Haddy (85) bekommert zich om sekswerkers in Den Haag: 'Het zullen je dochters zijn‘

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Prima dat deze vrouw dit doet. Met bepaalde stukjes uit de tekst heb ik wel wat moeite.
Die vrouwen zaten uitdrukkingsloos achter de ramen, te wachten op de volgende man die hen respectloos zou behandelen.
Ik kom ook geregeld in de Geleenstraat. Ik behandel de dames altijd met respect. Zou er erg mee zitten als ik een dame een slecht gevoel gegeven zou hebben.
ik heb helemaal niets met die mannen. Ze zullen vast allemaal hun eigen problemen hebben, maar daar zijn praatgroepjes voor. Dan hoef je geen vrouwen te behandelen alsof ze gebruiksvoorwerpen zijn.
Ik heb geen problemen. Ik zit niet echt meer te wachten op een relatie, been there done that, maar de zin in leuke seks met een mooie vrouw is er nog wel ;) En ik zie de dames zéker niet als gebruiksvoorwerp. Alle respect voor ze ❤️

Deze dame is duidelijk van Christelijke huize en heeft dus een missie het Kwaad der Prostitutie uit te bannen. En vrouwen vinden het niet prettig dat hun mannen veilig vreemd kunnen gaan met vrouwen die seks met vele anderen doen. Bevooroordeeld dus en ze zoekt foute zaken voor haar missie. De media willen sensatie. We leven niet meer in de negentiende eeuw toen je er makkelijk ernstige ongeneselijke ziekten door opliep. Zitten de dames zo uitgeblust achter het raam, en gaan de de mannen zo respectloos met de dames om?. Sommige wel en het kan lang wachten zijn. Maar ik vind dat men meestal op een vriendschappelijke manier met elkaar omgaat. Natuurlijk zitten de dames in de problemen maar in dit sociale paradijs heb je makkelijk praten. In de landen van herkomst is het meestal ook niet leuk, zij kennen deze situatie wel. Dit is zwaar werk maar verdient veel beter dan ander zwaar werk, bijv. in de kassen of de fabriek. "Ik wil niet mijn rug breken voor een tientje per uur met werk wat ik ook maar een tijdje kan doen". Zou zij daar ooit geweest zijn, ik denk het niet.
Ik kwam veel jonge alleenstaande moeders tegen. Ik vermoed dat door de opkomst van de religie in Oost Europa dat aantal flink is toegenomen. De religie werkt noodzakelijke zaken als voorlichting op scholen, gratis voorbehoedmiddelen en abortus tegen.

Laatst bewerkt:
Ik kan me ook niet voorstellen dat als álle mannen je respectloos behandelen en als gebruiksvoorwerp zien, je dit werk jaren volhoudt. Dus ik denk, en hoop 🙏 dat het allemaal wel meevalt. De dames kunnen klanten natuurlijk ook afwijzen. Had het hier tijd terug met een vaste dame over, en zij zei me dit ook zeker te doen. Klanten die bij haar onrespectvol zijn, kunnen het een volgende keer vergeten. En gelijk heeft ze!

Ik heb dit artikel even laten analyseren door mijn grote vriend Chat ;-)

et artikel over Haddy de Jager en haar werk in de Geleenstraat is overwegend emotioneel geladen, geschreven vanuit een empathisch en betrokken perspectief, en bevat duidelijke waardeoordelen. Hoewel het niet per se onnauwkeurig is, is het niet neutraal in journalistieke zin. Hieronder volgt een analyse op het gebied van neutraliteit, framing en balans:

📌 1. Perspectief en focus

• Het artikel vertelt het verhaal volledig vanuit Haddy's perspectief, wat het menselijk en krachtig maakt, maar ook eenzijdig.
  • Er komen geen andere stemmen aan bod: niet van de vrouwen zelf (op een enkele indirecte quote na), noch van hulpverleners, belangenorganisaties, onderzoekers, of voorstanders van gereguleerde sekswerkpraktijken.
  • Dit maakt het een persoonlijk portret, maar geen uitgebalanceerde reportage over prostitutie of hulpverlening.

📌 2. Taalgebruik en framing

• Zinnen als:
    • "Die vrouwen zaten uitdrukkingsloos achter de ramen, te wachten op de volgende man die hen respectloos zou behandelen."
    • "Ze kennen vaak niet anders dan mannen die hen slecht behandelen."
    • "Bijna alle vrouwen die hier werken hebben een trauma, waarvan een man de dader was."
      dragen bij aan een beeld waarin sekswerkers vooral als slachtoffers worden neergezet.
  • De term "vies geld" is een waardeoordeel dat door een vrouw zelf wordt uitgesproken, maar niet wordt gecontrasteerd met andere visies op sekswerk of autonomie.
  • Ook mannen worden in dit artikel voornamelijk negatief neergezet: als daders, als gebruikers, als probleemfactor. Er is geen nuance of ruimte voor alternatieve motieven of gedrag van klanten of partners.

📌 3. Morele en religieuze invalshoek

• Haddy's motivatie komt deels uit haar geloof. Citaten als:
    • "In de Bijbel staat: als je talenten hebt, dan moet je ze gebruiken."
    • "In de Bijbel staat: als je een dakloze ziet, neem hem mee naar huis."
      tonen een sterk christelijk geïnspireerd mensbeeld.
  • Dit perspectief is oprecht en respectabel, maar is ook normatief. Het idee dat sommige vormen van geld 'vies' zijn of dat prostitutie per definitie iets is om uit te stappen, wordt niet bevraagd.

📌 4. Afwezigheid van alternatieve stemmen

• Het artikel mist belangrijke perspectieven, zoals:
    • Sekswerkers die bewust en vrijwillig kiezen voor dit beroep.
    • Inzichten van sekswerkorganisaties zoals PROUD of internationale NGO's.
    • Visies van beleidsmakers of juristen over regulering, veiligheid en autonomie.
    • Onderzoek naar trauma onder sekswerkers vs. andere beroepsgroepen (want dat bestaat ook).

📌 5. Conclusie: is het neutraal?

❌ Nee, het artikel is niet journalistiek neutraal.
✅ Het is een persoonlijk, geëngageerd portret, geschreven vanuit compassie en morele bewogenheid.

Het roept belangrijke vragen op, zoals:

• Wat is menselijke waardigheid in sekswerk?
  • Hoe help je iemand die vastzit in trauma en economische nood?
  • Wat is de grens tussen hulp en redderschap?

Maar het artikel geeft geen ruimte aan andere perspectieven of kritische reflectie op Haddy's eigen aannames. Daarmee versterkt het vooral één narratief: dat sekswerk altijd een uitweg vraagt en dat mannen vooral schade toebrengen.

Als christelijke man, kan ik de standpunten van Haddy nogal respecteren. Alleen ze ziet het vanuit dr eigen vrouwelijk perspectief en die geeft niet het volledige beeld. Als het haar om gelijkheid gaat, dan zou de situatie in Gaza haar meer pijn moeten doen dan de dames van plezier die een hoop mannen mentaal opknappen.

Vooral hoe het jodendom praat over ons geloof, daar heb ik moeite mee en daar hoor ik christelijke woordsprekers niet over en dat zou ik meer begrijpen in deze tijd.

Dat dvp's emotieloos kijken is niet correct, ze kunnen hun emoties goed controleren en als je de hele dag bekeken wordt achter een raam, tuurlijk glimlach je dan niet je hele dienst want dan doen je kaken pijn. Niet iedereen is in staat om de een bepaald onderwerp (in dit geval dvps achter een raam) te kunnen analyseren.

Ik kan me ook niet voorstellen dat als álle mannen je respectloos behandelen en als gebruiksvoorwerp zien, je dit werk jaren volhoudt. Dus ik denk, en hoop 🙏 dat het allemaal wel meevalt. De dames kunnen klanten natuurlijk ook afwijzen. Had het hier tijd terug met een vaste dame over, en zij zei me dit ook zeker te doen. Klanten die bij haar onrespectvol zijn, kunnen het een volgende keer vergeten. En gelijk heeft ze!
Je kan van tevoren nooit 100% weten of de klant goed of slecht is. De meeste sekswerkers hebben ook moeite om een slechte klant af te wijzen, ze zitten daar om geld te verdienen en een slechte klant levert ook geld op.

Je kan van tevoren nooit 100% weten of de klant goed of slecht is. De meeste sekswerkers hebben ook moeite om een slechte klant af te wijzen, ze zitten daar om geld te verdienen en een slechte klant levert ook geld op.
Een 'slechte' klant... kan natuurlijk nooit 'goed' zijn voor business!
Maar... kan me best voorstellen dat die dames wel meer 'minder leuke klanten' over de vloer krijgen!

Van te voren kan je het inderdaad niet weten. Dames hebben natuurlijk hun intuïtie.

Ik sprak hier onlangs een privé ontvangst dame over. Zij zei me in enkele jaren nog niks erg meegemaakt te hebben. Maar... zij ontvangt zeker niet iedereen. Wil ook videocall doen bij een nieuwe klant.

Raamdame gaf me pas te kennen dat als er inderdaad een klant bij haar komt voor het eerst, én het bevalt niet dit ook de laatste keer was.

Voor alle dames geldt dat als ze goede service geven en het voor beiden leuk was, de klant terugkomt. Op gegeven moment heb je dan groep betrouwbare vaste klanten.

Ik heb dit artikel even laten analyseren door mijn grote vriend Chat ;-)

et artikel over Haddy de Jager en haar werk in de Geleenstraat is overwegend emotioneel geladen, geschreven vanuit een empathisch en betrokken perspectief, en bevat duidelijke waardeoordelen. Hoewel het niet per se onnauwkeurig is, is het niet neutraal in journalistieke zin. Hieronder volgt een analyse op het gebied van neutraliteit, framing en balans:

📌 1. Perspectief en focus

• Het artikel vertelt het verhaal volledig vanuit Haddy's perspectief, wat het menselijk en krachtig maakt, maar ook eenzijdig.
  • Er komen geen andere stemmen aan bod: niet van de vrouwen zelf (op een enkele indirecte quote na), noch van hulpverleners, belangenorganisaties, onderzoekers, of voorstanders van gereguleerde sekswerkpraktijken.
  • Dit maakt het een persoonlijk portret, maar geen uitgebalanceerde reportage over prostitutie of hulpverlening.

📌 2. Taalgebruik en framing

• Zinnen als:
    • "Die vrouwen zaten uitdrukkingsloos achter de ramen, te wachten op de volgende man die hen respectloos zou behandelen."
    • "Ze kennen vaak niet anders dan mannen die hen slecht behandelen."
    • "Bijna alle vrouwen die hier werken hebben een trauma, waarvan een man de dader was."
      dragen bij aan een beeld waarin sekswerkers vooral als slachtoffers worden neergezet.
  • De term "vies geld" is een waardeoordeel dat door een vrouw zelf wordt uitgesproken, maar niet wordt gecontrasteerd met andere visies op sekswerk of autonomie.
  • Ook mannen worden in dit artikel voornamelijk negatief neergezet: als daders, als gebruikers, als probleemfactor. Er is geen nuance of ruimte voor alternatieve motieven of gedrag van klanten of partners.

📌 3. Morele en religieuze invalshoek

• Haddy's motivatie komt deels uit haar geloof. Citaten als:
    • "In de Bijbel staat: als je talenten hebt, dan moet je ze gebruiken."
    • "In de Bijbel staat: als je een dakloze ziet, neem hem mee naar huis."
      tonen een sterk christelijk geïnspireerd mensbeeld.
  • Dit perspectief is oprecht en respectabel, maar is ook normatief. Het idee dat sommige vormen van geld 'vies' zijn of dat prostitutie per definitie iets is om uit te stappen, wordt niet bevraagd.

📌 4. Afwezigheid van alternatieve stemmen

• Het artikel mist belangrijke perspectieven, zoals:
    • Sekswerkers die bewust en vrijwillig kiezen voor dit beroep.
    • Inzichten van sekswerkorganisaties zoals PROUD of internationale NGO's.
    • Visies van beleidsmakers of juristen over regulering, veiligheid en autonomie.
    • Onderzoek naar trauma onder sekswerkers vs. andere beroepsgroepen (want dat bestaat ook).

📌 5. Conclusie: is het neutraal?

❌ Nee, het artikel is niet journalistiek neutraal.
✅ Het is een persoonlijk, geëngageerd portret, geschreven vanuit compassie en morele bewogenheid.

Het roept belangrijke vragen op, zoals:

• Wat is menselijke waardigheid in sekswerk?
  • Hoe help je iemand die vastzit in trauma en economische nood?
  • Wat is de grens tussen hulp en redderschap?

Maar het artikel geeft geen ruimte aan andere perspectieven of kritische reflectie op Haddy's eigen aannames. Daarmee versterkt het vooral één narratief: dat sekswerk altijd een uitweg vraagt en dat mannen vooral schade toebrengen.
Stukje schrijven niet meer zo moeilijk.
Vraag aan AI of er een stukje gemaakt kan worden over het zware uitzichtloze leven van de Meisjes van plezier .u vraagt en wij draaien.
Journalisten kunnen krantenbezorger worden , daar is meer vraag naar.

Raamdame gaf me pas te kennen dat als er inderdaad een klant bij haar komt voor het eerst, én het bevalt niet dit ook de laatste keer was.
maar dan is het al te laat en heeft ze een slechte klant te pakken. Kun je nagaan hoe hoeveel traumatisch ervaringen dvp's te verduren krijgen uiteindelijk is dat het geld niet waard.

Ja tijdje terug stond de vvd met de d66 toch ook te demonstreren voor doublet dat vrouwen hun lichaam daar verkopen voor 35 euro. Belachelijk! Ze moeten respect tonen voor het oudste beroep ter wereld en hun eens goede arbeidsvoorwaarden geven zoals ze in Belgie ook doen.

Ik lees ook dat veel mannen hier in relaties zitten en ik durf dan best te stellen dat ze niet zouden wandelen als de dames 1x per week zouden seksen met hun man. Als oudere dames moet je de jongere getrouwde dames daar in ondersteunen dan dit soort belachelijke artikelen

maar dan is het al te laat en heeft ze een slechte klant te pakken. Kun je nagaan hoe hoeveel traumatisch ervaringen dvp's te verduren krijgen
Ik weet niet of het ook gelijk te laat is. Kan me ook voorstellen als klant ter plekke naar zaken vraagt of, en dit is erger, simpelweg doet wat 'ie wil (zonder goed op dame te letten), de dame aan de rem trekt. Dan hoef je niet gelijk getraumatiseerd te zijn, maar kan je wel voor jezelf besluiten deze klant in het vervolg niet meer te willen zien.

Juist en zorgen voor goede hygiene heren. Voor een bezoek aan een dvp was ik mn anus ook met een washandje en uiteraard schaamstreken geschoren en na afloop bodylotion voor goede geur. Dat wordt in mn beleving t meest op prijs gesteld. Je kunt gewoon goedkope bodylotion bij de Etos halen voor een paar euro waar je zeker 2 weken mee kunt doen. Ik smeer echt mn gehele benen ermee in en ook tussen de billen. En uiteraard schaamstreek met bodylotion.

Ik denk dat Haddy het vast mooi vindt om te lezen dat ik dit doe om ff on topic te blijven

Juist en zorgen voor goede hygiene heren. Voor een bezoek aan een dvp was ik mn anus ook met een washandje en uiteraard schaamstreken geschoren en na afloop bodylotion voor goede geur. Dat wordt in mn beleving t meest op prijs gesteld.
100% eens. Hygiëne, respect, discretie en vertrouwen zijn de basis voor een goede date.

Vaste dame vertelde me dat ze ook klanten heeft die onder werktijd, of kort erna, haar bezoeken. Die waren niet altijd even schoon.... daar walgt ze van.

100% eens. Hygiëne, respect, discretie en vertrouwen zijn de basis voor een goede date.

Vaste dame vertelde me dat ze ook klanten heeft die onder werktijd, of kort erna, haar bezoeken. Die waren niet altijd even schoon.... daar walgt ze van.
Oh en ik denk dat ik weet waardoor dat komt. Meestal na de lunch gaat iedereen ff sgijten en wie wast zn anus daarna grondig? Ik denk niemand en dat je dan met een schijtgeur bij de dames belandt. Als ik na werk ga, reinig ik mezelf altijd in de wc met van die reinigingsdoekjes EN inimiteitdoekjes in mn tas. Maar het heeft niet mn voorkeur om tijdens werktijd te gaan want je kunt niet je hele lichaam wassen voor een dvp bezoek

Terug
Bovenaan Onderaan