Hoe vaak laten jullie je testen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Hoe vaak laat jij je als wandelaar testen op een soa?

• Nooit

Stemmen: 47 28,5%
  • Alleen bij klachten

Stemmen: 48 29,1%
  • Alleen na onbeschermde seks

Stemmen: 14 8,5%
  • 1 x per jaar

Stemmen: 24 14,5%
  • 2 a 3 keer per jaar

Stemmen: 32 19,4%

• Totaal aantal stemmers
    165
Als je een soa test wil doen is er nog een andere optie dan de huisarts ? Die praat ook met mijn vrouw …
Het Tropisch Instituut in Antwerpen doet (tegen betaling) soa testen. Zij zijn discreet, en sturen nooit iets naar jouw thuisadres. En als in je in het SKW in de Vingerlingstraat eens kijkt, naast het Chinees restaurant, daar is een niet meer zo jonge arts die al veel mensen voortgeholpen heeft zonder dat hij de 'vaste huisarts' van die mensen is.

Ik laat me standaard 4x per jaar testen bij Ziz, vanochtend ook weer geweest voor een volledige checkup (alles negatief, oftewel geen soa's) ondanks dat ik altijd met condoom dvp's neuk. Dit zijn lidmaatschap kosten in mn hoofd die ik jaarlijks in 4x betaal zodat ik mezelf en andere dvp's veilig houd. Ook de keel laten testen en wel interessant de verpleegkundige legde me uit dat soa's via zoenen zeer zelden voorkomt omdat onze mond al veel bacteria doodt en dat beffen ook vrij veilig is, interessant! Miss ga ik nu ook dvp's beffen☺️dacht altijd dat je dan kans had op chlamydia en gonorroe, syfillis

Laatst bewerkt:
Goede insteek om de kosten te zien als een contributie voor het lidmaatschap haha. 👍. Het kan ook gratis in Den Haag. El niño laat zich volgende week gratis testen in de Doublet of de Geleen. Nog even kijken welke dag.
I know maar ik wil direct de uitslag hebben, kan niet tegen dat wachten en je wordt regelmatig gefotografeerd bij die busjes door de media - dat geeft me tiger vibes si tu sabes a quien yo refiero

Daar heb je een punt. Testen wanneer het jou uitkomt i.p.v. je in alle bochten wringen om in die korte tijd op 2 dagen tussen 18u en 21u te testen. Vrijwel direct de uitslag i.p.v. enkele dagen. Soms moet je het jezelf makkelijk maken. By the way, media aandacht heb ik bij die bus nog nooit gezien.

Daar heb je een punt. Testen wanneer het jou uitkomt i.p.v. je in alle bochten wringen om in die korte tijd op 2 dagen tussen 18u en 21u te testen. Vrijwel direct de uitslag i.p.v. enkele dagen. Soms moet je het jezelf makkelijk maken. By the way, media aandacht heb ik bij die bus nog nooit gezien.
Juist en binnen 1,5 uur uitslag hebben is iets wat ik erg prettig vindt als er onderzocht wordt of ik een SOA heb (tot nu toe gelukkig nog nooit een soa gehad). Ja bij de lokale kranten komen die foto's dan naar boven van mannen bij die testbussen, dus niet zo'n zin in gezien ik in regio Haaglanden woon.

Soa thuistesten(geen sneltest) zijn er van verschillende aanbieders, hierbij kun je zelf kiezen op hoeveel soa's je test(dit bepaalt ook mede de prijs). Je doneert urine en bloed, stuurt dit op naar een ISO gecertificeerd lab en vaak 1-2 dagen later heb je de uitslag, ook in overzichtelijk lab formulier te downloaden. Onderstaande sites bieden verschillende pakketten aan

Maar als je bij zo'n thuis test positief test op bv gonnoroe of zo moet je alsnog naar de huisarts ?
Volgens mij kun je dan via de commerciële aanbieder van de test ook een behandeling regelen.
Niet zeker want nooit aan de hand gehad.
Kijk bij de "veelgestelde vragen" van de betreffende aanbieder zou ik zeggen.

Terug
Bovenaan Onderaan