Genoeg van de 'gratis' verzoekjes...

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Je gaat me toch niet vertellen dat jullie in België moeten betalen voor het opkomen van de zon hè?

Ik dacht dat al die Belgenmoppen pure fictie waren joh.
Neen!

Maar... dat 'voor niks gaat de zon op'... We zaten op dat project 500km boven de poolcirkel. Kon je doen wat je wilde... Warm en koud blazen... Maar die zon kwam dus twee maanden niet op!
 
Neen!

Maar... dat 'voor niks gaat de zon op'... We zaten op dat project 500km boven de poolcirkel. Kon je doen wat je wilde... Warm en koud blazen... Maar die zon kwam dus twee maanden niet op!
Ja ik wist dat je zoiets bedoelde.

Maar ook daar komt 'ie gewoon gratis op hè. En als 'ie eenmaal op is dan heb je ook wat!
 
Ach de pingelaars worden weggehoond hier.
Dat mag hoor.
Persoonlijk ding ik ook zelden af.
Maar deze personen die wel pingelen zorgen er wel voor dat de prijzen nog in het redelijke blijven voor anderen.
Want hier betaalt iedereen de hoofdprijs lijkt het wel.
Jullie hebben een goed hart.
Niks mis mee. Dames zijn dol op jullie.
Carte blanche voor de dames.
Alleen zijn er nog net iets te weinig van dergelijke heren om op rond te komen voor alle dames.
Jammer he.
 
Maak het gelukkig zelden mee. Wel een aantal keer de vraag of ze een date kunnen krijgen en dan over een week mogen betalen als het salaris gestort is.. Ja hoor schat zet maar op de rekening 🤣
Wat betreft korting geef ik die heel soms, maar juist als daar niet eens om wordt gevraagd en meestal alleen bij vaste klanten als blijk van waardering.
Iets met heren die vragen die worden overgeslagen 😉
 
Ach ja. Je kan het proberen toch.
Het hoort er gewoon bij.
Natuurlijk lukt het zelden.
Maar als het lukt....
Dan is het genot in het kwadraat.
Je staat altijd nog verbaasd wat je met zeuren bereikt.
En niet alleen bij DVP s maar overal.
Dat is mijn ervaring
Je kan het aan de ene kant maar vragen een nee heb je al een ja kan je krijgen.

Maar het hangt wel af wat je band is tot die persoon. Is dat professioneel, vriendschappelijk of een mix van de 2.

Om een voorbeeld de band met mijn fysiotherapeut nu is professioneel. We praten ook over voetbal ofz als ik daar ben. Maar daar buiten heb ik geen contact met hem. Het is niet dat we met elkaar sturen ofz.

Met mijn vorige was dat een mix. Ik ken haar al heel mijn leven. Is 23 jaar mijn fysiotherapeut geweest. In die tijd heb ik met haar een meer familiare band over de jaren heen. Met haar stuur ik wel eens hoe gaat het? Gaan wij eens iets drinken? ( op vriendschappelijke basis) het is niet de bedoeling dat ik achteraf afkom mijn benen of rug zitten vast.

Je kan wel van een professioneel band naar een vriendschappelijk/ mix band gaan. Maar dat moeten beide oké vinden. Je moet het wat aanvoelen je kan wel eens een visje smijten. Maar als de andere persoon aangeeft dat hij of zij de band professioneel wil houden moet je het aanvarden en niet beginnen moeilijk doen of zagen.
 
Ja ik wist dat je zoiets bedoelde.

Maar ook daar komt 'ie gewoon gratis op hè. En als 'ie eenmaal op is dan heb je ook wat!
Nu... als die zon dan (eindelijk!) rond 26 januari voor de eerste keer opkwam (1min om 12:00 uur) was dat niet gratis... Kan ik je verzekeren! We stonden daar met honderden te applaudiseren! Man! Dat effect! Eindelijk! De zon! Niet gewoon!
 
Je kan het aan de ene kant maar vragen een nee heb je al een ja kan je krijgen.

Maar het hangt wel af wat je band is tot die persoon. Is dat professioneel, vriendschappelijk of een mix van de 2.
Soms kan ik het vragen. Waarom niet. Als ik nieuwe sportschoenen ga kopen vraag ik het tegenwoordig ook. Of nog andere dingen in de winkel. Dat is het voordeel van persoonlijk contact. Je zal je verbazen wat voor geld je er mee kan besparen.

Vroeger durfde ik het nooit. Maar nu wel. Ik vraag gewoon om korting als ik iets ga kopen. Niet in de supermarkt of bakker, maar bij een tv of iets anders is er vaak wat mogelijk.

Bij dames kun je het ook gewoon vragen. Bijvoorbeeld als het slecht weer is op een maandagmorgen.

Pingelen zou ik het niet willen noemen. In principe zou je het gewoon een tegenaanbieding kunnen noemen en daar kan ja of nee op worden gezegd.

Tegenwoordig vind ik € 100,- (vaak ook al € 150) voor een half uur behoorlijk aan de prijs. Soms krijg je dan slechte kwaliteit. Dit niet te lang, dat niet te lang en meer van dat soort praat. Puntje bij paaltje ben je nog geen eens 15 min van een half uur aan de gang en sta je na 20 min al weer buiten.

Dus ik durf daarom best om korting te vragen.

De gemiddelde persoon moet minimaal wel 5 a 6 uur werken voor € 150,-
 
De gemiddelde persoon moet minimaal wel 5 a 6 uur werken voor € 150,-
Euhm, netto 25-30 Euro? Klinkt mij als bovengemiddeld tenzij je bruto bedoeld en helaas zijn mijn bezoeken nog niet belastingaftrekbaar 🫠

Maar ontopic. Korting vragen op de uurprijs bij een dvp doe ik niet aan. Ik vind dat denigrerend naar haar toe, alsof ik het niet eens met haar ben dat ze zoveel waard zou zijn en het ook nog eens nodig vind om haar dat te vertellen.
Maar dit is slechts hoe ik het zie.
Extra opties vind ik dan wel weer een ander verhaal, daar kan je best een voorstel in doen.

Vragen om gratis? Tja, ik ga een dame geen uurgeld betalen om haar te mogen trakteren op bijvoorbeeld een etentje. Er zijn voldoende anderen die dan met plezier 'gratis' met me meegaan.
Maar ik zou haar nooit durven vragen gratis te werken.
 
Laatst bewerkt:
Soms kan ik het vragen. Waarom niet. Als ik nieuwe sportschoenen ga kopen vraag ik het tegenwoordig ook. Of nog andere dingen in de winkel. Dat is het voordeel van persoonlijk contact. Je zal je verbazen wat voor geld je er mee kan besparen.

Vroeger durfde ik het nooit. Maar nu wel. Ik vraag gewoon om korting als ik iets ga kopen. Niet in de supermarkt of bakker, maar bij een tv of iets anders is er vaak wat mogelijk.

Bij dames kun je het ook gewoon vragen. Bijvoorbeeld als het slecht weer is op een maandagmorgen.

Pingelen zou ik het niet willen noemen. In principe zou je het gewoon een tegenaanbieding kunnen noemen en daar kan ja of nee op worden gezegd.

Tegenwoordig vind ik € 100,- (vaak ook al € 150) voor een half uur behoorlijk aan de prijs. Soms krijg je dan slechte kwaliteit. Dit niet te lang, dat niet te lang en meer van dat soort praat. Puntje bij paaltje ben je nog geen eens 15 min van een half uur aan de gang en sta je na 20 min al weer buiten.

Dus ik durf daarom best om korting te vragen.

De gemiddelde persoon moet minimaal wel 5 a 6 uur werken voor € 150,-
Alleen bij de 1% van de dames die hier op forum zitten is afbieden vrij kansloos.
De overigen lukt het misschien wel.
Als dame een afzegger heeft zal ze genegen zijn dat gaatje te vullen.
Een echt handige Harry maakt een afspraak , zegt af en met een ander nummer is hij de reddende engel.
( ja ik weet het, ik deug niet)
 
Alleen bij de 1% van de dames die hier op forum zitten is afbieden vrij kansloos.
De overigen lukt het misschien wel.
Als dame een afzegger heeft zal ze genegen zijn dat gaatje te vullen.
Een echt handige Harry maakt een afspraak , zegt af en met een ander nummer is hij de reddende engel.
( ja ik weet het, ik deug niet)
Ik verdien liever niks dan het geld aan te nemen van een schaamteloze afdinger. Ik ben misschien "hoer" maar wel een met principes.
 
Tegenwoordig vind ik € 100,- (vaak ook al € 150) voor een half uur behoorlijk aan de prijs. Soms krijg je dan slechte kwaliteit. Dit niet te lang, dat niet te lang en meer van dat soort praat. Puntje bij paaltje ben je nog geen eens 15 min van een half uur aan de gang en sta je na 20 min al weer buiten.

uhm als je weet dat je minder dan een half uur nodig hebt, neem dan een kwartier 😅

Of zeg ik nou iets geks?
Dus ik durf daarom best om korting te vragen.
Maar afwerk dames kan je niet vergelijken met @VixenOnTour of de andere actieve forum dames.
Wat dat betreft sla je de plank mis.
Gaat namelijk om Vixen en niet over de afwerk dames 😅
 
Ik zeg altijd: Omg, ik wist dat de dag ging komen 🥰😍🥰😍🥰
Oh is er geen ring?
Gratis is voorbehouden aan een verloofde lieve schat. Kom nog eens vragen als je een ring voor me hebt."😜🥳
Meestal willen ze dan alsnog betalen of haken ze af 😂
Meestal.... hoeveel zijn er al na deze opmerking met een ring komen aanzetten?
 
Soms kan ik het vragen. Waarom niet. Als ik nieuwe sportschoenen ga kopen vraag ik het tegenwoordig ook. Of nog andere dingen in de winkel. Dat is het voordeel van persoonlijk contact. Je zal je verbazen wat voor geld je er mee kan besparen.

Vroeger durfde ik het nooit. Maar nu wel. Ik vraag gewoon om korting als ik iets ga kopen. Niet in de supermarkt of bakker, maar bij een tv of iets anders is er vaak wat mogelijk.

Bij dames kun je het ook gewoon vragen. Bijvoorbeeld als het slecht weer is op een maandagmorgen.

Pingelen zou ik het niet willen noemen. In principe zou je het gewoon een tegenaanbieding kunnen noemen en daar kan ja of nee op worden gezegd.

Tegenwoordig vind ik € 100,- (vaak ook al € 150) voor een half uur behoorlijk aan de prijs. Soms krijg je dan slechte kwaliteit. Dit niet te lang, dat niet te lang en meer van dat soort praat. Puntje bij paaltje ben je nog geen eens 15 min van een half uur aan de gang en sta je na 20 min al weer buiten.

Dus ik durf daarom best om korting te vragen.

De gemiddelde persoon moet minimaal wel 5 a 6 uur werken voor € 150,-
ALs je een grote uitgave doet bv het kopen van een huis, of een auto dan zou ik vragen kunnen we over de prijs nog speken?

Zelf zou ik dat pas doen wnr ik al een paar auto´s bij die auto handelaar gekocht heb. Of een pakket prijs maken.

Maar ik ga dat niet doen in de schoen winkel tandarts ofz of bij een bedrag van 150€

Oke ja je hebt mss meer iets meer bespaard.
 
Bij de privé ontvangende dvp's die ik graag bezoek hoef ik niet eens een poging te wagen om over de prijs te onderhandelen of over gratis verzoekjes te beginnen. Zodra ik dat doe sta ik gelijk te boek als "cheap/difficult client" en kom nergens meer binnen. 😅 Sta liever bekend als "good client" waarbij de rode loper voor me wordt uitgerold. 😍 Liever een goede reputatie als betrouwbare klant dan op een paar schamele tientjes bespaard te hebben.
 
Ik onderhandel niet over de prijs. Ik betaal het of ik ga niet. Zijn een aantal vaste dames die vorig jaar prijs verhoogd hebben. Ga niet vragen of ik voor de oude prijs mag langskomen, kan me voorstellen dat dit de kwaliteit van de date niet ten goede komt. Dames hebben mss ook te maken met stijgende kosten?
 
toch zeker niet bij een dvp, maar de aankoop van een 2 dehands auto via marketplace ofz kan het wel vind ik.
Ik deed het laatst nog in de winkel. Jurk was origineel €130, afgeprijst €60 en voor €10 uiteindelijk meegekregen omdat er makeup vlekken op zaten, het was een witte jurk dus vrij zichtbaar.

Die zijn natuurlijk makkelijk weg te krijgen maar zie maar eens iemand te vinden die dat voor €60 gaat doen. 😂
 
Ik deed het laatst nog in de winkel. Jurk was origineel €130, afgeprijst €60 en voor €10 uiteindelijk meegekregen omdat er makeup vlekken op zaten, het was een witte jurk dus vrij zichtbaar.
op de meeste dvp's die ik bezocht heb zaten ook make-up vlekken, dus ik ga deze strategie maar eens proberen, dank je Noortje
 
Minder betalen is een keuze, het spreekwoord 'alle waar is naar zijn geld' heeft een oorsprong.

Dit topic was trouwens niet bedoeld om over afdingen te gaan, het onderwerp is bedelen. Dat is niet voorbehouden aan één bedrijfstak; ik was it-consultant en de keren dat kennissen om gratis advies kwamen zijn ontelbaar, inmiddels met pensioen maar 'dat' stopt niet. Idem voor een vriendin die afstudeerde als dierenarts en bij iedereen werd 'uitgenodigd' om even naar de hond/kat/konijn/salamander te kijken. Vaak worden dan,om het bedelen te verhullen, er mooie termen als Pro Bono of Vriendendienst gebruikt.

Dit was mijn duit in het zakje, pun intended. 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan