Gewijzigd wetsvoorstel regulering sekswerk in consultatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Waarom denk je dat zoiets als een vergunning bestaat?
Beste Rimon....er bestaat geen vergunning voor thuisontvangst......Dus die zijn dus niet aan te vragen.... Nogmaals.....er bestaan alleen vergunningen voor het exploiteren van een sexbedrijf zoals ramen, clubs ect. Als die thuisvergunning wel zou bestaan, dan zouden die ook wel aangevraagd worden. En juist dat is de reden dat sommige gemeenten het thuiswerken gewoon toestaan. Een voorbeeld is Assen maar er zijn nog 2 of 3 gemeenten die het zo doen.

En het hebben van een vergunning is niet gelijk aan belasting betalen. Dat zijn twee verschillende instanties die daar apart over gaan. Prostitutie is legaal (punt) en het werken op een vergunde locatie is gebonden aan de (1) de locatie en (2) de exploitant. Dus niet aan een dame die daar werkt. De dame kan van stad naar stad reizen en heeft geen vergunning nodig. Alleen de locatie (de club/raambedrijf) dient een vergunning aan te vragen.
 
Waarom denk je dat zoiets als een vergunning bestaat? juist om illegaliteit tegen te gaan. En dat is juist wat de dvp's niet willen want als ze een vergunning nodig hebben betekent dat ze ook belasting moeten betalen en dat willen ze niet. Privehuizen en raamdames betalen toch ook netjes belasting waarom prive-ontvangst dames dan niet? Lees even hieronder ook al is prostitutie legaal zelfstandig werken zonder vergunning is verboden met andere woorden de dames zijn dus wel degelijk illegaal bezig. Dat ze op dit moment vrijspel hebben en illegaal geld mogen verdienen vind ik dus raar.

Ik begrijp je verwarring. Dit ontstaat doordat de overheid soms bewust de term 'illegaal' gebruikt in beleidsstukken, terwijl dit feitelijk onjuist is. Vooral christelijke politieke partijen zijn tegen sekswerk en hanteren graag termen als 'illegaal'. Ze koppelen ook vaak ten onrechte 'mensenhandel' aan sekswerk, terwijl dit niets met sekswerk te maken heeft. Onder het voorwendsel van het 'aanpakken van misstanden in de sector' streeft het politieke beleid ernaar om sekswerkers te stigmatiseren, marginaliseren en criminaliseren, in een poging sekswerk zoveel mogelijk te laten verdwijnen.

Sekswerk is in Nederland een legaal beroep. Veel gemeenten eisen een minimale leeftijd van 21 jaar om dit werk te mogen doen en ze eisen een werkvergunning als administratieve maatregel om sekswerk binnen hun gemeente te reguleren. In de praktijk betekent dit vaak dat zij sekswerk zoveel mogelijk willen ontmoedigen. Sekswerkers kunnen dikwijls geen vergunning krijgen en zijn daardoor genoodzaakt om bij exploitanten van sekswerkbedrijven te werken, die hierdoor veel macht hebben. Dit resulteert in een zwakke onderhandelingspositie voor sekswerkers. Sekswerkers die niet bij sekswerkbedrijven willen werken, zijn dan genoodzaakt om zonder vergunning te werken of helemaal af te zien van het werk. Gelukkig zijn er diverse sekswerk-positieve gemeenten waar sekswerk zonder vergunning is toegestaan.

Deskundigen op het gebied van sekswerk geven al jarenlang aan wat er nodig is om de werkomstandigheden te verbeteren en misstanden in de sector te voorkomen. Tot nu toe neemt de overheid deze adviezen nauwelijks ter harte. Als je hier meer over wilt weten, raad ik je aan de argumenten en bezwaren te lezen op de websites van deze deskundigen en als start de laatste consultatie Nota van Wijziging WRS.

Je kunt het hier vinden: https://www.internetconsultatie.nl/wijzigingreguleringsekswerk/reacties

Dit alles staat los van het al dan niet betalen van belastingen. Iedereen kan inkomsten aangeven, en veel sekswerkers zonder vergunning betalen gewoon belasting over hun inkomsten. Door te suggereren dat alle sekswerkers geen belasting betalen, draag je bij aan de stigmatisering van sekswerk en daarmee aan het ongunstige klimaat in Nederland op dit gebied. Je wordt dan onderdeel van het probleem.
 
Waarom denk je dat zoiets als een vergunning bestaat? juist om illegaliteit tegen te gaan. En dat is juist wat de dvp's niet willen want als ze een vergunning nodig hebben betekent dat ze ook belasting moeten betalen en dat willen ze niet. Privehuizen en raamdames betalen toch ook netjes belasting waarom prive-ontvangst dames dan niet? Lees even hieronder ook al is prostitutie legaal zelfstandig werken zonder vergunning is verboden met andere woorden de dames zijn dus wel degelijk illegaal bezig. Dat ze op dit moment vrijspel hebben en illegaal geld mogen verdienen vind ik dus raar.
Er bestaan geen vergunningen voor privéontvangst, er word op gemeentelijk niveau bepaald of dat wordt gedoogd of niet. Daarnaast is de weerstand onder sekswerkers niet vanwege de belastingplicht, maar de verplichte registratie met naam en toenaam in een landelijke database. De Wrs, oftewel Wet Regulering Sekswerk, legt een landelijke registratie aan waarin aanvragers worden opgenomen. Ook als je vergunning wordt afgewezen blijf je in dit register bestaan. Dit is een potentiele tijdbom, namelijk als gegevens uit het register lekken, danwel door verkeerd handelen, danwel door digitale criminaliteit, zijn de gevolgen voor de sekswerkers niet te overzien. Dat kan voor sekswerkers persoonlijk verstrekkende gevolgen hebben. Denk dan aan het verkrijgen van een hypotheek, bankzaken, kwetsbaar voor afpersing en doxxing. En aangezien de rijksoverheid op zijn zachtst gezegd twee linkerhanden heeft als het gaat om ICT, kun je op je vingers uitfluiten dat dit op termijn gruwelijk fout gaat.

Daarnaast blijkt de rijksoverheid ook enorm incompetent bij het afhandelen van digitale lekken en foute algoritmes, dat is inmiddels wel gebleken. Dus er is een fuck up van jewelste in de maak met het vergunningenstelsel Wrs en WGTS (Wet Gemeentelijke Toezicht Seksbedrijven). Daar zit de vrees bij sekswerkers en terecht overigens. Dat heeft niets te maken met geen belasting willen betalen, maar met gebrekkige, slechte of ontbrekende wetgeving.
 
Beste Rimon....er bestaat geen vergunning voor thuisontvangst......Dus die zijn dus niet aan te vragen.... Nogmaals.....er bestaan alleen vergunningen voor het exploiteren van een sexbedrijf zoals ramen, clubs ect. Als die thuisvergunning wel zou bestaan, dan zouden die ook wel aangevraagd worden. En juist dat is de reden dat sommige gemeenten het thuiswerken gewoon toestaan. Een voorbeeld is Assen maar er zijn nog 2 of 3 gemeenten die het zo doen.

En het hebben van een vergunning is niet gelijk aan belasting betalen. Dat zijn twee verschillende instanties die daar apart over gaan. Prostitutie is legaal (punt) en het werken op een vergunde locatie is gebonden aan de (1) de locatie en (2) de exploitant. Dus niet aan een dame die daar werkt. De dame kan van stad naar stad reizen en heeft geen vergunning nodig. Alleen de locatie (de club/raambedrijf) dient een vergunning aan te vragen.
Starten als zelfstandig prostituee

Iedere ondernemer die in Nederland voor zichzelf begint, moet een aantal zaken regelen. U moet zich bijvoorbeeld inschrijven bij de Kamer van Koophandel (KVK). Dit geldt ook voor sekswerkers.

1. Bereid uw inschrijving bij KVK voor

Voordat u zich inschrijft bij KVK kunt u online al een inschrijfformulier invullen. U moet dan een privéadres en een bezoekadres invullen. Als u thuis gaat werken, dan kan dit hetzelfde adres zijn. Ook heeft u een burgerservicenummer en een bedrijfsnaam nodig.

2. Schrijf uw onderneming in bij KVK

U moet uw onderneming inschrijven in het Handelsregister van KVK. KVK geeft uw gegevens door aan de Belastingdienst. U hoeft uw onderneming niet apart bij de Belastingdienst aan te melden. Als de Belastingdienst u als btw-ondernemer opneemt in de administratie, krijgt u uw omzetbelastingnummer en uw btw-identificatienummer (btw-id).



3. Check of u een vergunning nodig heeft

Wanneer u start als zelfstandig sekswerker, dan kan het zijn dat u een vergunning moet aanvragen bij uw gemeente. De gemeente bepaalt waar u mag werken en waar niet. Vraag dit dus na bij de gemeente waar u gaat werken.

4. Betaal belasting en btw

Omdat u werkt moet u belasting betalen over wat u verdient. Het maakt niet uit waar u werkt. Ook moet u btw betalen. Behalve als u weinig geld verdient. Dan kunt u gebruikmaken van de kleineondernemersregeling. U moet dan wel aan de voorwaarden voldoen.

5. Zorg voor een goede administratie

U bent verplicht een eigen administratie bij te houden van uw inkomsten en uitgaven als u werkzaam bent als zelfstandige. Zorg dus dat uw administratie voldoet aan de eisen. U moet bijvoorbeeld duidelijk laten zien hoeveel belasting u moet betalen of hoeveel btw u terugkrijgt.

Duidelijk toch je moet ingeschreven staan bij KVK en dat doen de meeste dvp's niet en dat mag niet dus zijn ze illegaal bezig omdat ze geen belasting en btw betalen. En in sommige gemeentes moet je een vergunning aanvragen dus wat jij zegt dat er geen vergunningen bestaan voor thuisontvangst is niet waar.
 
Laatst bewerkt:
Goed geschreven stukjes. Beide een compliment waard ! @Gelaarsde kat en @VixenandherStag Helemaal mee eens en ik merk dat jullie je beide serieus hebben verdiept in dit onderwerp.
Ik heb dit van dichtbij meegemaakt in een werkgroep het speelt al langer -2019- Het Kabinet is bezig met regelgeving om sekswerk vanuit huis toe te staan door het hele land. Alleen die regelgeving is nog behoorlijk vloeibaar. Er is nog geen concreet iets, wetgeving hierover wordt z.s.m. niet verwacht. CU heeft forse bezwaren. En ook Gemeentes willen meer handvatten om te kunnen handhaven wanneer een DVP zich in woonwijk huisvest en er is overlast. Op dit moment hebben Gemeentes geen stok achter de deur, behalve dat ze voor de muziek uitlopen en het gedogen. Dit weer tot afgrijzen van CU, doordat hen coalitie partner zijn houden ze dit al geruime tijd tegen. Vergelijk het maar hoe CSU in Duitsland met de Partytreff scene is omgegaan. Ook daar jaren erover mekkeren en tegenaan schoppen, totdat ze het lek boven hadden en in een mum van tijd de boel sloten.

Ik weet ook dat ze nog met ander dilemma zitten. Namelijk de dames uit Roemenie, Bulgarije, Hongarije, Polen etc. Wanneer dit in een woning gaat zitten legaal loop je tegen de volgende problemen aan. Voorbeeld: In Polen is het organiseren van prostitutie strafbaar, het uitoefenen niet. Dus de verwachting is dat Poolse DVP dames met pooier naar NL komen in getalen en dan woningen gaan betrekken. Saillant detail is ook dat je fiscale woonplaats heeft, heft meestal belastingen over al uw inkomsten wereldwijd, of u daar nu voor gewerkt heeft of niet. Zo DVP zal dit in Polen doen, hier betaalt ze geen inkomstenbelasting en verzekeringspremies in NL. En het mooie is in Polen betaald een DVP geen belasting. De verdiende Euro hier wordt daar omgezet in Zloty. Kortom die meiden lachen zich de krampen. Bruto = Netto voor hen. Politiek in NL weet dit ook.

En over de clubs, jij weet toch ook Cor hoe dat gaat? We hebben kunnen zien hoe het is gegaan met JP.
JP stopte in Den Haag met zijn club (reden kennen we) en wilde die in de ramsj doen en verkopen. Een potentiele gegadigde die wilde kopen kreeg geen vergunning. Later was nog een partij, zelfde verhaal.. bleek dat de Gemeente dwars lag en het niet zag zitten meer. En wat bleef erover? JP heeft die geschakelde panden verkocht aan een projectontwikkelaar, en de hele club is verbouwd naar appartementen.

Daarom dit speelt jaren op allerlei punten in de branche.
 
3. Check of u een vergunning nodig heeft
Rimon...lees nu gewoon eens wat meerdere mensen schrijven en probeer dat toch gewoon eens.
Ik weet het is allemaal ingewikkeld maar lees nu gewoon even wat @Gelaarsde kat en @VixenandherStag (en ik) schreven.

KvK gaat slechts over inschrijvingen en geeft enkele tips. Indien....dan, wanneer nodig....dan, informeer bij.... enz.
 
Laatst bewerkt:
Rimon...lees nu gewoon eens wat meerdere mensen schrijven en probeer dat toch gewoon eens.
Ik weet het is allemaal ingewikkeld maar lees nu gewoon even wat @Gelaarsde kat en @VixenandherStag (en ik) p loop 1353298-mirelaschreven.
Zolang de dames niet ingeschreven staan bij KVK zijn ze illegaal bezig omdat ze geen cent belasting betalen. Zij moeten net als wij ook belasting betalen en dat gebeurt bij veel dvp's niet dus zijn ze illegaal bezig.
 
En ook Gemeentes willen meer handvatten om te kunnen handhaven wanneer een DVP zich in woonwijk huisvest en er is overlast.

Poolse DVP dames met pooier naar NL komen in getalen en dan woningen gaan betrekken.

Een paar nuanceringen in je betoog.

De gemeentes hebben deze handvaten niet nodig en geven ook zelf aan dat DVP eigenlijk geen overlast geven als ze van huis uit werken.

… en, dat DVP uit Polen woningen gaan betrekken zal ook niet zo 'massaal' zijn. Dus, zal in de praktijk weinig relevant zijn.
 
Zolang de dames niet ingeschreven staan bij KVK zijn ze illegaal bezig omdat ze geen cent belasting betalen. Zij moeten net als wij ook belasting betalen en dat gebeurt bij veel dvp's niet dus zijn ze illegaal bezig.
Ik zie dat je niet serieus bent in je antwoorden en geen enkele moeite neemt om iets te begrijpen. Misschien goed om elders te trollen?
 
Ik zie dat je niet serieus bent in je antwoorden en geen enkele moeite neemt om iets te begrijpen. Misschien goed om elders te trollen?
Nu ben ik een trol omdat jij niet tegen de waarheid kunt. De dames betalen geen belasting en schrijven zich níet in bij kvk en dat vind jij allemaal kunnen terwijl het bij wet verboden is.
 
De dames betalen geen belasting en schrijven zich níet in bij kvk en dat vind jij allemaal kunnen terwijl het bij wet verboden is.
@Rimon , met alle respect voor jouw mening maar de feiten zijn echt anders. Het is jouw eigen aanname dat dames die niet ingeschreven zijn dan ook geen belasting betalen. Het stigmatiseren is nu juist zo slecht voor deze dames.

-Als dames werken in )bijvoorbeeld) een club, dan hoeven ze NIET in te schrijven bij de KvK. ( en gebruiken de "opting in" regeling). Dus betalen belasting maar staan niet ingeschreven.
-Alleen dames die werken als zelfstandige (bijvoorbeeld ramen) dan is in de meeste gemeenten inschrijving bij de KvK wel vereist maar hebben ze zelf !!!!GEEN VERGUNNING!!!! want ze werken in een vergund PAND!!!
-Dames die incidenteel aan thuisontvangst doen kun je het beste vergelijken met iemand die naast zijn andere werk, af en toe de tuintjes in de buurt onderhoud. Hij moet het verdiende geld opgeven als inkomen.

En nu ga jij iets anders beweren natuurlijk maar ik zou toch het stuk uit Het Parool even lezen en de reactie van Amnesty. Beide hebben een goed stuk geschreven over het huidige beleid in Nederland ?
 
Rimon, met alle respect voor jouw mening maar de feiten zijn echt anders. Het is jouw eigen aanname dat dames die niet ingeschreven zijn dan ook geen belasting betalen. Het stigmatiseren is nu juist zo slecht voor deze dames.

-Als dames werken in )bijvoorbeeld) een club, dan hoeven ze NIET in te schrijven bij de KvK. ( en gebruiken de "opting in" regeling). Dus betalen belasting maar staan niet ingeschreven.
-Alleen dames die werken als zelfstandige (bijvoorbeeld ramen) dan is in de meeste gemeenten inschrijving bij de KvK wel vereist maar hebben ze zelf !!!!GEEN VERGUNNING!!!! want ze werken in een vergund PAND!!!
-Dames die incidenteel aan thuisontvangst doen kun je het beste vergelijken met iemand die naast zijn andere werk, af en toe de tuintjes in de buurt onderhoud. Hij moet het verdiende geld opgeven als inkomen.

En nu ga jij iets anders beweren ?
Ten eerste heb ik het niet over alle prive-ontvangst dames, ik weet ook wel dat er dames zijn die ingeschreven staan bij KVK en netjes belasting betalen. Ik heb het over diegene die duizenden euro's per maand verdienen zonder één cent belasting te betalen daar heb ik het nu over. Dames die op dit moment zwart werken en niet ingeschreven staan bij KVK en dus niks aan de Belastingdienst betalen. En die in sommige gevallen in een gemeente ontvangen waar ze officieel een vergunning nodig hebben maar toch zonder vergunning werken daar heb ik het over. Ik heb het over dames die telkens van stad wisselen en hun woonadres niet opgeven en die in sommige gevallen meer dan 10.000 euro per maand verdienen. Wou je beweren dat deze dames legaal bezig zijn en dit werk incidenteel doen? Laat me niet lachen.
 
Laatst bewerkt:
Zolang de dames niet ingeschreven staan bij KVK zijn ze illegaal bezig omdat ze geen cent belasting betalen. Zij moeten net als wij ook belasting betalen en dat gebeurt bij veel dvp's niet dus zijn ze illegaal bezig.
Net als "wij" wel en "zij" betalen geen belasting. Lees nu eens wat je schrijft a.u.b.
 
Net als "wij" wel en "zij" betalen geen belasting. Lees nu eens wat je schrijft a.u.b.
Jij kunt deze dames blijven verdedigen maar jij weet dondersgoed dat de meesten illegaal werken dus snap ik je empathie voor hun niet. Waarom verdedig jij zwartwerkers omdat je toevallig een klant bent en je bij hun aan je trekken komt is dat het?
 
Laatst bewerkt:
Jij kunt deze dames blijven verdedigen
Nee ik ben voorstander van hetgeen Amnesty en mensenrechten organisaties willen! Dat zijn betere RECHTEN voor sexwerkers !

Dat is ook hard nodig zolang er mensen zoals jij dingen beweren die niet kloppen en het woord "illegaal"gebruiken als het gaat om een legale bezigheid.

En jouw bewering over zwartwerken is een eigen aaname. Dan moeten we uit de EU stappen en de grenzen sluiten voor dames uit het buitenland. Het ligt dus niet aan de dames maar aan foute regelgeving. Jammer dat je niet het stuk van Amnesty en Het Parool hebt gelezen. (en helaas ook niet de berichten van de andere schrijvers).
 
Een paar nuanceringen in je betoog.

De gemeentes hebben deze handvaten niet nodig en geven ook zelf aan dat DVP eigenlijk geen overlast geven als ze van huis uit werken.
De enige Gemeentes die het actief toestaan zijn: Assen, Lelystad, en Tilburg. Overige Gemeentes staan er nu nog een beetje dubbel in. Uiteraard hebben Gemeentes handvatten (tools) nodig bij wanneer het fout gaat. Landelijke politiek bouwt heus wel een escape in, anders kan je op basis van zo Wet niet handhaven.. iets wat ze nu ook niet kunnen. Een DVP in een woonwijk is dan bedrijfsmatig bezig als ZZP
… en, dat DVP uit Polen woningen gaan betrekken zal ook niet zo 'massaal' zijn. Dus, zal in de praktijk weinig relevant zijn.
Dan wel want dan ligt de weg open en is het legaal om in zo woning te trekken. Waarom zouden dames dan nog in een club, of raamprostitutie werken? Zo woning is en voelt voor hen een stuk anoniemer. Kijk maar eens hoe senang oostblok-dames zich voelen op een hotelkamer van v/d Valk, Bastion, Marriott etc. ze hebben eigen plekje wat comfortabeler is en goedkoper dan een club of raam huur per dag. In Polen vraagt een DVP 200 Zloty = €50 euro p/u. Hier kan ze €150 p/u vragen in NL. Keus lijkt mij gauw gemaakt. V/d Valk zit vol met die meiden gebeurt nu al op grote schaal, laat staan dat uit huis prostitutie dadelijk legaal wordt gemaakt. Ik ken zo telg uit die toekan familie, Het interesseert ze niet, ''ze betalen toch?'' ''nou dan behandelen we ze als iedere andere gast'' die lacht dit soort dingen gewoon weg. En bij v/d Valk moet je helemaal niet met belastingen aankomen. Dus als een DVP het niet betaald juichen ze het alleen maar toe. Hij vertelde mij ook dat ze op Curaçao DVP dames op de kamers hebben, meiden uit NL, Brazilië, Colombia, Venezuela. boeken daar kamers. Die hebben bijna allemaal hun heil gezocht tot hotels na het sluiten van Campo Alegre.
 
Ten eerste heb ik het niet over alle prive-ontvangst dames, ik weet ook wel dat er dames zijn die ingeschreven staan bij KVK en netjes belasting betalen. Ik heb het over diegene die duizenden euro's per maand verdienen zonder één cent belasting te betalen daar heb ik het nu over. Dames die op dit moment zwart werken en niet ingeschreven staan bij KVK en dus niks aan de Belastingdienst betalen. En die in sommige gevallen in een gemeente ontvangen waar ze officieel een vergunning nodig hebben maar toch zonder vergunning werken daar heb ik het over. Ik heb het over dames die telkens van stad wisselen en hun woonadres niet opgeven en die in sommige gevallen meer dan 10.000 euro per maand verdienen. Wou je beweren dat deze dames legaal bezig zijn en dit werk incidenteel doen? Laat me niet lachten.
Ik lees veel boosheid en frustratie in je tekst. Het lijkt alsof het onderwerp erg persoonlijk voor je is. Misschien is er iets gebeurd of zijn je eigen leefomstandigheden niet zo prettig. Desondanks wil ik je vragen om de tijd te nemen om alle suggesties serieus te overwegen en de genoemde bronnen te lezen. Je zult dan zien dat het huidige overheidsbeleid inderdaad niet fraai is en dat sekswerkers vaak hardwerkende vrouwen zijn die helaas weinig keuzevrijheid hebben.
 
Ik lees veel boosheid en frustratie in je tekst. Het lijkt alsof het onderwerp erg persoonlijk voor je is. Misschien is er iets gebeurd of zijn je eigen leefomstandigheden niet zo prettig. Desondanks wil ik je vragen om de tijd te nemen om alle suggesties serieus te overwegen en de genoemde bronnen te lezen. Je zult dan zien dat het huidige overheidsbeleid inderdaad niet fraai is en dat sekswerkers vaak hardwerkende vrouwen zijn die helaas weinig keuzevrijheid hebben.
Ik voel me goed en me leefomstandigheden zijn dik in orde. Alleen jullie willen maar niet begrijpen dat dvp's die aan prive-ontvangst doen vaak illegaal werken en geen cent belasting betalen. En jullie keuren dat allemaal goed en beweren dat ze legaal werken terwijl het eigenlijk niet zo is.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel me goed en me leefomstandigheden zijn dik in orde. Alleen jullie willen maar niet begrijpen dat dvp's die aan prive-ontvangst doen vaak illegaal werken en geen cent belasting betalen. En jullie keuren dat allemaal goed en beweren dat ze legaal werken terwijl het eigenlijk niet zo is.
Als meerdere personen goed onderbouwde argumenten geven waarom je mening niet klopt, én je bovendien verwijzen naar verschillende bronnen van grote en bekende organisaties op het gebied van sekswerk, zou het dan … misschien … mogelijk zijn dat je zelf ongelijk hebt? #teroverweging 😉
 
Nu wordt de oorlog in Oekraïne gebruikt om weer maar eens "alle prostitutie is mensenhandel" uit de kast te halen. Er is op dit moment weer maar eens een poging bezig om via het Europees parlement het "Nordic model" over gans Europa in te voeren.

Vermoeiend hoor.
 
Als meerdere personen goed onderbouwde argumenten geven waarom je mening niet klopt, én je bovendien verwijzen naar verschillende bronnen van grote en bekende organisaties op het gebied van sekswerk, zou het dan … misschien … mogelijk zijn dat je zelf ongelijk hebt? #teroverweging 😉
Jij denkt dus dat het niet klopt dat veel dames in de priveontvangst onvergund of illegaal werken en geen belasting betalen?
 
Leegloop van clubs snijdt ook wel aan twee kanten hoor. Ik heb vaak genoeg clubs gezien die weinig tot niets "investeren" in het werven van (goed) personeel. Het gros leunt op het feit met een pagina met "Jobs" op hun website en zo banjert men jaren verder. Het komt wel goed, denkt men. Ook de verdiensten middels een opting in ligt relatief aan de lagere kant. Vaak is een 60/40% verhouding "normaal" terwijl dat iets omhoog gekrikt kan worden las men kiest om te werken met zelfstandige dames.

Maar dat komt de crux weer, dat een ervaring van een klant het alleen om geld draait. De seconde dat je al een kamer instapt met een dame begint het gedoe weer over extra's en meer geld. Ik krijg bijna het idee dat het niet langer meer om de klant gaat maar om hoeveel geld ik uit een klant kan halen. En daarmee nuke je de experience die de klant heeft. Dat verklaart ook de langzame leegloop, want zeg nou zelf, hoevaak heb je een keer flink betaald en was de ervaring toch maar telleurstellend?

Ik ken wat clubs die het wel gewoon uitstekend doen. Een goed op elkaar afgestemd team van hoogstens 12 meiden, iets duurder wellicht maar die gewoon een uitstekende ervaring kunnen bieden. Niet iedere club wil de tijd of moeite erin steken om tot zoiets te komen. En niet iedere dame kan even goed in een soort team-verband met elkaar door 1 deur. Het is gewoon trial en error. Heb wat slimme mensen voorbij zien komen in de business, gorden ramsey's van de prostitutie. Toveren een absoluut shithole van een seksbedrijf om tot een 3 sterren restaurant zowat met een A class experience.
 
Dit topic gaat over :

Gewijzigd wetsvoorstel regulering sekswerk in consultatie



Samenvattend, er zijn voorstanders van een strengere wet. Dat zijn ChristenUnie en hun
aanhangers, organisaties die tegen prostitutie zijn en dan nog een enkele wandelaar hier die voorstander zijn van strengere regels voor sexwerkers en hun klanten.

Er zijn tegenstanders en dat zijn er veel, zoals bijvoorbeeld: Amnesty, de Authoriteit Persoonsgegevens, de sexwerkers en vrijwel alle bezoekers van sexwerkers maar ook alle exploitanten van sexbedrijven zijn tegen.
 
Dit topic gaat over :

Gewijzigd wetsvoorstel regulering sekswerk in consultatie

Samenvattend, er zijn voorstanders van een strengere wet. Dat zijn ChristenUnie en hun
aanhangers, organisaties die tegen prostitutie zijn en dan nog een enkele wandelaar hier die voorstander zijn van strengere regels voor sexwerkers en hun klanten.

Er zijn tegenstanders en dat zijn er veel, zoals bijvoorbeeld: Amnesty, de Authoriteit Persoonsgegevens, de sexwerkers en vrijwel alle bezoekers van sexwerkers maar ook alle exploitanten van sexbedrijven zijn tegen.
Probeer je een hetze te beginnen ofzo? Nou vooruit dan lang leve de ChristenUnie.😅😂
 
Laatst bewerkt:
Als meerdere personen goed onderbouwde argumenten geven waarom je mening niet klopt, én je bovendien verwijzen naar verschillende bronnen van grote en bekende organisaties op het gebied van sekswerk, zou het dan … misschien … mogelijk zijn dat je zelf ongelijk hebt? #teroverweging 😉
Ik heb jullie hierboven genoeg bewijs laten zien maar jullie zijn stronteigenwijs en willen het maar niet zien. De meeste dvp's die nu op kinky adverteren zijn strafbaar bezig en doen het illegaal staan niet ingeschreven bij KVK en hebben vaak geen vergunning om te mogen werken. Alleen grijpt de overheid niet in en de gemeente doet ook niks dus hebben de dvp's vrijspel en lijkt het alsof ze legaal werken.

Dat prostitutie legaal is in Nederland wil niet zeggen dat je de regels aan je laars kunt lappen. Er zijn wetten in dit land en die worden niet nageleefd door veel dvp's niet dus zijn ze strafbaar bezig. Waarom denken jullie dat dvp's je een verkeerde adres geven, je buiten lang laten wachten en eerst willen zien met wie ze te maken hebben? Dat doen ze natuurlijk om te checken of je geen agent bent. Waarom zou een dame al die moeite doen als ze legaal werkt en niets te verbergen heeft? Denk daar maar eens over na.
 
Laatst bewerkt:
Er moeten regels zijn, vandaar mijn pleidooi voor een volledige legalisatie. Geen gezeik, boekhouding en al.

Extreem feminisme alsook extreem gelovig zijn dan weer geen reden om "het oudste beroep ter wereld" zo streng mogelijk aan te pakken.
 
zijn strafbaar bezig
Laat ik het dan nog eens zo proberen @Rimon Ben benieuwd of jij een dame kent met een sexvergunning.

Vraag eens aan enkele dames die je bezoekt a.u.b. vraag gewoon eens of ze zelf een persoonlijke vergunning hebben. Die dames zul je niet gaan vinden binnen Nederland.

clubs : de exploitant heeft een vergunning op het pand. De dames hebben GEEN vergunning!
ramen : IDEM
escortburo : IDEM
priveontvangst : Dames hebben geen vergunning maar die vergunning bestaat ook niet. Enkele steden staan het wel toe maar de meeste niet als dames ook adverteren.

Nu het echte punt, de Wrs : De voorstanders willen een vergunningsplicht voor alle sexwerkers, incl. een registratie van persoonsgegevens en een verplichte intake.

De tegenstanders zijn tegen een vergunningsplicht. De redenen ga ik niet nog eens herhalen.
 
Laatst bewerkt:
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan