveer 1050€. Via welke tussenagentschap/luchtvaartmaatschappij heb jij geboekt?
 
een ticket geboekt einde dit jaar naar palawan
heeft iemand hier ervaringen opgedaan ?
Ik heb in 2019 op Palawan verbleven op het HUE hotel in Puerto Princessa, redelijk van prijs en dik in orde.
Er is daar zo een beetje een wandeldijk "Puerto Princesa City Baywalk Park"
Daarrond zijn (of waren) verschillende eetkraampjes. Daar zag je er wel een hoop paraderen.
Vlak daarbij is ook een SM mall. Daar had je ze ook maar uit te kiezen...
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan