Gaan de privé huizen dicht?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Lickynumber69

Vaste klant
Forumpionier
209
01/07/21
300
2
Ik wil eigenlijk niet op de zaken vooruitlopen maar dat er een lockdown aan zit te komen leid volgens mij geen twijfel. Ik denk zelf in eerste instantie voor 3 weken. In de hoop dat ze het voor de Kerstdagen en de jaarwisseling weer een beetje onder controle hebben gekregen met het aantal besmettingen en ziekenhuisopnamen. En ja de privehuizen gaan de komende weken op slot. Net als de sauna's helaas. En misschien moet ik morgen ook nog maar naar de kapper. ???? Maar in ieder geval geen 2G (wettelijk niet mogelijk) en geen avondklok verwacht ik. Misschien wel een verlenging van de Kerstvakantie voor de (basis-)scholen. We worden er in ieder geval niet vrolijk(er) van. Alles dankzij het zwalkende coronabeleid wat de afgelopen 2 jaar is gevoerd. Loze beloftes en volkomen verkeerde inschattingen. Je hebt er nog niet eens een glazen bol voor nodig om te weten wat ons iedere keer weer te wachten staat.
 
Ja maar er is zoveel verteld door de wetenschappers,als ik mij niet vergis,zeiden ze in het begin,als je corona hebt gehad of als je gevaccineerd bent,dan ben je immuun en krijg je het niet meer.Klopt toch niet achteraf.
 
Ja maar er is zoveel verteld door de wetenschappers,als ik mij niet vergis,zeiden ze in het begin,als je corona hebt gehad of als je gevaccineerd bent,dan ben je immuun en krijg je het niet meer.Klopt toch niet achteraf.
De kans op besmetting bleef ook na vaccinatie bestaan. Dat was van begin af aan duidelijk. Maar velen denken dat ze na vaccinatie helemaal veilig zijn. Niet dus! Maar een kleine kans dat je in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. De gevaccineerde mensen die er nu liggen hebben onderliggende ziekten en zijn bijna allemaal al op hoge leeftijd.
 
Benieuwd of hier wandelaars zijn die zelf covid hebben opgelopen tijdens / via het wandelen of wandelaars kennen die dat is overkomen. Ik heb de hele pandemie gewoon doorgewandeld in mijn eigen tempo en nooit iets opgelopen c.q. DVP's ontmoet die covid opgelopen hadden via klanten
 
De besmettingen onder kinderen en jongeren tot 19 jaar is gigantisch. Dat was begin deze week 58 % van alle besmettingen. Dit was vorige week ook al erg hoog. De grootste groep die daarna komt zijn de ouders van deze kinderen. De beste optie is de scholen direct dicht. Eigenlijk hadden die al dicht moeten zijn. Maar ze lopen zoals altijd weer achter de feiten aan.
 
Laatst bewerkt:
Heeft het Red Team ook altijd op gehamerd. Die scholen zijn cruciaal, staat of valt alles mee.
Maar ja, maatschappelijk ook wel zo'n beetje de verst gaande maatregel.
Wel zouden ze ouders die hun kinderen graag thuis willen houden tijdens dit corona-gebeuren daarin de vrijheid moeten geven. Dan kun je als ouder zelf afwegingen maken die passen bij de specifieke situatie van hun eigen gezin.
 
Corona is zo grillig en onvoorspelbaar als de pest. De vaccins hebben de originele covid in de tang, maar de varianten een stuk minder tot niet.

Hoorde vanmiddag van bezoek dat zijn ma en een vriendin v haar ( beide rond de 80 en vaccinatie! ) vorige week naar een begrafenis plechtigheid zijn geweest. Die vriendin heeft corona v iemand gekregen en is deze week overleden. Die vriendin was gezond en had geen onderliggende klachten of id, maar overlijdt wel binnen een week!
Dus al die verhaaltjes v personen met 'ik heb prima immuunsysteem, leef gezond en ben gezond'.. dat dacht die vriendin ook! En zij was wel gevaccineerd! Dus ik geloof die verhaaltjes niet, ook gezonde personen kunnen ziekenhuis ziek worden v dit k*tvirus. Maar ze spelen graag struisvogel ?

Het was fucking warm op die kamer, maar de kippenvel liep van hoofd naar mijn onderrug. Triest man!

Ik heb een slecht gevoel over wat we vrijdag gaan horen. Mochten jullie nog een kans hebben om er ff tussenuit te knijpen, pak de kans nog snel. Misschien valt t mee vrijdag, maar we weten niets zeker. En nog even genieten van een zacht warm lichaam kan nooit kwaad ?

Laten we duimen dat er geen lockdown komt.
 
Maar als het vast gaat lopen daar in die ziekenhuizen,dan moeten ze wel iets gaan ondernemen in Den Haag.
Precies, ik zou niet graag in de schoenen van OMT / kabinet staan wat dit betreft. Doe je niks, laat je het op z'n beloop, dan krijg je op den duur boze familieleden van mensen die vanwege triage op de gang van het ziekenhuis onnodig moesten liggen doodgaan. Juist als dat heetgebakerde families zijn die weliswaar ongevaccineerd toch al een grote argwaan hadden tegen de overheid, dan gaan die in plaats van zich te schamen alle schuld leggen bij enkele poppetjes die de besluiten hebben genomen.
Ik kan wel begrijpen dat die poppetjes dan willen kunnen zeggen 'we hebben er alles aan gedaan'.
En wie nu die mogelijke lockdown onzin vindt heb ik ook nog niet tevoorschijn zien komen met een alternatief waar iedereen zich meteen juichend bij aansluit.
 
Zag net op tv de oud PvdA voorzitter Hans Spekman: uiteraard fel tegen het sluiten van de scholen. Typisch PvdA overal commentaar op ( kabinet en ook op OMT) maar zelf geen oplossingen aandragen. As usual roepen vanaf de zijlijn.
De enige oplossing die in Spekmans boekje staat is "meer belasting voor de rijkeren, meer nivelleren". In zijn ogen is dat de oplossing voor alles.

ik denk dat het sluiten van scholen wellicht niet gewenst is, maar het is wel de omgeving waar momenteel de meeste besmettingen plaats vinden. Eigenlijk is het niet uit te leggen alles dicht te gooien behalve de scholen.
 
Eigenlijk is het niet uit te leggen alles dicht te gooien behalve de scholen.
De uitleg is heel simpel: de nieuwe lichting moet klaargestoomd worden om als gehoorzame burgers in de maatschappij te passen voor de volgende generatie machthebbers. Dat moet in een gecontroleerde omgeving. Als die kinderen bij hun eigen ouders zitten verlies je als overheid die grip.
Vandaar dat bepaalde partijen ziedend worden als je begint over thuisonderwijs.
 
Of het goed nieuws is weet ik niet. Belangrijk is wat ze met de
contactberoepen doen, mogen deze (beperkt) open blijven dan zou dat mogelijk ook voor prostitutie gelden, om geen bepaalde beroepsgroep uit te sluiten. Maar het zou ook zo maar kunnen dat het toch dicht gaat vanwege het vermeende extra hoge risico in deze beroepsgroep. Je moet tenslotte toch wát verzinnen om de prostitutie nog een beetje extra hard te raken. Morgenavond weten we het.
 
Ik heb zojuist een advies gezien van heet OMT dat de niet essentiële winkels om 1700 moeten sluiten.. miss dus nog wel goed nieuws??
Top beslissing, krijg je hetzelfde aantal klanten, maar dan verdeeld over minder uren, dus alleen maar drukker in de winkels. Echt een goede maatregel.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan