Algemeen Geschiedenis prostitutie Den Haag

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Interessante foto, verscherpt en ingekleurd nog interessanter. Echt nog een vervallen achterbuurtje zoals de meeste rosse buurten vroeger waren. Richting Rietveldstraat, nog niet afgesloten door een muur. Geremasterd, verscherpt met Snapseed en ingekleurd met Colorize. Spiegel deze foto naar je tv, dan komt een oude tijd weer tot leven.
Zullen ze last van muizen gehad hebben ? 😂
 
In dat filmpje van volgens mij arie : de wallen op pad. Zegt hij dat de dames na hun dienst sliepen in de kamer. Dan kregen ze nieuwe lakens en sliepen ze daar. Dat dat kon in die tijd. Snap dat het die dames een hoop geld en geregel scheelt als ze gewoon in de kamer kunnen slapen. Er is een bed wastafel en in het pand een douche en toilet . Waarom mag dat nu niet meer zou je denken dan
 
In 1978 zullen er weinig Oostblokdames gezeten hebben...
In de 80er jaren een Russische. Die had bijna het Olympisch biathlon team gehaald!
Interressante carriere switch vond en vindt ik nog steeds.
Vrij klein, niet zo slank, maar wat was ik geil! Met alleen mijn broek naar beneden, en mijn handen onder haar wollen trui, hartstochtelijk staand geneukt. Had ook lekker kleien zachte borstjes.
Toen zaten er ook nog geen condooms in de weg.
 
In het begin van de 80er jaren, volgens mij ook vrijwel geen latina's. Die kwamen geloof ik pas vanaf het moment dat de straten voetgangersgebied werden. De Geleen ging dacht ik op 1 januari 1986 dicht voor autoverkeer.
 
In het begin van de 80er jaren, volgens mij ook vrijwel geen latina's. Die kwamen geloof ik pas vanaf het moment dat de straten voetgangersgebied werden. De Geleen ging dacht ik op 1 januari 1986 dicht voor autoverkeer.
Geen Latina's in de jaren 80????
Je zal alle z.amerikaanse 1€ moeten geven die ik destijds genoikt heb,... :)
 
Geen Latina's in de jaren 80????
Je zal alle z.amerikaanse 1€ moeten geven die ik destijds genoikt heb,... :)
Ik schreef niet "geen". Ik schreef vrijwel geen. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik in het begin van de 80er jaren, in de Geleen en Rivierenbuurt en op het Groenewegje wandelde. Daarna meer naar privehuis ontvangst overgestapt. De Doublet af en toe en de Poeldijkse helemaal niet. Ik denk dat in de Poeldijksestraat meer latina's zaten.
 
Als ik meer tijd heb ga ik nog een keer dit hele topic lezen, maar omdat de oudere garde het altijd over de poeldijkse straat heeft ging ik eens googelen waar dat lag ten opzichte van de Geleen en Doublet en kon het niet vinden.

Pas na wat speuren hier zag ik een post van @Paulus waarin stond 'tegenwoordig wolterbeekstraat'.

Waarom is die straat naam eigenlijk veranderd?
Om als gemeente een straat weer met een schone lei te kunnen laten beginnen? Weet iemand dat?
 
Als ik meer tijd heb ga ik nog een keer dit hele topic lezen, maar omdat de oudere garde het altijd over de poeldijkse straat heeft ging ik eens googelen waar dat lag ten opzichte van de Geleen en Doublet en kon het niet vinden.

Pas na wat speuren hier zag ik een post van @Paulus waarin stond 'tegenwoordig wolterbeekstraat'.

Waarom is die straat naam eigenlijk veranderd?
Om als gemeente een straat weer met een schone lei te kunnen laten beginnen? Weet iemand dat?
Dat klopt inderdaad! Met het sluiten van de Poeldijkse verdween de raamprostitutie uit de schilderswijk/stationsbuurt. Mede omdat er best dure koophuizen kwamen, verdween de naam Poeldijksestraat.
 
De hele Poeldijksestraat is trouwens gesloopt (op een paar panden aan het eind van de straat, hoek Parallelweg na sorry, ik kijk verkeerd. Aan het BEGIN van de straat, hoek Hoefkade na). En daarna weer met nieuwbouw opgebouwd als Wolterbeekstraat. Dus elk spoor van het prostitutieverleden is uitgewist.
Ik weet niet zeker of er in de panden aan het begin van de straat die er nog staan destijds rode ramen waren, ik dacht het niet, maar kan me vergissen.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk info guys.

Ik had geen idee en dacht: Ik ga Poeldijksestraat eens googelen en er kwam niets naar voren.

Best heftig: Niet alleen een wijk saneren, maar zelfs de naam van de straat wijzigen.

Hoewel: Als iemand zou vragen waar ik woonde en ik zou zeggen Doubletstraat of Geleenstraat dan zouden ook wel wat mensen met hun ogen rollen haha....
 
Duidelijk info guys.

Ik had geen idee en dacht: Ik ga Poeldijksestraat eens googelen en er kwam niets naar voren.

Best heftig: Niet alleen een wijk saneren, maar zelfs de naam van de straat wijzigen.

Hoewel: Als iemand zou vragen waar ik woonde en ik zou zeggen Doubletstraat of Geleenstraat dan zouden ook wel wat mensen met hun ogen rollen haha....
Het verlengde van de Geleenstraat heet Vechtstraat, maar heette vroeger ook Geleenstraat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan