Algemeen Geschiedenis prostitutie Den Haag

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik kan me nog goed herinneren dat na de invoering van de Euro de prijs in de Geleen wel snel tot mijn schrik naar E50 ging. Misschien was ik er een half jaartje niet geweest. En ik zocht altijd de beste op 😉. In de Doublet was de prijs toen F25 maar ik kan me niet herinneren dat de prijs toen E15 werd maar E25. Logisch eigenlijk want vlg. de dames was in tientallen jaren de prijs bijna onveranderd terwijl door inflatie F25 een stuk minder waard werd. Maar hier geldt ook de wet van vraag en aanbod en samen met andere zaken nam de leegstand fors toe.
Destijds was een half uurtje Hfl. 200 en een uurtje in de Geleen al gauw Hfl. 400. Met de invoering van de € werd dat €200, voor een uurtje, oftewel Hfl. 440. Nu lijkt me een uurtje nog steeds max. €200.
 
Dat is niet waar er is een periode van tussencalculatie geweest hoor.
Wanneer was dat, ik kan me niet herinneren dat ik in de 80'er en 90'er jaren (oh, wat lang geleden!) meer dan F25 in de Doublet en F50 in de Geleen heb betaald voor p+n. Dan had je geen wisselgeld nodig. Of misschien had een ik een voorkeursbehandeling😉. In de Doublet klaagden de dames in die jaren dat er soms al voor F15 werd gewerkt. Pas na de invoering van de Euro waren er in de Doublet meerdere prijsverhogingen.
En F100 in de Geleen voor een half uur, ik kon meestal zo'n 20 minuten voor F50 bij mijn vaste dames tijdens stille uren.
Oh ja, in de Poeldijksestraat (ach ja, helaas) was het altijd F35, soms F25 als het wat minder liep.
 
Volgens CBS https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/prijzen-toen-en-nu is FL 25,- uit 1996 met inflatie correctie gelijk aan EU 20,- in 2022. Heb wel het gevoel dat inflatie veel hoger is dan wat CBS hier toont...
Dat is maar 10% inflatie in 20 plus jaar moet zeker 40 tot 50 procent zijn ,huizenprijzen zijn met 100% gestegen ,mensen betalen zijn 25 tot 30 % aan wonen dat is al min 25% inflatie.
inflatie is Diefstal maar komt de roverheid goed uit.
 
Ben al heel lang weg uit het Haagse. Buiten de hier vaak genoemde straten Poeldijksestraat, Naaldwijksestraat, Doubletstraat, Geleenstraat, Hunsestraat, waren er verspreid nog een aantal straten waar in de zestiger jaren (!!!!) ook raamprostitutie was. Meestal maar een of enkele ramen. Ik herinner me de volgende straten: Scheldestraat, Reggestraat, Nieuwe Haven, Boomsluiterskade, Uilebomen, Lamgroen, Ververstraat, Spui, Bierstraat, Kranestraat, Bierkade, Groenewegje, Rozemarijnstraat, Katerstraat, Nieuwe Molstraat, en een zijstraat van de Korte Poten: de Koediefstraat. Wat een tijd, zo lang geleden, maar onvergetelijk. Heb er wat voetstappen liggen......
 
Een hele Leuke reactie @caco47 ,

Lijkt me tof indien je wat verhalen uit die goeie ouwe tijd wilt vertellen aan ons.

Ben benieuwd wat je bijvoorbeeld betaalde voor je eerste wippie , wanneer dat was en met wie.
Wellicht was betaalde sex zonder cd vrij normaal ?

Waarschijnlijk zaten er toendertijd enkel Hollandse/Haagse dames en waar je nog voor " 2 joetjes" terecht kon, of lagen de prijzen in de zestiger/zeventiger jaren al hoger ?

Nogmaals : het lijkt me leuk om te lezen over "vroeger".
 
Laatst bewerkt:
@el niño mimado! Ja, Oog in 't Zeilstraat ook een enkel raam. Er was bijna in elke zijstraat wat te beleven daar bij de Paviljoensgracht. 't Is al weer zo lang geleden.......
Er zullen hier op het forum, nog wel wat meer krasse knarren zijn, die wat over die tijd kunnen vertellen. Ik heb zelf nog net de Poeldijksestraat meegemaakt, maar toen al waren sommige panden gesloten.
 
Wanneer je aan het terugdenken bent, komt er toch nog weer van alles boven drijven! De Oog in 't Zeilstraat werd al genoemd, maar ook op het Oranjeplein waren een paar ramen en een souterrain. Op het Oranjeplein werd ook wel getippeld 's-avonds, net als op de (oude) Turfmarkt/Wijnhaven en op de Stille Veerkade. Ook waren er straten waar wat dames gewoon in de deuropnening stonden om klanten binnen te halen. Ik denk hier aan de Nieuwe Haven, de Nieuwe Molstraat, de Van der Duynstraat en de Van Limburg Stirumstraat.
Wat betreft oude herinneringen verder moet ik diep in m'n geheugen graven. M'n eerste kennismaking met prostitutie was rond 1960, toen een (wijs) schoolvriendje me meenam naar de Geleenstraat/Hunsestraat. Een paar keer door deze straten gelopen tot we werden weggestuurd door een van de dames, die ons kennelijk en terecht te jong vond om daar rond te struinen.
M'n eerste wip (waarover werd gevraagd) was rond 1965 in de Naaldwijksestraat. Een wat oudere dame links vooraan (gerekend vanaf de Parallelweg) die me voor 15 gulden (!!) wat wegwijs heeft gemaakt. Was dat nou alles??? In die periode veel gewandeld, wel kijken niet kopen, zoveel zakgeld had ik nou ook niet als scholier. Gelukkig had ik in die tijd een vriendinnetje, die er wel van hield....om het maar zo te zeggen, dus kwam niets tekort.....als haar ouders weg waren!
Een mooie herinnering aan de politiecontroles in de Doublet in de zestiger jaren. De Haagse politie beschikte naast een aantal dikke Mercedessen ook over een aantal Jeeps (jieps) waarmee ze ook patrouilles reden door oa. de straten. In de Doublet zaten op mooie dagen sommige dames niet achter de ramen, maar op straat in de vensterbank. Kennelijk mocht dit niet, want als er een dan een politiewagen de straat in reed werd er om te waarschuwen door de dames geroepen: Jiep, jiep!!! en daarna gingen ze voor korte tijd naar binnen om even later weer rustig in de vensterbank te gaan zitten.... Op zo'n mooie zomeravond was de ijsboer vaak aanwezig (niet alleen in de Doublet, maar ook in de Poeldijksestraat) en deed goede zaken met de wandelaars en de dames.
Als weer wat herinneringen te boven komen meld ik me wel hier.
 
Wanneer je aan het terugdenken bent, komt er toch nog weer van alles boven drijven!

Zo te zien waarderen velen jouw belevenissen en dat is niet raar want het is ook hardstikke leuk wat je vertelt : met een beetje fantasie zie ik het zo voor me ......

Hopelijk ga je flink terugdenken en geef je ons nog veel meer "leesvoer" ....... ik heb wel honger..

Ben reuze benieuwd
 
Laatst bewerkt:
Herinneringen. In de zeventiger jaren een brave huisvader geworden, verhuisd en tot in de negentiger jaren samen met echtgenote en kinderen door het leven gegaan. Na scheiding het rosse leven opgezocht (noodgedwongen, zullen we maar zeggen) en kwam zodoende af en toe ook weer in het Haagse terecht. Meestal naar de Poeldijksestraat en de Doubletstraat. De Geleen-/Hunsestraat was wel leuk, maar de prijzen waren daar niet overeenkomstig de mogelijkheden van mijn beurs in die periode.
Als ik er dan een avond rondliep, toch weer genoten van de sfeer en m'n keuzes gemaakt. Zo was er vooraan in de Naaldwijksestraat (1e rosse raam vanaf de Parallelweg links) kort een heel mooi meisje van nog geen twintig jaar, denk ik. Ik heb best geduld, maar om me aan te sluiten in een rij van wel vijf mannen was me te gek. Ben er die avond nog vaak naar teruggelopen, maar er bleef een lange wachttijd bestaan, jammer want ze was erg aantrekkelijk.
In de Poeldijksestraat rechts vanaf de Parelleweg (om het op z'n Haags te zeggen) zat halverwege een vrouw van midden twintig met lang zwart haar. Ik vond dat ze op Vicky Leandros leek. Ze had een redelijke klandizie en ben er een keer binnengestapt. Wat ik me er van herinner is, dat bij het wassen van mijn gereedschap, de vloerbedekking voor de wasbak al kletsnat was; mijn inmiddels blote voeten ook dus; niet bepaald lekker en hygienisch..... De service was absoluut niet, wat ik er mij van had voorgesteld. Ze heeft er nog jaren gewerkt, maar heb haar nooit meer bezocht, zonde van het geld!
Veel betere ervaring met Elsa vooraan rechts; die wist wat een klant toekwam. Heb haar enkele keren bezocht en steeds tevreden weer naar buiten. Als ik het goed heb, is ze nu nog steeds actief in de Doubletstraat?
Ook in die tijd, verderop aan de rechterkant later bij een vrouw van begin twintig binnengestapt. Zag er heel leuk uit. Heb haar kort gesproken aan de deur en ben naar binnen gegaan. Binnen bleek, dat ze stevig aan de griep was, met koorts enz. Heb het afgesproken bedrag betaald, het even aangekeken en weer naar buiten gegaan. Ze zal er die dag wel hebben gewerkt om toch de kamerhuur bij elkaar te kriigen? Zielige ervaring, die ik nooit ben vergeten. Ook dat kon je gebeuren in de rosse buurt. Weet nog wel, dat ik later die dag, bij een andere vrouw ben binnengestapt, dat maakte de dag toch weer goed.....
 
Met interesse de posts van Caco47 gelezen. Tja, de goeie ouwe tijd toen er nog 7 in een sixpack zaten…

Maar goed, zonder al te nostalgisch te worden ben ik wel van mening dat Den Haag op wandelgebied veel heeft ingeleverd. Mijn eerste ervaring was in '81 met "Mary", een toentertijd bekende dame op het Groenewegje. Geen idee meer op welk nummer zij zat maar het zal in de 120-130 reeks zijn geweest. De eerste keer zo zenuwachtig als wat maar daar ging zij toen goed mee om. Alles was met condoom en extra's zoals tongzoenen en beffen zat er niet in. Ik kan me nog goed herinneren dat de prijs fl. 50,00 was en ik had toen begrepen dat die prijs ook door de meeste dames werd gehanteerd.

Een stukje verder naar de Stationsweg zat een nogal gezette dame met een mega kont. Ook eens binnen geweest om te kijken wat het was, maar dat was niets voor mij. Ik meen me te herinneren dat deze dame de paashaas werd genoemd omdat ze altijd een doek om haar hoofd had en de punten van de knoop zaten altijd aan de bovenkant van haar hoofd net als de oren van een konijn. Aan de overkant van het Groenewegje, de Dunne Bierkade zaten ook nog wat dames, maar daarover later meer.
 
Ben al heel lang weg uit het Haagse. Buiten de hier vaak genoemde straten Poeldijksestraat, Naaldwijksestraat, Doubletstraat, Geleenstraat, Hunsestraat, waren er verspreid nog een aantal straten waar in de zestiger jaren (!!!!) ook raamprostitutie was. Meestal maar een of enkele ramen. Ik herinner me de volgende straten: Scheldestraat, Reggestraat, Nieuwe Haven, Boomsluiterskade, Uilebomen, Lamgroen, Ververstraat, Spui, Bierstraat, Kranestraat, Bierkade, Groenewegje, Rozemarijnstraat, Katerstraat, Nieuwe Molstraat, en een zijstraat van de Korte Poten: de Koediefstraat. Wat een tijd, zo lang geleden, maar onvergetelijk. Heb er wat voetstappen liggen......
Je hebt dus gouden tijden meegemaakt daar achter de duinen.
 
@rooibos. De dikke dame die je bedoelt zat op het Groenewegje eerste huis voorbij de Abraham Amptstraat richting Wagenbrug. Was niet mijn type, dus alleen maar gezien.

Ik merk dat @caco47 een veteraan en een kenner is. Dank voor " jogging my memory" mbt de paashaas. Je hebt gelijk dat deze dame een stukje vóór Mary op het Groenewegje zat en niet erna. Zij was ook niet mijn smaak maar wilde het gewoon een keer meemaken. Been there, done that…

Nadat Mary een tijdje mijn "vaste" dame is geweest, was ik toch wel nieuwsgierig geworden naar hoe het met de andere dames zou zijn. Zoals Caco47 al meldde, was er begin jaren 80 genoeg om uit te kiezen. De eerste waar mijn keuze op viel was aan de overkant van waar Mary zat op de Dunne Bierkade. Daar zat een dame die meer naar mijn smaak was. Mary's lichaamsbouw is te omschrijven als mollig, terwijl de dame aan de overkant meer volslank maar met de rondingen op de juiste plaatsen genoemd kan worden. Zij bleek een vriendin van Mary te zijn en als beiden het rustig hadden, zaten ze gezellig met elkaar te praten aan de telefoon.
Maar goed, ik kwam er op een gegeven moment achter dat deze dame (Karin) in het wereldje van de wandelaars bekend stond als "de bolknak", vanwege haar voluptueuze vormen. Geruime tijd is Karin mijn vaste dame gebleven, mede vanwege de bekende "klik" en op een gegeven moment was PZC en beffen (wat zij op een gegeven moment zelf voorstelde) een deel van "het programma".
Verderop op de Dunne Bierkade, richting Paviljoensgracht, zat o.a. een wat oudere en vrij lange dame met een paar lekkere grote tieten waar ik wel eens ben binnengestapt als ik rondreed en Karin lang bezet of vrij was. In het Oog in 't Zeilstraat zaten ook een aantal dames. Ik ben daar ook nog wel eens bij een dame naar binnen gestapt en ofschoon alles toen met condoom ging, heb ik bij deze (Hollandse) dame schaamluis opgelopen. Daar beschermd een condoom natuurlijk niet tegen 😂🤣
Maar Karin was toch wel mijn favoriet van het moment.
 
Caco47 had de Scheldestraat al genoemd maar ik meen me te herinneren dat vanaf de Pletterijstraat zowel vlak vóór als in de eerste straat rechts (Dommelstraat) ook wat dames werkten. Ik had al eerder geschreven dat toentertijd het standaard bedrag voor een wip fl.50,00 bedroeg en voor fl.100,00 kon je zeker een uur blijven en kreeg je ook "extra's". Inmiddels had ik wat meer ervaring bij wat meer dames opgedaan en dus ook de dames werkzaam in de Scheldestraat en Dommelstraat. Op de hoek van deze straten, zat op de eerste etage een dame met een verschrikkelijk heerlijk lichaam en mooie en flinke borsten. Het grote minpunt van deze dame was dat ze hele grote en uitpuilende ogen had. Ze stond daarom ook in het wereldje bekend als "visoog". Nadat ik een paar maal mij haar was geweest, kreeg ik steeds meer vrijheid en tongzoenen en pzc waren inmiddels standaard geworden tijdens een afspraak van 30 min voor fl. 50,00. Ik meen dat in 1982 het nieuwe bankbiljet van fl.50,00 (zonnebloem) werd geïntroduceerd. Toen ik kort na de introductie van de fl.50,00 biljetten weer eens een bezoek bracht aan mevrouw Visoog en een keer langer wilde blijven, betaalde ik met twee "zonnebloem" biljetten die ik op een tafeltje had neergelegd. Zij viel mij om de hals, zoende me gek, kleedde me uit en viel me aan. Was een ongekend gepassioneerde date en duurde ook bijna twee uur. Na de date ik naar huis, nog natrillend van de ervaring. Een tijdje later ging het weer kriebelen en dacht ik: laat ik visoog weer eens bezoeken. Ik naar de Schelde/Dommelstraat. Bij haar aangekomen naar boven en toen ik binnenstapte begon ze er gelijk over dat ik haar nog fl. 100,00 schuldig was want ik was twee uur gebleven en had maar voor één uur betaald. Wat was het geval: toen zij in het schaarse licht de twee biljetten op het tafeltje zag, ging ze ervan uit dat het twee biljetten van fl.100 ipv twee biljetten van fl.50 waren. Ik heb toen maar de gevraagde fl.100 betaald en heb meteen rechtsomkeert gemaakt omdat ik niet genoeg geld meer bij me had voor een wip🤔🥲
 
@rooybos. Je hebt gelijk het was de Dommelstraat, niet de Reggestraat. Heb niet goed gekeken op google maps.....sorry. Als je vanaf de Scheldestraat rechtsaf ging de Dommelstraat in had je direct rechts een paar ramen. Achter het tweede(?) raam zat een heerlijke vrouw met zwart haar en in een tijgervel........ Prachtig om te zien. Ik weet van een andere wandelaar in die tijd, dat hij regelmatig bij haar op bezoek ging en er altijd enthousiast over vertelde. Heb haar zelf niet bezocht, was niet mijn type.
Tegenover de Dommelstraat in de Scheldestraat op de eerste verdieping was ook een rosse raam, waarschijnlijk bedoel je deze vrouw? Inderdaad in de Scheldetraat voor de Dommelstraat rechts waren ook een paar ramen... Als je erover gaat nadenken dan komt er steeds weer wat bovendrijven........nogmaals mooie tijd toen. Wat een keuze. Heb er te weinig gebruik van gemaakt, helaas. Maar ja, zoals ik al in m'n eerste reactie heb aangegeven had ik een vriendinnetje waar het feest was als haar ouders er niet waren.
 
Poedijkse,.1986
...wat een tijd.
Aan de linker kant gezien vanaf de hoefkade aan het einde van de straat zat op de B.G. een Argentijnse met de naam Maria,.,...Knappe meid toen 25/26.
Pijpen was zc en goed.
Zij stond niet toe dat je haar kutje neukte en ook niet Met of zonder want ze gebruikte geen pil.
Zij wilde alleen anaal geneukt worden.
En niet met Condoom
Gewoon Zc
30 Gulden,.....Was echt een beest
 
Laatst bewerkt:
Tegenover de school zat een petite van ongeveer 25.....angela.
Echt een lekkere,lang zwart haar,c cup hard ,45 kg.
Ik zag haar voor t eerst,.,.t was rond 19:00 in de Poelie.
Ff praten,...Ik zei,..Uurtje 50 gulden?
Bueno zei ze,...
Ik Bleek haar eerste klant ooit :)
Alles gedaan zc,....
Ik wilde haar kontje pakken maar dat had ze nog nooit gedaan.
Beetje overgehaald,....toch maar doen.
Ze werd helemaal wild ervan en vingerde zich klaar.
Even gerust,....viel ze in slaap.
Dus Ik ook ff geslapen :)
Werd Ik om 22:30 wakker,zij sliep nog.
Wakker gemaakt,..... nog een keer geneukt,.....
Weggegaan,....zij ging slapen.
Weekje later,....weigerde zij mij gewoon ,..
4 maanden later riep ze mij en Ik zei ,Ja wat?
Morgen ga Ik naar huis,.....
Jij Was m,N eerste,....Jij moet mn laatste zijn.
Mocht alleen niet zc.
Ik wilde alles zoals de eerste keer :)
Ok zei ze,.... Ze viel wederom in slaap.
Nooit meer gezien ,Maar nooit vergeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan