Hoe komen jullie aan contant geld?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Wat ik zo kan bedenken:
- Grote uitgaven contant willen betalen. Meer geld opnemen dan je nodig hebt en een deel voor jezelf achter houden. Bijvoorbeeld: je auto moet naar de garage. Dat kost E400, maar je zegt tegen je vrouw dat het E600 is. Je pint E600 en houdt E200 voor jezelf
- Zwart wat klusjes doen en tegen je vrouw zeggen dat je het vrijwillig deed
- Zogenaamd een dure hobby beginnen die eigenlijk heel goedkoop is
- Op je werk vragen of ze bepaalde bedragen contant willen uitkeren en verzin daar een smoes bij
- Loten kopen via je rekening, die onderhands doorverkopen en beweren dat je nooit iets wint (of dat je de loten kwijtraakt)
- Misschien zijn er nog sluiproutes met mobiel betalen: je waardeert je beltegoed op, maar je geeft dat beltegoed niet aan bellen uit
Schiet me nog iets te binnen: beleggingsassets kopen en die weer inwisselen waarbij je je (deels) contant laat betalen en dan beweren dat je slecht belegd hebt. Bijvoorbeeld munten of sieraden of kunstvoorwerpen.
En als je nou winst maakt met deze beleggingen ?
 
Zelf gelukkig geen last van kan ook niet begrijpen dat er mannen zijn die zich zo laten controleren werken van 8 tot 5 en dan braaf bij de vrouw
Ik zou zeggen ga eens een avondje of zaterdag ergens klussen neem een hobby zoals vissen de visspullen betaal je dan van je klus geld ;-)
 
Wij gaan regelmatig in Europa op vakantie. Dan neem ik altijd een paar honderd euro cash mee voor de zekerheid.
Dat geef ik natuurlijk niet allemaal uit dus schiet wel eens wat over.

Toevallig hebben wij gescheiden rekeningen dus zelf heb ik dit probleem niet. Zie het als tip
 
3x maar? ?
Mij dan maar niet als gemiddelde man nemen, anders was iedere gemiddelde vrouw alsnog zo geil als boter.
Volgens mij is er ooit een onderzoek geweest, waar vrouwelijke bodybuilders extra testosteron geinjecteerd kregen....ze gaven aan dat ze veel meer zin in sex hadden. Als ik het goed heb is de hoeveelheid testosteron bij mannen 17x (!!!) hoger dan bij vrouwen...
 
Onderschat niet hoe raar het leven soms kan lopen. Binnen sommige subculturen is het heel vanzelfsprekend dat je alles via een gezamenlijke rekening betaalt. In gemeenschap van goederen, maar dan tot het uiterste doorgevoerd. En er zijn ook vrouwen die alles aanvoelen wat een beetje onregelmatig is. En de vrouw waarmee iemand trouwde toen die 25 was kan na 30 jaar behoorlijk veranderd zijn qua gewilligheid en aantrekkelijkheid.
Het klinkt plat, maar het huwelijk is een heel oud instituut uit een ver verleden toen vrouwen de facto slavinnen waren en op via het huwelijk had de man een gegarandeerde sekspartner voor zichzelf. In ruil daarvoor werd de vrouw onderhouden. De tijden zijn veranderd en we zien vrouwen gelukkig als gelijkwaardig aan de man. Maar het huwelijk is er nog steeds als een raar relikwie. Binnen dat huwelijk is de vrouw geëmancipeerd en claimt gelijke rechten als de man als het gaat om financiële zeggenschap en dergelijke. Maar ook heeft de vrouw zeggenschap over haar eigen seksualiteit en mag ze binnen het huwelijk 'nee' zeggen. Gegeven dat mannen gemiddeld 3x zoveel behoefte hebben als vrouwen ben je dus als man (meestal) flink in het pak genaaid.
Goed punt Krolse Kater. Laat ik het nuanceren: in het ideale geval heb je als man je eigen rekening, zodat je gewoon contant geld kunt pinnen wanneer je wil.

Helemaal mee eens wat betreft het huwelijk. Het is een verzinsel die ingaat tegen onze biologie. (Zeker die van de man)
 
Ik weet niet precies wat voor werk je doet, maar voor mijn werk moet ik regelmatig naar het buitenland. Toen ik in een relatie zat pinde ik regelmatig grote bedragen voor ik naar het buitenland ging (om transactiekosten etc in het buitenland te voorkomen). Of pinde (als het moest) in het buitenland bij in hotels of tankstations. Tegenwoordig heb ik dit probleem gelukkig niet meer aangezien ik happy single ben.

Een collega van mij heeft speciaal voor het wandelen en andere dingen als gokken etc een aparte Rabo-direct rekening aangevraagd. Misschien is dat voor jou ook een optie.
 
Het is wat het is. De branche zal ook iets moeten bedenken. Cash is aan het verdwijnen.
Ja, en nog een reden: het gros van hun clienten is braaf huisvader en dan heb je dat gezeik met de gezamenlijke rekening waar moeder continu op zit te kijken. Of je moet alles apart maar in de meeste huwelijken heb je niet alles apart.

Of het is dubbeltjes en kwartjes stiekem uit de portemonnee sparen want anders zou ik het ook niet weten. Wat ben ik toch een gelukkige gescheiden man!
 
Tja, ik houd zelf ook niet van stiekem doen en liegen, maar als het om seks gaat kun je er soms niet omheen. Ik zou niet graag die mannen de kost geven die gegijzeld zijn in een seksloos of seksarm huwelijk en die daar niet uit kunnen stappen om een veelheid aan redenen. En voor wie hun vrouw, die hem zogenaamd lief heeft, niet bereid is mee te werken aan een manier om een basisbehoefte te bevredigen.
Goh, wat klinkt dit herkenbaar, @Krolse Kater
 
Ik weet niet precies wat voor werk je doet, maar voor mijn werk moet ik regelmatig naar het buitenland. Toen ik in een relatie zat pinde ik regelmatig grote bedragen voor ik naar het buitenland ging (om transactiekosten etc in het buitenland te voorkomen). Of pinde (als het moest) in het buitenland bij in hotels of tankstations. Tegenwoordig heb ik dit probleem gelukkig niet meer aangezien ik happy single ben.

Een collega van mij heeft speciaal voor het wandelen en andere dingen als gokken etc een aparte Rabo-direct rekening aangevraagd. Misschien is dat voor jou ook een optie.
Dat klinkt wel, @LatinaLover88 maar hoe krijg je dan geld op die Rabo-direct rekening?
 
Eigen bank ---> geld storten op Bitvavo. Crypto kopen (al is het maar voor een dag, anders ziet Bitvavo algoritme dat als witwassen, maar voor kleine bedragen ad 100 euro/keer maakt dat niet uit) Crypto verkopen ---> saldo toegevoegd aan Bitvavo account---> laten uitbetalen op je Revolut bankrekening die je in de tussentijd hebt aangemaakt en waar je vrouw nooit achter zal komen ---> geld uit de muur trekken. ---> lekker weer een hoer neuken en volspuiten ---> missie geslaagd.
 
Eigen bank ---> geld storten op Bitvavo. Crypto kopen (al is het maar voor een dag, anders ziet Bitvavo algoritme dat als witwassen, maar voor kleine bedragen ad 100 euro/keer maakt dat niet uit) Crypto verkopen ---> saldo toegevoegd aan Bitvavo account---> laten uitbetalen op je Revolut bankrekening die je in de tussentijd hebt aangemaakt en waar je vrouw nooit achter zal komen ---> geld uit de muur trekken. ---> lekker weer een hoer neuken en volspuiten ---> missie geslaagd.
Wat een gedoe zeg .
Als het zo in het geniep moet, laat het zo, zou ik zo zeggen
 
Dat klinkt wel, @LatinaLover88 maar hoe krijg je dan geld op die Rabo-direct rekening?
Je zou wellicht een groot geldbedrag kunnen pinnen vanwege een grote uitgave of omdat je het een goede vriend of familielid moet lenen. Vervolgens stort je het op je 'eigen' rekening. Of beetje bij beetje overal geld bijpinnen. Een 25 euro erbij bij een tankstation of voor de boodschappen (en dan hier en daar wat achterover drukken en storten op de wandelrekening. Je wil natuurlijk ook niet dat het contante geld gevonden gaat worden ;-)
 
Je kunt natuurlijk ook zegen dat je iedere maand een vast bedrag ( cash ) bijlegt om iemand die volgend jaar op pension gaat op je werk

hoeveel hangt dan wel af wat je wenst te spenderen , zo kun je na een tijdje ook eens gaan wandelen (hopelijk gaan er veel op pension :ROFLMAO:
 
Bij een grote aankoop zou je wellicht het volgende kunnen doen:
Stel dat je een tv van 3000 euro koopt. Koop tegelijkertijd een laptop van 500 euro. Je hebt dan 1 grote afschrijving van 'Media Markt' op je rekeningoverzicht staan. De laptop breng je terug en laat je cash terugbetalen
 
Bij een grote aankoop zou je wellicht het volgende kunnen doen:
Stel dat je een tv van 3000 euro koopt. Koop tegelijkertijd een laptop van 500 euro. Je hebt dan 1 grote afschrijving van 'Media Markt' op je rekeningoverzicht staan. De laptop breng je terug en laat je cash terugbetalen
.... en dat dan elke maand opnieuw??
 
Voor mij is dit gelukkig nooit een issue geweest. Ik heb zowel een gezamenlijke als prive betaal- en spaarrekening, mijn vrouw heeft ook een priverekening. Dat altijd een vanzelfsprekendheid geweest. We hebben allebei dure hobby's (ook nog naast deze ;)). Maandelijks maken we allebei een bedrag over naar de gezamenlijke rekening voor levensonderhoud en de rest houden we deels zelf en maken we deels over naar de gezamenlijke spaarrekening.
 
Als er echt meegekeken wordt zal het al snel een combinatie van oplossingen moeten zijn. Een beetje van dit en een beetje van dat en hopelijk zijn alle beetjes tezamen genoeg om je behoeften voldoende te kunnen bevredigen. Het is zwaarder passen en meten naarmate de sociale controle strenger is. Maar dat zal minstens zo zeer gelden voor je tijdsbesteding. Er zijn straten in Nederland waar je al problemen hebt als je op een 'raar' moment in de auto stapt en ergens naar toe gaat. Buurvrouwen kletsen onderling en verzin maar een smoes waar je bent geweest.
 
Voor mij is dit gelukkig nooit een issue geweest. Ik heb zowel een gezamenlijke als prive betaal- en spaarrekening, mijn vrouw heeft ook een priverekening. Dat altijd een vanzelfsprekendheid geweest. We hebben allebei dure hobby's (ook nog naast deze ;)). Maandelijks maken we allebei een bedrag over naar de gezamenlijke rekening voor levensonderhoud en de rest houden we deels zelf en maken we deels over naar de gezamenlijke spaarrekening.
herkenbaar en werkt goed zo!
 
Als er echt meegekeken wordt zal het al snel een combinatie van oplossingen moeten zijn. Een beetje van dit en een beetje van dat en hopelijk zijn alle beetjes tezamen genoeg om je behoeften voldoende te kunnen bevredigen. Het is zwaarder passen en meten naarmate de sociale controle strenger is. Maar dat zal minstens zo zeer gelden voor je tijdsbesteding. Er zijn straten in Nederland waar je al problemen hebt als je op een 'raar' moment in de auto stapt en ergens naar toe gaat. Buurvrouwen kletsen onderling en verzin maar een smoes waar je bent geweest.
Dat laatste is heel herkenbaar van toen ik nog thuis woonde bij mijn ouders. Die buurvrouwen die mij dan midden in de nacht weg zagen gaan (dat je denkt koekeloeren die mensen dag en nacht naar buiten?) of dat iemand toevallig je auto geparkeerd zag staan op de plek van een raambuurt.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan