Hoe omgaan met mentaal te veel bezig zijn met DVP's

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik bezoek pas sinds eind vorig jaar DVP's en heb nu vier dames bezocht. Wanneer het klikt (niet altijd, bij drie wel en een niet) blijf ik dagenlang of zelfs tot het volgende bezoek (elke 2 weken) bezig met die dame. Dan denk ik aan waar we het de vorige keer allemaal over hadden, wat ze allemaal zei, wat ik de volgende keer kan zeggen en vertellen, soms mis ik haar etc. Zo'n asymmetrische relatie is natuurlijk niet echt gezond want zij vergeet me hoogstwaarschijnlijk zodra ik naar buitenloop, en soms word ik ook somber van de limieten van dit soort contact. Het achterliggende probleem is dat ik verder geen vrienden heb en natuurlijk ook geen vriendin. Ik ben ook nog redelijk jong (26) en woon alleen, dus het is niet zo gek dat ik me bezig houdt met het enige wat er nu gebeurt in mijn "sociale leven", maar ik weet dat dat niet echt goed voor me is en dat ik bij DVP's geen oplossing ga vinden.

Herkent iemand zich hierin en/of heb je tips om hiermee om te gaan?
Het is heel herkenbaar. Dvp´s zijn goed om je zelfvertouwen op te bowen. En je sociale vaardigheden te verbeteren. Het is best mogelijk dat ze zich aan je herrinnerd. En aan jullie gesprekken. Het is niet nodig om 24/7 daar mee bezig te zijn. Doe iets om je gedachten te verzetten een hobby of iets dat je intresseerd.

Het is vooral ook belangrijk dat je buiten komt ik weet niet welke hobby´s dat je hebt of wat je intesseerd maar mss kan je ze in groeps verband doen bv in een gaan biljarten,darts ga op café voetbal kijken etc mss is er ergens een ontmoetingsplek in de buurt. Probeer met zo veel mogelijk mensen in contact te komen zo zal je wel vrienden vinden.
 
Ik had na mijn post een fubu gevonden die in de weekenden kwam logeren, dus hoefde ik een tijd lang niet meer te lopen, een stuk goedkoper ook. Uiteindelijk eindigde dat weer want die fubu was uit op een verblijfsvergunning via mij en ik ben niet van gisteren. Onlangs heb ik na bijna 4 maanden pauze weer een dame bezocht, waarmee het ook heel goed bevalt en klikt, en tot nu toe kan ik het wat beter managen dan voor mijn pauze. Misschien scheelt het dat ze heel open vertelde dat ze een vriendje heeft etc, dan blijven mijn idiote fantasieën wat beperkt. 🤭
Niks mis met Fantasieën zolang je de realiteit niet uit het oog verliest
 
Ik lees hier allemaal goede tips. Toch is het in de praktijk helaas nog niet zo eenvoudig. Ik had mij ook aangemeld op nieuwe mensen leren kennen, maar ik sta al vele maanden op een wachtlijst. Na 3 maanden heb ik hen gemaild om te vragen wanneer ik ook eens mee kan doen, maar ze geven aan dat ik moet wachten. Ik denk dat ze hun ledenbestand 'kwalitatief en leuk' willen houden, en dus geen 'minder goed uitziende, introverte' mensen in hun ledenbestand willen hebben. Ik zeg dit voor een vriend. Oh nee die heb ik niet. haha.

En ik heb mij ook aangemeld op meerdere verenigingen, maar die zitten vaak vol. Ledenstop. Zij bepalen wie ze erbij willen hebben en wie niet.

En datingssites zijn voor mannen inderdaad niet aan te raden. Dat is alleen leuk voor de top 20% leukste mannen, maar voor de overige 80% is het gewoonweg knudde.. Door social media draait het tegenwoordig vooral om uiterlijk.

Sorry voor mijn negatieve reactie. De tips die hier gegeven worden zijn goed, en ze zijn eigenlijk ook de enige weg.

"A man can be himself only so long as he is alone; and if he does not love solitude, he will not love freedom; for it is only when he is alone that he is really free."
Joh , ik zie er ook niet uit maar heb veel vrienden en kennissen en ben nog steeds getrouwd ook ondanks mijn dvp bezoekjes, het gaat er om hoe je in je vel zit en hoe je je presenteert
En je wilt mensen leren kennen?
Probeer het eens op deze site . ondanks dat we graag een wip maken zijn we de rotsten niet en dames zijn er ook, het is nog gratis ook
 
Herkent iemand zich hierin en/of heb je tips om hiermee om te gaan?
Ik heb ook geen vriendin en geen vrienden. Daardoor was ik in het begin van mijn wandelcarriere ook van opstaan tot slapen gaan in mijn hoofd bezig met de dames die ik bezocht had en welke ik zo snel mogelijk wilde gaan bezoeken.

De positieve boost op alle mogelijke vlakken was zo groot. Ik voelde me eindelijk gezien. Ik kreeg meer zelfvertrouwen. Ging beter voor mezelf zorgen. Vond vrouwen minder onbereikbaar. Etc. Etc. Dus het was niet zo gek dat het in mijn hoofd alle plek innam.

Kortom, ik begrijp je wel. Hoe ik er tegenaan kijk voor mensen die middenin dat gevoel zitten: voel je er niet schuldig over. Vecht er niet teveel tegen. Als je verder een gewoon leven kunt leiden, dus niet financieel in de problemen komt, of je werk, school, familie verzaakt, geniet er dan van!

Het gaat uiteindelijk een keer over en zul je op een hele fijne plaats landen waar het wandelen gewoon leuk is en je leuke contacten met dames zult hebben zonder dat het je hoofd op hol laat slaan.

Enjoy the ride.
 
IK weet het maar hij lacht mensen uit en dat is iets dat ik niet af kan.
Gelijk heb je, de opmerking sloeg ook nergens op en was daarmee onnodig kwetsend naar OP en andere mensen die hier een inhoudelijk gesprek proberen te voeren.

Ik snap de constante gedachte naar een DVP wel. Alsof je ermee opstaat en naar bed gaat. Nu herken ik dat niet perse in DVPs maar in een (andere) verslaving met drugs een kleine tien jaar geleden. Ook toen was mijn sociale cirkel klein en was ik eigenlijk gewoon heel eenzaam, ondanks de avonden stappen en lol in de kroeg. Ik stond op en ging naar bed met gedachten en plannen over drugs gebruik en was zeer actief in online communities. Gesprekken met vrienden gingen vroeg of laat altijd over drugs. De personen waarmee ik om ging die wat minder geïnteresseerd waren raakte ik daardoor zelfs kwijt.


Ik herken daarom veel in het verhaal van @flipflop .
Er zijn veel goede adviezen gegeven maar eentje mis ik nog. En dat is professionele psychologische hulp. Ga eens bij de huisarts langs en vraag om een doorverwijzing. Hoeft niet een psycholoog te zijn, kan wel. Zelf heb ik al heel veel gehad aan de praktijkondersteuner GGZ bij de huisarts. Er hangt een "macho stigma" rondom psychologische hulp die erg schadelijk is mijn inziens en er is niks mis met iemand die hulp zoekt als diegene even niet lekker in zn vel zit. Als er zaken zijn waar je mee worstelt en niet uitkomt of niemand hebt om mee te praten.

Want heel eerlijk... DVP gebruik is niet veel anders dan drugsgebruik ;) of welke vlucht/verslaving dan ook
 
Helaas heb je mijn insteek gemist in de alinea daarvoor: ik heb het over de psychologische factoren die meespelen en ten grondslag liggen aan DVP en drugsgebruik. Uiteraard is de directe en langetermijn lichamelijke uitwerking anders bij drugs.
Maar indirecte lichamelijke schade is ook niet uit te sluiten bij een hobby als DVPs. Gebruikers betalen liever een DVP dan een rekening van de tandarts, die behandeling wordt uitgesteld. Steunzolen worden niet aangeschaft, een bezoekje langs het raam wel. En noem zo nog maar een aantal niet acute vormen van zorg die uitgesteld kunnen worden om financiële redenen met grote toekomstige, lichamelijke gevolgen. Om het onderwerp van soa's nog maar links te laten, iets wat bij drugs enkel bij naalden een rol speelt. Dat is maar een minuscuul deel van het gebruik en voor de gemiddelde gebruiker niet van toepassing.
 
Maar indirecte lichamelijke schade is ook niet uit te sluiten bij een hobby als DVPs. Gebruikers betalen liever een DVP dan een rekening van de tandarts, die behandeling wordt uitgesteld. Steunzolen worden niet aangeschaft, een bezoekje langs het raam wel. En noem zo nog maar een aantal niet acute vormen van zorg die uitgesteld kunnen worden om financiële redenen met grote toekomstige, lichamelijke gevolgen. Om het onderwerp van soa's nog maar links te laten, iets wat bij drugs enkel bij naalden een rol speelt. Dat is maar een minuscuul deel van het gebruik en voor de gemiddelde gebruiker niet van toepassing.
Nu... dat geldt wellicht voor een bepaalde groep van 'wandelaars'.... helaas.
Maar voor (vele) anderen heeft het nét de tegenovergestelde uitwerking hoor!

Je bent sexueel actief met jongere vrouwen... en niet van de goedkoopste. Je let (beter) op je fysieke conditie... geen buikje... beetje naar de gym. Je verzorgd jezelf, je gebit, je huid, je nagels, je haar... Stijlvol gekleed en altijd fris gedouched.

Heel anders dan bijv. iemand die in z'n eentje een beetje zit te verkommeren... en zich misschien zelfs niet meer wast of scheert...

Dus... deze hobby heeft echt wel meerdere facetten!
 
Laatst bewerkt:
Dat is helemaal waar. Mijn opmerking was dan ook echt niet dat deze hobby per definitie een slecht iets is. Mijn reactie was op dat deel gericht waar OP het over had, het mentale deel en het (té) veel bezig zijn met de hobby. Dát kan problematisch zijn.

Ik denk dat een gezonde seksindustrie een waardevolle toevoeging is voor een samenleving en voor individu. Helaas is sekswerk/seksindustrie momenteel vaak niet gezond. Soms niet gezond aan de werkers kant en soms niet gezond aan de wandelaars kant.

Ik pleit vooral voor meer openheid en weg met taboo. Taboo op sekswerk en, terugkomend op het 'mentale' deel van dit topic, taboo op psychologische hulp zijn beide niet helpend. Zo is een opmerking over "geen leven hebben" ook niet helpend en slaat kant noch wal. Het is een ieder vrij om zijn leven in te vullen zoals die wilt, inachtneming van de vrijheden en grenzen van anderen. Maar hier is OP niet perse mee geholpen, de discussie wordt nu een algemeen debat over de voors, tegen en effecten van de hobby ;)

OP zit (zat?) met de kwestie dat hij naar eigen inzicht teveel aan dames dacht. Daar zou dit topic weer even naartoe terug moeten. Ik heb daar zelf ook teveel randzaken bij gehaald 🙈
 
Helaas heb je mijn insteek gemist in de alinea daarvoor: ik heb het over de psychologische factoren die meespelen en ten grondslag liggen aan DVP en drugsgebruik. Uiteraard is de directe en langetermijn lichamelijke uitwerking anders bij drugs.
Maar indirecte lichamelijke schade is ook niet uit te sluiten bij een hobby als DVPs. Gebruikers betalen liever een DVP dan een rekening van de tandarts, die behandeling wordt uitgesteld. Steunzolen worden niet aangeschaft, een bezoekje langs het raam wel. En noem zo nog maar een aantal niet acute vormen van zorg die uitgesteld kunnen worden om financiële redenen met grote toekomstige, lichamelijke gevolgen. Om het onderwerp van soa's nog maar links te laten, iets wat bij drugs enkel bij naalden een rol speelt. Dat is maar een minuscuul deel van het gebruik en voor de gemiddelde gebruiker niet van toepassing.
Ik bezoek persoonlijk dvps omdat ik sex miste als ook gelegenheid van een vrouw en lichamelijk contact. Daar bij komt dat vaak alleen thuis thuis ben terwijl mijn familie en vrienden aan het werken zijn. Ik kan daar gelukkig met vrienden en mijn familie open over praten. Dus zie ik niet in waarom ik naar een psycholoog zou gaan die enkel kan luisteren en raad geven.

Voor mij persoonlijk hebben dvps veel geholpen ze hebben mij mijn zelf zekerheid terug gegeven,face to face contact, ik heb zelfs in gezien dat ik een beter leven heb dan vele van mijn vrienden. Niet dat ik er zo veel heb maar ik heb geen schone schijn die ik moet proberen te onderhouden op social media, ik heb het niet nodig om 50 gram wiet per maand of elk weekend mij laderzat te zuipen om mijn miserabel leven even even te vergeten.
 
Pppfffft gelukkig ik was al bang dat ik de enige was die de dvp wel superleuk vond.
Maar dat komt ook wel dat ze het type vrouw is wat ik altijd wel leuk vind in mijn dagelijkse leven.
Leuk koppie
Een mooi natuurlijk figuur zonder siliconen.
En ze doet Lekker wat ze wil.
En trekt zich niet teveel van anderen aan.
En lekker recht door zee zegt meteen wat ze wel en niet tolereert.
Dat zie ik graag, niet er omheen draaien nee gewoon recht voor zijn raap.
Ik denk ook regelmatig aan haar.
Maar dat komt vooral omdat ik van mijn kant meteen een klik had.
En dat heb ik eigenlijk nooit met vreemden.
Ik denk wel dat de klik maar van een kant komt en voor haar een gewone klant ben dus niks bijzonders helaas.
Op zich snap ik dat wel want het is haar werk.
Maar misschien komt het ook omdat het bijna 40 jaar geleden is dat ik Sex heb gehad met een andere vrouw dat ik regelmatig aan haar denk.
Ik ben nog steeds gelukkig getrouwd maar helaas laat de gezondheid van mijn vrouw haar in de steek.
We hebben nog steeds goede Sex.
Maar helaas niet zo'n lange Sex meer als ik graag zou willen ivm haar longproblemen.
Dat is dus voor mijn een reden geweest om te gaan wandelen.
Omdat ik eigenlijk niet van de snelle Sex ben en graag een paar uurtjes bezig ben.
Inmiddels ben ik er al 3 keer geweest bij dvp van mijn keuze
Wel met ruime tussen pozen want 2 uur kost uiteraard wat meer als een half uurtje.
Gelukkig is ze niet een van de duurdere en met een all in prijs.

Maar het is idd wel verslavend.
Want ik denk nu al wat ik graag met haar zou willen doen over een tijdje.
Maar ik ben gelukkig oud en wijs genoeg om in te zien dat de dvp en ik allebei een leuke en goede relatie hebben en dit ook allebei zo moeten zien te houden tot we oud lelijk en versleten zijn😜

Ik geniet gewoon lekker van de tijd die ik met de dvp heb.
En ik hoop dat zij er ook van geniet de tijd die ik er ben 😋😊

Of niet Vero😋😉😊
 
Laatst bewerkt:
Nu... dat geldt wellicht voor een bepaalde groep van 'wandelaars'.... helaas.
Maar voor (vele) anderen heeft het nét de tegenovergestelde uitwerking hoor!

Je bent sexueel actief met jongere vrouwen... en niet van de goedkoopste. Je let (beter) op je fysieke conditie... geen buikje... beetje naar de gym. Je verzorgd jezelf, je gebit, je huid, je nagels, je haar... Stijlvol gekleed en altijd fris gedouched.

Heel anders dan bijv. iemand die in z'n eentje een beetje zit te verkommeren... en zich misschien zelfs niet meer wast of scheert...

Dus... deze hobby heeft echt wel meerdere facetten!
Nagel op de kop.
Na een hoop mislukte onbetaalde dates en afwijzingen in de wereld van het daren zou je kunnen zeggen, de pot op, ik eet me rond en kijk er niet meer naar.
Maar die jonge vrouwen, ook al weet je dat je ervoor betaalt, daar wil je toch verzorgd en in topvorm naartoe.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan