Algemeen Gangbang Lisa Lefèvre, Yentel Kinky en collega's. 5,00 ster(ren)

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Lees dit zo hee..
Ben nog nooit op een gangbang geweest. Maar.. Stel ik zie dat zo'n vent blijft vervelen.. Of dingen blijft doen terwijl de dame in kwestie al tig keer heeft gezegd dat ze dat niet wilt..
Dan zeg ik er toch zeker wat van.
Is gewoon niet netjes.. Bovendien is mogelijk heel het feestje verpest waar ik net zo goed voor betaald heb..
En waarschijnlijk een dag voor vrij genomen heb..
Kapt ie er mee, geen probleem.. Zo niet? Buitentrappen.. Desnoods buiten ook nog even toespreken (vul maar in)..
Dit laat je toch nooit zover komen.. Gelijk kortsluiten zoiets
 
Al zet je iemand buiten die ongewenst gedrag vertoont, hou je negatieve afloop in je achterhoofd.

Geweld, stalking, negatieve recensies.

Sommige heren wandelaars zeggen dan doodleuk "If you can't stand the heat get out of the kitchen..?"
Maar sinds wanneer zou je het opkomen voor jezelf door middel van het weigeren van een klant moeten betalen met valse beschuldigingen, achtervolgd worden, pijn gedaan worden etc?

En dan de nevenschade van slapeloze nachten, niet kunnen eten/overmatig eten, oorsuizen, angst...

Als iedereen elkaar met respect zou behandelen en vooral diegene die zorgt voor jouw seksuele plezier, orgasme en fantasieën zou er veel meer mogelijk zijn.

Mijn liefde en steun voor Lisa Yentl en Amber. En alle andere dames die zich niet uitspreken, maar hetzelfde meemaken:
❤️❤️❤️ hou van jullie.
 
Snap ik.. Daarom zorgen dat ie binnen 5 minuten weg is..
Zoiets moet niet blijven hangen..
Ik ken dat.. Op feestjes zie je dat ook
Bezig blijven.. Gewoon afscheid nemen
Dan ben je het zo weer vergeten, grote kans dat de andere bangers het niet eens zien..
 
Snap ik.. Daarom zorgen dat ie binnen 5 minuten weg is..
Zoiets moet niet blijven hangen..
Ik ken dat.. Op feestjes zie je dat ook
Bezig blijven.. Gewoon afscheid nemen
Dan ben je het zo weer vergeten, grote kans dat de andere bangers het niet eens zien..
Dat is het mees wenselijke scenario, maar je hebt dat niet in de hand. De kans is groot dat betrokkene niet akkoord gaat en een hoop problemen veroorzaakt. Als de dames in kwestie alles zelf organiseren moet ze het feest verlaten, een hoop geregel, uiteraard nog wat gedoe over terugbetalen, enzovoort.
 
Dat is het mees wenselijke scenario, maar je hebt dat niet in de hand. De kans is groot dat betrokkene niet akkoord gaat en een hoop problemen veroorzaakt. Als de dames in kwestie alles zelf organiseren moet ze het feest verlaten, een hoop geregel, uiteraard nog wat gedoe over terugbetalen, enzovoort.
Ik bedoelde de heer in kwestie.. Niet de dame..
Lijkt me niet zo handig voor de rest van de mannen
Terugbetalen zie ik ook niet zitten, nergens voor nodig.. Hij wist waar hij aan begon..
Als je op een festival of concert je buiten gegooid word krijg je ook je geld niet terug..
Als het 'no drugs allowed' is en je loopt te snuiven.. Komt het niet goed als security het ziet..
Geeft een dame aan 'geen anaal', en je blijft richting haar kont gaan.. Na gewaarschuwd te zijn.. Is het kiezen of delen..
Gedragen of move..
 
Zou voor mij de eerste keer zijn dat ik aan jouw GB zou deelnemen en ik keer er ook wel naar uit.

Maar ik begrijp je beslissing. Als iets niet lekker meer voelt, moet je stoppen.

Iemand stelde voor om enkel met een vaste klantengroep te werken, maar dat zou betekenen dat het een gesloten groep wordt waar nieuwkomers als ik geen toegang meer toe hebben.
 
Iemand stelde voor om enkel met een vaste klantengroep te werken, maar dat zou betekenen dat het een gesloten groep wordt waar nieuwkomers als ik geen toegang meer toe hebben.
Hoezo? Neen, je zal niet onaangekondigd kunnen binnenlopen bij een gangbang...
Maar... je kan nog altijd proberen de aandacht te trekken van Lisa in je introductie e-mail voor een 1-op-1 afspraak... en dat kan dan weer leiden tot meer...
 
Het blijft natuurlijk altijd een delicate balans tussen 'aanvaarden' en 'afwijzen' Als ik een nieuwe DVP wil kiezen heb ik een aantal tools: advertentie, foto's, recensies... en soms zelfs een website van de dame! Kan ik dus wel een gefundeerde keuze maken. En dat lukt meestal prima! En, als ik een dame 'afwijs'... so what?

Bij een DVP ligt dat toch een stuk delicater... Zij heeft wellicht wel een portefeuille 'vaste klanten', maar als ze 'in business' wil blijven zal ze toch ook (potentiële) nieuwe klanten moeten aantrekken. En... daar is het toch vooral 'natte vingerwerk'. Speel je 'safe' dan kan je veel mannen weigeren... wat dan weer tot meerdere 'complicaties' kan leiden... En zomaar iedereen aanvaarden houdt ook duidelijk risico's in! Niet makkelijk dus!

Zelf heb ik er als man alle baat bij ervoor te zorgen dat het eerste contact goed verloopt... Mijn mening toch! Ben tenslotte wat blij dat er ondanks alle hindernissen toch nog altijd mooie, boeiende vrouwen zijn die bereid zijn ons deze (waardevolle!) service te verlenen...
 
Jammer om te lezen dat er weer een lul de boel moet verstieren voor de rest van ons 🤬
Ik ben nu op 4 gangbangs geweest van Lisa en heb mij elke keer geamuseerd, ik rij niet voor niets zo ver.

Desbetreffende persoon die Lisa pijn heeft gedaan tijdens de gb, ik weet wie dat is, lag erbij en ondanks dat hij niet meer mocht vingeren, werd hij daarna nog steeds door Lisa gepijpt, wat ik nog vriendelijk vond, ik had hem eruit getieft, dames behandel je met respect en hij was dat niet, ook nog achteraf klagen, wtf

Heb zelden zulke lieve dames ontmoet tijdens een gangbang als met Lisa en friends.

Dat het nu zo tot een einde komt maakt mij verdrietig, ik ga maar eens sparen voor toekomstige uren met de dames 😘😍
 
De meeste mensen deugen. Vreselijk dat die kleine minderheid die niet deugt, zoveel kapotmaakt in deze wereld en dat we er blijkbaar zo weinig aan kunnen doen.

Jullie gangbangs stonden hoog op mijn verlanglijstje. Helaas is het er nooit van gekomen.

Lisa, ik wens jou en je vriendinnen heel veel sterkte en mooie tijden toe.
 
Jammer om te lezen dat er weer een lul de boel moet verstieren voor de rest van ons 🤬
Ik ben nu op 4 gangbangs geweest van Lisa en heb mij elke keer geamuseerd, ik rij niet voor niets zo ver.

Desbetreffende persoon die Lisa pijn heeft gedaan tijdens de gb, ik weet wie dat is, lag erbij en ondanks dat hij niet meer mocht vingeren, werd hij daarna nog steeds door Lisa gepijpt, wat ik nog vriendelijk vond, ik had hem eruit getieft, dames behandel je met respect en hij was dat niet, ook nog achteraf klagen, wtf

Heb zelden zulke lieve dames ontmoet tijdens een gangbang als met Lisa en friends.

Dat het nu zo tot een einde komt maakt mij verdrietig, ik ga maar eens sparen voor toekomstige uren met de dames 😘😍
Er zijn. Steeds lullen die denken dat alles kan op een gb
Sommige hebben geen respect meer
Dat merk ik steeds meer ...ook heb zo'n
Mannen die vrouw claimen ook zo iets irritant
Lisa is veel te lief na een verwittiging nog bj geven normaal is het na 1 verwittiging buiten
Spijtig want deze gb stond zeker nog op mijn bucketlist
 
Ik vind het teleurstellend jammer dat er geen gangbangfeestje meer komt, maar heb alle respect voor de beslissing te stoppen. Nikdms is het waard om je slaap voor te laten of een slecht gevoel te krijgen ervan.

Tegen Lisa, Amber en Yentel wil ik sowieso zeggen...bedankt. ik was de vorige keer bloedjenerveus omdat het de eerste gangbang voor me was en ik nogal moeite heb om hard te worden als die zenuwen in mijn kopje komen, maar Amber had me binnen de twee minuten op oorlogssterkte. Ik was niet heel de tijd superactief, maar heb wel seks gehad met Lori en Lisa en ben meermaals gepijpt door Yentel, Amber en Lisa...het was lang geleden dat ik nog met zo een fijne gevoelens en leuke herinneringen huiswaarts gekeerd ben na een date.

En tegen de narcistische droplul die hier ongetwijfeld mee zit te lezen. Mannen die vrouwen beschouwen als een seksspeeltje en geen respect kunnen opbrengen voor de dames, zijn triestige zielepoten die enkel een relatie kunnen opbouwen met een hand naar keuze. Ik hoop dat je trots bent op jezelf.
 
Vind het erg dat dit door een respectloze klojo weer moet verkloot worden voor de respectvolle wandelaars die ongelooflijk veel genot halen uit een GB.
En heb ongelooflijk veel respect voor Lisa , Yentel en Amber dat ze zich hier volledig voor openstelde en hun genot hier uit haalde.
Ik wens hen het allerbeste toe , maar het zijn ongelooflijk sterke dames dus ze zullen wel één oplossing vinden en hier sterker uitkomen.
RESPECT Lady's
 
Laatst bewerkt:
Desalnietemin… lisa en ik heb er over gepraat. Ze vind de gb's leuk. Voor het geld? Hoeft niet… gewoon de sfeer, ambiance,… ik was er laatst ook bij (op de middag).
Wat mij het meest irriteert, dat één van de dames er een ongemakkelijk gevoel aan overhoud. Wie van de drie maakt niet uit. Als Lisa's partner of vriend (werkgever) van Yentel of Amber. Ze doen dat vooral omdat ze het leuk vinden. Zonde voor hun… niet iedereen heeft respect voor hen en dat stoort me mateloos. Mede gb'ers zijn getuige van "dwaas" gedrag. Daarvoor houdt de "dader" zich niet in. De andere heren "beschermen" hen, en dat is waar, als puntje bij paaltje komt… maar het is voor hen ook moeilijk inschatten. En kan je ze die verantwoordelijkheid geven? In principe niet.

Allemaal niet evident. Buitenwipper? Goh, ik zet meniggeen op z'n plaats en aan deur. Maar wil je dat? Nee, de sfeer en plezier… laat maar.

De dames en ik gaan zullen het er nog over hebben. Op voorhand reserveren? Is een optie… voor alle drie, onbezorgd en plezier. Een moeilijke oefening.

Voor de geïnteresseerden, diegene die achteraf stalkte, stuurde ook naar de algemene mail. Heb hem toen op z'n plaats gezet. Ging hij weer op persoonlijk op Lisa's mail verder.
Ik kan er nog steeds geen gezicht op plakken, voor diegene die zich aangesproken voelt. Je vergeet dat de dames hun werk doen, kinderen hebben en eventueel een partner… ze doen dit met plezier en overtuiging. Al de rest is bullshit.

Lisa, de dames en ik, zullen het er nog over hebben. Het is nu paasvakantie. Voor gb'ers, ik hoop voor jullie dat het er nog van komt. De goeie moeten het met de slechte bekopen. Maar dat is overal en heel jammer en zonde voor diegene die het goed meent.

Als buitensmijter fungeren zie ik niet zitten. Het zou gewoonweg niet mogen. Respect komt op de eerste plaats. En dan zou je niet mogen moeten ingrijpen. Ik hoop, dat als er nog edities komen, ik me gewoon mag bezig houden met het papierwerk en voor de rest niets…
 
Desalnietemin… lisa en ik heb er over gepraat. Ze vind de gb's leuk. Voor het geld? Hoeft niet… gewoon de sfeer, ambiance,… ik was er laatst ook bij (op de middag).
Wat mij het meest irriteert, dat één van de dames er een ongemakkelijk gevoel aan overhoud. Wie van de drie maakt niet uit. Als Lisa's partner of vriend (werkgever) van Yentel of Amber. Ze doen dat vooral omdat ze het leuk vinden. Zonde voor hun… niet iedereen heeft respect voor hen en dat stoort me mateloos. Mede gb'ers zijn getuige van "dwaas" gedrag. Daarvoor houdt de "dader" zich niet in. De andere heren "beschermen" hen, en dat is waar, als puntje bij paaltje komt… maar het is voor hen ook moeilijk inschatten. En kan je ze die verantwoordelijkheid geven? In principe niet.

Allemaal niet evident. Buitenwipper? Goh, ik zet meniggeen op z'n plaats en aan deur. Maar wil je dat? Nee, de sfeer en plezier… laat maar.

De dames en ik gaan zullen het er nog over hebben. Op voorhand reserveren? Is een optie… voor alle drie, onbezorgd en plezier. Een moeilijke oefening.

Voor de geïnteresseerden, diegene die achteraf stalkte, stuurde ook naar de algemene mail. Heb hem toen op z'n plaats gezet. Ging hij weer op persoonlijk op Lisa's mail verder.
Ik kan er nog steeds geen gezicht op plakken, voor diegene die zich aangesproken voelt. Je vergeet dat de dames hun werk doen, kinderen hebben en eventueel een partner… ze doen dit met plezier en overtuiging. Al de rest is bullshit.

Lisa, de dames en ik, zullen het er nog over hebben. Het is nu paasvakantie. Voor gb'ers, ik hoop voor jullie dat het er nog van komt. De goeie moeten het met de slechte bekopen. Maar dat is overal en heel jammer en zonde voor diegene die het goed meent.

Als buitensmijter fungeren zie ik niet zitten. Het zou gewoonweg niet mogen. Respect komt op de eerste plaats. En dan zou je niet mogen moeten ingrijpen. Ik hoop, dat als er nog edities komen, ik me gewoon mag bezig houden met het papierwerk en voor de rest niets…
RESPECT jullie komen er wel uit en waarschijnlijk nog sterker dan daarvoor❤️
 
Desalnietemin… lisa en ik heb er over gepraat. Ze vind de gb's leuk. Voor het geld? Hoeft niet… gewoon de sfeer, ambiance,… ik was er laatst ook bij (op de middag).
Wat mij het meest irriteert, dat één van de dames er een ongemakkelijk gevoel aan overhoud. Wie van de drie maakt niet uit. Als Lisa's partner of vriend (werkgever) van Yentel of Amber. Ze doen dat vooral omdat ze het leuk vinden. Zonde voor hun… niet iedereen heeft respect voor hen en dat stoort me mateloos. Mede gb'ers zijn getuige van "dwaas" gedrag. Daarvoor houdt de "dader" zich niet in. De andere heren "beschermen" hen, en dat is waar, als puntje bij paaltje komt… maar het is voor hen ook moeilijk inschatten. En kan je ze die verantwoordelijkheid geven? In principe niet.

Allemaal niet evident. Buitenwipper? Goh, ik zet meniggeen op z'n plaats en aan deur. Maar wil je dat? Nee, de sfeer en plezier… laat maar.

De dames en ik gaan zullen het er nog over hebben. Op voorhand reserveren? Is een optie… voor alle drie, onbezorgd en plezier. Een moeilijke oefening.

Voor de geïnteresseerden, diegene die achteraf stalkte, stuurde ook naar de algemene mail. Heb hem toen op z'n plaats gezet. Ging hij weer op persoonlijk op Lisa's mail verder.
Ik kan er nog steeds geen gezicht op plakken, voor diegene die zich aangesproken voelt. Je vergeet dat de dames hun werk doen, kinderen hebben en eventueel een partner… ze doen dit met plezier en overtuiging. Al de rest is bullshit.

Lisa, de dames en ik, zullen het er nog over hebben. Het is nu paasvakantie. Voor gb'ers, ik hoop voor jullie dat het er nog van komt. De goeie moeten het met de slechte bekopen. Maar dat is overal en heel jammer en zonde voor diegene die het goed meent.

Als buitensmijter fungeren zie ik niet zitten. Het zou gewoonweg niet mogen. Respect komt op de eerste plaats. En dan zou je niet mogen moeten ingrijpen. Ik hoop, dat als er nog edities komen, ik me gewoon mag bezig houden met het papierwerk en voor de rest niets…
Veel sterkte voor de dames . Jullie komen hier sterker uit.
 
Nu... als jullie dames er zelf zoveel plezier uit halen... en je krijgt zoveel positieve reacties van de mannelijke deelnemers... Waar een wil is, is een weg!
Neem alleen geen overhaaste beslissingen... daarvoor is de beleving veel te mooi en waardevol.
 
Nu... als jullie dames er zelf zoveel plezier uit halen... en je krijgt zoveel positieve reacties van de mannelijke deelnemers... Waar een wil is, is een weg!
Neem alleen geen overhaaste beslissingen... daarvoor is de beleving veel te mooi en waardevol.
Ergens snap ik je reactie… maar anderzijds, zij "moeten" zich weer aanpassen. Wat wil je dan als "klant"? Iemand die oprecht doet wat ze graag doet of iemand die elke beslissing overdenkt?
 
Als je dat maar weet , en ik spreek uit ervaring bepaalde mensen weten wat ik bedoel vrouwen blijven gaan en verbijten alles , terwijl wij stoere mannen al lang in een hoekje liggen te janken en bleiten.
Maar soms word emotioneel te veel voor de dames. Ze geven telkens het beste van zich zelf. Niet alle dames over dezelfde kant trekken is moeilijk te begrijpen.
 
Goedemorgen mede gangbang lovers,
Ik heb hier al verschillende nachten slaap door gelaten. Maar in de naam van Amber, Yentel en mezelf moet ik meedelen dat wij de gangbangs stoppen. Afgelopen weekend was voor ons de druppel. Amber werd onterecht hier op het forum beschuldigd van een SOA (Dit zonder ons eerst te contacteren, gewoon recht op haar topic). Ze heeft meteen alles getest. Nadat ik volledig negatieve testen had doorgestuurd viel er toch de uitspraak 'Jullie gangbangs zullen er ook niet goed aan doen.' Was deze persoon op oorlogspad? Ja. Je merkte dat aan de communicatie. Maar dit neemt het effect niet weg dat het op de dame heeft.

En dit stoort mij het meeste en is voor mij de reden dat het stopt. Het vooroordeel erover is te groot.
'Jij wilt hygiëne maar zuigt wel allemaal mannen op een gangbang.'
'Waarom doe je het nu niet voor €150?'
...
Alhoewel het merendeel van de feesters die wij al hebben mogen ontmoeten echt super zijn. Is er bij iedere party wel 1 iemand die niet proper is, of dingen probeert die je niet toestaat. Wij alle 3 voelen ons dan verplicht toch een 'geile service' te geven. Terwijl we die persoon 1 op 1 niet zouden ontvangen of zouden buiten gooien. Dit allemaal omdat je bang bent voor slechte reclame. Want jullie kunnen hier nogal cru zijn soms.

Je zou zeggen 'Lisa, sta dan gewoon op jouw strepen!' Ja, dat doen we! Maar de vorige keer had iemand mij 2x pijn gedaan en was onaangenaam. Dus ik zei hem dat hij mij met rust moet laten en nadien weigerde ik nog verder aandacht aan hem te spenderen. Ik dacht 'oef, daar ben ik vanaf.'
Die persoon heeft mij, Instituut René en mijn collega's tot vorige week nog mails verstuurd. Dit onder zijn naam, maar ook onder de naam van vrienden etc. Kortom een stalker. Fijn.

Deze samenloop zorgt ervoor dat wij een stop zetten op onze huidige werking.
Natuurlijk weet ik nu al dat ik het ga missen. Ik deed het voor de kick. Yentel en Amber ook.
We deden het niet voor het geld. Want 1 goede dag leverde evenveel op. Jammer genoeg is er teveel achter de schermen gebeurt en moet Amber haar vertrouwen in het cliënteel terug groeien vooraleer ze zich terug kan smijten.
Yentel en ik zijn aan het kijken voor een exclusief iets op poten te zetten. Geen vrije toegang meer. Want de meeste van mijn zorgen zouden dan al opgelost zijn. Maar dit kost tijd. Ook wil ik Amber alle ruimte geven en wacht ik af tot zij groen licht geeft of niet. We zijn tenslotte een team.
Het spijt me voor de mensen die de datum al hadden ingepland.

Kus
Lisa
Nooo, wat een slecht nieuws om de dag mee te beginnen 😔 keek nochtans zwaar uit naar de volgende editie. Was alweer te lang geleden..
Spijtig dat er altijd eenzaten, de boel kunnen verzieken voor de rest. Deze dames gaven een topservice en deden dit met plezier.

Hopelijk in de toekomst nog een oplossing.. mss idd private of met invitatie 😊

Veel succes nog dames en hopelijk tot nog eens!
 
Al zet je iemand buiten die ongewenst gedrag vertoont, hou je negatieve afloop in je achterhoofd.

Geweld, stalking, negatieve recensies.

Sommige heren wandelaars zeggen dan doodleuk "If you can't stand the heat get out of the kitchen..?"
Maar sinds wanneer zou je het opkomen voor jezelf door middel van het weigeren van een klant moeten betalen met valse beschuldigingen, achtervolgd worden, pijn gedaan worden etc?

En dan de nevenschade van slapeloze nachten, niet kunnen eten/overmatig eten, oorsuizen, angst...

Als iedereen elkaar met respect zou behandelen en vooral diegene die zorgt voor jouw seksuele plezier, orgasme en fantasieën zou er veel meer mogelijk zijn.

Mijn liefde en steun voor Lisa Yentl en Amber. En alle andere dames die zich niet uitspreken, maar hetzelfde meemaken:
❤️❤️❤️ hou van jullie.
Bedankt lieveling van mij ❤️
 
Nu... als jullie dames er zelf zoveel plezier uit halen... en je krijgt zoveel positieve reacties van de mannelijke deelnemers... Waar een wil is, is een weg!
Neem alleen geen overhaaste beslissingen... daarvoor is de beleving veel te mooi en waardevol.
Marco er is hier héél goed over nagedacht. Het is gewoon de eerste keer dat ik mij hierover uitspreek ☺️. Om eerlijk te zijn was het voor mij al klaar nadat we eens op het moment zelf een bang moesten afzeggen door een stalker.

Nadien begon ik terug voor anderen en ik kreeg de smaak terug te pakken.
Maar als je zo een streng beleid hebt voor uw eigen klanten komt dit te haaks op de 'iedereen welkom' mentaliteit van een bang.

Ik durf te zeggen dat ik het afgelopen jaar enorm heb getimmerd aan mijn bekendheid hier binnen Vlaanderen en Nederland. Maar die bekendheid komt met een prijs. Dit dat mensen obsessief worden of denken dat je alles en iedereen doet. Wanneer ze dan geweigerd worden slaan ze tielt. Waardoor ik al voor iedere bang dreig mails kreeg in de trend van 'ik zie jou wel volgende week op de bang. Het adres staat op de fiche.'

Alsof je al niet genoeg stress hebt omdat je zoiets op poten moet zetten 😅. Dus vandaar. Genoeg is genoeg
 
Iets is pas echt belangrijk als het ten koste mag gaan van iets anders. Wij mensen denken wel eens dat bepaalde dingen o zo belangrijk zijn, maar als je die toetsvraag stelt dan wordt het vaak een stuk duidelijker.

In dit geval gaat je eigen welzijn ten koste van de bang. Zo simpel is het. Je bent aan niemand iets verplicht, behalve aan jezelf. En wel om goed voor jezelf te zorgen. Kun je dagen over piekeren, en er zullen genoeg teleurgestelde zielen zijn. Maar dat is dan maar zo. Dat is de essentie. Amen 🙂
 
Is toch vrij simpel, Lisa heeft er na er goed over nagedacht te hebben een weloverwogen beslissing genomen en daar kunnen anderen alleen maar respect voor hebben. Lisa je bent een sterke vrouw die goed weet wat ze wel en niet wilt, de suggesties van anderen hier om toch een mogelijkheid te zien om verder door te gaan zijn natuurlijk gebaseerd op enigszins eigen belang, tegelijkertijd toont dit ook wel dat men in algemeen erg tevreden was over de feestjes die er geweest zijn. Succes met alles wat je gaat doen.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan