Gewijzigd wetsvoorstel regulering sekswerk in consultatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
steeds meer partijen zijn voor decriminalisering:
Ik vrees dat gezien de sombere voorspellingen rond de verkiezingen, verandering niet spoedig zal plaatsvinden. Pieter Omtzigt, voorheen van het CDA, zal vermoedelijk veel stemmen krijgen, dan heb je nog de andere Christelijke partijen. Ik verwacht een conservatieve wind, wat waarschijnlijk voortdurende onderdrukking van sekswerk zal inhouden.
 
Helemaal mee eens dat religie niet in de politiek thuis hoort. Geen enkele religie.
En religie hoort ook niet in de wetgeving en onderwijs thuis. Behoudens de wetgeving omtrent 'vrijheid van godsdienst', want dat uitgangspunt is op zich prima.

Religie hoort nergens thuis in mijn ogen. We kunnen het niet verbieden, want we kunnen onmogelijk regels maken over wat anderen mogen dénken. Maar, het was beter geweest dat God nooit uitgevonden was. Dat had een pak grootschalige en kleinschalige oorlogen gescheeld. Al op mijn twaalfde waren "godsdienst" en "oorlog" haast synoniemen voor mij. Volgens mij zouden er veel minder oorlogen gevoerd worden in een wereld waarin iedereen atheïst was.

Het gekste van allemaal is dan nog dat degenen die zich het felst verzetten tegen alles wat met prostitutie te maken heeft, met name de vertegenwoordigers van de kerk, niet zelden zélf zich schuldig maken aan misbruik van minderjarigen. 🤬
 
met name de vertegenwoordigers van de kerk,
De kerk ⛪, dus ook de moskee, de mandir, de Tempel, de synagoge, de imam, de rabbijn, de priester, genoeg religie op deze aarde 🌏 die het ook niet zo op prostitutie hebben 😉
Al op mijn twaalfde waren "godsdienst" en "oorlog" haast synoniemen voor mij.
Dieren hebben rituelen en wij mensen hebben daar geloof aan gekoppeld. Dat heeft de menselijke soort veel voorspoed gebracht. Door hetzelfde geloof te hebben konden groepen mensen in vrede met elkaar leven en ideeën en middelen met elkaar delen.

Toen kwam er religie en moest je anderen van je gelijk overtuigen.

Dat gezegd hebbende vanuit het Christendom is er gestuurd op de afschaffing van slavernij, de rechten van de mens en naastenliefde.

Maar goed, onder het mom van religie is er veel leed geleden. Daar mag iedereen zelf zijn gedachten en oordeel over vormen.
 
Laatst bewerkt:
Dieren hebben rituelen en wij mensen hebben daar geloof aan gekoppeld. Dat heeft de menselijke soort veel voorspoed gebracht. Door hetzelfde geloof te hebben konden groepen mensen in vrede met elkaar leven en ideeën en middelen met elkaar delen.

Dus: zonder geloof kunnen mensen níet met anderen in vrede samen leven en ideeën en middelen met elkaar delen? :oops: :eek:

Dat gezegd hebbende vanuit het Christendom is er gestuurd op de afschaffing van slavernij, de rechten van de mens en naastenliefde.

Waarom zou je voor goede zaken als afschaffing van slavernij, de rechten van de mens en naastenliefde, godsdienst en de kerk nodig hebben? :rolleyes: Je kunt mensen die dingen toch ook bijbrengen zónder daarvoor een god uit te vinden, gewoon door ze te leren hoe je op een mensvriendelijke manier met anderen omgaat?

Trouwens, "de rechten van de mens": Wat mij betreft, zou daar "het recht op seks" aan toegevoegd moeten worden. Dat "recht op seks" zou dan ook inhouden dat je prostitutie, met name de vrijwillige prostitutie door meerderjarigen, níet mag verbieden, aangezien sommige mensen niet op een andere manier aan seks kunnen raken.

Als het gaat om niet-betaalde seks tussen wederzijds instemmende volwassenen, is in westerse landen tegenwoordig bijna iedereen het erover eens dat je dit niet mag verbieden, ook niet tussen bijvoorbeeld mensen van hetzelfde geslacht. Waarom trekt men deze lijn dan niet door naar betaalde seks?
 
Zonder geloof kunnen mensen prima met elkaar leven, maar iets in de menselijke natuur heeft een behoefte aan geloof.

Overal waar mensen leven zien we uitingen van geloof. Bij dieren zien we alleen dat ze ergens slapen of leven.

En als je in niets gelooft, geloof je alles. Dus bij gebrek aan een geloof met een God worden nieuwe religies verzonnen.

De fanatieke aanhang van klimaat, BLM, LGBTQ+++, flat earth, illuminati, etc. hebben in hun houding en gedrag geen enkel onderscheid met wat mensen die een ouderwetse religie aanhangen vertonen.

De volledige overtuiging van het eigen gelijk. De vijandigheid tegenover andersdenkenden. Het beeld dat we allemaal sterven tenzij we iets doen dat speciaal met die religie te maken heeft. De heiligen en zondaars. De boetedoening en aflaten. De zelfkastijding.

Dus mijn punt is dat we door de evolutie hebben geleerd dat geloof beter werkt om te overleven. Dus wat we in miljoenen jaren hebben opgebouwd in onze genen raken we niet zo maar kwijt.

Hebben we de kerk nodig om slavernij af te schaffen? Nee, maar uiteindelijk is de het idee van gelijkheid van mensen in het Christendom ontstaan en heeft dat geleid tot de afschaffing van.

Zelfde als mensen rechten. Had prima zonder Kerk gekund, maar iemand moest de eerste stap nemen.
 
Overal waar mensen leven zien we uitingen van geloof. Bij dieren zien we alleen dat ze ergens slapen of leven.

En als je in niets gelooft, geloof je alles. Dus bij gebrek aan een geloof met een God worden nieuwe religies verzonnen.

De fanatieke aanhang van klimaat, BLM, LGBTQ+++, flat earth, illuminati, etc. hebben in hun houding en gedrag geen enkel onderscheid met wat mensen die een ouderwetse religie aanhangen vertonen.

Ik heb enkele jaren een vrouw gekend - heb zelfs een tijdje geregeld haar rug gemasseerd - die voortdurend sprak van "Pluto". Volgens haar was dat "een grote eend van meer dan honderd meter lang, die in de hemel woont". Het was duidelijk dat ze daar écht in geloofde. Velen vonden haar daarom krankzinnig. Maar, nuchter bekeken is het geloof in zo'n wezen toch niet gekker dan al die miljoenen mensen die in welke god dan ook geloven? Hetzelfde geldt voor mensen die in bijvoorbeeld aliëns geloven.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan