Jij gaat ervan uit dat een condoom 100% bescherming biedt. Dat is een fabel waar je in geloofd. Een condoom beschermt voor bijna 100%, er is dus altijd een kans.
Lees eens even terug, een paar berichtjes eerder. Ik zei: in de PRAKTIJK, niet als we gaan zitten mierenneuken over theoretische dingen die wel eens zouden kunnen gebeuren. In theorie zou je ook moeten met een helm door de stad wandelen, want er kan theoretisch altijd wel ergens een dakpan op je hoofd vallen, of een oude schoorsteen die het begeeft onder de wind.
Zelfs de GGD adviseert mensen met wisselende bedpartners en/of DVP bezoekers om zich wel eens te laten testen.
Natuurlijk. En die GGD weet uiteraard ook wel dat er bij die mensen met wisselende bedpartners heel wat bij zitten, die niet altijd 100% consequent veilig vrijen.
Daar zit het hem nu net. Consequent aan veiligheid blijven denken. Dat vraagt enige goodwill, en sterkte. Als je eerst met je blanke sabel over een dvp haar pussy gaat glijden, en daarna breng je een condoom aan, loop je uiteraard meer risico. Een dvp die slim is en die deze zaken in het oog houdt, laat dit niet toe.
Die krijgt dan misschien wel achteraf een review met negatieve opmerkingen daarover. Of ze wordt, zoals een welbepaalde dvp in het
SKW, beroemd om haar 'smetvrees'. Eerst handjes wassen voor je aan haar pussy komt. Raakte je intussen je piemel aan? Dan terug eerst handjes wassen. Er wordt wel eens mee gelachen.
Ik verwonder mij een beetje over de logica van sommige mensen hier. Het klinkt alsof je af en toe eens stout mag zijn, als je je achteraf maar laat testen. Dan is er niets aan de hand dus? Het gevaar van 'het gevaar' wordt weggewuifd door de 'zekerheid' van een test die in principe een hele tijd nadien wordt afgenomen. Een slechte uitslag van een test leert je vooral dat je al een tijdje iets aan de hand hebt en dus al van alles zal doorgegeven hebben.
Spelen op veiligheid, betekent niet roken in bed. Het 'testprincipe' kan je dan vergelijken met een rookmelder. Zeer nuttig, maar intussen staat wel je kot al in de fik.